Modelism - RHC Forum: Trainer F3A Proiect Propriu Construit de la o - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Trainer F3A Proiect Propriu Construit de la o

#1 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 10:30 AM

M-am decis sa postez aici constructia unui trainer pentru F3A pe care l-am facut iarna trecuta.
.
Deoarece nu am mai pilotat RC termice de mult am considertat ca trainelrul imi va fi util.

Am inceput cu proiectarea initial am vrut as fac ceva ca un Terry sau Taxi de la Graupner dar mai mari pentru motor de 6,5 Cm3. Deoarece acum multi ani am avut un model de 1600 mm anvergura practic un Terry marit la scara cu unele modificari am renuntat gandindu-ma la neajunsurile avute atunci.Viteza mica, manevrabilitate modesta .

In final am optat pentru un fuselaj asemanator cu cel de la Midle Stick tot de la Graupner dar cu alte ampenaje si aripi.

Fuselajul este din balsa de 5 mm placat cu placaj de mesteacan de aviatie de 0,8 mm , lipt tot cu epoxi.

Partea de jos a fuselajului are placajul de 0,8 mm pe exterior, iar pe interior o fasie de placaj de mesteacan de aviatie de 1,5 mm care incepe de la motor si se termina in v intors la 100 de mm de proiectia bordului de scurgere.
Am facut aceasta ranforsare deoarece in acea zona se fixeaza si trenul de aterizare si l-am folosit si ca axa longitudinala a avionului, observati ca partea de jos a fuselajului este dreapta.
Fata de aceasta axa s-au raportat unghiurile de calaj ale motorului, aripii si ampenajului orizontal.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG1750 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1751 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1752 (Medium).JPG

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 02 November 2013 - 10:32 AM

0

#2 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 10:48 AM

Fuselajul are 5 panouri , primul panoul parafoc apoi al doilea panoul de la bordul de atac al aripii al treilea un panou intermediar , al patrulea la bordul de surgere al aripii iar ultimul in zona cozii inainte de bordul de atac al ampenajului orizontal.
Toate panourile sunt din placaj de aviatie de 4 mm lipite cu epoxi.

An inceput constructia pieselor fuselajului desenandu-le pe placaj, dupa care le-am lipit pe balsa si le-am taiat si finisat la dimensiunea exacta.

Am fixat partea de jos a fuelajului pe masa de montaj cu cateva cuie dupa care am asezat lateralele.
In partea de jos lateralele erau tinute pe pozitie de nist popici din lemn fixati cu cuie pe masa de montaj.
Am inceput sa introduc panourile pe care le-am taiat la circular .

Observati ca in partea din fata stanga dreapta exista 2 piese din frasin de la panoul al doilea prin panoul parafoc si se continua pana la varful avionului . Aceasta este o ranforsare si in acelasi timp batiul motor.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG1752 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1753 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1754 (Medium).JPG

0

#3 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 November 2013 - 11:42 AM

tendintele in F3A sunt fuselaje inalte, cu forme aerodinamice. Ce vad la tine e un patratel, si nu suficient de inalt.

Era mai simplu sa fi luat Sonicul de la Horja, care e gata facut, si zboara excelent.

La un motoras de 6,5cmc (probabil un TT .40 din ce am vazut in una din poze) parca e mult prea mult placaj. Nu ar trebui sa treaca de 1,5 sau 1,6kg, caci altfel nu vei putea executa manevrele pe verricala corect.
0

#4 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 11:54 AM

Am lipt toate aceste piese cum spuneam cu epoxi si le-am fixat pe pozitie folosind niste cleme cu se vad in poze sub cleme am asezat nite adaosuri de lemn ca sa nu stranga clema direct pe balsa si sa lase urme.

Am verificat prim masuratori cu sublerul si prin alinieri cu vinclul, raportor si nu dispozitiv de masurat inclinatia in grade , sa fie toate piesele aliniate, perpndicluaritatea etc.

Dupa uscare am lipit si partea de sus a fuselajului posterior.

Stabilizatorul si deriva a fost construite din baghete de balsa de 10x 10 mm si impanzite cu balsa de 1,5mm, profundorul si deriva sunt din balsa de 10 mm grosime si montate pe fuselaj avand grija ca stabilizatorul sa fie pe 0 grade.In poza masa e inclinata putin dar fata de talpa fuselajului stabilizatorul e pe 0.
De asemenea calajul motorului e de -1 grad, calajul aripii e de + 0,5 grade.
Am fost atent ca stabilizatorul si directia sa fie montate perpendicular unul pe altul si pe fuselaj

Am vrut sa montez servoul pentru directie si profundor in spate dar nu s-a putut, din motive de centraj, am fost nevoit sa montez electronica cat mai in fata.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG1755 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1805 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG1806 (Medium).JPG

0

#5 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 12:08 PM

Totul a fost lacuit interior cu epoxi diluat pentru o mai buna conservare in timp (asa am facut si la ultrausoarele construite din lemn si placaj).

Apoi am amplasat motorul confectionand o placa de duraluminiu care s-a montat pe batiul din frasin de care am vorbit mai inainte.
Am amplasat rezervorul servourile si receptorul.

Apoi am confectionat trenul de aterizare din sarma de otel arc de 4 mm grosime . La trenul principal mai e o intaritura care e prinsa de jamba principala prin matisare cu sarma de inox (asta am avut) si prin cositorire.

Trenul e destul de solid si e fixat cu 2 piese din duraluminiu facute pe CNC , ca la pila si bomfaier nu mai stiu sa lucrez !!! glumesc.
Sub tren mai e o placa de placaj de mesteacam de aviatie de 2mm grosime care preia eventualele socuri sa nu trea ca trenul prin balsa.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG2128 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2129 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2132 (Medium).JPG

0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 12:30 PM

Detalii de la jamba anterioara, care este orientabila,se vad in poza anterioara si in poza de mai jos.

Fuselajul si ampenajele au fost lacuite apoi cu emaita diluata vreo 2-3 straturi si slefuite cu smirghel pana la 400 granulatie. Emaita este un nitrolac. Am facut aceasta operatie pentru ca motorul termic arunca ulei si daca cumva folia se desprinde sau e ciupita pe undeva unge structura lemnului.

Apoi s-a impanzit toutul cu folie . Folia e din fosta RDG cumparata prin 1985 am luat atunci mai multa si nu am folosit-o pe toata. A iesit rezonabil desi cred ca se putea si mai bine, n-am mai impanzit de mult si mi-am pierdut indemanarea.

Pentru aspect am facut si o capota de motor , din fibra de sticla , am facut pentru asta un model de spuma l-am vopsit cu gravispret . Am finisat totul si am facut o matrita din gelcoat cu fibra in care am facut capota care ulterior a fost vopsita argintiu.

Cam atat pentru azi, ca nu mai am rabdare sa scriu.Sper cam am surprins partile interesante ale constructiei

PENTRU CINE DORESTE DETALII VA ROG SA INTREBATI FARA REZERVE, VOI RASPUNDE IN ACEST TOPIC SAU PE PM.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG2133 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2127 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2130 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2131 (Medium).JPG

0

#7 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 12:42 PM

Mihai ,

am uitat sa mentionez , motorul este HB 61 PDP , de 1,9 CP , intre timp a crescut de la cel de 6,5 cm . Cresterea a fost pentru ca altfel trebuia sa pun plumb in bot, asa am pus un motor mai greu si mai puternic cu care s-a si centrat.

In plus avionul nu este un acrobat, este un trainer pentru acrobatie.
Stiu care e tendiinta in acrobatie mi-a spus si MLGore ca a fost pe la mine cand il construiam. Vreau sa zbor altfel cu el nu cum se zboara azi la F3A.

Nu am pretentia sa zbor la F3A sunt prea in varsta pentru asta si e prea tarziu sa ma antrenez vreau doar sa ma dau putin mai curajos cu avionul.

In plus mai am un acrobat de F3 A in constructie ala va fi mai fasnet,dar va fi electric cu un motor Aeolian de 1600 W.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG2127 (Medium).JPG

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 02 November 2013 - 12:44 PM

0

#8 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 November 2013 - 01:21 PM

Urmeaza aripa :

e din polistiren taiata pe un CNC care taie polistiren cu firul cald.
Apoi e impanzita cu fibra de 160 gr/m2 si cu rasina epoxi. Peste fibra s-a pus Peel Play si s-a vidat . S-au taiat eleroanele , apoi s-au imbinat cele 2 jumatati .
Eleroanele sunt pe tot bordul de fuga si sunt mai inguste.
Lucreaza si ca flapsuri si ca frane cu compensare din profundor (mixare)

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG2134 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2135 (Medium).JPG

0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 November 2013 - 04:32 AM

In primul rad iti multumesc pentru efort. Tot ceea ce ai aratat este deosebit. Modelul ales este, atat cat trebuie, retro, exact cum imi place. Gandim la fel...sper sa ne te superi pentru ca spun asta.
Daca era dupa mine, asta ca sa nu zica lumea ca nu privesc atent si ca te laud fara discernamant, as fi facut trenul de aterizare cu bare de torsiune si cu bechie. In acest caz il puneai mai in fata si te ajuta, mult, la centrare. In plus roata din fata, daca nu ai pista perfecta, te va necaji. As mai fi renuntat si la tijele din lemn in favoarea unor tije din otel in tub din plastic, sprijinit la fiecare panou. Dar asta este doar o cestiune de gust.
Felicitari, multa, multa bafta si abia astept sa-l vad sus, acolo unde ii este locul.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 November 2013 - 04:32 AM

0

#10 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 November 2013 - 10:08 AM

Multumesc domnule Dan,

Intradevar modelul este in stil retro , vad ca ati observat, ce sa faci varsta.

Cel mai mult a durat sa ma hotarasc la forma pe care o va avea, sa-mi placa mie forma,pentru mine asta conteaza cel mai mult, apoi sa imbin forma cu o constructie simpla, usor de realizat, robusta si bine inteles sa zboare bine , sa-si indeplineasca menirea pentru care a fost construit.

Intial am pornit de la un motor HB 40 PDP dar pe masura ce am proiectat si construit s-a schimbat problema si am montat un HB 61 PDP si pentru centraj si pentru ca modelul a crescut.Motorul nu e nou are cam 2 ore de functionare pe un Pits S2A captiv care in anii 80 a castigat campionatul national de machete.
Mi-au mai spus si altii treaba cu trenul de aterizare dar parca arata mai bine cu roata de bot. In plus la forma fuselajului era cam complicat sa-i fac bechia orientabila, asa ca a ramas asa.

Tijele de comanda mi-au fost mai la indemana sa le fac din baghete, am cam putine panouri in fuselaj mai ales de la bordul de scurgere spre spate doar unul.

Asta e primul model construit dupa 1995 incoace !!!.

Pana la urma sper ca voi mai construi aeromodele si probabil ca voi alege si alte metode .

Cu Stima
Sorin
0

#11 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 November 2013 - 10:36 AM

Sa continuam cu aripa.

Un amic Radoie , aeromdelist din Arad, mi-a taiat aripile din polistiren pe CNC ul lui.

Primul set de aripi a fost o catastrofa le-am ranforsat cu fibra de 280g/m2 si au iesit grele si in plus si foarte urate, adevarul e ca nici taierea polistirenului nu a fost prea reusita.

In plus era prima aripa din polistiren ranforsata cu fibra pe care am facut-o, rezultatul am aruncat-o la gunoi.

Radoie mi-a mai taiat inca 3 perchi de aripi care de data asta au iesit mult mai bine se vad mai sus in poze.

Aripa are profil simetric si unghi de sageata.Diedrul aripii e de 4 grade.

Nu are nici un lonjeron doar niste intarituri pentru fixare pe fuselaj e foarte robusta asa cum e.

Ce nu mi-a reusit la aripa au fost eleroanele care s-au torsionat din cauza ca solutia aleasa nu a fost cea mai reusita.

Eleroanele si lacasurile pentru servo de pe aripa le-am taiat la CNC,au iesit bine insa am pierdut timpul cu alinierea, dura mai putin cu bisturiul si iesea la fel de bine.

Am incercat sa fac balamalele eleroanelor din fibra, sa nu decupez fibra la extrados sa indoi pana plezneste rasina si apoi sa le misc pana merg usor, alt esec. Cand au inceput sa mearga usor s-a rupt fibra.Poate ar fi trebuit sa pun Kevlar acolo.

Asa ca am pus balamale de plastic, eleroanele ne fiind prea in regula dupa atatea miscari si modificari le-am aruncat si le-am facut din balsa.

Din balsa au iesit foarte bine, au fost usor de realizat deoarece profilul e simetric.

Aripa a fost vopsita cu Gravispret (un primer compatibil cu rasinile ) si apoi vopsita cu vopsea poliuretanica cu intaritor.

Ciao Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG2136 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2137 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2138 (Medium).JPG
  • Imagine atasata: CIMG2139 (Medium).JPG

0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 November 2013 - 03:34 PM

Daca nu-i cu banat si daca nu o sa ma mai domnesti...stii ma faci sa ma simt si mai batran...as puncta un pic:
Referitor la lipsa panourilor:
http://www.rhcforum....post__p__447068
Becchia este si mai simplu de orientat:
http://www.rhcforum....post__p__473404
Cate ceva despre balamale:
http://www.rhcforum....post__p__337964
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 November 2013 - 03:36 PM

0

#13 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 November 2013 - 05:47 PM

Bine Dane,

sper sa nu te superi ca te tutuiesc, eu am 54 de ani, in 23 ianuarie anul viitor fac 55, cred ca nu e o diferenta de varsta prea mare intre noi.

Da puteam sa folosesc bovdenuri pentru comenzi am in stoc, (de la Graupner) dar mi-a venit mai usor sa fac cu tije si merge impecabil, pe baghetele tijelor am lipit niste roving de carbon si sunt chiar suficient de rigide asta a fost hotararea de moment, nu o mai schimb ca avionul are deja vreo 5 zboruri si e ok, revievul e facut mult dupa ce avionul a fost gata.

Dar e foarte vitezist, e stabil dar foarte sensibil la comenzi il decolez de pe un drum asfaltat la 3 Insule , langa Arad in zona aeroportului, e o zona unde sunt cabane si oameni in weekend la plaja, la pescuit, multi vin cu masinile si fac sex prin masini pe un camp destul de mare, i-am razmutat cu ultrausorul de zeci de ori si cred ca m-au injurat la greu.
I-l aterizez langa drum , acolo pe o pasune unde pasc oile si terenul e tasat iar iarba e mancata de oi .

Vin cu mult flaps si aterizez pe trenul principal cu botul sus,il tin cabrat sa nu atinga cu roata de bot decat la viteza mica, pana cind pierderea de viteza nu mai poate sa tina botul sus . Pana acum, sa bat in lemn a fost ok, peste asteptari la zbor, nu are nici o julitura, dar Doamne Fereste, urasc sa sparg aparate de zbor mi se rupe sufletul, nu atat pentru paguba cat pentru model, ca le iubesc de cand aveam vreo 12 ani, si ii intelg pe toti care au ghinionul sa sparga modelele.
Din 1995 incoace nu am mai spart zburatoare,dar am pilotat doar planoare si ultrausoare si daca le spargeam era mai urat, cu victime.

Referitor la bechie orientabila ampenajul meu vertical e mai in fata decat ampenajul orizontal si ar fi trebuit sa fixez in directie o tija care sa iasa sub fuselaj prin stabilizator, cu un ghidaj la baza fuselajului ,ca sa actioneze bechia , era mai complicat dar nu de nearealizat.

In puls mie imi place cu roata de bot si stii cum e, gusturile nu se discuta.

Nu e cel mai grozav model, dar e conceptie proprie si mie imi place, in plus cum ziceam mai sus e primul model construit dupa 1995!!! Sa dea Domnul sa fie timp si pentru altele, sa fim sanatosi si sa ne bucuram toti de ele.

La zbor am setat pe statie 3 moduri de zbor, in care cursele suprafetelor de comanda sunt limitate: usurel, mai vioi, nervos, ce vrei sunt ardelean.

Nu am zburat dacat pe usurel, dar e in regula deocamdata la nivelul meu. Problema e ca nu am prea mult timp, cand ma duc la zbor,ma duc doar cu fiica mea de 7 ani ca si ei ii place, e baietoasa si foarte ambitioasa,mai zbor si cu un HK 450 pe care inca nu l-am spart Doamne Fereste!!!.
Merg doar cu fiica mea la zbor, sa nu ma vada careva daca Doamne Fereste, sparg vreun model, ca ea nu ma spune la nimeni.Dar nu trece mult timp si o sa zboare si o sa construiasca si ea dupa cum o vad.

Ciao Sorin
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 November 2013 - 11:43 PM

Suntem de-un leat, promotia 1957...
Sa-ti aduca...el, modelul...numai clipe placute si, poate, o viruseaza si pe micuta zana. Ce ar putea fi mai frumos?
Multa, multa bafta.
0

#15 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 04 November 2013 - 03:39 PM

@ Sorin Caius,
Felicitari pentru proiect ! Faptul ca ai ales sa-ti realizezi propriul model folosind o constructie clasica ( cu ce avem la indemina ), ma face sa cred ca esti un Aeromodelist de talie veche, la fel ca si mine si acest lucru nu poate decit sa ma bucure. In ziua de azi, putini mai construiesc, foarte putini mai si proiecteaza. Ce satisfactie poate fi mai mare decit aceea de a-ti vedea modelul - proiectat si construit cu propriile miini - inaltindu-se la cer ?. Eu, imi proiectez si construiesc modelele, de o buna bucata de timp, iar satisfactia este imensa.
Evident ca, si in aeromodelism, tehnologiile de constructie merg inainte. A opta pentru o metoda sau alta, este alegerea aeromodelistului tinind cont de pregatire, experienta, posibilitati materiale, etc. Modelul a fost conceput pentru scoala si antrenament iar alegerea unui tren de aterizare triciclu este corecta. Aterizarile sint mai usoare ( modelul nu capoteaza, nu se rup elicii ).
Felicitari, inca o data, si sa auzim si de alte proiecte.
Mult succes !
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 12 January 2014 - 07:14 PM

Dupa o pauza cam lunga revin cu acest topic.

Multe nu ar mai fi de spus in afara de faptul ca modelul a fost modificat mereu pe parcurs si s-a marit putin anvergura de la 1600 mm la 1700 de mm si din considerente tehnice de realizare (fixare aripa pe fuselaj).
Fuselajul a fost si el lungit in special partea din fata pentru a asigura centrajul.
Am lasat fuselajul la extremitati mai lung si asta mi-a permis sa lungesc putin botul .

Principalele dimensiuni sunt : Anvergura 1700 mm
Lungime 1390 mm (cu tot cu conul de la elice)
Greutate gol 3650 grame.

Din pacate a iesit putin cam greu, mai greu decit am estimat initial, dar asta in principal din cauza aripii care e cam grea de la spritchit si vopsea folosite pentru finisare.Mai am vreo 4 aripi taiate din polistiren trebuie sa le impanzesc cu fibra.
Peste vreo 2-3 saptamani voi avea o perioada in care voi lucra doar cu materiale compozite, niste matrite de elici si elici de ultrausoare si atunci printre picatele mai fac o aripa mai usoara.
Cred ca ar iesi mai usoara cu vreo 350-400 de grame folosind folie pet , in loc de peel play pentru o suprafata mai frumoasa care nu mai necesita vopsire cu spritchit si vopsea.

Chiar si asa cum e face toata gama de acrobatie clasica.
Zboara insa cu viteva cam mare, ar trebui sa ii pun o elice de 300/ 150 acuma are 280/180, ar creste tractiunea si ar scadea ceva viteza.
E stabil in zbor probabil si datorita vitezei, dar raspunde promt si e sensibil la comenzi.
Are vreo 9-10 zboruri nu ma deranjeaza roata de bot din contra e foarte manevrabil la sol.
Pentru ce a fost facut :Trainer pentru a invata si exersa figuri Acrobatice e bun, sigur sunt si altele mai bune, dar asta e al meu proiectat si construit de la 0 .

Cand voi face alta aripa voi posta rezultatele.

Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 12 January 2014 - 07:16 PM

0

#17 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 13 January 2014 - 11:05 PM

Servus
Sunt un pic confuz sau poate nu la curent.
Este un avion e anvergura 1700mm, greutate 3650g si parca motor de 6,5cc , care face toata gama de acrobatie :blink: Motorul nu este totusi prea mic?
Eu am unul de 1700 mm cu motor de 10cc Webra cu toba Krumscheid si care are 3100 g despre care pot spune ca face doar acrobatia de baza
Numai bine
Horja

Aceasta postare a fost editata de Horja: 13 January 2014 - 11:06 PM

0

#18 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 14 January 2014 - 08:10 AM

Motorul e HB 61 PDP de 10 cm3 si 1,9 CP, initial am vrut sa montez un HB 40.
Asa cum e face gama de acrobatie clasica nu cum se zboara azi la F3A.


Ciao Sorin.
0

#19 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1852
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 12 February 2014 - 11:00 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 14 January 2014 - 08:10 AM, a spus:

Motorul e HB 61 PDP de 10 cm3 si 1,9 CP, initial am vrut sa montez un HB 40.
Asa cum e face gama de acrobatie clasica nu cum se zboara azi la F3A.


Ciao Sorin.

ok
asa mai venim de acasa :good:
acum am vaazut ca ai mentionat asta ....scuze
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 12 February 2014 - 11:02 PM

0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 October 2019 - 08:40 PM

Am reactivat acest model dupa o lunga pauza.


Am construit o alta aripa identica cu prima, tot din polistiren extrudat placata cu cu fibra de 160gr/m2 laminata in vid, care e destul de rezistenta dar e cu 900 de grame mai usoara.
Mai am putin sa o finalizez si pun poze.

Sunt curios cum va zbura cu noua aripa.

Intre timp mai modific 2 motoare HB 61 si le cuplez sa fac un boxer sau poate un 2 in linie, inca sunt in faza de proiectare si analizez care ar fi varianta mai usor de realizat.

Nu stiu pe ce voi monta motorul ca pe trainerul asta e prea mare, dar e un proiect pe care mi l-am propus de mult.


Ciao Sorin

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro