Modelism - RHC Forum: Archaopteryx anv 300cm - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Archaopteryx anv 300cm constructie clasica dupa planor 1:1

#1 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 09:42 AM

salutare tuturor nu am putut sa ma abtin sa nu va incant privirea cu cateva poze, am inceput constructia acum 2 saptamani si merge tare greu (greu domne greu)
dar sa lasam pozele sa vb si detalii mai tarziu :pardon:

Fisiere atasate


Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#2 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 09:44 AM

prima poza arata cum va trebui sa iasa :blush: :blush: :blush:

Fisiere atasate


Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#3 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 09:47 AM

si ceva mai clar :good:

Vezi postareastelu82, la 09 February 2014 - 09:46 AM, a spus:

si ceva mai clar :good:

Fisiere atasate


Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#4 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 09 February 2014 - 09:53 AM

Frumos :good:

:clapping:
0

#5 Useril este offline   Robinal 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca sat Sannicoara nr 20

Postat 09 February 2014 - 11:01 AM

Superb. Tine-o tot asa :pardon:
0

#6 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 12:10 PM

tin sa precizez ca totate materialele sunt din aeromodele facute praf si recuperat balsa am incercat varianta ceep :wacko: :wacko:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 February 2014 - 12:54 PM

Daca te apuci singur fara sa suflii nimic, evident ca merge greu, si nici macar in directia cea mai buna, ca sa te apropii cat de cat de performantele originalului... :(
Pozitia lonjeronului nu mi se pare buna, pe ce baza ai pus-o acolo ?
Ti-am zis la camp sa analizezi putin tehnicile de constructie Drela care duc la cea mai buna solutie rezistenta/greutate, nu le vad deloc aplicate acolo... din contra, materiale grele, masive... asta nu este un Extra de acrobatie ! Pacat :(
Cand il termini o sa il comparam cu bird of time si o sa vezi daca am dreptate sau nu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 01:56 PM

E normal sa apară si critici dat daca puneam mai spre bordul de atac spre vârful aripi trebuia sa i-l înclin slabindui rezistența
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#9 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 01:59 PM

Si nu este atât de greu are doar 195 g cu tot cu balsa pt placat fără servo
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 February 2014 - 06:10 PM

Sunt critici de invidie, ce credeai... :p

Lonjeronul principal se pune in centrul de presiune, nu dupa ochi cum ni se pare ca ar da bine. Preferabil tot acolo ar fi bine sa fie si CG.
Rezistemnta se mareste prin tehnici de constructie specifice: capacire cu carbon si chesoane intre lonjeroane (shear web), caz in care lonjeronul ar fi putut sa se reduca la 2mm de balsa placat cu 0.2mm de carbon.

Cine are 195 grame? Daca ar fi toata aripa ar fi fenomenal, dar ma indoiesc.
Aripa de Bubble Dancer are 489 grame complet infoliata, tot la 3m. Asta e targetul, sa te vedem... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#11 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 February 2014 - 07:13 PM

Foarte frumos proiectul!
Îmi cer scuze, ştiu că nu ai nevoie de critici dar şi eu cred că lonjeronul aripii trebuia poziționat altfel. Aşa cum este aşezat acum, s-ar putea ca aripa să se torsioneze în zbor. Este unul dintre cele mai rele lucruri care se pot întâmpla.
Şi eu folosesc lonjeroane de pin. Nu este prea mare diferenţa de greutate faţă de balsa, în schimb, la rezistenţă, da.
Ce profil are aripa? Este acelaşi, de la un capăt la celălalt?
Spor la lucru! Sunt foarte curios cum o să iasă la final.
0

#12 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 February 2014 - 09:40 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 February 2014 - 06:10 PM, a spus:

Sunt critici de invidie, ce credeai... :p

Lonjeronul principal se pune in centrul de presiune, nu dupa ochi cum ni se pare ca ar da bine. Preferabil tot acolo ar fi bine sa fie si CG.
Rezistemnta se mareste prin tehnici de constructie specifice: capacire cu carbon si chesoane intre lonjeroane (shear web), caz in care lonjeronul ar fi putut sa se reduca la 2mm de balsa placat cu 0.2mm de carbon.

Cine are 195 grame? Daca ar fi toata aripa ar fi fenomenal, dar ma indoiesc.
Aripa de Bubble Dancer are 489 grame complet infoliata, tot la 3m. Asta e targetul, sa te vedem... :)



tot respectul dar nu cred ca reusesc sa l fac de greutatea estimata de matale :pardon:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#13 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 February 2014 - 11:05 AM

In poza 4 de la postul 3 se vede ca fibra lonjeronului e rasucita sa stii ca ala e mult mai slab ca unul cu fibra dreapta si paralela.Daca ia altul mai bun schimba-l mai ales ca ala e solicitat mai mult la compresiune.
Cu pozitia lonjeronului Renatoa are dreptate.

Ciao Sorin
0

#14 Useril este offline   catamures 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 279
  • Inregistrat: 20-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures

Postat 10 February 2014 - 11:25 AM

Nu se poate pune inca un lonjeron in pozitia care trebuie ? Si va adauga rigiditate aripii.
Primul model va fi cu multe neajunsuri pentru ca am inteles ca nu prea sunt planuri. Dupa ce va zbura, cu ajutorul celor cu experienta si pe baza rezultatelor de zbor va putea fi construit un model perfect. Din ce am vazut eu pe net, cel 1:1 este foarte bun.
Statie: Turnigy 9x
AERO: Wing Dragon, EDGE 540T, Planor Guppy homemade, EZ Glider Pro, BEAVER 2,5m, Robbe ARCUS 1.8m, BETA1400, ST MX2, ArtTech P51-D Mustang, Lil Ripper homemade, FT BloodyWonder homemade, Micro Cessna homemade, Robbe SeaGull 2,2m
HELI: Angel 300, LRP Disco Hornet, clona SYMA 107
AUTO: CARSON CPT 27cc, LRP Blast S10 TX
0

#15 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 10 February 2014 - 06:22 PM

Draga cata nu prea exista planuri sunt al doilea care il face din lume acuma fiti ingaduitori si ajutatima :good: :good:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#16 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 10 February 2014 - 06:27 PM

Da de acord cu Renatoa in cea ce priveste pozitia lonjeronului. Probabil este pe la 33% depinzind de profil. Chiar daca in poza vezi pozitia unde se termina infolierea cu balsa (probabil) la bordul de atac, asta nu inseamna ca lonjeronul este in acelasi loc. Uitete cu atentie la poza care te inspira si vei vedea ca aripa are probabil 3 sectiuni dstincte facute separat si imbinate dupa aia formind o aripa. Inca ceva taie locasul pentru lonjeroane cind faci blocurile de nervuri nu dupa aia. O pinza de bonfaier si o pila va merge bine. Ce profil ai ales? Sa nu zici ca ai mers cu Clark Y.
Daca vrei sa ai o aripa buna si usoara este important sa alegi materiale bune sa cintaresti materialele si sa folosesti material cu fibra corecta in directia corecta.
Succes Traian.
0

#17 Useril este offline   ionutz_csu galati 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2014 - 06:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 09 February 2014 - 06:10 PM, a spus:

Sunt critici de invidie, ce credeai... :p

Lonjeronul principal se pune in centrul de presiune, nu dupa ochi cum ni se pare ca ar da bine. Preferabil tot acolo ar fi bine sa fie si CG.
Rezistemnta se mareste prin tehnici de constructie specifice: capacire cu carbon si chesoane intre lonjeroane (shear web), caz in care lonjeronul ar fi putut sa se reduca la 2mm de balsa placat cu 0.2mm de carbon.

Cine are 195 grame? Daca ar fi toata aripa ar fi fenomenal, dar ma indoiesc.
Aripa de Bubble Dancer are 489 grame complet infoliata, tot la 3m. Asta e targetul, sa te vedem... :)


ceva frumos, acuma referitor unde e lonjeronul si unde pica CG-ul, e bine ca lonjeronul(principal) sa fie in punctul maxima de grosime al profilului iar CG-ul in functie de profilul ales(poate sa varieze de la 30%la70%).Zic si eu.
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 February 2014 - 07:04 PM

Vezi postareaF2B, la 10 February 2014 - 06:27 PM, a spus:

...Ce profil ai ales? Sa nu zici ca ai mers cu Clark Y.
Daca vrei sa ai o aripa buna si usoara este important sa alegi materiale bune sa cintaresti materialele si sa folosesti material cu fibra corecta in directia corecta.
Succes Traian.


La ultima noastra discutie, dupa care speram sa mai urmeze si altele inainte de hei-rup, Stelu voia sa scaleze profilul HQ3/12 (root) to HQ3/10(tip), ales de austriacul care a facut exemplarul de 1:2,25, adica 6.7m.

http://juergen-schau...cht-elec-teryx/

Banuiesc ca asta a facut pana la urma, din poze nervura din primplan nu pare sa aiba "platfusul" caracteristic Clark Y.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 10 February 2014 - 07:18 PM

Vezi postarearenatoa, la 10 February 2014 - 07:04 PM, a spus:

La ultima noastra discutie, dupa care speram sa mai urmeze si altele inainte de hei-rup, Stelu voia sa scaleze profilul HQ3/12 (root) to HQ3/10(tip), ales de austriacul care a facut exemplarul de 1:2,25, adica 6.7m.

http://juergen-schau...cht-elec-teryx/

Banuiesc ca asta a facut pana la urma, din poze nervura din primplan nu pare sa aiba "platfusul" caracteristic Clark Y.

Exact nu este Clark y este cel menționat de Renato
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#20 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 10 February 2014 - 07:42 PM

Nu pot spune decât ca mia dat puțin de munca
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#21 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 11 February 2014 - 06:25 PM

daca tot v am atras atentia :pardon: o mica intrebare ce servouri pot folosi la flapsuri si la eleroane?
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#22 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 11 February 2014 - 06:59 PM

ma gandeam pe flaps si eleron ceva mai bunicel Hitec HS-85MG ce parere aveti sunt mici :pardon:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 February 2014 - 08:11 PM

Mici nu sunt, eu am 80MG la Graphite, la 1900 grame.
Dar cred ca ar fi si solutii mai economice, as pune asa ceva in loc fara nici o ezitare:
http://www.hobbyking...5sec_15_6g.html

Nu vrei digitale, consuma curent intr-una la orice adiere, iti termina bateria fara sa stii de ce. Si nu ai nevoie la planor de plusurile caracteristice digitalului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 13 February 2014 - 11:04 PM

Vezi postarearenatoa, la 11 February 2014 - 08:11 PM, a spus:

Mici nu sunt, eu am 80MG la Graphite, la 1900 grame.
Dar cred ca ar fi si solutii mai economice, as pune asa ceva in loc fara nici o ezitare:
http://www.hobbyking...5sec_15_6g.html

Nu vrei digitale, consuma curent intr-una la orice adiere, iti termina bateria fara sa stii de ce. Si nu ai nevoie la planor de plusurile caracteristice digitalului.



par ok am sa ,proceses,
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#25 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 13 February 2014 - 11:07 PM

si cateva poze : :pardon:

Fisiere atasate


Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#26 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 13 February 2014 - 11:37 PM

din pacate timpul nu imi permite sa lucrez asa de mult speram ca in 30 de zile sa il termin dar am deja 3 saptamani si nu am apucat sa termin nici macar o aripa iar cea dea doua abia am inceput o <_< <_<
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#27 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 February 2014 - 10:14 AM

Salut, nu vreau să fiu cârcotaş dar îmbinarea de la centru cu placarea centrală nu este în regulă. Era de preferat ca acea fâşie de balsa să fie întreagă mai ales că în zonă eforturile sunt maxime.
Sultan Eduard
0

#28 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 14 February 2014 - 10:22 AM

Cred ca ar trebui acoperit tot bordul de atac cu balsa . :drinks:
0

#29 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 14 February 2014 - 10:24 AM

Stelule,este un proiect superb, sa mai postezi si cu tractorul de planoare ce-ai mai facut.
Las ca-i mai bine asa cu doua lonjeroane.
Nu vreau sa te sperii dar am dat peste el
buba la imbinare aripi

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 14 February 2014 - 10:26 AM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 February 2014 - 10:54 AM

Apropo de tractor, imi faceam sperante sa fac cu stelu un vinci, dar dupa lovitura asta cu aripa din doua bucati... no way... ma intreb si la o tractare daca va rezista de multe ori :(

De fapt, nu pricep de ce si-a mai pus problema de tractare, cand am discutat ultima oara intentiona sa faca fuselajul varianta pusher electric :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro