Modelism - RHC Forum: Cafenea FPV - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 20 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Cafenea FPV ...ca sa ne amintim de vremurile cand puteam...

#31 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 07:27 AM

Iara te-ai pripit Florinele,citeste mai atent ce-am scris mai sus.A ramas acumulatorul conectat,am reperat semnalul de cand am ajuns la zona presupusa dar dupa ceva vreme a murit dar totusi m-a dus la el.Daca nu plouase ajungeam mai devreme la el(nu puteam urca cu masina in zona aia deluroasa).Si totusi,in cazul meu receptorul a fost alimentat pret de 6 ore aproape 7 nu-mi amintesc ora exacta a pierderii.Aveam timp sa-l gasesc de 10 ori.
Sa pice telemetria...am prevazut asta si am montat receptorul intr-o zona ferita de crash(sub aripa) si conectorii de la baterie ii am foarte stransi,nu cred sa iasa indiferent de cum cade modelul.

La modelul viitor(aripa) tot asa voi pune receptorul la loc ferit,si va fi intarita bine aripa sa nu se rupa in zonele cu electronica vitala...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 22 April 2014 - 07:29 AM

Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

Vola.ro

#32 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 07:44 AM

Vezi postareaCiprian97, la 21 April 2014 - 08:21 PM, a spus:

Mentalitatea mea e ca de ce sa mai adaug ceva pe avion,greutate in plus,consum de curent,cand am un soi de transmitator RC pe avion(receptorul frsky cu telemetrie)...deja stiu ce poate facehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rofl.gif

Nu m-am pripit deloc (dar cand m-am mai pripit ca ma faci curios ;) ), am raspuns pentru ce ai zis aici, ca o baliza nu ar avea rost si ca ar fi balast in plus. Cum ziceam, nu poti controla modul in care se prabuseste un avion, probabilitatea ca alimentarea sa se intrerupa din diverse cauze (Lipo explodat, scurt, epuizare etc) este foarte mare. O baliza in 433mhz, de cateva grame, cu alimentare proprie, totul ingropat in spuma si care functioneaza cateva saptamani da mai multe sanse gasirii modelului. Un aeromodel pierdut la mai multi km distanta este si mai dificil de gasit deoarece esti nevoit sa ajungi in primul rand in zona respectiva (nu intotdeauna accesibila) si datorita faptului este nevoit sa zbori ceva mai sus, din momentul pierderii controlului semnalului (sau diverse alte cauze) mai planeaza ceva distanta intr-o directie (de regula) necunoscuta.

Parerea mea (pripita).

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 22 April 2014 - 07:45 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#33 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 08:04 AM

Si cam ce raza de semnal are aceasta baliza?Din cate stiu eu banda 433 e sufocata de taximetristi si cei de la securitate(BGS etc).In cazul meu a fost pierdut la 3,4km de casa intr-o padurice taiata in 2 de o vale adanca,intr-o zona deluroasa proaspat dupa ploaie de 20l/m2.Am vazut cam ce directie aveam spre casa,am reperat 2 mari obiective la sol si asa mi-am delimitat zona cautarilor.
Dar sa nu ai nici cea mai mica idee unde poate fi,cum a fost in cazul EZ-ului pierdut la 18km si 700m altitudine...nu cred ca te ajuta nimic pe lumea asta.
Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#34 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 08:16 AM

Ce idee mi-a venit acum..un buzzer puternic pornit si oprit din statie.Pe pozitia failsafe sa fie oprit,si cand are semnal sa-l poti porni si opri.Astfel daca nu ai ajuns inca la zona prabusirii el nu consuma nimic,iar dupa ce ai semnal il pornesti si te ghideaza si mai exact unde este.Dar tot depinde de baterie asa ca timpul e critic in ambele cazuri.
Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#35 Useril este offline   schumixmd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 02-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Chisinau

Postat 22 April 2014 - 08:16 AM

Vezi postareaCiprian97, la 22 April 2014 - 08:04 AM, a spus:

Si cam ce raza de semnal are aceasta baliza?Din cate stiu eu banda 433 e sufocata de taximetristi si cei de la securitate(BGS etc).In cazul meu a fost pierdut la 3,4km de casa intr-o padurice taiata in 2 de o vale adanca,intr-o zona deluroasa proaspat dupa ploaie de 20l/m2.Am vazut cam ce directie aveam spre casa,am reperat 2 mari obiective la sol si asa mi-am delimitat zona cautarilor.
Dar sa nu ai nici cea mai mica idee unde poate fi,cum a fost in cazul EZ-ului pierdut la 18km si 700m altitudine...nu cred ca te ajuta nimic pe lumea asta.


te ajuta un modul GPS cu GSM.
0

#36 Useril este offline   drdream 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 29-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce zboara

Postat 22 April 2014 - 08:18 AM

si cati taximetristi si echipaje bgs erau prin zona?:)


geniala ideea cu buzzerul, sa il gaseasca toti ciobanii:)

Aceasta postare a fost editata de drdream: 22 April 2014 - 08:19 AM

0

#37 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2016
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 22 April 2014 - 08:26 AM

Vezi postareadrdream, la 22 April 2014 - 08:18 AM, a spus:

si cati taximetristi si echipaje bgs erau prin zona?:)


geniala ideea cu buzzerul, sa il gaseasca toti ciobanii:)


Si dupa ce il gasesc sa il maltrateze sexual ca pe XN-ul lui DeepSky de la CET :rofl:
Fly it, like you stole it!
0

#38 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 08:31 AM

Vezi postareaschumixmd, la 22 April 2014 - 08:16 AM, a spus:

te ajuta un modul GPS cu GSM.


M-am gandit mai bine la chestia cu gps-ul si gsm-ul.. si nu prea imi place.
Daca aterizez cu antena gps in jos?
0

#39 Useril este offline   drdream 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 29-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce zboara

Postat 22 April 2014 - 08:39 AM

Vezi postareaicsss, la 22 April 2014 - 08:31 AM, a spus:

M-am gandit mai bine la chestia cu gps-ul si gsm-ul.. si nu prea imi place.
Daca aterizez cu antena gps in jos?

pui doua. unul cu fata in sus si unul cu fata in jos.:)
0

#40 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 08:42 AM

Nu prea exista solutie universala.Toate au avantaje si dezavantaje.Zone fara semnal GSM sunt cu tona,sau poate nu ai semnal GPS.Nu stiu ce raza are radiobaliza dar banuiesc ca nu te ajuta daca habar nu ai unde este modelul.Telemetria modelului e limitata ca timp.
Cred ca asta conteaza cel mai mult,sa stii unde a cazut(din inregistrare/ultimele imagini video vazute/telemetrie cu coordonate gps/etc) ca dupaia ai cum sa-l cauti.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 22 April 2014 - 08:43 AM

Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#41 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 08:45 AM

Ca sa vezi ca nu sunt deloc pripit uite cateva consideratii (deloc generale):

Baliza bate fix 2,34km din orice directie. Ti-a placut? Asa ar fi daca mi-ar iesi vorbe aiurea, singure pe gura. :pardon:De fapt lucrurile stau altfel.

Nimeni pe lumea asta nu poate sa iti zica exact cat bate o chestie radio datorita faptului ca totul depinde de antene, pozitie, ecranare, conditii meteo specifice si inca o gramada de chestii. Securitatea nu vorbeste in 433 si nici taximetristii. Radioamatorii da, dar sigur nu sufoca traficul radio si nu la ora si in locul in care te dai tu cu tiripliciul din polistiren. Range-ul este relativ, poti sa ai cativa km sau cateva mii, da, am zis bine, cateva mii cu un fas din ala de baliza (exista un mic satelit pe orbita in jurul Pamantului care are un astfel de mica baliza si care poate fi auzit cu o statie de radioamator si cu o antena Yagi). Mai multe despre balize gasesti aici. Eu personal am facut niste teste si am auzit-o de la vreo 5-6km in zona urbana.

Revenind pe pamant... sunt sigur ca nu stii cum functioneaza aceasta baliza si de ce ar fi foarte eficienta la o cautare. In primul rand acel mic emitator nu consuma tot timpul, emite niste pulsuri de semnal la niste intervale prestabilite economisind astfel bateria. Mai mult decat atat, pulsurile emise au intensitati variabile de putere si astfel la o distanta mai mare poti auzi doar o parte din "melodie" sau cand esti aproape, integral. Cautarea se face cu antene directive (Yagi) iar aici este nevoie de un pic de ureche si talent in a depista semnaul direct sau reflexiile. Si legat de asta fac o mica paranteza: semnalul in 433Mhz merge si "dupa colturi" in anumite conditii daca facem o comparatie cu 2.4ghz sau 5.8ghz. Acest lucru poate fi un lucru bun cand este vorba sa auzim o baliza cazuta printre obstacole (padure). Problema apare cand detectam o reflexie a semnalului si atunci cautarile merg in directia gresita.

Concluzionand si aplicand asta la o speta reala: cum m-ar fi ajutat pe mine o astfel de baliza in cazul avionului pierdut la 18km? Asa e, atunci am pierdut avionul datorita dezorientarii (era zapada peste tot iar GPS-ul prea lent si vantul puternic ne facea sa nu ne dam seama de locatie). In plus, nu am avut acces la fiserul video decat dupa o zi ( a fost corupt) .. Nu mai reiau povestea, vreau doar sa subliniez faptul ca am avut la dispozitie doar cateva ore sa incercam sa prindem ceva semnal de la telemetrie sau de la video (presupunand faptul ca ramasesera functionale) intr-o zona foarte vasta. Ulterior ne-am dat seama ca noi cautasem intr-o cu totul alta zona decat unde trebuia pentru ca nu am avut timp sa ne uitam pe o harta.

Cum era daca am fi avut o baliza care putea sa functioneze cateva zile, poate chiar o saptamana? Nu mai zic ca intre timp puteam recupera si filmarea si stiam cam pe unde ne aflam ultima oara, deja restrangeam aria de cautare. In fiecare zi puteam sa facem o tura sa mai dam o ascultare dupa un plan bine stabilit.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 22 April 2014 - 08:48 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#42 Useril este offline   drdream 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 29-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce zboara

Postat 22 April 2014 - 09:20 AM

safety este daca zbori cu 2 gs-uri, fiecare cu recorder, doua echipe de urmarire la sol,
radiobaliza , zona nepopulata relativ usor accesibila, vreme buna si timp de pierdut


iarasi, o recunoastere prealabila in google earth pentru a
avea deja repere mari de survol e un plus.

sa nu uitam ca un singur km patrat are 1000000de metri patrati:)

e greu sa gasesti un avion cazut la 4-500 m daraminte la 15-20km fara ajutor suplimentar si mai ales daca esti singur

concluzia e ca in momentul in care ridici in aer un avion echipat fpv esti dispus sa il si pierzi.

Aceasta postare a fost editata de drdream: 22 April 2014 - 09:23 AM

0

#43 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 09:25 AM

Ok maestre,am inteles eu aiurea o informatie cum ca 433 n-ar fi ok pentru noi.Posibil sa-mi iau si eu o radiobaliza,pe masura ce merg din ce in ce mai departe.Bine zice drdeam cand zbori FPV trebuie sa fii dispus sa si pierzi modelul.
Ce-ati mai facut intre timp?Niciun record..nimic?Nu se poate peste 24km?N-am mai auzit nimic de ceva vreme http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 22 April 2014 - 09:26 AM

Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#44 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 09:50 AM

Eu si Costi_n suntem mai retinuti cand e sa ne laudam cu propriile performante. Daca am fi mai tineri si fara obligatii contractuale gen familie/serviciu probabil am zbura mai des si am face mai multe ispravi in domeniu. Oricum, ultimul record ramane memorabil nu doar prin faptul am folosit doar 200mW (pe langa memorabil este cam mondial ;)din punctul asta de vedere) ci si prin emotiile intoarcerii noaptea catre punctul de casa. Asa ca momentan ne alimentam orgoliul personal din amintirile acestea 8).

Nu imi mai zice maestre ca nu sunt nici pictor nici lautar :p.


Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 22 April 2014 - 09:51 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#45 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15450
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 10:19 AM

Vezi postareaFlorinelu, la 22 April 2014 - 08:45 AM, a spus:

...Securitatea nu vorbeste in 433 si nici taximetristii. Radioamatorii da, dar sigur nu sufoca traficul radio ...


Nu pe naiba... chiar nu ti-a aratat costin scanarea aia la CET in 433 cu noise floor de 60 dB ?!

Daca nu, uite una de la mine din casa:

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/7/0/3/6/4/a4806922-45-HD_Off2On.JPG

Saltul din partea dreapta este cand am pornit camera HD ;)
Dar in stanga poti vedea "linistea" din 433 intr-un oras mare. Adevarat ca pe campuri e mai curata banda :)

Cauta in forumurile de ham-i sa vezi razmerita acum cativa ani cand s-a dat drumul la comercial in 433Mhz.
Si nu in ultimul rand, nasha e la controlul frecventelor, si cea mai pazita banda este cea de ... 433 ! motivul e simplu licenta peste 10mW e pe bani si sa nu cumva sa scape vreunul netaxat :D
renatoa de la aacr.ro
0

vivacredit.ro

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15450
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 10:25 AM

Si nu in ultimul rand, safety este sa zbori FPV in LOS. Si legal de asemenea ;)

La naiba cu recordurile, vreau ca vad si eu unul zicand cat de mult i-a imbunatatit FPV-ul stilul de pilotare... un slalom cu obstacole... la firul ierbi... FPV scale intr-un biplan istoric WW I... exemple sunt nenumarate, care pot furniza satisfactii cel putin egale cu cifrele si filmari de la sute de metri din care nu se distinge nimic...
renatoa de la aacr.ro
0

#47 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 10:38 AM

Renato, traim intr-o lume super tehnologizata, plina de bazalieli in toate frecventele posibile, nu o sa mai vezi tu grafice curate never ever in orase :lol:. Poate doar in ceva frecvente mai exotice, de nu prea le folosim noi prin Ro. De exemplu daca pornesti calculatorul iti compromiti orice receptie omeneasca in 144, e pe testate.

Asa, revenind la taximetristi... de cateva luni am o portabila cu care am tot scanat 144 si 433-ul...e o liniste in 433 de tiuie urechile. Taximetristii din Bucuresti sunt in 144 (ma refer la VHF de fapt, cu frecventa inchiriata) iar firmele de paza au statii in PMR (446). Inchirierea unei frecvente este destul de costisitoare si nu cred ca vreo firma de paza da prea multi bani pentru a comunica cu amaratul care sta in ghereta de termopan.

Ma rog, revenind la posibilele zgomote care pot influenta niste balize prin 433... din ce am vazut daca nu ai un receptor selectiv (din gama receptoare OOK sau ASK usi de garaj, telecomenzi auto etc) prinzi toata baraiala de la DVBT. Si daca ai tot un receptor din gama mentionata anterior auzi toate telecomenzile din oras. In afara orasului insa este mai liniste insa DVBTul este tot enervant. Daca ai insa receptor ca lumea nu mai sunt probleme.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 22 April 2014 - 10:43 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#48 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 10:39 AM

Ce mi se pare mie mai tare FPV decat zbor obisnuit e statul in termica.Sa vezi cum creste altitudinea cu elicea pliata e ceva de vis.Ma simteam ca planoristul 1:1.Am urcat de la 200 la 1400m consumand doar 100mah(servourile)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 22 April 2014 - 10:41 AM

Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#49 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 10:52 AM

Vezi postarearenatoa, la 22 April 2014 - 10:25 AM, a spus:

vreau ca vad si eu unul zicand cat de mult i-a imbunatatit FPV-ul stilul de pilotare...

Pot sa iti confirm ca a fost cineva care mai venea la CET care s-a domolit in pilotare dupa ce i-am aratat cum merg eu FPV. Omul s-a mutat din tara intre timp dar ideea cu manevrarea avionului FPV precum un avion real cred ca i-a ramas.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#50 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 06:59 PM

RX-ul asta cum transmite la TX telemetria?

Poate sa afecteze GPS? Intreb pt. ca pozitia actuala a RX-ului si GPS-ul sunt la 5cm distanta (scobite in aripa).
0

#51 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15450
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 07:10 PM

La fel cum statia transmite la Rx, ambele etaje RF sunt identice, se cheama transceiver, adica trans(mitter)-(re)ceiver.

Nu afecteaza GPS, 2.4GHz > 1525Mhz, pe cat lucreaza GPS-ul.
O frecventa mai mare nu afecteaza una mai mica, decat daca puterile sunt substantial disproportionate, sau ... antenele exagerat de apropiate ca in cazul tau. Muti GPS pe o aripa, asta este practica corecta, si VTX pe cealalta aripa.
Ca mai jos...

http://team-blacksheep.com/img/gallery/caipi1.jpg
renatoa de la aacr.ro
0

#52 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 07:27 PM

Cand la un setup de fpv adaugi un autopilot lucrurile nu's asa de usor de aranjat.. iar in cazul meu RX-ul stock de la tgy9x nu transmitea nimic.. deci nu mi-am facut griji.

As putea rearanja pozitia antelenelor (transceiver) la vreo 12cm de gps si la 11 cm de curentii mari (baterie, fire pack, etc). vTX e pe aripa opusa.
12cm distanta intre RX si GPS sunt ok? N-as vrea sa "sap" alte gauri in aripa :)
0

#53 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15450
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 07:31 PM

Vezi postareaicsss, la 22 April 2014 - 07:27 PM, a spus:

Cand la un setup de fpv adaugi un autopilot lucrurile nu's asa de usor de aranjat.. iar in cazul meu RX-ul stock de la tgy9x nu transmitea nimic.. deci nu mi-am facut griji.

As putea rearanja pozitia antelenelor (transceiver) la vreo 12cm de gps si la 11 cm de curentii mari (baterie, fire pack, etc). vTX e pe aripa opusa.
12cm distanta intre RX si GPS sunt ok? N-as vrea sa "sap" alte gauri in aripa :)


Mai ales cand Rx-ul nu este cuplat prin PPM sum :p

Este mai bine cu siguranta.
Poti constata singur (afara) daca prin conectarea alimentarii la Rx duce la pierderea unor sateliti.
Cu statia pornita, Rx-ul nu activeaza telemetria daca nu are intai bind cu statia.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 April 2014 - 07:33 PM

renatoa de la aacr.ro
0

#54 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 07:42 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 April 2014 - 07:31 PM, a spus:

Mai ales cand Rx-ul nu este cuplat prin PPM sum :p

Este mai bine cu siguranta.
Poti constata singur (afara) daca prin conectarea alimentarii la Rx duce la pierderea unor sateliti.
Cu statia pornita, Rx-ul nu activeaza telemetria daca nu are intai bind cu statia.


Da, PPM-ul in cazul de fata chiar are alta valoare. N-as fi crezut.. :)
Mie nu cred ca-mi trebuie telemetria RX->TX, pt. ca o trimit la FC->OSD->vTX->vRX->Monitor (doar RSSI mai am nevoie).

Nu cumva ai vurt sa zici cu "Cu statia inchisa..."? Nu se poate dezactiva complet transmisia de la rx la tx?

Aceasta postare a fost editata de icsss: 22 April 2014 - 07:43 PM

0

#55 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 07:49 PM

Ba ai nevoie si telemetrie rx-tx RC pentru ca in caz ca pierzi modelul bateria video(daca ai separata) o sa moara repede.Si nu o sa mai ai video si pa RSSI.
Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#56 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 15450
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2014 - 08:31 PM

Vezi postareaicsss, la 22 April 2014 - 07:42 PM, a spus:

Da, PPM-ul in cazul de fata chiar are alta valoare. N-as fi crezut.. :)
Mie nu cred ca-mi trebuie telemetria RX->TX, pt. ca o trimit la FC->OSD->vTX->vRX->Monitor (doar RSSI mai am nevoie).

Nu cumva ai vurt sa zici cu "Cu statia inchisa..."? Nu se poate dezactiva complet transmisia de la rx la tx?


Nu se poate, decat daca folosesti receptoare seria V8 one way.
Sau Delta8, daca CPPM a devenit valoros :)
renatoa de la aacr.ro
0

#57 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 08:40 PM

Scobesc alta gaura pt gps.. :) caci vreau RSSI.

Da` pan` atunci.. la ce distanta sa ma astept de la turnigy9x stock?
0

#58 Useril este offline   Ciprian97 

  • 0751538090
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3290
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Sector 6
  • Interests:FPV

Postat 22 April 2014 - 09:33 PM

Daca iti permite video...si ai si rtl atunci de ce nu aflii si singur cat bate.
Componentele electronice merg pe baza de fum. Cum a iesit fumul din ele, cum nu mai merg...
0

#59 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2013
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 22 April 2014 - 09:52 PM

Ai si tu dreptate :)
0

RCA-Ieftin

#60 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 22 April 2014 - 10:07 PM

Receptoarele Turnigy nu au failsafe iar daca nu folosesti un autopilot istet nu poti beneficia de RTH. APM este istet de exemplu.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

Arata acest topic


  • 20 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro