Modelism - RHC Forum: Motor frezare / Spindle - CNC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Motor frezare / Spindle - CNC

#1 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 08 March 2014 - 09:07 PM

Salut tuturor, de ceva vreme incerc sa termin un cnc, si ma lovesc de tot felul de probleme, mici sau mari.
Vreau sa achizitionez un motor de frezare pt cnc, si nu stiu ce sa aleg, poate reusiti sa ma lamuriti voi.
CNC-ul este pe structura metalica (aluminiu extrudat) si poate sa miste un motor de frezare de pana la 10kg, bineinteles nu e cazul zic eu.
Vreau sa prelucrez in special aluminiu, lemn si fibra de carbon.

Variante pentru motor sunt multe, de la cele chinezesti de 0.8kw la motoare mai serioase de 3-4kw..
Ma intereseaza un motor care sa fie puternic, de la 1,1 kw in sus. Din cate stiu eu nu am nevoie de viteze foarte mari pt frezat, pana in 20.000RPm
Am vazut pe youtube, o multime de teste, si alea chinezesti cam au "runout"... nu as vrea un motor cu "runout" mare
Racirea cu aer e mai eficienta decat cea cu apa, sau vice versa?
Voi ce motoare folositi sau ce imi recomandati?
Dispun de 4400ron pentru motor, bineinteles, daca nu e cazul sa ii cheltuiesc pe toti pe motor cu atat mai bine :)

Internetul e plin de motoare noi sau second hand, deci as putea sa gasesc un anumit model.

E primul meu post aici, sper ca nu gresesc cu nimic...

Multumesc anticipat!
Radu,
0

#2 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 08 March 2014 - 09:53 PM

Wow... 1000 euro doar pt. motor iti dau clar dreptu` sa ai niste pretentii.
Racirea cu aer nu cred ca poate fi mai eficienta decat cea cu apa, doar mai comoda. ;)
Sa nu uiti ca ai nevoie si de convertizor, costa si ala ceva sute ( de ex. am luat unul pt. motor pana-n de 2,2KW cu aprox. $300 (din China)).
Bafta in cautare, n-am suficienta experienta sa recomand ceva.
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#3 Useril este offline   plc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 16-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Terra

Postat 09 March 2014 - 12:24 AM

Cele cu racire pe apa sunt mai silentioase si pot functiona perioade mai lungi de timp in regim continuu.
Ca si raport calitate pret iti recomand Hertz(turcesti, calitate foarte buna), Mototecnica sau Elte astea sunt italienesti, destul de bune.Eu in locul tau as merge pe Hertz, convertizorul si motorul se incadreaza in bugetul tau, chiar iti mai si ramane o suma draguta!
Acum ca ne-ai facut curiosi, ceva poze cu bestia se poate?
0

#4 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 09 March 2014 - 11:20 AM

daca vrei sa frezezi predominant in aluminiu as zice minim 1.5kw dar si mai bine 2.2kw insa puterile sunt direct corelate cu dimensiunile frezelor care vrei sa le folosesti

cu freze mici, de 3-4mm poti folosi si motoare de sub 1kw insa daca vrei sa dai o gaura cu burghiu de 8-10mm nu prea mai ajunge
cam toate aceste motoare au cuplu bun la turatii mari
turatiile mari se preteaza la freze mici si turatiile trebuiesc scazute odata cu marirea diametrului sculei ca sa nu creasca viteza periferica a sculei
cu cat scade viteza cu atat scade si cuplul si daca plaja de raspuns a motorului nu va acoperi cuplul necesar ptr scule mari vei avea probleme

eu personal, dupa cum bine se stie, prefer motoarele chinezesti din cauza ca ofera un raport mult mai bun intre cat platesti si ce obtii
bineinteles nu au cea mai buna fiabilitate dar decat sa dau de 3x mai mult pe un motor nemtesc mai bine iau unu chinezesc pe care-l schimb dupa 2 ani
primul motor chinezesc care l-am luat m-a tinut 3 ani de lucru intens, inclusiv utilizare "neortodoxa" in care ii bagam in loc de freza suruburi 12.9 pe care le taiam cu bomfaierul in timp ce le invartea motorul, operatiune care se face in mod normal pe strung

daca tot vrei sa mergi pe motoare mai "rasarite" as zice intai sa arunci un ochi pe aici, pe varianta "nemteasca":
cam la fiecare motor dau specificatii si recomandari in functie de materialul prelucrat

http://www.sorotec.d...oled-2-2kw.html

cat despre runout, acesta este bun si la motoarele chinezesti dar sa le dai niste pensete elastice mai de calitate
la majoritatea prelucrarilor nu prea conteaza cateva sutimi
precizie mai mare devine necesara cand ai de facut cote de rulmenti dar daca nu faci zilnic cate 10 cote de rulment atunci poti finisa "in trepte" cota respectiva, pana iese ce trebuie
dai frezare cu 1-2 zecimi mai mica si apoi bagi pas de finis din 2 in 2 sutimi (sau chiar 1 sutime) pana iese ce trebuie

bafta
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#5 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 09 March 2014 - 04:21 PM

@ informer - E vorba de niste bani care daca tot ii investesc sa i-au ceva bun si de calitate superioara. Nu as vrea sa ii arunc pe fereastra :)

@ plc - Am luat in calcul si varianta HERTZ, dar dupa ce am vazut ca sunt facute in Turcia, m-a pus pe ganduri, nu stiu nimic de produsele turcesti in domeniu. CU totii stim ca Turcia produce tot felul de produse, cam tot ce ajunge la noi sunt de calitate medie, si mai ales finisate prost... Pot pune niste poze dar momentan nu se poate intelege nimic, totul e demontat, pentru ca vreau sa schimb structura.
Pana acum fomoseam bari de 20mm cu rulmenti liniari si suruburi cu bile pitch 5mm. Structura de aluminiu facuta manual, unele dispozitive de prindere fdacute "pe strung" :)
Vreau sa trec la sine de ghidaj liniar THK / HIWIN, am luat deja cateva. Iar axele x si y sa fie pe suport de aluminiu extrudat. Axa Z e una second hand facuta de IAI.

@ sebba - AM observat in fisele tehnice ale motoarelor ca puterea maxima e aproape de turatia maxima daca nu chiar la turatia maxima (20-24mii). Nu intentionez sa folosesc motorul la turatie maxima, stiu asta de la motoare mult mai mici cu turatie de 50mii folosite la perulcrarea metalelor dure, care o i-au razna daca dai toata diua cu 50mii rpm in ele.
Bineinteles sunt cazuri cand nu ai ce face si le "forjezi" :)
Ma tot uit de mai bine de 2 saptamani dupa un "spindle calumea", am gasit tot felul de variante pe care nici nu mi le mai amintesc bine. Am vb cu firme / persoane despre ele si la unele am renuntat pt ca nu erau ceea ce cautam. De exemplu firma Precise. Am gasit spindle de 1.1kw 60.000rpm 1000hz folosit, incepea curba de torque pe la 6000rpm si pleca de la 0.3kw... ajungand la 60000rpm la 1.1 kw. S-a dovedit a fi motor de gaurit pcb. Era doar 300euro dar ce sa fac cu el? sa frezez branza? :) Ma incanta foarte tare ca era ATC... PACAT!
Pana acum am gasit motoarele astea, care se incadreaza in buget, nu sunt foarte puternice dar sunt facute prin europa:
Incep cu Mechatron HF de pe siteul mentionat de tine care defapt este model HFS nu HF cum spun cei de la SOROTEC. - 820 Euro
HFS-8022
Tindeam sa cred ca sunt chinezesti pt ca tot pe site exista un adaptor ATC si specifica "For Chinese Spindels" :) plus forma rotunda...
HSD de 1.1KW - 700 Euro Pare a fi produs in Italia sau USA, nu am inteles exact:
HSD MT1055
Teknomotor (Italy) - 325 Euro
Teknomotor 0.75Kw - Mercador
Teknomotor (Italy) - 799 Euro
Teknomotor 2Kw
Elte - (italy) - 1000 Euro
Elte 2.2Kw
Elte - (italy) - 1.1kw - 270 Euro
Mototecnica 2kw + inverter toshiba + set pense + chei - 840 Euro
Mototecnica 2kw - Seria C41/47
Mototecnica 3.3kw - C51/60D - 1100 euro
Mototecnica 5.6Kw - C51/60D -1200 Euro
BZT Germany - 2.2 KW - 1000Euro (astia fac si cnc-uri)
BZT 2.2Kw
MAKKO 2.0Kw - Germany ATC - 2600 Euro... depaseste bugetul putin :))
Asatea toate sunt noi.
Mai exista varianta second hand PERSKE ... de la 200Euro la 800 Euro... sunt mari / vechi /folosite - nu prea sunt pe gustul meu
As opta pentru o varianta de motor "patrat" nu rotund, pentru ca are prindere pe carcasa facuta de fabrica.
Voi ce ziceti? ce sa aleg din toate astea?....

Axa mea acuta Z care pe care montez motorul, este profesionala, e second hand si e facuta de IAI. Vreau ca cnc-ul sa fie cat mai precis.

Pentru axa Y ma gandesc sa folosesc aluminiu extrudat de la ITEM profilul 8. Lungimea barelor sa fie de 1m.
modelul asta:
Profile 8 80x80
Al, anodized
A = 26.66 cm² I = 187.70 cm4
It = 136.98 cm4
m = 7.19 kg/m W = 46.92 cm³
sau
Profile 8 80x80 light
Al, anodized
A = 19.75 cm² I = 134.06 cm4
It = 82.91 cm4
m = 5.33 kg/m W = 33.51 cm³
Dupa calculele mele 1 singura bara, pe care pui 20KG, are coficient de indoire de 0.3mm. Eu ma gandesc sa folosesc 2 bari... AM folosit un prgram de pe un site care vinde profile asemanatoare.


Niste intrebari tehnice, am tot vazut specificat pe forumuri "TIR" ce vrea sa insemne?
Daca frezezi in aluminiu adancime 3 mm viteza 5mm/s viteza foarte mare nu risti sa topesti materialul si sa strici freza?
0

#6 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 09 March 2014 - 04:46 PM

Am uitat sa aug GMT spindles care sunt destul de accesibile dar imi par a fi chinezesti...
Ugra CNC - spindles and more

Inca un lucru care vreau sa il intreb, e legat de servo motor folosit drept spindle... ati folosit / auzit / vazut?
Am vazut motor servo Mitsubishi sau Yskawa de putere serioasa (2hp) cu turatii maxime 5-6000Rpm...
0

#7 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 09 March 2014 - 07:20 PM

Vezi postareadoc`, la 09 March 2014 - 04:46 PM, a spus:

Am uitat sa aug GMT spindles care sunt destul de accesibile dar imi par a fi chinezesti...
Ugra CNC - spindles and more

Inca un lucru care vreau sa il intreb, e legat de servo motor folosit drept spindle... ati folosit / auzit / vazut?
Am vazut motor servo Mitsubishi sau Yskawa de putere serioasa (2hp) cu turatii maxime 5-6000Rpm...

servo cu un cartus atc este o varianta foarte buna dar si costisitoare. permite controlul precis al turatiei dar trebuie sa stii foarte bine in ce plaja de turatii vei lucra si de ce cuplu ai nevoie.
dar unul ales bine e net superior unui motor 'chior'.e o placere sa vezi cum face filete sau cum schimba regimul de lucru.
0

#8 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 09 March 2014 - 08:46 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 09 March 2014 - 07:20 PM, a spus:

servo cu un cartus atc este o varianta foarte buna dar si costisitoare. permite controlul precis al turatiei dar trebuie sa stii foarte bine in ce plaja de turatii vei lucra si de ce cuplu ai nevoie.
dar unul ales bine e net superior unui motor 'chior'.e o placere sa vezi cum face filete sau cum schimba regimul de lucru.

Multumesc pt raspuns. Am vazut cartuse cu suport atc pneumatic, undeva la 700$
Motoare AC servo mitsubishi de la 750w la 5kw, ce i drept la 5kw e piperat, dar unul de 2,2kw (second hand) undeva la 800$
Pt motoarele servo nu trebuie si driver sau / si amplificator?
Mentionez ca la varianta cu servomotor sunt mai in pom decat la cea clasica cu spindle simplu...
Nu vreau turatii mari, vreau putere... Vreau sa pot freza aluminiu fara probleme...
0

#9 Useril este offline   plc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 16-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Terra

Postat 10 March 2014 - 12:23 AM

Pentru spindle cu servo este nevoie de driver, altfel nu merge.Asta este o metoda mai profi.
In ceea ce priveste motoarele de frezare de la Hertz, sunt destul de ok ca finisaj, iar ca si calitate este net superior celor China, au si un TIR destul de mic.
Mai sunt useri si aici pe forum care folosesc asa ceva si sunt foarte multumiti de ele.
0

#10 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 10 March 2014 - 12:39 AM

Vezi postareaplc, la 10 March 2014 - 12:23 AM, a spus:

Pentru spindle cu servo este nevoie de driver, altfel nu merge.Asta este o metoda mai profi.
In ceea ce priveste motoarele de frezare de la Hertz, sunt destul de ok ca finisaj, iar ca si calitate este net superior celor China, au si un TIR destul de mic.
Mai sunt useri si aici pe forum care folosesc asa ceva si sunt foarte multumiti de ele.

Multumesc pt raspuns!
Am cautat cateva servo motoare, am gasit un ac servo misubishi de 3.7kw problema e ca are vreo 24 de kilograme.
Am mai gasit si un emerson de 2,67 hp si un beckhoff de 2,72kw
Problea e asta, sun trifazice, 95% din invertoarele gasite si accesibile sunt cu intrare trifazica, iesire trifazica... Cele cu intrare mono fazica, sunt de ordinul miilor €...

In cazul classic as merge pe mototechnica cel de 2kw care vine cu pense chieie si invertor toshiba...

Ps: unde pot gasi un hertz prin romania? Nou...
0

#11 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 10 March 2014 - 10:12 AM

man, motoarele servo normale sunt ptr altceva, nu ptr a tine in bot o freza
parerea mea e ca te complici inutil pe moment
ia cel mai ieftin motor chinezesc de 1.5 sau 2.2kw, nici macar varianta "metal working" si fa-ti treaba cu el, porneste/finalizeaza masina, vezi cum merge, ce face si abia apoi gandeste-te la un alt motor care sa sara de mia de euri
o sa ai avantajul pretului, al unui motor care de bine, de rau, e facut cu rulmenti care vor tine incarcari laterale, care va avea ER-ul in bot si cu care poti incepe treaba "tzac-pac" si fara dureri de cap
nu-ti face griji nici ptr TIR, e mult mai mic decat vei avea nevoie in prelucrari normale
si cand vei avea de facut cote de rulment, care ar fi cele mai precise prelucrari pe care le poti face in regim de amator, vei putea jongla din modificarea cotei de frezare
iti va trebui cota de rulmenti de 85mm diametru? dai initial cota de 84.7mm si incepi si majorezi din 2 in 2 sutimi pana iese ce trebuie
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#12 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 10 March 2014 - 10:53 AM

Parerea mea e ca mai intai ar fi bine sa ne prezinti masina ...cateva poze ar fi foarte bune .
Pentru un motor de genul pe care vrei sa-l cumperi , ai nevoie de structura serioasa ... ghidaje profilate ,
suruburi cu bile de calitate ... o mecanica slaba anuleaza calitatea buna a motorului .

Hertz n-am vazut pe la noi , doar pe bay , la un turc din Ankara . E bun , dar nu se compara cu un HSD ...
Cat despre ATC , eu zic sa te mai gandesti ... un motor ATC rezonabil nu-l gasesti la mai putin de 2500-3000USD ,
mai trebuie si invertor plus sursa de aer comprimat ( compresor ) de buna calitate pentru sistemul de blocare ( petalele ATC ) .
Nu mai spun ca portsculele bune sunt si alea scumpe ( un adaptor BT30-ER20 Regofix standard , cu TIR mai mic de 5 microni ,
depaseste 50EUR ) .

Cu un motor " normal " de 2Kw ( ER16-20-25 , 18-24.000 , TIR 0.01mm ) si o mecanica buna , poti taia in aluminiu fara probleme
cu 30-40mm/sec la un DOC de 1-1,5mm , si sa obtii o precizie de 0,02mm . E suficient pentru nevoile unui hobby-ist , cred eu ...

O alta problema este faptul ca indiferent ce motor cumperi , vei avea nevoie de pensete de buna calitate , si alea nu sunt ieftine ...
un set de pensete ER20 facute de Technics / Haimer / Regofix costa si ala vreo 200USD .

Mai era in discutie varianta " cartus + motor " . O idee foarte buna , dar scumpa si dificil de pus in practica . Un cartus fara posibilitate
ATC costa minim 600USD ( Tormach , BT30 ) . Un kit servo de actionare ( motor plus drive , minim 2Kw ) nu se gaseste mai ieftin de 1000-1200USD .
Ca sa realizezi ansamblul mecanic corect , ai nevoie de o proiectare serioasa , materiale , etc . Si astea costa ...si daca nu sunt facute corect ,
ai cheltuit 2000USD degeaba ...
0

#13 Useril este offline   plc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 16-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Terra

Postat 10 March 2014 - 11:09 AM

Hertz in Romania se gasesc, aduc eu, direct de la ei, preturi un pic mai ok decat pe ebay.Detalii pe pm sau skynetautomatizari@gmail.com.
0

#14 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 10 March 2014 - 07:33 PM

Vezi postareaplc, la 10 March 2014 - 11:09 AM, a spus:

Hertz in Romania se gasesc, aduc eu, direct de la ei, preturi un pic mai ok decat pe ebay.Detalii pe pm sau skynetautomatizari@gmail.com.



Un Hertz de 2Kw cam cat costa ? Ai si invertoare pentru motoare ?

cheers.
0

#15 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 10 March 2014 - 09:55 PM

Pt motoarele servo nu trebuie si driver sau / si amplificator?
Mentionez ca la varianta cu servomotor sunt mai in pom decat la cea clasica cu spindle simplu...
Nu vreau turatii mari, vreau putere... Vreau sa pot freza aluminiu fara probleme...
pentru servo trebuie driver intr-adevar, alti bani alta distractie. spuneam de cartus atc, nu e nevoie neaparat sa fie atc dar un cartus separat de frezare e necesar, nu e indicat sa transeri direct asupra axului servomotorului fortele care intervin in prelucrare.
dupa mine ar trebui sa te reorientezi spre altceva in banii astia, eu am vazut ce poate o astfel de configuratie , e impresionant dar sincer nu cred ca trebuie sa cheltui sume foarte mari pentru asa ceva daca nu faci productie de serie mare unde fiecare timp pierdut conteaza.
0

#16 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 10 March 2014 - 10:12 PM

Multumesc pt raspunsuri!
Ma bucur foarte tare ca am deschi topicul asta pt ca eu ma pierd in detalii de fiecare data! Am decis sa va ascult, cu atat mai mult cu cati toti ma indrumati catre o varianta pt incepatori care e buna. In ceea ce priveste un motor+cartus o sa ma gandesc mai tarziu la ea.

@ katran - Nu am poze inca pt ca masina este demontata pt "upgrade" .... prima varianta a fost din lemn, asa cum sunt 90% din cele de pe youtube, cu suruburi normale "la metru" care mergea infect, dar se misca. Apoi a urmat un "upgrade" structura facuta pe aluminiu: 2 placi verticale de aluminiu trapezoidale care tineau barele si surubul de la axa y, 2 placi de aluminiu care tineau barele si surubul de la axa x, axa z era facuta din "textolit" sper sa zic bine. Suruburi cu bile, drivere cu final audio diy.
Acum vreau sa fac upgrade sa folosesc pt axa y, 2 profile 8 de la item 80x80 (5,4kg / m liniar dau chiar de 7kg) inca nu m-am decis. 2 "placi" de aluminiu mai gros pt partile laterale ale axei y facute de un specialist. Pt axa X ma gandeam sa apelez la o firma sa imi faca un cadru din teava patrata de fier, care sa fie bine imbinate si facute profesional. Pt axa Z am deja una "prefabricata" IAI. Toate axele vor glisa pe sine de ghidaj cu rulment liniar THK. O sa pun poze in data ce ma apuc de lucru si incepe sa prinda forma.
Voi alege un motor normal undeva intre 1.5 - 2,2kw cu poense ER si voi lua un kit de pense mai stralucite, multumesc pt pont.
HSD nu am gasit decat de 1.1kw... asa ca apelam la Turci sau alti Italieni :)

@ sebba - stiu ca servo motoarele nu au freza in bot direct, se folosesc cu catus, daca zic bine.
Am renuntat la ideea servo, o sa merg pe "classic"
Am vazut zeci de filmulete cu spindle chinezesc cu TIR / Runout foarte mare... deci o sa renunt totusi la ideea de chinezesc, macar motorul sa aiba runout mic. mai luam pense bune sa nu agraveze situatia. Sper ca pe noua structura sa nu am erori la proiectare, si atunci poate reusesc sa obtin o eroare maxima de 0,2 la frezare...

@plc - am trimis mail, ms!
0

#17 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 11 March 2014 - 08:57 AM

imi pare putin ciudat... "fugi" de runout-ul mare (care e doar de cateva sutimi) de la chinezesti dar accepti erori de 0.2 (mm?) la frezare...
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#18 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 11 March 2014 - 09:19 AM

Scuze! Am tastat gresit, 0,02
Ce tir are motorul tau?
0

#19 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 11 March 2014 - 02:21 PM

teoretic undeva la 0.01mm dar crezi ca l-am masurat vreodata? :D
singurele cote unde conteaza intradevar sunt la cotele de rulmenti
si pe alea le dau mai mici din start si apoi vin cu pas de finish declarat manual de la caz la caz
pe langa tir-ul motorului intervine si penseta elastica si inclusiv scula si strategia de frezare
aceeasi scula, acelasi motor, aceeasi penseta, pe climb ai o cota si pe conventional ai alta cota, plus ca fiecare material raspunde diferit
neavand ATC si zeci de scule de schimb fac cat mai multe operatiuni din aceeasi scula si aici intervine si uzura sculei si cat de "dedicata" e ea ptr acea operatiune
nu e cea mai "fire and forget" solutie insa nici eu nu fac serii intregi de produse

plus ca, sa nu uitam, lucram pe routere homemade, nu lucram pe freze industriale si cu dispozitive de mii sau chiar zeci de mii de euro
unii nici macar un compresor de aer care sa sufle spanul din botul frezei nu au, ca sa nu mai vorbim de emulsii sau freze cu canal de aer prin ele

ca poti obtine acea precizie... cam da... dar nu direct, din prima, ci prin teste si masuratori si pasi suplimentari de finish
nici macar pe masinile industriale nu-ti va face nimeni din prima o precizie sub sutime
a doua piesa, da, si a 50-a, va iesi la fel... dar prima va fi doar de "control"
asa ca o precizie de +/-2 sau 3 sutimi in conditii de amator, unde masina costa de zeci de ori mai putin decat una industriala... mie-mi pare mai mult decat acceptabil
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#20 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 11 March 2014 - 02:57 PM

@sebba ai dreptate, nu o sa pot sa obtin super calitate cu homemade :) asa ca o sa apelez la un motor mai ieftin. M-am uitat pe cateva siteuri romanesti si spindleul chinezesc se 2,2kw racit cu apa, e undeva la 10mil.
0

#21 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 11 March 2014 - 03:18 PM

ceva mai ieftin gasesti pe ebay
cauta dupa "2.2kw spindle water" si o sa gasesti o gramada
unul din primele rezultate ale cautarii, aici: http://www.ebay.co.u...=item3cb3695100

sau daca tot vrei ceva mai de soi, care sa tina mai bine la metale, cauta dupa "2.2kw spindle metal working" pe ebay.com
majoritatea lor trimit cu DHL sau FEDEX si cam in 7 zile ai jucaria
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#22 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 19 March 2014 - 07:27 PM

Vezi postareadoc`, la 11 March 2014 - 02:57 PM, a spus:

@sebba ai dreptate, nu o sa pot sa obtin super calitate cu homemade :) asa ca o sa apelez la un motor mai ieftin. M-am uitat pe cateva siteuri romanesti si spindleul chinezesc se 2,2kw racit cu apa, e undeva la 10mil.


Salutare. Varianta chinezeasca este o varianta care merita considerata cand bugetul este redus; atunci da, are sens s-o faci in 2 pasi, adica un chinezesc acum si dupa 1-2 ani, mai strang niste bani si iau altceva. Dar tu AI BUGET. Sincer, nu vad de ce sa faci peste 1-2 ani ce ai putea sa faci acum. Sunt de acord cu argumentele enumerate, cum ca o mecanica slaba anuleaza calitatile suplimentare ale motorului; insa nu vad cum un motor mai slab face o ''pereche'' mai buna cu o mecanica mai slaba, doar pentru ca ambele sunt ''mai slabe'' ? Asta presupune ca, daca mecanica este mai slaba, va ramane intotdeauna mai slaba. Ma gandesc ca fie vei imbunatati mecanica (daca va fi cazul), fie vei achizitiona alta, moment in care vei putea transborda motorul mai bun pe noua mecanica. Eu asa as face, in conditiile in care as avea buget. Respect insa opiniile celorlalti care din precautie, prefera varianta in 2 pasi. Un alt lucru: sugerez ca acolo unde ai documentatie, sa sapi un pic mai adanc. De exemplu Teknomotor Italia are un catalog. Vei gasi citind in fise diferentierea pe rulmenti: unele preiau mai mult iar altele mai putin din incarcarile radiale si axiale. Unele variante au rulmenti semiceramici (superiori). De exemplu, eu am cumparat de foarte curand de la ei: C41/47-D-2DB-P-ER25-HY 1.8Kw at 200Hz 12000rpm, max 400Hz 24000rpm, 220/380V; indicativul 2DB inseamna rulmenti dubli in fata si dubli in spate. Costa 800 euro +TVA. Aceeasi varianta, dar varianta ''DB'', adica 1 rulment fata si 2 pe spate costa 680 euro + TVA. Preturile sunt direct de la fabrica, nu de la dealeri. Indicativul HY inseamna hibrid-ceramic. Nu stiu daca Teknomotor este mai bun sau mai slab decat altele, pentru ca doar practica mai multor utilizatori poate fi instrumentul de masura. Dar atunci cand studiezi mai multe fise de produs de la mai multe firme, pentru unul NOU, merita citite fisele cu atentie, facut un mic Excel cu bunele si relele fiecaruia, comparat mere cu mere si decis apoi. Cele bune !
0

#23 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 19 March 2014 - 07:54 PM

nu, nu, ideea era ca diferenta de bani de la motor sa o bage in mecanica, nu sa o dea pe bere :D
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#24 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 19 March 2014 - 08:31 PM

Vezi postareasebba, la 19 March 2014 - 07:54 PM, a spus:

nu, nu, ideea era ca diferenta de bani de la motor sa o bage in mecanica, nu sa o dea pe bere :D


Asa da; daca trebuie ales intre mecanica si motor care este prioritatea, pe principiul fundatie-pereti-acoperis prioritatea este mecanica.
0

#25 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 19 March 2014 - 08:39 PM

Multumesc pentru raspuns tuturor, am ales varianta "ieaftina" adica micutul motor chinezesc de 2,2kw + prietenul lui invertorul... sunt pe drum, abea astept sa le testez / folosesc.
Nu e o avere, trebuie sa vad cum merge toata "masinaria" si apoi trecem la lucruri mai serioase / mai de calitate...

@sebba multumesc mult pt ajutor, sper ca nu sunt stresant :D Am gasit freze in Sibiu ieri si astazi le-am primit, sunt foarte multumit. astept cu nerabdare motorul :)

atasez niste poze cu noua axa Z, noile sine thk + hiwin si vechia structura...
O sa adaug poze si cu motorul atunci cand ajunge.

http://t.imgbox.com/xhOeLqHU.jpg http://t.imgbox.com/eYHGKH7b.jpg http://t.imgbox.com/lUctBjg3.jpg http://t.imgbox.com/khMWDyTn.jpg http://t.imgbox.com/xu8zPKpy.jpg http://t.imgbox.com/qHHe0dYF.jpg http://t.imgbox.com/VHCspRC1.jpg http://t.imgbox.com/IN18v7ec.jpg
0

#26 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 19 March 2014 - 08:56 PM

Vezi postareadoc`, la 19 March 2014 - 08:39 PM, a spus:

Am gasit freze in Sibiu ieri si astazi le-am primit, sunt foarte multumit. astept cu nerabdare motorul :)


Spor la construit!
In legatura cu frezele, daca le-ai gasit la un magazin on-line, ai putea sa postezi un link sau sa-l trimiti pe PM?
Multumesc.
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#27 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 19 March 2014 - 09:01 PM

Vezi postareainformer, la 19 March 2014 - 08:56 PM, a spus:

Spor la construit!
In legatura cu frezele, daca le-ai gasit la un magazin on-line, ai putea sa postezi un link sau sa-l trimiti pe PM?
Multumesc.

trimit PM, nu stiu daca e bine sa postez aici...
0

#28 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 25 March 2014 - 06:43 PM

Salutare :)

A ajuns astazi spindle-ul si arata foarte bine :) speram sa mearga la fel, o sa il testez maine intr-un spatiu care permite zgomot fum etc.
E vb de un spindle chinezesc (racire cu apa) de 2,2 kw si invertorul pt el (HY02D223B) o sa atasez poze mai tarziu.

Am desfacut capacul invertorului si am observat ca are inca o conexiune in afara de cea power si spindle, cred ca este vb de un RF-485... Din cate stiu eu aici se poate conecta la calculator (mach 3) de unde poate fi "comandat".
Intrebarea e, a facut cineva chestia asta pana acum? daca da, care ar fi schema? Pot fi controlate functiile ON/OF si viteza? Ce alte functii mai pot fi ?

Multumesc anticipat!
0

#29 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 25 March 2014 - 11:15 PM

da, se numeste control prin MODBUS si controlul se face prin BRAINS
vezi la mine pe site, am facut asa ceva ptr inverterele FULING
ptr inverterele HUANYANG sau cum le zice, exista pe siteul de la Mach3 un plugin care face asa ceva

atentie insa: prin modbus/rs485 motorul porneste CW la comanda M3 sau CCW la M4 si se opreste la comanda M5
isi ia turatia prin comanda Sxxx unde xxx= turatia in rpm

vezi insa ca trebuie sa setezi Mach3-ul sa astepte n secune dupa fiecare aparitie a comenzii M3 (M4, mai rar) astfel incat sa nu miste motorul pana acesta nu accelereaza si intra in regimul de lucru necesar
o setare de 20 sec e suficienta, cam atat ii ia motorului sa accelereze de la 0 la maxim

aceasta setare in Mach3 e cam "chioara", adica indiferent de turatia necesara la care trebuie sa ajung motorul, timpul de asteptare e acelasi
poti "bibili" putin chestia asta prin modifcarea post-procesorului softului in care lucrezi, cu conditia ca acesta sa stie de asemenea modificari, calcule, functii, variabile
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#30 Useril este offline   doc` 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 03-March 14

Postat 25 March 2014 - 11:26 PM

Multumesc Sebba, eram chiar pe articolul de pe machsupport forum :) am gasit ceva acolo cu setarile din invertor, nuste instructiuni si un fisier dll pentru mach3... Cred ca momentan o sa raman pe varianta manuala, intai sa inteleg cum fumctioneaza, pe viitor mi as dori sa il controlez din mach :)
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro