Modelism - RHC Forum: Crash lessons - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Crash lessons " De ce l-am prabusit " lectii pentru toti .

#1 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 25 October 2013 - 11:38 AM

Va salut .
Cu voia dvs propun un topic nou si anume o lectie despre ce trebuie evitat si invatat la si dupa un crash .
Incep eu :

F4U Corsair termic 1500 mm
La contactul cu solul unul din trenuri sa strans , in loc sa decolez si sa strang si al doilea tren si sa incerc o aterizare pe burta l-am aterizat si a capotat .
Lectie : aterizarea pe burta este recomandata unei aterizari cu un singur tren .




JU-87 Stuka , termic 1920 mm

Am aterizat pe o zona neamenajata a terenului de zbor , drept urmare am nimerit cu o roata intr-o gaura de soarece .
Lectia ; acum cu siguranta nu o sa mai incerc aterizarea din prima si o sa dau inca o tura .


Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 October 2013 - 11:58 AM

inca una de la mine.
- verificati intotdeauna totul inainte de decolare, si daca ceva nu merge cum ar trebui nu decolati!.
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 October 2013 - 12:15 PM

Si nu va mai luati .. warbird-uri sau Jet-uri ! daca nu aveti conditii .. pista asfaltata sau gazon ca pe Wembley :good:
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 October 2013 - 12:20 PM

Si nu mai ziceti ca " asta e ultimul zbor si apoi plec acasa" ca s-ar putea chiar sa fie ultimul ! :lol:


0

#5 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 25 October 2013 - 12:22 PM

Vezi postareaANDUNG, la 25 October 2013 - 12:20 PM, a spus:

Si nu mai ziceti ca " asta e ultimul zbor si apoi plec acasa" ca s-ar putea chiar sa fie ultimul ! :lol:


Cu siguranta aveti si ceva filme ,,, bagati sa avem o rubrica bogata .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#6 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 25 October 2013 - 02:22 PM

Cand schimbati orice componenta a sistemului rc(modul/receptor/antena(cu exceptia antenelor speciale pentru fpv) verificati raza la sol.Desi unele statii au mod de range test,eu fac mereu in mod de putere maxima.Tare nasol e sa fugi dupa model ca ti-a iesit din raza de actiune a statiei chiar daca nu e la nici 50 metri de tine(patita chestiahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 25 October 2013 - 02:24 PM

0

#7 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 25 October 2013 - 08:50 PM

P-51 1600 mm electric
Decolare pe vant cu flapsurile jumate scoase , a primit o pala de vant in bot s-a intors pe o parte si jos cu el , dupa am decolat fara flapsurile scoase si sa ridicat fara probleme .
http://www.youtube.c...e&v=DYXIVUhkEU0
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#8 Useril este offline   cosmin70 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 18-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 25 October 2013 - 08:56 PM

Mda... eu cele mai multe crash-uri le-am facut la lansare si anume uitand sa schimb modelul in statie; deh, batranetea!
Am mai avut unul de neuitat cu Nouvo 1300 cand zburand in limita la vreun metru jumatate spre fiemea(care facea poze) i-am dat exact cu aveonu' in cap; de atunci nici nu a mai venit cu mine la zbor. :sorry:
Stima!
Cosmin
0

#9 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 03 November 2013 - 08:23 PM

https://www.youtube....h?v=nUpG2KGn7YE
Cateva momente cu emotii...
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#10 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 03 November 2013 - 08:50 PM

Vezi postareaANDUNG, la 25 October 2013 - 12:20 PM, a spus:

Si nu mai ziceti ca " asta e ultimul zbor si apoi plec acasa" ca s-ar putea chiar sa fie ultimul ! :lol:

Asta am zis si eu in vara cand am pierdut FPV-ul.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#11 Useril este offline   bicut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1189
  • Inregistrat: 20-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 03 November 2013 - 09:20 PM

Se zice ca daca aveonul iti arata ceva trebuie lasat la sol si verificat la sange,eu nu am facut asa si drept urmare am facut ieri una cu pamantul un su 29 clasa 50 de la Sebart cu care zburam frecvent de vreo 3 ani incoace.
Semnul a venit inaite de decolare cand verificam comenzile si am avut o cadere de tensiune in model cu restartul de rigoare ,am crezut ca a fost mufa de alimentare din ubec si dupa o verificare scurta parea ca totul este in ordine... nu a fost dupa circa 4 min de zbor am ramas fara comenzi cu modelul in vrie semiplata ,am fost neputincios am asteptat cu sufletul la gura sa treaca cele 5 sec de restart si sa imi iau modelul dar nu a mai vrut .
Cauza decesului un ubec hv de 7 amperi Turnigy care a crapat fara nici un motiv evident dupa 3 ani de serviciu si a mea ca desi l-am simtit caldut la verificare chiar inainte de a decola am ignorat asta,am ignorat si sfatul colegilor de a nu zbura din orgoliu cu raspunsul ca mai devreme sau mai tarziu crapa toate deci ce o fi o fi!
La rece gandind acel ubec trebuia de mult inlocuit cu unul de incredere ,nu imi pare rau caci a facut servici destul dar ...am mai invatat ceva'' Nu ignora semnul!''

PS am avut la dispozitie 10 secunde foarte lungi in cadere nu imi ajungeau insa ni 3 zile pentru ca ubec-ul e decedat definitiv !

Aceasta postare a fost editata de bicut: 03 November 2013 - 09:24 PM

0

#12 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 12 November 2013 - 05:12 PM

Din ciclul asa nu.

0

#13 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 12 November 2013 - 06:37 PM

Vezi postareamobi, la 12 November 2013 - 05:12 PM, a spus:

Din ciclul asa nu.



AU !
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 14 November 2013 - 06:58 AM

Analiza post incient....

La intalnirea de la Brasov - am zburat pe ploaie, cu un Yak 54, 70", GF26iV2. Echipare de om sarac, fara mari pretentii. Inainte de o aterizare - treimul de la eleroane s-a dus complet, si rapid in stanga - ciudat (statie Turnigy9x de aproape doi ani) Reusesc totusi aterizarea, dar departe de mine. M-am decis sa nu merg pe jos prin ploaie, si sa intorc modelul si sa-l aduc la sol la mine. Gresit. Imediat dupa intoarcere, motorul s-a turat la maixim. Nu a mai raspuns la nici o comanda, si a inceput sa topaie pe sol. Norocul lui a fost ca a dat de un musuroi si i s-a smult trenul de aterizare, si a dat cu elicea in pamant si s-a oprit motorul.
Lucrurile astea ar fi trebuie investigate atunci, sau acasa.

M-am intors la Buzau, unde dupa inca doua zboruri reusite - a facut din nou la fe, numai ca de data asta nu am mai fost asa de norocos...Modelul a ramas fara comenzi imediat dupa desprindere, in panta de urcare, cu motorul in plin. Senzatia - pi urca, cu motorul in plin, pe directia magazinului Praktiker. In incrcarile disperate de a recapata controlul (inclusiv oprirea si repornire statiei) nu au dus la nici un rezultat. M arele meu noroc a fost ca modelul a incetut la un moment dat sa coboare...si a cazut, cam la 500m de magazin. Modelul - la mai bine de 150km/h, motorul in plin...va dati seama. Piulita care tine elicea a disparut. Nu a luat foc.

Singura piesa pe care am gasit-o defecta - regulatorul de 3,3V din receptor prea umflat. Receptorul nu mai functiona. Acasa a functionat fara probleme. Toate servourile fnctionau fara probleme. Poate a iesit mufa de la acumulator, poate a fost statia, nu imi dau seama.

Concluzia finala - la clasa mare - trebuie scule, si mai mult un fail safe, care...nu salveaza modelul, ci la un moment dat poate slva libertatea pilotului. M-am tot gandit ce s-ar fi intamplat daca modleul ar fi intrat cu 200km/h pe geamul magazinului Praktiker, in raionul de pomi fructiferi unde era o mare reducere!!!...4kile cui o morisca ce se invarte u 8000 de ture in bot - cam cati oameni ar fi omorat!!!
0

#15 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 16 December 2013 - 08:43 PM

Vezi postareamobi, la 12 November 2013 - 05:12 PM, a spus:



Cand te mananca te cam scarpini .....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/drinks.gif , lasa tu sa fii sanatos
0

#16 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2013 - 10:24 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 14 November 2013 - 06:58 AM, a spus:

Concluzia finala - la clasa mare - trebuie scule

nu trebuie scule, ca nu toata lumea are banii necesari. trebuie doar atentie la montaj, si musai sa zbori departe departe departe de orice asezare...
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro