Modelism - RHC Forum: 120m limita de zbor legala - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

120m limita de zbor legala implicatii

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 08:11 AM

Am deschis un topic nou separat de alte discutii legate de ARA. Se pare ca plafonul legal de zbor o sa fie de acum incolo 120m.

Cei de la MT nu vor sa cedeze aici invocand legislatie de ordin superior. Ce implicatii practice o sa aibe asta pentru noi ?

Cine si cum va masura inaltimea ?
0

#2 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 08:23 AM

Si noi cum stim cu exactitate daca ne aflam in limita plafonului? Poate ne obliga sa ne montam altimetre, dar asta inseamna telemetrie si contravine cu legea (ordinul) respectiv.
0

#3 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 April 2014 - 09:25 AM

Nu masoara nimeni. Dar daca se intampla ceva si esti mai sus, sa poata sa aplice o lege, oricare ar fi ea, ca sa se poata delimita un vinovat.

Nu masoara nimeni. Dar daca se intampla ceva si esti mai sus, sa poata sa aplice o lege, oricare ar fi ea, ca sa se poata delimita un vinovat.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 April 2014 - 09:29 AM

Nu mai este interzisa telemetria in actualul draft al viitorului probabil ordin, oricum se referea la cea separata, cea inglobata in fluxul RC nu aveau cum sa o detecteze.

As vrea sa accentuez ca aceasta inaltime este in concordanta cu cei 400ft = 122m la care se aliniaza toata lumea de mult timp, nu de ieri, este reglementare FAA.
Argumentati "ca in Germania, unde este 300-700m" le consider pur si simplu rastalmaciri care nu isi au rostul, atat or avea acolo voie para(moto)pantistii si unii interpreteaza ca aeromodelul ar trebui sa aiba drepturi egale cu ei, ceeace nu comentez.

Cum stim noi ca am atins plafonul... daca ai statie cu telemetrie, un vario este 25$
Daca nu, poti lua un altitude limiter la 40$, taie motorul la altitudinea programata.
De venit cineva sa verifice sincer nu cred, daca nu vor fi rapoarte de la ULM-isti, de vazut cum vor proba ei acest fapt fara un dispozitiv de inregistrare la bord.

Oricum, trebuie sa existe intre noi autocenzura, chiar daca unora nu le va place.
Relatari triumfaliste ca la ratarie se fac recorduri de altitudine cu multicopterul, in weekendul trecut de exemplu s-a inregistrat 700m, si si-au propus 900m pentru urmatorul, mi se par pura inconstienta si pot demola tot ce face ARA...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 April 2014 - 09:38 AM

Daca se aproba ce am propus , veti putea depasi limita de 120 m cu un simplu telefon la COAP. Daca nu... in acest moment nu stiu sa existe alte norme care sa spuna cum anume va fi penalizat un aeromodelist ca a depasit 120 m. Nu stiu sa existe un aparat de stat (cum sunt cei care verifica de ex tir-urile la greutate sau noxe) care sa aiba angajati oameni cu instrumentele necesare sa masoare ce facem noi.

Daca stie cineva ceva despre aceste norme il rugam sa le posteze aici sa le putem discuta.


DT
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 10:10 AM

Asa cum au fost luat la intrebari cei care au postat pe youtube clipuri din masina zburand cu 250Km/h putem fi si noi cautati daca ne laudam cu diverse recorduri (cel mai probabil cei care fac pe vitejii in orase).

Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.

Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?
0

#7 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 10:35 AM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:

Asa cum au fost luat la intrebari cei care au postat pe youtube clipuri din masina zburand cu 250Km/h putem fi si noi cautati daca ne laudam cu diverse recorduri (cel mai probabil cei care fac pe vitejii in orase).

Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.

Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?



Cand zbori pe un aerodrom adevarat, cu turn de control, poti cere aprobare pt. depasirea celor 120m de la turn, mai ales in cadrul unui concurs. Cei 120m se refera la zonele fara CRT
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#8 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 April 2014 - 10:37 AM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:

Asa cum au fost luat la intrebari cei care au postat pe youtube clipuri din masina zburand cu 250Km/h putem fi si noi cautati daca ne laudam cu diverse recorduri (cel mai probabil cei care fac pe vitejii in orase).

Practic cred ca acest plafon nu inseamna decat ca MT e acoperit legal. Daca se intampla un accident (ceea ce nu a fost in RO pana acum) vinovat e ala care nu a respectat plafoanele de zbor legale.

Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?



Stefan , dupa 6 posturi deja o luam razna . Pai mai frate.. daca te autodenunti spunand in gura mare ca ai zburat la peste 120 m ce oi fi vrand sa faca statu ?

Cu F3J va trebui sa vorbesti cu federatia . Mi-as fi dorit sa aiba o pozitie oficiala in negocierile cu MT, mai ales ca puteau sa o faca prin Miniserul Tineretului si Sportului...banuiesc ca aveau ceva legaturi acolo. Citez din statutul lor " federatie sportiva nationala subordonata ministerului tineretului si sportului" . O discutie interministeriala s-ar fi desfasurat altfel.

Dar sa nu inflamam. Poate nu am avut eu destulde informatii sau poate au motivele lor.
DT
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 10:56 AM

Asta ziceam si eu, si inainte de ordin nu era bine sa te lauzi cu mii de metri inaltime acum inseamna pur si simplu autodenunt.

Eu unul o sa ma straduiesc sa zbor in zona legala (cu elicopterele nici nu o pot depasi) cu atat mai mult cu cat vad tot mai prost si nu mai zaresc modelul ca in tinerete.

Am facut pe camp mini experimente si am intrebat pe cate unul la ce inaltime crede ca se afla modelul. Am descoperit ca in genere oamenii evalueaza destul de departe de realitate, in ambele directii.

Acelasi model aflat pe la 90m unii il vedeau la 40-50m si altii la peste 150m. Perceptia e si mai tare alterata de distanta la care se afla (mie imi pare mai sus cand e mai departe)

Nu degeaba prima intrebare a unui gura casca e: nenea, cat de sus zboara? Acum stiu raspunsul: 120m.

Cine e COAP ?

Vezi postareaZOD, la 03 April 2014 - 10:37 AM, a spus:

Stefan , dupa 6 posturi deja o luam razna . Pai mai frate.. daca te autodenunti spunand in gura mare ca ai zburat la peste 120 m ce oi fi vrand sa faca statu ?

Cu F3J va trebui sa vorbesti cu federatia . Mi-as fi dorit sa aiba o pozitie oficiala in negocierile cu MT, mai ales ca puteau sa o faca prin Miniserul Tineretului si Sportului...banuiesc ca aveau ceva legaturi acolo. Citez din statutul lor " federatie sportiva nationala subordonata ministerului tineretului si sportului" . O discutie interministeriala s-ar fi desfasurat altfel.

Dar sa nu inflamam. Poate nu am avut eu destulde informatii sau poate au motivele lor.

0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 April 2014 - 11:09 AM

COAP = Comandamentul Operaţional Aerian Principal

Mai tu ai citit propunerea noastra de ordin ? Daca intrebi acum de asta inseamna ca n-ai citit ordinu propus.



DT
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 11:26 AM

Nu l-am citit cu atentie, oricum nu cunosc legislatia aero si nici cine e si ce face Comandamentul Operaţional Aerian Principal.

De aceea nici nu am comentat/facut propuneri, etc. legat de discutiile cu MT.

Din tot ordinul modificat am retinut 20kg (bun) si 120m (nu chiar bun).

Vezi postareaZOD, la 03 April 2014 - 11:09 AM, a spus:

COAP = Comandamentul Operaţional Aerian Principal

Mai tu ai citit propunerea noastra de ordin ? Daca intrebi acum de asta inseamna ca n-ai citit ordinu propus.




Aceasta postare a fost editata de stiganas: 03 April 2014 - 11:30 AM

0

#12 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 03 April 2014 - 01:02 PM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 10:10 AM, a spus:

Ma intreb ce se intampla in cazul unor zboruri (sa zicem concurs planoare F3J) desfasurate pe un aerodrom adevarat ca la Sanpetru. Se mai aplica acolo restrictia legala de 120m ?


Nu se aplica pentru ca, daca ai ajuns la concurs, se presupune ca esti sportiv legitimat la un club afiliat FRMD si nu "beneficiezi" de restrictia plafonului de 120 m.
Altfel, pentru categoria hobby, la un eventual antrenament pentru f3j sau f5j nu iti ramane decat sa te rogi sa gasesti termica pe la 50m ca sa poti intelege ceva pana ajungi la 120m.
0

#13 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1547
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 03 April 2014 - 01:22 PM

Constat ca nu va intereseaza spatiul aerean nici macar acum cu tot ca ne straduim de vreo 2 luni(?) deja sa va iluminam cu totfel de grafici si documente despre asta. Sistemul COAP este functional in toata tara de cind stiu despre aviatia romaneasca. In plus am mentionat asta si la Brasov si Ovidiu a mentionat si atunci si nu a zis nimeni nimic.

Un motiv mai mult pentru ARA sa va ilumineze unde ar trebui sa fie interesul vostru. Sper doar ca de la MT nu citeste nimeni aici se constate ca parca nu se vrea integrare nicidecum.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#14 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 April 2014 - 02:12 PM

Vom vedea ce hotarasc cei de la MT . Treaba cu COAP-ul este doar o propunere... pana ajungem acolo, daca ajungem acolo mai dureaza.

Daca se aproba atunci vom face instructiuni clare pentru cei ce doresc sa depaseasca limita de 120 m, dar repet , inca nu stim daca este acceptabil din partea MT sau chiar a COAP-ului si vom vedem cum evolueaza treaba.
DT
0

#15 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 02:31 PM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 10:56 AM, a spus:

Nu degeaba prima intrebare a unui gura casca e: nenea, cat de sus zboara? Acum stiu raspunsul: 120m.



Foarte tare asta !!! O sa devina un fel de "cod secret" de recunoastere a aeromodelistilor prigoniti.


0

#16 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 03 April 2014 - 03:19 PM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 10:56 AM, a spus:

Nu degeaba prima intrebare a unui gura casca e: nenea, cat de sus zboara? Acum stiu raspunsul: 120m.


Buna asta si e de retinut !!!!
:pardon: :clapping:
0

#17 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2014 - 05:34 PM

Am incercat sa zbor cu EzGlider, planor pur, in limitele viitoare ale ordinului. Am prins o zi foarte buna si aproape am reusit de doua ori (am facut timpul de concurs dar am depasit putin inaltimea de 120m).

Fisier atasat  14_04_03_EZG.gif (555.17K)
Number of downloads: 64

Am fost mai atent si intradevar deasupra capului parea ca este mult mai jos decat la distanta. Oricum variometrul nu este foarte precis, el indica bine diferentele de inaltime dar inaltimea absoluta nu prea. La sol, functie de cum il initiezi poate sa zica si -20m si + 20m.

Adevarul e ca in afara de planoare si competitii F3A nu prea ai motiv sa zbori peste 120m.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 03 April 2014 - 07:46 PM

0

#18 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 April 2014 - 12:03 PM

Probabil ca limita va fi 120m (ca asa se respecta legislatia superioara), si nu vor face nimic pina nu ii deranjam. DAR NOI II DERANJAM!

Cind ii deranjam cu inaltimea? :
- la orice transmisie retur. Practic 100 mw cu care transmite receptorul nostru download, este de mii de ori mai mare (puternica) decit orice semnal (ecou) pe care il asteapta toata aparatura lor radar. Pentru radarul lor, e ca un bec de 10.000 ori mai tare decit se asteapta care li se aprinde in fata.
- la fiecare intilnire (vedere) cu 1/1, cind pilotul raporteaza incident de zbor cu aparat neidentificat (deocamdata neinregistrat). A fost caz la Iasi cu un charter austriac care a facut zona pina l-au coborit pe Dragut, a fost caz la Bucuresti cu elicopter smurd... or mai fi fost intilniri cu ULM la care pilotul a fost speriat/surprins si a comentat ceva in radio (de ex. raporteaza o intilnire cu OZN). Nici nu stiti ce grija are COAP de zburatoarele fara transceiver.

Pur si simplu ni se intimpla sa intram in spatiu controlat. Daca o facem, eu cred ca va trebui sa respectam regulile din spatiul respectiv (G sau C). (nu exista exceptii in codul aerian)
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2014 - 12:31 PM

Asta inseamna ca aparatura lor, ma indoiesc ca aviatia foloseste 2.4GHz, este neconforma cu standardele.
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2014 - 12:32 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 April 2014 - 12:35 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2014 - 12:31 PM, a spus:

Asta inseamna ca aparatura lor, ma indoiesc ca aviatia foloseste 2.4GHz, este neconforma cu standardele.
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)


Subiectul se numeste " 120 m limita de zbor legala".
DT
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2014 - 12:42 PM

Ai gresit persoana de reply
... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 04 April 2014 - 01:36 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 April 2014 - 09:29 AM, a spus:


Argumentati "ca in Germania, unde este 300-700m" le consider pur si simplu rastalmaciri care nu isi au rostul, atat or avea acolo voie para(moto)pantistii si unii interpreteaza ca aeromodelul ar trebui sa aiba drepturi egale cu ei, ceeace nu comentez...


Cu tot respectul,chiar atita e.Dar se mai specifica ceva clar in lege in Germania,ca ORICE OBIECT ZBURATOR CARE ARE OM LA BORD(fie si o parapanta) ARE PRIORITATE ABSOLUTA SI NECONDITIONATA in ORICE SPATIU DE ZBOR APROBAT AEROMODELELOR.Raspunderea pentru siguranta zborului la vedere revine exclusiv pilotului rc respectiv, iar in cazul cluburilor in primul rind conducatorului de zbor(care are sarcina de a monitoriza constant spatiul de zbor aprobat) si dupa aceea si a pilotului.Cu alte cuvinte,daca numai ni se pare ca un obiect zburator se apropie de zona in care zburam,coborim jos imediat indiferent ce pilotam si unde,chiar crash-uim modelul daca trebuie astfel incit sa nu intersectam traiectoria de zbor a respectivului aparat de zbor purtator de oameni.Daca esti singur la zbor pe terenul clubului,nici nu ai voie sa faci teste la sol sau alte ectivitati pe terenul clubului pina nu te-ai trecut in LOG ca si Conducator de zbor,in primul rind si apoi ca pilot in al doilea rind.Ca sa nu mai vorbesc de tipul de aeromodel,propulsia,masa,dim aproximative si frecventa aparaturii radio.
In cazul in care se doreste un plafon mai mare de zbor acesta poate fi obtinut numai dupa cererea adresata scris autoritatii aeronautice unde e arondat clubul respectiv.Perioada de timp este de obicei limitata la maximum citeva zile(cind se desfasoara de exemplu concursuri) si atentie:POATE FI ANULATA IN ORICE MOMENT.Toate acestea sunt publicate pe DMFV,departamentul juridic.
0

#23 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 04 April 2014 - 01:46 PM

Vezi postareastiganas, la 03 April 2014 - 05:34 PM, a spus:

Adevarul e ca in afara de planoare si competitii F3A nu prea ai motiv sa zbori peste 120m.


Eu personal nu am posibilitati financiare mari, dar zbor in club alaturi de colegi care au avioane de 3-4 metri anvergura,Jet-uri,pulso-reactoare,si alte dracii de viteza cu jde celule la bord si va spun cu mina pe inima ca si 700 de metri sunt cam strimti pe inaltime...(in Germania)

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 04 April 2014 - 01:49 PM

0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2014 - 01:58 PM

Ceeace spuneti nu este cumva valabil numai deasupra terenului clubului ?

Vezi postareanitrometan, la 04 April 2014 - 01:36 PM, a spus:

...ORICE SPATIU DE ZBOR APROBAT AEROMODELELOR...sarcina de a monitoriza constant spatiul de zbor aprobat...singur la zbor pe terenul clubului,nici nu ai voie sa faci teste la sol sau alte ectivitati pe terenul clubului pina nu te-ai trecut in LOG...


Care e statutul "maidanului" ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 April 2014 - 02:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2014 - 12:31 PM, a spus:

Asta inseamna ca aparatura lor, ma indoiesc ca aviatia foloseste 2.4GHz, este neconforma cu standardele.
Chiar si asa, un bluetooth de celular in cabina pilotului emitand cu 10mW are aceasi tarie ca un Rx/Tx RC emitand cu 100mW de la o distanta de 3.3x mai mare, adica pe la coada avionului :)
Sau vilele de pe marginea pistei care au routere wifi in casa ? 25-60mW au, nu mult, dar multe ;)
Ce sa mai zicem atunci de FPV-isti care emit cu 700mW in 1080MHz, drept in mijlocul banzii DME, ar trebui sa pice avioanele ca mustele... Din fericire nu se mai aterizeaza cu DME decat cand e plafon de zbor extrem de jos care blocheaza satelitii de GPS.
Avand in familie persoana lucrand la controlul frecventelor, nu mai zic de 3 generatii de radioamatori, pot sa va zic ca daca astea v-au fost servite de la un turn de control, este pentru ca va simpatizeaza in mod deosebit ;)


Eliminarea (ecranarea) surselor de la sol (de semnal si reflexii) este unul din motivele pentru care radarul nu 'bate' de jos chiar la cimpie, unde curbura terestra ar permite (ar fi util).

Cu privire la radare, pot sa dau urmatorul exemplu:
- INMH, are in exploatare 4 radare long range (Iasi, Bucuresti, Timisoara, Oradea). Astea sunt facute sa vada o abureala de la mare distanta. Chiar mai mult, fiind doppler vad si directia si viteza aerului (si o afiseaza), si privind in diverse spectre vad compozitia atmosferica (au urmarire de diverse gaze). 4 le sunt suficiente, se pot vedea pe pagina oficiala INMH. Radarele astea (bila alba pe turn metalic), sunt complet independente de radarele locale INMH (bila cu dungi rosii pe cladire), pornesc cind vor ele, scaneaza cit considera necesar, si transmit imaginea vazuta prin satelit acasa (eu am niste rezerve, ca sunt donatie americana). La mod concret, ele pornesc si fac una-doua scanari cam la o ora. Ei bine, atunci cond zboara careva cu download (la ailalti nu!), al nostru (ma rog, cel de linga noi, se poate vedea in maps) porneste si merge in continuu. Semn ca ceva il deranjeaza, pe el sau mama lui.
0

#26 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 April 2014 - 02:39 PM

Impricinatul asta, noua ne-a doborit multe avioane.

Fisiere atasate


0

#27 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 04 April 2014 - 03:01 PM

Vezi postareavlad1, la 04 April 2014 - 12:03 PM, a spus:

... Practic 100 mw cu care transmite receptorul nostru download, este de mii de ori mai mare (puternica) decit orice semnal (ecou) pe care il asteapta toata aparatura lor radar. Pentru radarul lor, e ca un bec de 10.000 ori mai tare decit se asteapta care li se aprinde in fata.

... or mai fi fost intilniri cu ULM la care pilotul a fost speriat/surprins si a comentat ceva in radio (de ex. raporteaza o intilnire cu OZN). Nici nu stiti ce grija are COAP de zburatoarele fara transceiver.


Era doar o chestiune de timp pana cand ajungea si categoria asta din forum (ARA) la capitolul comedie.
0

#28 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 389
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 04 April 2014 - 03:07 PM

Vezi postarearenatoa, la 04 April 2014 - 01:58 PM, a spus:

Ceeace spuneti nu este cumva valabil numai deasupra terenului clubului ?



Care e statutul "maidanului" ?

Prima si ultima data cind am zburat romineste in Germania a fost in 2004 cind zburam un Mefisto de la Reichard.Cimp cit vedeai cu ochii si nimeni imprejur(doar soseaua muult in spate.E-planor ridicat ,zburat 5 minute,venit una bucata echipaj (aparut de niciunde) de politie administrativa(traducerea mea adaptata),rugat respectuos sa dau jos minunea in siguranta,legitimat subsemnat,decartat 60 euro pt activitate neautorizata(chitanta,PV,etc) pe un teren privat,de atunci zburat never ever aiurea.
Vedeti,asta e diferenta intre roman si neamt,orice activitate recreativa se desfasoara organizat,mai mult sau mai putin si in 99% din cazuri nu e moka si de-an p...lea asa cum vrea romanul(si cum bineinteles as vrea si eu si poate si alti nemti).Aici NU se zboara pe maidan de nici o culoare.O faci pe terenul tau privat sau al altuia cu incuviintarea in prealabil a proprietarului/lor cu respectarea legii.Ai incalcat-o,ai belit-o.Exemplu:da copilul tau cu cu spuma de 500 gr in ochi la unul care se plimba pe maidan cu ciinele si nu e atent ca cineva se joaca cu o zburatoare.Pierde ochiul.Parintii ii voi plati aluia o renta consistenta pentru incapacitate de munca plus alte cheltuieli (asta in cazul in care au salar barosan,daca nu pleaca casa,masina ,banii din banca si tot ce au mai adunat bietii oameni)si de indata ce vinovatul devine major si poate munci i se retine din venituri renta.Daca nu ramine nimic din salar,ghinion,sa isi ia 2 joburi sau 3,sa devina om al strazii cu venit oficial 0 sau sa emigreze in Bolivia sau Ghana.
Romanul respinge ideea de a respecta ceva in general si mai ales de a plati pentru a practica un hobby intr-o forma organizata si legala.
De aia la RR de exemplu venea lume buluk,ca nu erau reguli.La HF au fost,sunt si vor fi conditii de zbor de vis chiar si pentru multe cluburi nemtesti(de exemplu zgomotul produs de zburatoare).De ce nu mergea lumea?Desi accesul e mai usor,loc de campare,apa,WC-uri,etc...Fiindca sunt reguli STRICTE si de altfel normale.
Se va bate mult timp apa in piua si se vor scrie mii de pagini fara rost pina va intelege fiecare din noi ca Libertatea de a zbura asa cum o intelegem noi e inteleasa fals...
In Germania sunt aproape 80000 de membri individuali numai ai DMFV-ului,mai sunt o gramada de alte cluburi cu modelisti inregistrati doar in cluburile respective dar afiliate la DMFV.Pai cind ai peste 200000 de oameni in spate ,se poate organiza ceva,nu?
Deci cum ar zice neamtul Maidan?Nein Danke!
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 April 2014 - 03:21 PM

Cine are urechi sa auda, mie imi erau clare lucrurile astea, avand la activ deja zboruri afara.
Totusi, daca aveati acordul proprietarului politia nu va facea nimic.
Mai greu cu acordul proprietarului, ca daca stia cu ce se mananca te intreba daca esti asigurat :)

Atunci cum comentati ca la noi cei 120m vor fi totusi destul de liberi... nu maidan, dar pe orice ogor daca esti departe de civilizatie se pare ca ai totusi 120m de libertate deasupra capului... e rau ? :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 April 2014 - 03:21 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2014 - 03:48 PM

Receptoarele mele nu emit nimic. Pe partea radio nu ii deranjez cu nimic. Dar chiar si daca ar emite (receptoarele mele) tot nu deranjeaza pe nimeni.

Altfel, da, sunt convins ca un pilot de ULM sau elicopter daca vede ceva in aer in fata lui nu ii pica bine. La Chitila pe deasupra si pe langa noi e activitate destul de intensa, elicoptere si avioane mici. Cand auzim bazait caboram.

Elicopterul SMURD care a reclamat a zburat la distanta mare de noi. De aceea am fost surprinsi. S-a intamplat sa zboare fix peste pista si la inaltime mica elicoptere care nu erau de la SMURD (si nu ne-au reclamat, de altfel sunt convins ca stiu de noi si ne privesc cu simpatie)

Dar cum zice nitrometan, si daca zbor la 50m si ma lovesc de un ULM tot nu e bine.

Ma intreb cum o sa fie cu zborul liber. Am vazut planoare de zbor liber urcate la peste 200m.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro