Modelism - RHC Forum: Parapanta - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Parapanta despre risc si pericole

#1 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 06 December 2002 - 08:25 PM

Pe forumul vechi exista un mesaj care facea referire la accidentele din domeniul sporturilor aviatice. Fara sa fac referiri personale vreau sa detaliez putin acest subiect care este deosebit de interesant si care fara o analiza atenta si detaliata, duce la concluzii eronate.
Vom discuta putin despre parapanta. Cel mai mare pericol in acest sport il reprezinta pilotul. Inca de la inceput, elevul, este tentat sa creada ca parapanta este un aparat de zbor inofensiv, usor de stapanit si cu care oricine invata repede sa zboare. De multe ori elevul pilot ia primele lectii de zbor de la amici, care nu au calificarea de instructor. Sau exista si cazul in care dupa ce si-a cumparat o parapanta din piata sau de la te-miri-cine, omul bine intentionat merge pe deal ca sa o incerce, fara sa fi avut contact cu acest sport vreodata. Insa in cele mai multe cazuri dupa cateva zile de scoala elevul considera ca stie tot si nu trebuie sa mai asculte de instructor. Prima concluzie este ca parapanta este periculoasa prin simplitate! Aici gresesc uneori si instructorii, acestia omitand instruirea teoretica prealabila detaliata. In aceste conditii elevii nu cunosc la ce riscuri se expun, nu cunosc decat partial tehnicile de pilotaj, nu sunt in stare sa identifice pericolele care pentru omul neinstruit sunt invizibile. Este sigur ca daca pilotul urmeaza un curs serios, respecta in totalitate reglementarile specifice, si se bazeaza pe bun simt, nu se expune unor pericole majore. Nu in ultimul timp trebuie amintita dotarea cu echipament. S-au intamplat multe accidente din cauza ca pilotii pe langa ca nu stiau sa zboare, mai foloseau si aripi cu suspante intinse, voalura cu porozitate, modificari de structura. Ca sa nu vorbim de cei care nu poarta casca sau parasuta de siguranta. Seltele cu protectie dorsala sau cu airbag sunt ceva obisnuit. Acestea salveaza pilotul in cazul impactului violent cu solul.
In tara noastra persista si ideea ca aceste sporturi ar fi extreme. De fapt ele sunt extrem de tehnice. Adevarat ca oricine poate sa faca si sport extrem in zborul cu parapanta dar limitele sunt cunoscute. Un elev care incepe cursurile practice de zbor cu parapanta trebuie sa cunoasca foarte bine notiunile de baza din domeniile:
aerodinamica, meteorologie, tehnici de pilotaj, mecanica zborului, cunoasterea parapantei. Aceste 5 domenii sunt minimum acceptat. Pe parcursul scolarizarii elevul va aprofunda materiile enumerate la care se vor adauga altele noi cum ar fi: legislatie aeronautica, limitari umane si prim ajutor, tehnici avansate de pilotaj si cazuri speciale.

Eu nu sunt adeptul ideii ca pilotul este un supra om. Eu zic doar ca pilotii sunt persoane serioase, consecvente, constiente si bine pregatite. Este necesar mult efort ca sa instruiesti un om, sa-l faci din ignorant pilot. Se investesc resurse majore in tot acest proces: financiare, intelectuale, materiale, timp, nervi, emotii . De aceea nu se poate produce un pilot in 3 luni sau intr-un an. Pe langa experienta asimilata este necesara o sedimentare a acesteia, care necesita timp. Dar pot sa va spun ca tot efortul merita din plin. Satisfactiile sunt enorme.

S-ar putea sa fiti surprinsi daca veti consulta o statistica a accidenteleor in domeniul aviatiei. De fapt este mai sigur sa zbori decat sa mergi cu masina!

Sper ca cu acest mesaj am mai ridicat putin di valul care acoperea acest domeniu. Pentru informatii suplimentare, consultanta, stau la dispozitie.

Big instructor.
FROGS CAN FLY!
0

#2 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 07 December 2002 - 09:04 AM

Sint perfect de acord cu parerea ta ca parapantismul nu este un sport extrem. Imaginea de sport extrem este promovata de mecanismele de marketing care cauta trucuri sa vinda diverse produse.
De altfel la TV se difuzeaza cu precadere imagini cu piloti super experimentati (si nebuni as zice eu) care fac cu parapante de concurs niste figuri acrobatice foarte periculoase. Asta este partea extrema a acestui sport.
Cred ca marea masa de piloti zbora de placere si nu fac nimic extrem. Pericolul este direct proportional cu numarul de situatii limita in care esti de acord sa te bagi. Cu putina experienta poti evita cu usurinta aceste situatii limita si astfel sa ramii doar cu placerea pura a zborului.
Zburati ca merita senzatia.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#3 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 December 2002 - 09:33 AM

La toata imaginea asta deformata mai are o contributie importanta si presa care prezinta doar accididente si nimic altceva. De aceea eu am avut cateva conflicet cu ei cand au venit sa filmeze la noi pe panta.

Oricum e pacat ca marele public nu are acces la informatie corecta. Unii nici nu stiu ce pierd!

Big Screen
FROGS CAN FLY!
0

#4 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 08 December 2002 - 03:02 AM

Draga Big-ule,
Eu chiar vreau sa zbor cu parapanta, am si avut ocazia sa achizitzionez una.
Tu care ma cunosti, crezi ca ma mai tzin balamalele pentru asa ceva?
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#5 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 December 2002 - 12:06 AM

@Dom' Professor,
nu e nici o problema sa nu te tina bojocii la parapanta! Dar vezi sa nu iei tzeava cu achizitionarea ei! sfatuieshte-te cu cineva care se shtie bine la acest capitol. Daca vrei te consiliez eu (dai si tu un gratar cand ne-om vedea). Sau vb cu Florin sa o vada el. Desprea shcoala vorbim separat!(adica un gratar si un vinishor de cotnari ca in deplasare nu beau jidvei) :D

Big advice!
:D
FROGS CAN FLY!
0

#6 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 11 December 2002 - 07:33 PM

Nene Bigule,

"siguranta" zborului se refera la aviatia comerciala. Mai concret numarul de accidente raportat la numarul de calatori este mult mai mic la aviatie decat la automobile ! Asta este clar, dar vorbim despre avioane de pasageri.
Daca facem procentul cu numarul de Mig-uri romanesti cazute la numarul de ore de zbor, raportul este groaznic si NU O SA ZBURAM NICIODATA !!!

Dar, cine nu risca nu castiga. Si frumusetea zborului eu zic ca merita riscul !!!

Asa ca programeaza-ma si pe mine la ceva ore, da nu cu cearsafu' sau cu tevile alea cu carpa....


PiccoCarcotasu'
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 12 December 2002 - 09:08 AM

Coane PiccoBello te-am trecut pe lista!

Pai tu eshti carcotash rau! faci analize numai pe categoriile cele mai defavorizate si cu implicatii gen propaganda. Aceste analize se fac in cazul aviatiei sportive la nr. de aterizari si ore de zbor. Dar ma rog, asta este alta poveste. Noi sa fim sanatosi si sa mergem inainte si cat mai sus.
Aterizari fericite!
Big plane!
FROGS CAN FLY!
0

#8 Useril este offline   bogdanut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 02

Postat 06 January 2003 - 04:58 PM

Cam pe la ce bani ajunge o parapanta noua sau una second-hand ???


Bog
0

#9 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 January 2003 - 07:03 PM

second hand:
-aripa: 250 - 1000 euro
-seleta: 50 - 250 euro
-parasuta siguranta: 100 - 300 euro
-altivario: 100 - 200 euro
-casca: 50 - 150 euro
ghete, combinezon, manusi, cagula: 100-150 euro

Eu recomand parapante nivel intermediar (DHV1-2, 2) si selete cu protectie dorsala + airbag. O parapanta buna poate fi cumparata incepand cam de la 300 de euro. O seleta cu protectie, sa zicem Woody Valley, care sunt cele mai bune din lume, costa noua cca400-500 de euro. Pentru o diferenta de cca200 de euro poti sa ai maximum de siguranta ce se ofera pe piata la ora asta.
In cazul parapantelor este de preferat sa cumparati aripi numai dupa ce ati absolvit un curs de zbor, si numai sfatuindu-va cu cineva care cunoaste bine aceste probleme. Piata de second hand este vasta si ofera o multime de oportunitati dar tot aici puteti sa pierdeti banii pe o aripa terminata, care va va pune viata in pericol.

Eu , asa cum am mai spus-o , va stau la dispozitie. Va pot ajuta in multe privinte, incepand cu scoala, acte, sfaturi, etc.

Big Price!
FROGS CAN FLY!
0

#10 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 08 January 2003 - 10:19 AM

Pentru incepatori as vrea si eu sa accentuez ceva.
Viata voastra depinde (la modul propriu) direct proportional de banii pe care ii dati pe echipament. NU faceti economie la seleta. Ea va protejeaza la aterizarile mai dure. Cu parapanta se moare rar, insa sint foarte multe leziuni de coloana. O seleta buna poate face difereanta intre a mai merge pe picioare sau in scaunul cu rotile.
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#11 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 08 January 2003 - 12:48 PM

...tii pandele! Mai vrea cineva parapanta? :lol:
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#12 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 January 2003 - 07:37 PM

DA!!!!! EU!!!!!!!!!
Big
FROGS CAN FLY!
0

#13 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 January 2003 - 09:30 AM

...nu tu, Big, nu tu...tu oricum esti lovit de filoxera! E vorba de cei care mai nazuiau sa invete sa zboare cu parapenti! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#14 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 January 2003 - 10:17 PM

filoxera, apoplexie, paranoia sau tricomonas tot aia e! virusul sa traiasca, ca el dragutzul ne scoate din casa pe coclauri verzi sau inghetate si ne mana prin zari mai mult sau mai putin halbastre! Las ca vezi tu ce bine e dupa ce te-o musca si ala mare nu numai ala mic...

Big Virus
FROGS CAN FLY!
0

#15 Useril este offline   pahguletz 

  • ex. paguletz
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 638
  • Inregistrat: 14-February 03

Postat 06 May 2003 - 12:42 AM

Mai nasol e ca pe mine, dupa ce ca eram eu muscat de paraziti din astia bezmetici, acu m-a muscat si mama lor, asa ca big, va trebui sa-mi furnizezi doza periodica de drog:)
Ia mai zburati maaaaaai!!!
Laser frate!
0

#16 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 06 May 2003 - 02:42 PM

Se face! stii doar ce ai de facut si unde sa ajungi!

big
FROGS CAN FLY!
0

#17 Useril este offline   Death 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 118
  • Inregistrat: 17-January 03

Postat 06 May 2003 - 03:05 PM

PiccoMaster, la 11 Dec 2002, 19:33, a spus:

Nene Bigule,

"siguranta" zborului se refera la aviatia comerciala. Mai concret numarul de accidente raportat la numarul de calatori este mult mai mic la aviatie decat la automobile ! Asta este clar, dar vorbim despre avioane de pasageri.
Daca facem procentul cu numarul de Mig-uri romanesti cazute la numarul de ore de zbor, raportul este groaznic si NU O SA ZBURAM NICIODATA !!!



Asa ca programeaza-ma si pe mine la ceva ore, da nu cu cearsafu' sau cu tevile alea cu carpa....


PiccoCarcotasu'

Domnilor,

Nick-name-ul meu ma face sa ma arunc in discutie si sa va atrag atentia asupra faptului ca cel mai periculos loc si unde se moare in 90% din cazuri este PATUL !!!

Asa ca eu zic sa zburati (senzatia e unica !!!).

BIG, e mare diferenta intre parapanta si parasuta (aia de o pui in spate, nu in fata...hehehe) ca eu numai cu ultima m-am dat si asta in armata, acu 22 de ani....:D
Vrei, nu vrei, tot la mine ajungi !!!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro