Modelism - RHC Forum: ATM 342 - aeromodel romanesc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ATM 342 - aeromodel romanesc Aripi de istorie pe cerul patriei ...

#1 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 15 October 2013 - 08:55 PM

Deschid un topic in cinstea ATM -ului romanesc pentru a va arata reusita noastra in restaurarea completa si capacitatea de zbor a avionului istoric facut la noi "ATM 342"

Vizionare placuta :


0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 October 2013 - 09:30 PM

...bravo voua...
Modelele astea au antrenat aparatorii cerului patriei...inainte de caderea comunismului. Chiar ma mir ca ati gasit unul intreg....


PS - chiar mi-a pacut chestia aia cu "da-i de bot"...
0

#3 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 October 2013 - 10:07 PM

"blana, blana.... nu cum fa' bum bum bum" asta a fost tare.

Bravo Marius pentru reusita, cred ca au trecut cam 12 ani de cand nu am mai vazut si auzit un motor de IPL tandem.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#4 Useril este offline   gyany_eugen 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 977
  • Inregistrat: 17-December 10
  • Gender:Male
  • Interests:Electronica, IT
    Aeromodelism

Postat 16 October 2013 - 07:03 AM

Felicitari pentru realizare. Cuvintele sunt de prisos. Bravo baieti!!!
Extra 330, Izicraft, Le Shark, No Brainer Glider, Flytrap Wing, Cessna 182, Easy Star 2, Spitfire Marine
Turnigy 9x -Er9x
0

#5 Useril este offline   cosmin70 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 205
  • Inregistrat: 18-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 16 October 2013 - 07:16 AM

Felicitari!!!
Foarte tare!
Stima!
Cosmin
0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 October 2013 - 09:16 AM

Bravo baieti,

Am si eu unul si colegul meu are unul in stare destul de buna dar mai trebuie lucrat la ele sa arate bine.

Am avut si motorul original dar l-am facut cadou la cineva.

Ma bate gandul sa pun pe el un benzinar de vreo 40-50 de cm cubi .Voi ce ziceti l-ar duce mai bine ca motorul original?

Ciao Sorin
0

#7 Useril este offline   Pinochio 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 30-October 05
  • Location:puerto galera
  • Interests:Playing cards

Postat 16 October 2013 - 11:32 AM

Felicitari pentru perseverenta! Am trecut si eu prin ceva asemanator, doar ca dupa primul zbor (mult mai scurt decat asta) s-a considerat a fi un succes si am renuntat. Tin minte ca l-am tras chiar si cu sfori legate de capetele aripilor la un moment dat :)) Pentru Sorin Caius, cu motorul original sigur a zburat, am incercat si noi cu unul pe benzina si nu am reusit. Probabil nici nu erau asa avansate la vremea respectiva, dar eu as merge in continuare pe metanol. Avionul oricum este foarte greu. Felicitari inca o data!

Filmulet
http://www.youtube.c...h?v=xb_IwdxjUfA
0

#8 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 October 2013 - 12:37 PM

Eu am doua modele identice. Unul nezburat, absolut nou si unul benzinar. Motor de trimer de tuns iarba. A zburat dar se pare ca este foarte greu. Pe moment le-am abandonat, dar sunt pastrate in conditii excelente. La benzinar i-am taiat botul si am confectionat un perete fe foc de care am prins motorul. La ambele insa, le lipsesc capotele de motor. Cred ca este un trainer bun pentru modele mari.

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 16 October 2013 - 12:38 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#9 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 16 October 2013 - 01:46 PM

Radu,

Pune si tu o poza cu benzinarul tau sunt curios.

Asa m-am gandit sa fac si eu s-i tai botul sa intaresc panoul parafoc si sa fac prinderea motorului pe el.

Mai precis ce motor ai montat cilindree putere turatie?

Ciao Sorin
0

#10 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 16 October 2013 - 08:10 PM

Multumim de felicitari ...poate ca filmarea a fost puerila dar noi sincer ne-am bucurat foarte mult de reusita !
Ideea este ca cei care care suntem cu modelismul, cred ca suntem mai profunzi, mai sensibili, si ne iubim mai mult tara si neamul, in consecinta apreciem si produsele noastre asa cum sunt ele . Important este ca am fabricat un aeromodel la vremea respectiva - motorul inclus- ceea ce nu este de neglijat .
Deci potential am avut mereu ...doar ca blestemul urmareste in continuare tara aceasta . IN alte conditii de dezvoltare si guvernare respomsabila am fi ajuns foarte departe in acesti 23 de ani !
Na ...ca am dat-o iara pe politica !!!
Oricum ar fi :" TRAIASCA ROMANIA !

Stima

Aceasta postare a fost editata de marius11: 16 October 2013 - 08:11 PM

0

#11 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 16 October 2013 - 08:20 PM

P.S
Scuzati erorile de tastatura din text ...nu am mai putut reedita !

Aceasta postare a fost editata de marius11: 16 October 2013 - 08:20 PM

0

#12 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 October 2013 - 11:26 AM

Intrebarea mea este daca as folosi motorul asta pe benzina

http://hobbyking.com...Warehouse_.html

Oare l-ar duce sucient de bine? Mai bine ca motorul original cu 2 cilindrii sau cel cu 1 cilindru?

Intrebarea e si daca ar putea remorca planoare sau motorul e prea slab?

Poate e cineva in cunostiinta de cauza.

Mersi .

Ciao Sorin
0

#13 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 October 2013 - 04:58 PM

Si acum fotografiile solicitate de catre Sorin Caius.
Sper sa nu se supere initiatorul topicului.
Primul model, cel cu motorul pe benzina, l-am primit de la un modelist din Brasov. Eu am montat motorul,dar motorul este tot de la el. Zicea ca este de trimer cositoare. Sa pastrat toba de esapament, doar pentru teste, caci este enorma iar silentiozitatea ei nu-si are rostul aici.Alta nu am avut la vremea respectiva. Rezervorul de benzina a fost demontat de pe motor si s-a pastrat filtul de aer, datorita curentilor de aer care practic faceau suctiune la intrare in carburator, motorul oprindu-se la turatie mare.
Langa benzinar, se afla si al doilea model, nezburat, la care lipseste capota motorului. Modelul l-am cumparat de la NIca John la un pret foarte rezonabil. Jos am pus si aripile celui nou, unde se poate vedea nr de inmatriculare (oare asta reprezinta??)
Candva...voi relua proiectul, cu mai multa atentie la montaj. Modelul zboara la un sfert de gaz, si decoleaza tot asa cu motorul de pe el. Nu stiu nimic despre motor. Asa l-am primit.
Fotografiile sunt facute in beci, intr-o pozitie anacronica, cele doua modele fiind agatate de tavan, dar le-am intors sa arate mai bine.

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#14 Useril este offline   niro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 04-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras
  • Interests:WOT 4

Postat 17 October 2013 - 08:56 PM

Bravo! Marius ai reusit dupa ceva timp si cu motorul original, mai astept o demonsratie .... bravo.... :clapping:
0

#15 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 17 October 2013 - 09:14 PM

Radu ...faine pozele , cat referitor la ce spunea colegul Sorin despre acel motor benzinar - super bun pretul pe HK (ca de obicei) - doar ca 50 de cmc e mult ...dar mult tare ! Si a-ti vazut cate kile are motorul ?
Originalul are 26 cmc deci 50 cmc e puternic rau !
Asta original are vreo 5- 600 de grame maxim - asta in doi cilindri !
Si eu am studiat mult problema cu motorul - am gasit de 29 cmc tot pe zeama dar destul de scump !
Ideea este ca cel de 50 sigur il rupe asa il va trage de la sol - CATEGORIC -
Nu ai de ce sa iti faci probleme, cu o elice adecvata !
Doar ca stiti voi ca turatia le benzinar este limitata pe cand la NITRO a-ti vazut ce regim de turatii avem .
Trebuie bine optimizat motorul, greutatea, si elicea daca treceti pe benzinar .
Eu daca as schimba, as baga tot NITRO eventual cel de 29 cmc de pe HK ca sa nu afectez greutatea toatala, dar si centru de greutate al avionului, pentru ca va spun sincer daca ai motor pe care sa te bazezi e o placere de nedescris sa zbori acest PASAROI - ATM !
Am si eu o toba lunga de termic daca va intereseaza pe careva ...gratuit!
Radu, am vazut arhiva ta de ATM , nu cumva ai pentru mine un HELP ?
Unul dintre picioarele trenului este fisurat - l-am reparat eu etc ...de nu se vede - dar nu cred ca va tine mult timp la aterizari ...nu ai pentru mine vreun brat in plus din acela negru?

Va multumesc - nu uitati de toba aia rezonatoare pe care o am !
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 October 2013 - 08:16 AM

Marius,

Eu sunt convins ca motorul original de 23 cubi bicilindric nu are mai mult de 3 CP ( nu a fost prea grozav contruit si asta afecteaza performantele)si un cuplu la turatie mare , iar elicea nu poate avea un diametru prea mare ca sa dezvolte tractiune mai mare.
De aceea cred ca avionul e putin submotorizat, in acelasi timp un motor pe benzina la aceeasi capacitate cilindrica e mai slab ca unul pe metanol.

Prefer un motor care are turatie mai mica si cuplu mai mare deoarece poti folosi o elice cu diametru mai mare si diametrul si cuplul asigura tractiunea deci avantajul ar fi net in favoarea benzinarelor la aceeasi putere .

Nu stiu daca motorul de 29 cubi daca e pe benzina are mai mult de 3CP asa ca ar fi tot acolo.

Tinand cont ca modelul e greu si are vreo 9-10 kg m-am gandit ca motorul care il echipeaza ar trebui sa aibe vreo4-5 CP ca sa-l duca cat de cat rezonabil eventual sa poata tracta un planor, poate pentru remorcaj de planor nici 5 CP nu ar fi destul, habar nu am mai trebuie studiat.

Poate asta ar fi mai bun http://hobbyking.com...Warehouse_.html

Dar sa vedem ce zic si altii care zboara termice si care au modele cu motoare mari.Poate ne spune cineva, ce putere ce greutate si ce anvergura au modelele lor,asta probabil ne-ar edifica putin.



Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 18 October 2013 - 08:18 AM

0

#17 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 18 October 2013 - 08:32 PM

Da Sorin ...eu am putina experienta in motoare pe benzina asa ca si alte pareri sunt binevenite !
Link-ul ala cu motorul e valabil, dar trebuie modificat sistemul de prindere radical pentru un benzinar .


Numai bine
0

#18 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 October 2013 - 10:04 PM

Vezi postareamarius11, la 17 October 2013 - 09:14 PM, a spus:

Radu ...faine pozele , cat referitor la ce spunea colegul Sorin despre acel motor benzinar - super bun pretul pe HK (ca de obicei) - doar ca 50 de cmc e mult ...dar mult tare ! Si a-ti vazut cate kile are motorul ?
Originalul are 26 cmc deci 50 cmc e puternic rau !


Cel de pe modelul meu este maricel. Are 1,8Kg si culmea...se echilibreaza perfect, cu rezervorul in spatele peretelui de foc (1L).
"bucata" de lemn din bot, dupa ce am taiat-o, mi-am dat seama ca era foarte grea, si masiva. Nu am cantarit-o dar avea o greutate considerabila.
Un motor de 50 daca vrei, sigur va face si remorcaj si va lansa si "parasutistii" pe trapa. :rolleyes:
Intentia mea era sa fac un remorcher, dar cum am spus, pentru moment proiectul este abandonat. Poate la iarna. Dar dupa cum se vede in una din fotografii, mai am si un cesna (2,2m) care asteapta sa fie montat.
Oricum, serile de iarna sunt...lungi.
Cat despre jamba in plus...nu am. Dar nici nu recomand cele de la origine, decat pentru aspect si istorie. Eu am facut doua din dural, dupa cum se vede, prinse de peretele lateral, cu o intaritura de rigoare. Este si mai inalt, permite si roti mai mari (de carucior de copil :blush: ) dar incredibil de usoare, plus ca "inoata" foarte bine si pe teren mai accidentat.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#19 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 October 2013 - 09:05 AM

Radu,

Mersi de informatie, din filmarile pe care le-am vazut mi s-a parut ca avionul e usor de bot, poate ma insel.

La cel pe care il am eu aici trebuie pus greutate in bot, daca nu pui un motor mai mare si mai greu ,asta e foarte clar .

Ampenajele sunt teribil de grele , ma gandesc sa le mai usurez gaurindu-le.

Oricum deocamdata nu fac nici o restaurare la el am de terminat un planor si oricum nu prea am timp nici de ala.

Pana atunci mai adun informatii sa vedem ce concluzii tragem si ce iese la urma.

Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 19 October 2013 - 09:06 AM

0

#20 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 October 2013 - 05:40 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 19 October 2013 - 09:05 AM, a spus:

Radu,

Mersi de informatie, din filmarile pe care le-am vazut mi s-a parut ca avionul e usor de bot, poate ma insel.


Ciao Sorin

Din filmari asa reiese este adevarat. Dar nu este pasaroiul meu acolo. Filmare sau foto in zbor cu al meu nu mai am. Am avut pe telefon dar ....s-a sters cu telefon cu tot.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 October 2013 - 06:00 PM

Felicitari, este o realizare frumoasa si ne face sa fim mandri.
Sorin, daca tot este benzinar si de 50cc, de ce nu un boxer?
http://hobbyking.com...Gas_Engine.html
http://amr-rc.com/in...=1360&langue=en
http://amr-rc.com/in...=1361&langue=en
Pe cel de 40cc il am pe Superdecathlon. Atat cat a mers a fost ok.
Multa, multa bafta.
0

#22 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 20 October 2013 - 10:14 AM

Domnule Dan,

Da ar fi fain un boxer dar mi se pare cam scump si nu stiu daca se merita investitia.

Diferenta e de minim 150 $, daca nu si 250$, care poate fi investita in altceva dupa parerea mea ca de zburat cu boxer sau monocilindru tot aia e la aceesi putere.

Oricum pana ii vine randul la facut mai trece ceva timp si ne mai hotaram pana atunci.

Inca nu sunt in clar daca un 50 de cubi de 5 CP poate duce ATM ul in asa fel incat sa remorcheze si un planor.

Are cineva habar?

Mersi.

Ciao Sorin
0

#23 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 October 2013 - 10:32 AM

Duce sigur. A zburat si cu un 25cmc, la fostul propietar (Albert)
Problema va fi la viteza. Consider ca este destul de lent, iar unele planoare sunt mai "fasnete" astazi.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 20 October 2013 - 11:07 AM

Radu

a zburat cu 25 cmc pe benzina? cam cu ce viteza?

Daca da, atunci cu 50 cubi va merge bine si va avea si viteza mai mare , folosind si o elice adecvata.

Marius 11

cam cu ce viteza zboara al tau? ca din filmare nu-mi pot da seama.

In plus la planoare mai exista flapsuri care se pot folosi si la decolare.

Ciao Sorin
0

#25 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 October 2013 - 08:05 PM

Nu pot sa apreciez. Dar stiu ca decolarea a fost foaarte lunga. S-a ridicat greu si a trebuit dat in bot pana a luat viteza dupa desprindere. Odata ajuns in aer, totul a fost ok. Revenirea la sol a fost insa foarte buna. Sustinut din motor sub jumate. Contactul cu solul este totusi violent daca nu filezi lung.
Daca nu ma insel, acum motorul este de 38cmc (cel din foto) si se desprinde repede, urca binisor.
De aceeia spun ca un 50cmc cred ca este ideal.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#26 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 20 October 2013 - 09:21 PM

Da ..pot sa afirm si eu ca decolarile sunt lungi , iar viteza nu pot sa o apreciez !

Ceasuri bune
0

#27 Useril este offline   aerosavelli 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 10-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, calculatoare

Postat 10 January 2014 - 03:21 PM

Buna ziua, pentru o intregire a imaginii despre avionul tinta as dori sa completez datele tehnice (foto din cartea tehnica, motor 24cmc de 1,7 CP)

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  05.jpg (63.38K)
    Number of downloads: 150
  • Fisier atasat  anexa12.jpg (92.64K)
    Number of downloads: 170

0

#28 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 17 February 2014 - 11:36 AM

Vezi postareaRadu_, la 17 October 2013 - 04:58 PM, a spus:

Si acum fotografiile solicitate de catre Sorin Caius.
Sper sa nu se supere initiatorul topicului.
Primul model, cel cu motorul pe benzina, l-am primit de la un modelist din Brasov. Eu am montat motorul,dar motorul este tot de la el. Zicea ca este de trimer cositoare. Sa pastrat toba de esapament, doar pentru teste, caci este enorma iar silentiozitatea ei nu-si are rostul aici.Alta nu am avut la vremea respectiva. Rezervorul de benzina a fost demontat de pe motor si s-a pastrat filtul de aer, datorita curentilor de aer care practic faceau suctiune la intrare in carburator, motorul oprindu-se la turatie mare.
Langa benzinar, se afla si al doilea model, nezburat, la care lipseste capota motorului. Modelul l-am cumparat de la NIca John la un pret foarte rezonabil. Jos am pus si aripile celui nou, unde se poate vedea nr de inmatriculare (oare asta reprezinta??)
Candva...voi relua proiectul, cu mai multa atentie la montaj. Modelul zboara la un sfert de gaz, si decoleaza tot asa cu motorul de pe el. Nu stiu nimic despre motor. Asa l-am primit.
Fotografiile sunt facute in beci, intr-o pozitie anacronica, cele doua modele fiind agatate de tavan, dar le-am intors sa arate mai bine.

.


Ma bucur ca modelul meu inca mai exista. Cel motorizat cu benzinar l-am vazut zburand la Ghimbav cu multi ani in urma si mi-a facut o impresie buna. In cuda greutatii sale si a vechimii, zbura foarte bine in acea vreme. Merita refacut.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#29 Useril este offline   marius11 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1384
  • Inregistrat: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras _ Brasov
  • Interests:Aeroclub Fagaras - Facebook
    Aero, Heli, Navo , RC cars , and drone

Postat 07 June 2014 - 07:07 PM

Buna din nou ... exista cumva si un caiet de prezentare tehnica la acest ATM ?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro