Modelism - RHC Forum: Informatii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Informatii

#1 Useril este offline   dahakax 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 14-May 14

Postat 15 May 2014 - 03:17 PM

Am primit o masina de la un vecin(nici el nu prea stie ce e cu ea) si mi-a spus ca ii trebuie bujie si combustibil. Am luat baterii,am curatat-o de praf,i-am pus ulei, e un picut ruginita. Am pornit-o si cand incerc sa misc din telecomanda rotile nu merg, se misca ceva din mecanism...Vreau sa imi spuneti daca se poate repara,ca sa investesc in ea...Nu stiu nimic legat de vreo bujie sau altceva,nu stiu ce model e,nici macar nu stiu cum se porneste. Va rog sa imi dati cateva informatii.

http://imageshack.co.../8950/3fetn.jpg
http://imageshack.co...5/1056/ccmj.jpg
Aici cand incerc sa misc din volan

http://imageshack.co...35/842/ta7v.jpg

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de dahakax: 15 May 2014 - 03:19 PM

0

#2 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 May 2014 - 04:17 PM

Ala e motorul servo.

Incearca sa cumperi ceva ieftin, dar nu ceva bun... ~30 de roni... sau vezi daca miscu cu alea :)

daca masina porneste, esti rezolvat :D
Imagine postata
0

#3 Useril este offline   dany av 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 120
  • Inregistrat: 14-May 14
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 15 May 2014 - 08:01 PM

salut. urmeaza sa imi achizitionez primul meu automodel. am optat pentru unul electric si as vrea sa imi spuneti si mie in ce constau nr de perii ale motoarelor electrice. spre exemplu as fi vrut sa optez catre acest automodel http://shop.hpi-raci...ghz-p-1281.html , cu un motor cu nr de 15 infasurari .

in schimb am vazut si acest automodel http://shop.hpi-raci...s13-p-2164.html care are un motor cu 23 de perii.

explicati-mi si mie va rog ca sa stiu inspre ce sa optez. multumesc anticipat persoanelor care ma vor ajuta !
0

#4 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 May 2014 - 10:08 PM

E10 e over... Sprint 2 Drift e ok.

Asta dupa ceva discutii pe forum undeva. Daca imi aduc aminte, E10 necesita cateva upgrade-uri si nu mai merita.


Motor:
Cu cat numarul de infasurari, T-urile unui motor sunt mai mici, cu atat viteza lui e mai mare.
Sfat: opteaza pentru brushless, consum mai mic, cuplu mult mai mare decat al unui motor termic.


Remark:

Esc ce suporta pana in 15T inseamna ca merge tot ceea ce este PESTE 15T... 15, 17, 23, 55, dar nimic mai mic.
La fel brushless. Daca spune ca totul pana in 4000kv, inseamna ca totul PESTE 4000kv e acceptat.

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 15 May 2014 - 10:09 PM

Imagine postata
0

#5 Useril este offline   vgeorge 

  • Membru Fondator MDT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2700
  • Inregistrat: 31-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Pitesti

Postat 15 May 2014 - 10:38 PM

"La fel brushless. Daca spune ca totul pana in 4000kv, inseamna ca totul PESTE 4000kv e acceptat. "

Daca am un esc de suporta care suporta motor de 13.5, care sa zicem are 3500kv
Daca iau un 6.5t cu 6000kv, il suporta?

Aceasta postare a fost editata de vgeorge: 15 May 2014 - 10:38 PM

Racing
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale



[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
0

#6 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 May 2014 - 10:42 PM

Brushed sunt cu turn-uri, T-uri.
Brushless sunt cu kv :)

nu le confundam, ca nu merge



T, adica turns, inseamna numarul de infasurari.
kv insemana rotatii pe Volt.

la cele cu T, fiind doar brushed, ti se da viteza maxima la 7.4V. faci cu regula de 3 simpla pentru restul.

20.000 la 7.4
X la 11.1

deci 11.1x20.000/7.4, adica la 11.1V vei avea 30.000.

la cele brushless, kv este rotatia pe volt.

un motor de 1000kv, la 7.4V va avea 7400 de rotatii, la 11.1 va avea 11100 rotatii.


nu poti lega brushed la brushless, sau brushless pe brushed.

sunt esc-uri speciale ce suporta asa ceva si e specificat separat la fiecare.

Brushless are 3 fire, seamana cu motoarele trifazice
brushed are 2 fire.


Citeaza

Daca am un esc de suporta care suporta motor de 13.5, care sa zicem are 3500kv
Daca iau un 6.5t cu 6000kv, il suporta?


nu.

am spus:

esc ce suporta "up to 15T" inseamna ca suport, 15, 16, 17... 55T sau mai mult.

esc ce suporta "up to 4300kv", suporta motoare de 4300, 4600, 5500 etc.

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 15 May 2014 - 10:45 PM

Imagine postata
0

#7 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 May 2014 - 10:57 PM

Inca putin update sa scot totul din ceata:

kv, numarul de rotatii la volt, valoare masurata:
turns, numarul de ture pe motor, valoare fizica ce nu se poate compara.

deci:
ambele motoare au ture, dar:
un motor brushed de 15 ture, va fi mai lenes decat un brushless de 15 ture.

ESC-ul brushed:
este defapt un set de mosfeti, ce coboara sau urca tensiunea. Tensiune mai mare, viteza mai mare. Curentul este continuu.

ESC-ul brushless.
Motoarele sunt defapt ca niste inductoare de curent alternativ in 3 faze.
Are trei cabluri doarece functioneaza ca motorul pas cu pas. aici doar ca sunt mai multi magneti.
Ca motorul sa se roteasca, alimentezi un magnet, asta va face motorul sa se invarta pana acolo.
Pe urma alimentezi urmatorul magnet.
Pe urma al treilea.
si reiei ciclul.

De aceea nu prea poti compara brushed cu brushless.

Numarul de ture inseamna mai mult cablu, mai multa rezistivitate, ceea ce inseamna motor mai incet.

Deoarece la brushed alimentezi motorul in sine, poti arde escul daca rezistenta e mai mica. Va trage mai mult curent ce esc nu poate da.
La brushless, nu stiu cum functioneaza, dar alea merg mai mult dupa KV rating.
Imagine postata
0

#8 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 15 May 2014 - 11:06 PM

Pe scurt:

brushed e pentru brushed,
Brushless pentru brushless.

Unele escuri la brushless impun limite in kv, altele in ture :)

la Brushed doar in ture :D
Imagine postata
0

#9 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 16 May 2014 - 10:18 AM

Revin


daca se masoara un ture:

up to 15, insemana ca 15, 16, 17, 18, 19... 55, 56 57 etc :)

daca se masoara in kv:
up to 4300, atunci 4300, 4100, 3300... 1000, 500.
Imagine postata
0

#10 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2848
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 16 May 2014 - 10:35 AM

Vezi postareamihalyn90, la 15 May 2014 - 04:17 PM, a spus:

Incearca sa cumperi ceva ieftin, dar nu ceva bun... ~30 de roni... sau vezi daca miscu cu alea


Vezi postareamihalyn90, la 15 May 2014 - 10:08 PM, a spus:

E10 e over... Sprint 2 Drift e ok.
Asta dupa ceva discutii pe forum undeva. Daca imi aduc aminte, E10 necesita cateva upgrade-uri si nu mai merita.

Motor:
Sfat: opteaza pentru brushless, consum mai mic, cuplu mult mai mare decat al unui motor termic.


Vezi postareamihalyn90, la 15 May 2014 - 10:42 PM, a spus:

Brushed sunt cu turn-uri, T-uri.
Brushless sunt cu kv
nu le confundam, ca nu merge

T, adica turns, inseamna numarul de infasurari.
kv insemana rotatii pe Volt.

la cele cu T, fiind doar brushed, ti se da viteza maxima la 7.4V. faci cu regula de 3 simpla pentru restul.

20.000 la 7.4
X la 11.1

deci 11.1x20.000/7.4, adica la 11.1V vei avea 30.000.

la cele brushless, kv este rotatia pe volt.

un motor de 1000kv, la 7.4V va avea 7400 de rotatii, la 11.1 va avea 11100 rotatii.


nu poti lega brushed la brushless, sau brushless pe brushed.

sunt esc-uri speciale ce suporta asa ceva si e specificat separat la fiecare.

Brushless are 3 fire, seamana cu motoarele trifazice
brushed are 2 fire.


@ mihalyn90

Esti rugat... tine cont, RUGAT... sa te abtii in a mai da sfaturi de genul celor de mai sus, mai ales pe sectiunea incepatorilor acestui forum. Daca esti informat gresit sau asa ai procedat tu pana acum, te rugam sa o faci doar tu si nu mai sfatui si alte persoane sa priocedeze ca tine. Vad ca esti omniprezent pe coltul incepatorului cu 90% sfaturi absolut gresite!!!

Aceasta postare a fost editata de Diesel: 16 May 2014 - 10:37 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro