Modelism - RHC Forum: combustibili alternativi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

combustibili alternativi foarte utili in vremurile astea

#1 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2005 - 07:38 PM

Vreau sa propun un subiect de discutie despre combustibili alternativi pt motoarele auto
sunt curios daca a incercat cineva sa produca biodiesel din uleiuri uzate sau a folosit altceva decat benzina
(etanol.gazolina)
sau a incercat cineva sa faca un generator de hidrogen si sa il foloseasca la un motor
gazolina stie cineva cum poate fi adusa la o cifra octanica apropiata de a benzinei normale(merge cu naftalina?)
sau poate a facut cineva vreun vehicul electric care sa aiba cat de cat autonomie

Aceasta postare a fost editata de otonel: 13 September 2005 - 07:44 PM

0

#2 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 13 September 2005 - 07:43 PM

ia intra pe www.unitednuclear.com si vezi ca au aia acolo Hydrogen power sistem sau cam asa ceva sunt la a doua masina
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#3 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 September 2005 - 07:46 PM

biodiesel

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de otonel: 13 September 2005 - 07:47 PM

0

#4 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 September 2005 - 08:37 PM

Pe vremuri faceam rost de gazolina si o mai aranjam putin cu tetraetil de plumb. Era OK, desi am auzit multe vorbe... Motorul e din '83 si inca mai functioneaza, dar a suferit schimbari majore fara legatura cu combustibilul folosit (gen: cilindri din teava de sonda si altele). Nu cred ca se gaseste usor gazolina sau nu la un pret atractiv. Si apoi la motoarele sensibile nu cred ca merge. S-o iau mai pe ocolite, cine are masina adevarata trebuie sa aiba grija de motor. Si mai e faza ca tetraetilul numai substanta ortodoxa nu este...
Bafta!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#5 Useril este offline   LEXXRDM 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 03-December 03

Postat 14 September 2005 - 01:26 PM

Biodiesel:
Combustibili vegetali – Biodiesel (metilester din rapita) – sunt carburanti alternativi la motorina si se obtin prin esterificarea uleiului de plante. Tipul respectiv de carburanti sunt utilizati la toate motoarele Diesel. In cazul utilizarii unui carburant Biodiesel performantele de rulare pot sa fie mai mici, iar invers, consumul de carburant poate sa creasca. Cam asta este "reteta" de obtinere. De incercat ... mai intrebam poate raspunde cineva????
O PROBLEMA CE ASTEAPTA UN EVENTUAL RASPUNS:
Dupa obtinere acest tip de combustibil este biodegradabil si care sunt conditiile de pastrare?
:) :)

Aceasta postare a fost editata de LEXXRDM: 15 September 2005 - 09:58 AM


Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate. .
0

#6 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 September 2005 - 11:35 AM

Eu am o "Cobra" care functioneaza cu ulei de rapita deocamdata experimental numai pe timpul verii.Pe timpul iernii pot sa apara anumite
dificultati din cauza viscozitatii.
Biodieselul nu e recomandabil deoarece "mananca" garniturile de la pompa
de injectie.Garniturile trebuie facute in acest caz din Viton un cauciuc care
rezista la efectul de coroziune al biodieselului.
Dar chiar si asa efectul de coroziune se lasa vazut in filtre deoarece biodieselul se poate considera un diluant usor care curata canalele si cilindrii
motorului si in acest caz filtrele trebuie schimbate mai des.La noi se gaseste
la benzinarii in mod curent insa diferenta de pret fata de motorina e de numai
10-15 centi.Au avut grija marile companii petroliere sa monopolizeze si
fabricile de biodiesel si sa-si puna preturi cu care sa nu fie concurate de
combustibili alternativi.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#7 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 September 2005 - 04:39 PM

gazolina am gasit la niste sonde unde o extrag direct sub forma asta si am inteles ca amestecata cu 10%etanol da ceva asemanator la cifra octanica cu benzina pt dacie
biodiesel am incercat sa fac de proba din ulei mineral uzat amestecat cu 12%alcool etilic si 1% soda caustica
puse intr-o sticla de plastic,dupa vreo 3 ore a aparut un strat de glicerina pe fundul sticlei si aceasta a inceput sa curga deoarece plasticul era atacat de compusul de acolo.Am aruncat continutul si am zis ca incerc sa repet experimentul in ceva de sticla

Aceasta postare a fost editata de otonel: 15 September 2005 - 04:48 PM

0

#8 Useril este offline   Yak 52 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 272
  • Inregistrat: 12-November 04

Postat 12 January 2006 - 10:37 AM

Sa poate la unele motoare sa fi folosit si ulei florea soarelui destul de bine si fara effect asupra garnituri.
Pretul de ulei de florea soarelui in D de exemplu est sub 50% din cat costa motorina la benzinarie
Motorul in cazul asta trebuie pornit cu motorina si dupa ce s-a incalzit poate schimbat pe alt rezervor cu ulei natural. sau folositi un amestec intre motorina si ulei natural si nu va trebuie doue rezervoare.
O baza de date despre masini care s-au modificat cu success inclusif date cum si ce si rezultate:

http://rapsdb.rapsinfo.de/index.php?marke=...rt=-LastTouched
0

#9 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 06 February 2006 - 08:44 AM

Acum cateva numere in Quattroruote era un articol despre folosirea uleiului de rapita la un WV Pasat Diesel cu performantele obtinute ,masuratori ale diversilor parametrii....etc si in final in numarul urmator parca cu demontarea motorului dupa vreo 10 mii de Km ptr inspectie.Concluzia redactiei dupa demontarea motorului clar edificata cu poze de rigoare : motor afectat ireversibil de uleiul de rapita cu distrugerea fizica a diverselor elemente ale motorului garnitura de chiulasa ,pistoane, camera de compresie ....Amintesc ca experimentul il faceau italienii pe ultima versiune de Pasat Diesel.
http://www.quattroruote.it
Iulian
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 February 2006 - 08:55 PM

S-ule cred ca matale o confunzi cu biodieselul.Vezi ce-am scris mai sus.Cu Cobra mea m-am plimbat toata vara e drept pe distante scurte dar fara probleme.In Germania
circula mii de masini cu ulei de rapita fara probleme.Si daca apare un defect ori pe motorina sau ulei se va pune totdeauna in seama uleiului.
Da-mi si mie un link egzact cu articolul respectiv chiar daca nu stiu italiana dar ulei de rapita sau biodiesel voi descoperi cumva daca apare scris.

Aveti grija la biodiesel ca am vazut pe internet ca sint firme in Ro care il importa deja.Si-i fac o reclama de parca ar fi supercombustibilul de pe lume.Daca nu aveti pompa de injectie adaptata pentru el riscati sa infundati pompa care e o distractie de citeva sute sau mii de euro.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 10 February 2006 - 11:54 AM

Skyspy articolul era in Quattroruote versiunea in romana ,fiind de fapt editia ptr Romania al revistei Quattroruote din Italia.Eu nu am scris comentariul meu nu ca sa te contrazic ci ptr a ilustra si experienta altora.Revista propriu-zisa cred ca a executat-o baiatul meu de 2,3 ani care de obicei citeste cu "mare atentie" revistele mele auto.Incerc sa o gasasc .

Aceasta postare a fost editata de S62: 10 February 2006 - 11:54 AM

Iulian
0

#12 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 February 2006 - 06:52 PM

Daca e scrisa si tradusa de ziaristii romani atunci totul este posibil.Vezi si articolul comentat pe forum cu propulsia antigravitationala.
Stima
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#13 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 11 February 2006 - 07:46 PM

Nu e o comfuzie ..
Am gasi nr 7 septembrie 2005.Citez :
Prima coperta :"Rapita e un dezastru a distrus motorul Diesel."
Articol de fond Pag 86 :"testul pe termen lung cu amestec 70% ulei rapita si 30% motorina a luat sfarsit dupa doar 7300Km,odata cu ruperea turbinei.Uleiul de bucatarie nu arde bine ,se lipeste de segmenti si se scurge in carter ,degradand uleiul de motor."
"Testul a demarat in mai -mania ptr uleiul de rapita a luat amploare in Italia in primavara .In mai am testat Punto 1,9 JTD cu ulei de rapita pur (ceea ce a facut imposibila pornirea la rece), cu 30% rapita (economisind astfel 81 euro la fiecare 20000Km) si cu 70%rapita 30% motorina ."
Am gresit eu la masina de test si-mi cer scuze ,era un Punto 1.9JTD.
Pacat ca nu pot pune pozele cu articolul si imaginile cu bidoanele de ulei "100% vegetable puro, huile de colza, rapsol"se vede evident si motorul demontat care arata groaznic de "afumat"in zona camerei de compresie si nomolul din zona pompei de ulei .
PS1: testul e facut in Italia nu in Romania.
Redactia revistei in romana :Redactor sef :Daniel Costea, e-mail: editorial@automedia.ro

Numarul din Italia in care a aparur este 8 din 2005 .Vezi aici:

http://quattroruote.immanens.com/it/qrt_fr...ame.asp?tmpid=0

Poti face un download al numarului.
Articolul incepe in pag 54 si il gasesti in pag 5 de web.Ai forma originala in italiana.
Salutari si povesteste-ne te rog experientele tale in zona ulei rapita ,biodiesel.
PS2: cred ca se aduce si in Ro biodiesel am vazut un articol pe undeva.



Se pare ca poti face un download al numarului.

Aceasta postare a fost editata de S62: 11 February 2006 - 08:03 PM

Iulian
0

#14 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 February 2006 - 08:18 PM

Pai daca il italiano a crezut ca, cumpara uleio de rapito si-l toarna diretamente in rezevoro pot sa spun ca s-a inselat amarnic.Trebuie facute citeva modificari esentiale
la motor si filtre ca sa-l pui pe ulei.Si motorul trebuie sa aiba cit de cit compresie sa nu fie uzat ca altfel normal se prelinge uleiul pe linga segmenti.Nu vreau sa intru in
detalii tehnice pentru ca ar fi prea mult de scris.Daca criza petrolului se va accentua dupa cum se preconizeaza si din cauza Iranului si pretul benzinei va creste la 1,5€
atunci ma gindesc sa-mi desavirsesc "capodopera" si sa o inscriu in circulatie oficial.Voi pastra rezervorul pentru motorina original si voi atasa linga motor o canistra de
plastic de 5l cu ulei de rapita.Pentru pornire folosesc motorina din rezervor iar dupa ce motorul e cald comutez pe uleiul de rapita.Canistra de 5l de ulei imi ajunge sa fac
naveta 3-4 zile la servici.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#15 Useril este offline   dragonghost 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Automodelism pe genunchi :)

Postat 24 February 2006 - 09:16 AM

Salutare de la un incepator pe tema asta .

In ultima vreme ma tenteaza tot mai mult idea de a modifica un motor pe benzina ,
pentru a-l trece la folosirea alcoolului.
Poate careva sa imi dea niste articole sau date tehnice sau macar trimiteri catre
o sursa de informatie de calitate.
Sanatate si putere de munca!
0

#16 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 February 2006 - 08:10 PM

In primul rind trebuie dupa parerea mea sa analizezi daca dispui de o sursa de alcool suficient de abundenta si ieftina pentru a se renta trecerea functionarii pe etanol.
Tara cu cele mai multe masini pe alcool mi se pare e Brazilia dar ea dispune de resurse suficiente naturale pentru a produce alcool pe scara industriala si la preturi accesibile.
In rest ce sa te sfatuiesc, da un gugal pe "ethanol engine" sau ceva similar si cred ca vei gasi suficiente linkuri.
Bafta
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#17 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 25 February 2006 - 09:14 PM

Salut la toti!Ma bag si eu in subiect spre a va spune ca la motoarele diesel de factura mai recenta,adica de la modele 95 in sus toti fabricantii de masini spun ca este STRICT INTERZIS sa folosesti alt combustibil decit motorina in motoarele diesel in perioada de garantie cit si dupa(oricum dupa garantie ei nu mai au obligatia sa-ti repare tie masina).Aia de la Cosarom au impamintat o flota de masini Peugeot echipate cu motor HDI folosind ulei de rapita.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro