Modelism - RHC Forum: Turbine Termice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Turbine Termice Informatii, cum functioneaza, dezbaterii

#1 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 18 January 2011 - 10:26 AM

Vezi postareacomnean, la Jan 18 2011, 09:18 AM, a spus:

Intr-adevar asa este. S-a dovedit ca anumite thrust - tail -pipe-uri au creat astfel de probleme. Am vazut un model, foarte scump, echipat cu un astfel de pipe cu pereti de .25mm SS, care dupa decolare a incercat sa faca un loop moment in care s-a produs fenomenul descris de mine. In cateva secunde, desi turbina a mai functionat o buna perioada pana la impactul cu solul, datorita unui mic incendiu in compartimentul electronic pilotul a pierdut controlul iar modelul s-a prabusit pe camp. Dupa impact, datorita cantitatii mari de kerosen la bord (in jur de 5l) modelul a explodat si a ars integral. Stingerea incendiului a fost dificila iar din aparat nu a mai ramas nimic.
Mai tarziu, in urma analizei cu pilotul, am aflat si de ce optase, desi stia ca risca, pentru un thrust pipe cu pereti simpli - modelul era scale cu multe detalii, un up grade de kit, iar in extremis greutatea modelului devenise stanjenitor de mare. Ultima reducere de greutate a fost prin inlocuirea thrust pipe-ului pentru a castiga 120g. Asta a fost.


din cate sti-am eu si din cate mi-a mai spus google conceptul de singel wall vs double wall e diferit.
la single wall apare problema ca tubul se incalzeste de la gaze si trebuie luat masuri ptr acesta(izolatii etc)
la double wall care nare treaba cu rezistenta, deformare etc. are rolul de a raci tubul din inauntru folosind efectul venturi. distanta dintre tuburi este de obicei 1-1.5 cm ptr a crea efectul. ptr aer racire la unele modele se folosesc naca altii efectiv se bazeaza pe aerul care intra pe langa "gear doors".

daca chiar a luat foc modelul acela de pipe ca a venit gazele invers , ma indoiesc ptr ca trebuia sa se intample si la sol si la toate celelate zboruri, dar sa zicem ca da e propabil ca nu a ales thrust tubul corespunzator turbinei cat despre deformare din cauza presiuni alegi un material mai gros and voala its fixed. dar oricum ar trebui sa apara fenomenul prima data cand mergi spre full power.

zic si eu, poate bine poate nu.
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#2 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 18 January 2011 - 12:00 PM

1. Single wall thrust pipe este foarte usor deformabil. Ca sa fac o comparatie, sa zicem ca este un pic mai rigida decat o doza de bere goala.
Temperatura pe exteriorul thrust pipe-ului nu depaseste in portiunea de inceput 400 C. Gandeste-te ca intre ajutajul turbinei si thrust-pipe exista un spatiu de 50-60mm si ca confuzorul pipe-ului se afla si el la o distanta considerabila de ajutaj. Mai ales ca confuzorul are o forma sa zicem parabolica, iar diametrul din dreptul ajutajului este cu 40-60mm mai mare. La iesirea din ajutaj gazele au cam 650-700C.
Daca spatiul o permite si exista intre fuselaj si TP cel putin 20mm, curentul de aer care este condus intre exteriorul TP si interiorul fuselajului este suficient pentru racire.
2. DW TP produce o mai buna racire, doar teoretic, este recomandat atunci cand racirea in fuselaj este deficitara dar principalul avantaj este inbunatatirea rigiditatii. Distanta , pe raza intre pereti este intre 6-8mm. Or fi si mai mari nu contest, dar nu vad avantajul.
Grosime mai mare a tubului = greutate mai mare.
Returul gazelor (si flacarii) in procedura de start este mai putin probabil. ECU controleaza procedura pas cu pas, turatia este crescuta treptat dupa stabilizarea arderii, si nu au loc schimbari bruste de regim care ar favoriza asa ceva. La start mai probabila este aparitia flacarii la capatul din spate al TP decat back-fire spre ajutaj.
Am vazut pana acuma cateva zeci de proceduri de start si cooling pe mai multe tipuri de turbine si cam asta pot spune ca am observat. Incendiul la interior , la start poate apare dintr-o scurgere de carburant.

Aceasta postare a fost editata de comnean: 18 January 2011 - 12:10 PM

MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#3 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 18 January 2011 - 01:22 PM

in general incendiile apar datorita scurgerilor, ca si info exista patroane cu c02 care se pot declansa prin rc in caz ca ia ceva foc pe acolo.

sa revenim la thrust pipuri. eu am cautat si nu am gasit nimic relatat despre backfire din cauza thrust pipe-ului atat single sau double si am incercat diferite combinatii.
si nu cred ca poate din cauza presiuni sa arunce gazele inapoi ar trebui sa faci iesirea f f mica ca sa se intample asa ceva+
sar intampla si cand stai cu jetul jos si dai full power (oricine isi testeaza jetul inainte de maiden) si s-ar fi vazut ca ar avea loc un asa fenomen.
+ ca tuburile vin in diferite grosimi ptr fiecare thrust range in parte, desigur mai greu

uite ce zic altii pe net

Citeaza

Pipes are also made from different thickness sheet to handle the thrust of the engine.
As an example my Wren 'supersport' pipe is thicker material than a Wren 'MW54' pipe.


si despre dual wall

Citeaza

Dual or double wall pipes insulate the model by drawing air through the small gap between the pipes by a venturi effect. If you look carefully at the exhaust outlet on a turbine model the outer tube is usually about 10 mm longer than the inner tube.

Dual wall pipes are optional, people also use single wall pipes which rely on airflow through the fuselage & around the pipe to keep temperatures under control.


sau

Citeaza

double-walled so that the outer tube doesn't convey the heat to the insides of the aircraf


o singura data am vazut un wet start in viata mea dar era o turbina jet joe 1400 iar cand flacara a inceput sa iasa catva baieti au sarit cu stingatoarele dar proprietarul a spus sa se calmeze ca la turbinele astea e normal . am ramas totzi masca :)

dar in schimb am gasit termenul de pipe fail dar aici e vb cand cedeaza materialul ca e incorect tratat sau de proasta calitate sau de exemplu erau unul cu un pipe twin si sa desprins sudura/lipirea unde se bifurca a reusit sa duca modelul jos dar o zis ca nare ce sa dea in judecata firma din china FEJ de unde a luato, ca nu va castiga. sau dupa un wet start e riscul mare sa fie afectat pipu-l iar daca undeva apare o gaura :( atunci.....

intr-un thread erau trecute jeturile care sau facut praf datorita pipurilor de la FEJ ultima intrare era
7 F-18 1/7
7 F-16 1/8
3 F-15 1/9
1 F-15 1/7
4 F-16 1/5.5
3 Rafale 1/9
1 F-18 1/8

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 18 January 2011 - 01:28 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2011 - 04:17 PM

Hai ca am mutat-o la turbine.

Spune-mi mai in detaliu cum vine chestia asta cu pornirea directa pe kerosen. Cum se face, in ce consta upgrade-ul, de ce pana acum nu era, chestii din astea. Stefan

Vezi postareaIamzoli, la Jan 28 2011, 03:28 PM, a spus:

aha direct , in general si turbinele pe gas primesc upgraduri la kerostart, in general cand trimiti turbina ptr inspectie de intreaba daca vrei sa o upgradezi la kero si te costa cam 300 de Eur depinde de constructor.

exemplu kingtech nu are momentan kerostart dar se lucreaza la asta si au spus ca turbinele lor se vor putea upgrada.
la jetcat are kerostart si acum se pot upgrada direct cu internal igniters

0

#5 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2011 - 04:33 PM

Vezi postareastiganas, la Jan 28 2011, 04:17 PM, a spus:

Hai ca am mutat-o la turbine.

Spune-mi mai in detaliu cum vine chestia asta cu pornirea directa pe kerosen. Cum se face, in ce consta upgrade-ul, de ce pana acum nu era, chestii din astea. Stefan


Kerostartul consta intr-un injector de kerosen + heater ce se monteaza (cel putin la jetcat) in locul bujiei incandescente ce aprinde gazul. Bineinteles, racordul de gaz devine inutil. Avantajul consta mai mult in comoditatea pornirii, nu mai trebuie sa te cari dupa tine si cu gaz. Dezavantajul major pe care il vad eu ar fi dimensiunea destul de mare a kerostartului, dimensiune ce favorizeaza avarierea turbinei in caz de crash usor.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 28 January 2011 - 04:34 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#6 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 28 January 2011 - 05:03 PM

Da, Kolibri a pus starter pe toate si a scos clasa de 10 si 12 N.
Greseala mea, nu m-am mai uitat pe site-ul lor demult.
Of i ca sa si justifice pretul!
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#7 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 28 January 2011 - 06:44 PM

Vezi postareaMLGore, la Jan 28 2011, 04:33 PM, a spus:

Kerostartul consta intr-un injector de kerosen + heater ce se monteaza (cel putin la jetcat) in locul bujiei incandescente ce aprinde gazul. Bineinteles, racordul de gaz devine inutil. Avantajul consta mai mult in comoditatea pornirii, nu mai trebuie sa te cari dupa tine si cu gaz. Dezavantajul major pe care il vad eu ar fi dimensiunea destul de mare a kerostartului, dimensiune ce favorizeaza avarierea turbinei in caz de crash usor.


asa este cum spune Domnul MLGORE. arata asa http://www.altecare.com/kerostart.pdf

la prima versiune de la jetcat au fost probleme cu o-ringul care se vede si in poza si au luat cateva foc a aparut mk 2 care a rezolvat probleme acum la noile jetcat 160SX si 200 injectorul este deja incorporat in turbina nu mai este extern. cineva a pus intrebarea ce facem daca se strica injectorul ptr ca are o viata limitata iar raspunsul unuia a fost "you probably crash the turbine before de igniters are reaching the maximum working hours http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif) "

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 28 January 2011 - 06:45 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#8 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 29 January 2011 - 04:10 PM

Salut ,Un link util de la JETCAT pentru a consulta un exemplu de secventa de pornire.

http://www.jetcatusa...english%202.pdf (pg37-40)
Cat despre turatia la care motorul electric iese din functiune, cum ajunge el la turatia de IDLE (55kRPM in cazul de fata) e bine sa citim tot acolo pentru a ne forma o idee de cum se pune in miscare o turbina.
Acu daca e sa ma gandesc ca sunt brushlees-uri mici care duc pana la 5500KPV treaba este posibila.
Problema este numai de cuplu la pornire caci dupa aceea daca motorul duce este OK.

Aceasta postare a fost editata de comnean: 29 January 2011 - 04:11 PM

MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#9 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 31 January 2011 - 10:42 AM

Citeaza

Acu daca e sa ma gandesc ca sunt brushlees-uri mici care duc pana la 5500KPV treaba este posibila.
Problema este numai de cuplu la pornire caci dupa aceea daca motorul duce este OK.


nu e chiar asa simplu nu poti sa zici ca pe un motor termic de 10cm daca pun o elicie de 22" problema e doar la pornire ca dupaia motorul duce :angry2:

posibil este. dar merita ?

kv unui motor este in general calculat in no load . nu poti sa iei un motor de 5500 si sa il pui pe orice edf sau elicie . el trebuie sa fie calculat ptr elicia , edf acela.

exemplu motorul meu (400 g) 1100 kv 12S ar trebui sa ajunga la 50000 de rpm calculat ptr edf -de 90mm dar datorita ca turbina care o folosesc e high pitch ajung deabia la 42000 rpm, trebuie inteles ca ala invarte un edf din plastic de 40 de grame si are nevoie de 3.7 kw ca sa faca asta.

in general motoarele cu kv mare sunt concepute sa invarte elici mici, voltaj mai mic, watzi mai putin

daca ar fi sa pornesti o turbina pana la idle doar din starter ti-ar trebui un motor 1200 kv un regulator 12S (regulatoare mai mari de 14S nu sunt legale si in general se gasesc 12S) si vreo 10-15kw consum(ma indoiesc ca ar fi in stare sa invarta si impellerul si turbina si shaftul care nu sunt din plastic si au masa mare)+ un esc > 250A.

si atunci revine intrebarea se merita sa mai dai 1000$ sau mai mult pe accesorii starter cand iti cumperi o turbina + sa incarci turbina cu inca vreo 1kg doar motor + esc etc..

stiu ca ecu in faza de pornite consuma 25A pe 7v deci iti poti da seama cam ce motor e inauntru si de ce se invarte doar pana la 4000 de rpm.
la kero am inteles ca consumul e undeva la 50A

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 31 January 2011 - 10:45 AM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#10 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 31 January 2011 - 11:02 AM

ciudat este ca pana la turatie de idle turbina este ajutata de starter , probabil se taie din timpi de pornire sau ?
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#11 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 31 January 2011 - 11:17 AM

heheheh cred ca am scris cateva aberatii. cel putin la kingtech meu, turbina vad ca e de 66mm drept urmare power ar scadea drastic ptr 66mm . plus ca vad ca este low pitch. or si cum e nevoie de ceva putere sa o duci la idle doar din motor.
imi aduc aminte ca la pornire merge starter pana la 4000 rpm.
cand dau la test starter merge pana la 5200 rpm si urla si cam se incalzeste

deci porbabil e un motor de kv mare. si ajuta la pornire pe tot parcursul pornirii.

zice comnean ceva acolo :angry2:
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#12 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 31 January 2011 - 11:34 AM

oricum logica dicteaza. Avand in vedere ce baterii folosim la pornire nu pot fi motoare puternice ca nu permite bateria curentu. deci starterul are rol ca sa puna roteasca turbina pana la o turatie suficienta ca gazul "to ignite" apoi ajuta si el la acelerarea ei turbinei. interesant este ca daca turbina nu porneste intrun interval de timp iar acceleratia este sub 0.1 pasi, procedura de pornire este oprita :angry2:

nu am gasit ce motoare sunt dar unii ptr turbinele lor se pare ca foloseau speed 400 :) luat de aici

PS faza funny(cautand) intreba unul daca mareste voltajul la motorul de starter va creste amperjul sau va scadea?
raspunsul.....

Mai intai va creste
apoi va scadea brusc :D

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 31 January 2011 - 11:37 AM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2011 - 02:39 PM

Nu prea am inteles eu despre ce discutati voi aici, dar: P-70 are un amarat de Speed 370 care invarte turbina la vreo 8000 RPM. Faza de pornire e cam asa: ECU alimenteaza bujia, apoi starterul. Dupa ce turatia depaseste 5000 rpm deschide valva de gaz. Daca temperatura pe evacuare creste, se confirma aprinderea si startarul e mentinut pana cand turatia ajunge la 8000 RPM, moment in care e pornita pompa de kerosen si oprit starterul+valva de gaz. Daca turatia creste in continuare, ECU creste turatia pompei de kerosen pana cand turatia turbinei ajunge la 55K RPM, apoi reduce turatia pompei pana cand turatia turbinei scade la relanti, adica vreo 32Krpm- de aici capeti controlul gazului. Daca oricare din conditiile de mai sus nu e indeplinita, ECU va afisa una din erorile de pornire. (ignition fail, acceleration too slow, etc)
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 31 January 2011 - 03:24 PM

exact cum spui tu credeam si eu ca sunt etapele pana AZI pana ce am citit azi postul lui comnean. omul are dreptate si eu m-am grabit sa ii dau raspuns inainte sa ma documentez.

starterul este oprit in momentul cand se da drumul la gaz dar dupa ce ignition a fost validat STARTERUL ESTE PORNIT DIN NOU si este decuplat doar cand ajunge la idle. aici am gresit amandoi.
desigur multa din sarcina e ridicata de pe starter dar e este pornit "se pare"(nu stiu exact) probabil a ajuta la pornirea turbinei, si pe undeva e si normal daca tot e acolo de ce sa nu fie folosit :)

asta se confirma si in manualul meu de la kingtech si am verificat si in manualul de la jetcat :) pagina 26

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 31 January 2011 - 03:26 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#15 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2011 - 04:09 PM

Vezi postareaIamzoli, la Jan 31 2011, 03:24 PM, a spus:

exact cum spui tu credeam si eu ca sunt etapele pana AZI pana ce am citit azi postul lui comnean. omul are dreptate si eu m-am grabit sa ii dau raspuns inainte sa ma documentez.

starterul este oprit in momentul cand se da drumul la gaz dar dupa ce ignition a fost validat STARTERUL ESTE PORNIT DIN NOU si este decuplat doar cand ajunge la idle. aici am gresit amandoi.
desigur multa din sarcina e ridicata de pe starter dar e este pornit "se pare"(nu stiu exact) probabil a ajuta la pornirea turbinei, si pe undeva e si normal daca tot e acolo de ce sa nu fie folosit :)

asta se confirma si in manualul meu de la kingtech si am verificat si in manualul de la jetcat :) pagina 26



Asa e, am verificat si eu acum.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#16 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 06 February 2011 - 08:08 PM

Salut,
Alte lucruri interesante de la Wren.
Se pot vedea si niste diagrame de principiu pentru componente inclusiv imagini cu glow-plugs.
http://wrenturbines.co.uk/media/files/wren...nstructions.pdf
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#17 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 24 February 2011 - 10:23 PM

Care se baga? :D
Fisier atasat  AMT.jpg (226K)
Number of downloads: 83
Mai multe, aici...
0

#18 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 26 February 2011 - 01:24 PM

Salut,
Despre producator doua chestii interesante mi-au atras atentia (de fapt trei), in afara faptului ca stiam ca este unul de top:
1. Furthermore, to prevent any confusion, we would like to make it completely clear that AMT Netherlands has no connection at all with another company with a similar name in the USA that sells copies of our original turbine designs.
AMT Netherlands management TEAM.
Nu pot comenta decat ca fiind foarte ciudat.
2. Our present range of 4 turbines, with thrusts from 90 - 392 Newtons.There are plans for a larger motor in the year 2010. Poate i-a afectat criza cu toate ca sectoarele de nisa totdeauna pe vremuri de criza au dus-o bine.
Practic din 2007 se pare ca nu au mai adaugat nimic sau cel putin asa mi se pare.
Al treilea mi se pare puterea enorma pentru Titan - 392N.
Preturile sunt pe masura, aveam idee dar niciodata nu vazusem exact cifrele.
Cat despre omul jet ce sa zic, m-as baga sa dau doua trei ture......pe vre-un simulator cumva.
L-am vazut parca pe Descopery. Am ascultat si despre micile....accidente.
E mare gradina!
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#19 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 26 February 2011 - 06:57 PM

Vezi postareacomnean, la 26 February 2011 - 01:24 PM, a spus:

Practic din 2007 se pare ca nu au mai adaugat nimic sau cel putin asa mi se pare.


Citeam in JetPower ca se pregatesc sa colaboreze cu o companie de drunuri (culmea, est europeana) ca sa echipeze utilajele cu turbine Titan, pentru incalzirea asfaltului inainte de aplicarea marcajelor. :D
0

#20 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 09 March 2011 - 12:07 PM

Noul cel mai rapid jet :clapping:.

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#21 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 09 March 2011 - 08:24 PM

Absolut fenomenal! Important e sa nu stranuti in timp ce pilotezi... :good:
0

#22 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 19 March 2011 - 02:54 PM

ulei pentru turbine in RO se gaseste undeva de cumparat ? stie cinevea ?
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#23 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 19 March 2011 - 10:23 PM

Cat ai nevoie si de ce iti trebuie?
In mod normal daca folosesti Kerosen nu ai nevoie, daca folosesti motorina ai nevoie.
Cateva detalii , poate te pot ajuta. In RO nu stiu sa se gaseasaca.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#24 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 19 March 2011 - 10:43 PM

Cei pe care i-am vazut cu Jet-uri folosesc carburant special care are un amestec de 5% ulei sintetic.
Posibil sa mearga si fara ulei la kerosen ? - banuiesc ca si asta ar trebui specificat in manualul turbinei.


"Jet A and Kerosene with a 5% mixture of synthetic turbine oil."

http://www.quicktech...T%20ENGINES.htm

... dar cat traim invatam ..... off !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 19 March 2011 - 10:46 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#25 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 19 March 2011 - 10:59 PM

ca si orice motor si turbina are nevoie de ungere indiferent de combustibil.
eu pana acuma mai cerseam de pe unu altu cate 100-200 de grame si ptr cat ma jucam eu cu turbina imi ajungea.
vreau sa cumpar vreo 2-3 litri.
am vb cu producatorul turbinei mi-a atras atentia unei probleme si anume kerosenul vine curat dar diesel vine cu ceva ulei in el, mi-a spus ca ex cel din taiwan vine cu 1.5%-2% ulei.
intrebarea de nota 10 . diesel nostru cu cat vine ????? cred ca nu o sa aflu in veci raspunsul.

kerosen eu nu am sa folosesc deorece e o problema sa il achizitionez si daca o sa consum 2 litri / zbor o sa am o problema mare+ costuri, si daca tot a fost conceputa turbina sa mearga pe diesel de ce nu.

oricum daca bag prea mult ulei o spus ca nui nici o problema o sa scoate mult fum din cauza uleiul , numa prea putin sa nu bag .

o spus ca pot baga si ulei full sintetic 2 timpi, dar parca as cumpara totusi aeroshell 500 daca as gasi pe undeva. cineva mi-a spus ca imi poate face rost de la aeroport dar nu am vrut sa il iau de la el ca era neetichetat . mai bine ma joc safe decat sa bag cine stie ce kkt-uri
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#26 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 20 March 2011 - 12:05 PM

Exista mai multe posibilitati functie de lagarele turbinei:
"Carburantul special" pe care l-a vazut RD, banuiesc ca in state, este Jet A, cu (functie de constructor) undeva la 5% ulei sintetic. Jet A nu exista in Europa nici in Romania, fiind un carburant acceptat doar acolo. La noi ca si in Europa se foloseste Jet A1, cu punct de inghet mai scazut decat Jet A si teoretic poti sa ti-l procuri de pe aeroporturile din RO.
Dar sa trecem la cateva variante:
Jet A1 SAU Kerosen cu amestec de ulei sintetic (functie de specificatii). Se poate folosi si un anumit combustibil pentru aplicatii de camping.Exista combustibil tip camping care are un continut ridicat in parafine si care teoretic nu mai trebuie adapat cu ulei. Uleiul poate fi Mobil Jet II sau Aeoshell 500 (pe aeroporturi in RO gasesti AeroShell 500), EXXON sau Mobil dezvoltat de Behotec pentru ei (costa scump) care cred ca este de fapt tot un echivalent al celor enuntate.
O alta varianta pe care merge si HAMMER (si s-ar putea si majoritatea) este diesel cu sau fara bio sau numai bio cu ulei sintetic de 2 timpi. Alti constructori nu accepta ulei de 2 timpi sintetic, din cel ce se gaseste la staiile de carburant, ci numai cel recomandat. In cazul utilizarii motorinei mai produci si fum functie de cat de OK este motorina, cifra cetanica, continut in parafine , etc.
Depinde si de tipul si generatia lagarelor si de specificatiile constructorului. Cele de generatie recenta au lagare ceramice.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#27 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 20 March 2011 - 01:40 PM

Cateva uleiuri de turbina comercializate in Ro:
Mobil SHC 550-600, Shell TURBO T, Aeroshell 500-600, Lubrifin TbA32E.
Comparand caracteristicile intre ele (conform fiselor tehnice) toate aceste uleiuri par echivalente.
Nu am gasit Mobil Jet II in lista in Ro.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#28 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 March 2011 - 02:06 PM

Ce sa faci .. asa sunt eu mai greu de tartacuta - TREBUIE sau NU ulei ? ca parca ati avut o cu totul alta parere - iar acum ne trezim cu teoria carburantilor si uleiurilor si aria lor de raspandire pe planeta - de aia am eu pitici pe CRBL .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#29 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 20 March 2011 - 06:41 PM

Salut Zoli,
Am discutat cu amicul meu astazi. In lipsa de AEROSHELL 500 foloseste Castrol TT 1:20 fara probleme in Kerosen.In Germania este aceeasi vesnica discutie cu privire la ce ulei ar trebui folosit. Si cei de acolo, care nu au posibilitatea de a folosi AEROSHELL 500 (unitatea de conditionare este 180 l) folosesc Castrol TT sau Mobil pentru 2 timpi.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#30 Useril este offline   dirkcim 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 11-September 08

Postat 21 March 2011 - 08:33 AM

add 1l Aeroshell on 20l Kerosin.
you can use also premium Diesel plus Aeroshell.
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro