Modelism - RHC Forum: Garajul Prognosis - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 20 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Garajul Prognosis machete modificate de mine

#1 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 06:29 AM

Paiunea pentru modelism, obisnuinta mainilor de a mesteri si mintii de a creea, m-au determinat ca dupa epoca Dioramei de la Slobozia, sa imi axez activitatea creatoare pe modelismul auto. Am avut norocul ca momentul sa fie sutinut de aparitia revistei DeAgostini cu machete romanesti la scara 1/43. Sunt un fan inrait al conceptiei creatore a ingineriei romanesti. Drept urmare, m-am apucat sa modific machetele DeAgo. Pe unele le-am reusit, pe altele mai putin. Important este sa merg ininte. Numai munca creatoare ma mai tine la linia de plutire. Sper sa fac cat mai multe si sper ca reusitle mele sa determine si alti pasionati a inceapa sa faca cu mana lor cate ceva. In cele ce urmeaza, voi incerca sa fac o recenzie a lucrarilor mele din ultimi terei ani, ani fara trenulete si fara diorama! Viata merge inainte!
--------------------------------------------------------------------------------------

Pentru ca starea de sanatate nu mi-a mai permis sa lucrez la diorama, in utimul an de zile am activat in domeniul machetelor auto, stimulat de revista DeAgostini, unde am gasit masa bruta necesara pentru prelucrarile mele. Voi incerca sa postez si aici cate ceva din ce am facut in acest an de modelism auto la scara 1/43! Si va rog sa ma iertati daca nu am mai fost prezent si aici cu postarile. Voi incerca sa recuperez si sa aduc l zi activitatea ma modelistica!

Renault 8 – asistenţă rutieră

Model de gratie al anilor 70, micul Renault 8 se asează frumos langa fratii sai intru creativitate. Automobil foarte bine cotat la vremea sa, masinuta galbena reprezinta un dram amintire a anilor copilariei mele.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9150001.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9150002.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9150003.jpg

Mai multe imagini >>> http://arin.panait.n...stenta-rutiera/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
0

#2 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 06:34 AM

Wartburg 312 – corecturi

Frumoasa macheta reprezentand Wartburg 312 in varianta grena/crem a trecut si ea prin mainile restauratorilor de la Atelierele PanArin. Cu putina vopsea acrilica, migala multa (desi nu am pensule prea fine – mi-ar trebui unele cu care chinezii picteaza pe boabele de orez  am reusit sa inlatur efectul negativ produs de culoarea negru-morbid de la interior. Nu am avut chiar nuantele necesare, dar cred ca in buna parte am reusit sa restaurez bordul, volanul (care nu este corect reprodus) si portierele. Pentru canalepele, nuanta necesara era un ocru pal dar am recurs la o culoare mai spre lila a tapiteriei. Oricum masinuta arata mai bine asa decat in varianta de doliu. http://trenulete.inf...-312-corecturi/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1110006.jpg

Ford coupe 32 scara 1/43 – reconditionare

Aceasta masinuta de epoca mi-a fost daruita de un amic. O tinea dezmembrata intr-o cutie undeva intr-un sifonier. Destul de ruginita prin partile feroase, scorojita mai peste tot, cu piese lipsa, masinuata m-a incantat la prima vedere. In prima faza am trecut la curatenia totala. Am sters cu alcool intreaga structura. Am eliminat arcul rupt de la motorasul din spate si am eliberat rotile pentru rulare libera. Apoi am curatat si indreptat axele ruginite ale rotilor. Am curatat la peria de pasla geamurile si le-am redat stralucirea. Operatiune migaloasa pentru ca daca se da turatie prea mare si timp lung la periaj geamurile se topesc si se matuiesc si adio transparenta.
http://trenulete.inf...reconditionare/
Apoi am trecut la reconditionarea propriuzisa. Folosind spray auto acrilic de culorea crem am revopsit in doua maini caroseria. Pentru sasiu am folosit maro acrilic doar pentru a corecta juliturile. Pentru argintaraie am folosit cu succes markerul permanent. La fel si la jentile rotilor. Pentru cauciucuri se reda culoarea mata de negru folosind un amestec de alcool si zeama de marker negru. Adica intr-un marker uzat se pune cu pipeta nitel alcool izopropilic si sa sterg cu el cauciucurile. Nu trebuie abundent ci mai degraba in doua etape, altminteri se moaie cauciucul.

Interiorul l-am vopsit dupa ce am cautat niscaiva poze pe internet si sunt slava Domnului destule. In final, am recuperat macheta si acum staluceste in vitrina mea!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1110002.jpg

Dacia 1304 pick-up – îmbunătăţiri

http://trenulete.inf...p-imbunatatiri/

După cum am menţionat în Prezentarea Machetei, reproducerea trebuie supusă unor mici retuşuri pentru a arăta ceva mai realist. Pentru început am demontat interiorul cabinei şi am tapitat scaunele în o nuanţă de gri, foarte folosită la tapiţarea scaunelor la acest model. Barele de protecţie din benă au fost vopsite cu negru mat. Lămpile de semnalizare spate au primit geam alb la mers înapoi şi respectiv galben la semnalizare direcţie. Am retuşat carcasele lămpilor de număr cu negru peste tot iar geamul becului l-am făcut cu alb. Ornamentele geamurilor de portiere au fost făcute cu markerul argintiu. La fel şi diuzele difuzoarelor de apă pentru parbriz. Cu puţină atenţie macheta arată chiar foarte bine. Mi-aş fi dorit şi o piesă care să aibă bena carenată. Poate o să apară!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1180017.jpg

Trabant 650 – corecturi

Piesa din colectia DeAgostini cumparata ceva timp in urma, Trabant 650, a ajuns azi pe mainile meseriasilor din Atelierele PanArin, care s-au incumetat in sfarsit sa deschida masina pentru interventii. Si bine au facut, pentru ca ceea ce nu se vedea prin geamuri, au descoperit dumnealor uimiti. In primul rand meseriasii au fost contrariati de pozitia nefireasca a volanului, care venea peste scaunul soferului, mult la interior si foarte stramb pozitionat, fapt care permitea intrarea cu chinuri a soferului, numai daca era o uscatura slabanoaga si nitel ciumpalac stramb ca sa vina la fix cu rolul de conducator auto de Trabant. Socul urmator l-a constituit descoperirea unui al doilea schimbator de viteze, pozitionat in podea, fata de cel cunoscut, pozitionat si el langa volan. Inginerii au dispus demontarea mecanismului volanului si reabilitarea lui, apoi pozitionarea corecta fata de scaunul soferului. S-a inlaturat o seama de material aflat in exces pe sub bordul masinii apoi s-au vopsit manetele la schimbatorul de la volan si la semnalizare. Totodata a fost inlaturat schimbatorul urias de tractor  montat abuziv in podeaua trabantului. Scaunele au fost si ele piturate in altceva decat negrul morbid…. S-au mai argintat manerele de usi si suprafata oglinzii! Dupa revizie Trabantelul a fost inmanat propietarului de drept care a fost foarte incantat de reusita meseriasilor si a plecat cu el in plimbare … la vitrina!

http://trenulete.inf...-650-corecturi/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/P1190012.jpg
0

#3 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 06:55 AM

Volga versus Volga http://trenulete.inf...a-versus-volga/

Sunt un pasionat al masinilor clasice. Poate si pentru ca intreaga mea copilarie si adolescenta s-au petrecut sub auspiciul anilor 60-70, cand frumosul era frumos in dauna aerodinamicului si a compactului. Vremurile cand alamurile straluceau, cand ornamentele chiar impodobeau si infrumusetau o masina, vremea cand o masina trebuia sa fie mai intai frumoasa, atragatoare, inainte de a fi aerodinamica si fada. Volga a fost o masina care in perioada comunista te facea sa intorci capul dupa ea si sa o privesti indelung, pana disparea de-a lungul strazii sau dupa un colt si sa  mustacesti cu invidie la adresa soferului fericit de la volanul minunatiei. Masina a fost marca nomenclaturii si a securistilor, dar asta nu o facea mai putin atragatoare, ba chiar dimpotriva. Frumusetea ei a dainuit peste decenii si iata ca acum, gratie lui DeAgostini, am in colectie o astfel de minunatie. Chiar daca in tara noastra nu au circulat prea multe la aceasta culoare, masinuta este una din cele mai bine realizate de DeAgostini si sunt foarte fericit ca am nimerit una fara defecte. In curand voi primi inca una din Bulgaria, editia DeAgostini de proba, dar una neagra, asa cum sta bine unei Volga ce se respecta.

Iata aici minunatia, alaturi de o miniatura scara 1/87, machete de care sunt tare mandru.
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/Volga-02.jpg
0

#4 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 06:57 AM

Grupul de ARO din colectia mea http://trenulete.inf...n-colectia-mea/

Fara prea multe cuvinte, colectia mea de ARO personalizate, de la DeAgostini. Masina cu numar de Ialomita este a lui Alexs88, amicul meu de suferinta auto din Slobozia. Pentru decorarea masinilor de politie, initial fusesem contactat de cineva care pretindea ca are coli A4 de abtibild… A ramas in aer! Voi gasi eu o solutie pana la urma urmei!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/ARO-Grup-02.jpg

ZIS 110 – corecturi

Dupa cum spuneam in prezentarea masinii, producatorii au omis cateva detalii care dau farmec acestei frumoase limuzine postbelice. Asa cum imi sta bine, nu m-am putut abtine sa nu intrevin cu cateva imbunatatiri, dupa cum am avut posibilitatea. Am inceput cu demontarea jucariei si studierea componentelor care trebuiau corectate.

http://trenulete.inf...-110-corecturi/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/ZIS-110-13.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/01/ZIS-110-21.jpg
Sper ca aceasta prezentare a interventiei mele sa fie de folos celor ce se incumeta sa faca ceva imbunatatiri acestei machete formidabile.
0

#5 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 06:58 AM

AroSlot DeAgostini in varianta Prognosis -continuare http://trenulete.info/aroslot-deagostini-i...ta-prognosis-2/

Dupa cum relatam in primul episod, pasiunea mea pentru mesterit m-a impins catre realizarea primului model DeAgostini functional in sistem SlotCar. Fireste ca am modificat sistemul de tractiune astfel incat jucaria mea sa dea satisfactie prin rulaj, la o viteza mai apropiata de real decat cele originale SlotCar. Azi am reusit sa fac mai mult decat mi-am propus. Am reusit cu brio sa montez tractiunea, asigurata de un motor de 5 volti de usa de CD-rom. Transmisia este prin ax melcat pe roata dintata. Motorul si-a gasit un locas bun in spatele scaunelor. Tot azi am instalat si luminile de pozitie, facute din led-uri punctiforme de 1,8 mm diametru, carora le-am polizat lentila. Farurile sunt tot din leduri punctiforme alb/cald, cu lentila polizata. Maine sper sa fac aripile din fata pentru a ascunde mataraia de sub capota unde am pozat rezistenta de inseriere a farurilor si condensatorul de filtraj al motorului. Pentru primele teste eu sunt foarte multumit. De abia astept sa apara si IMS-ul pentru a face si al doilea vehicul. Imi surade idea unei diorame AroSlot, cu toate acareturile si probabil, dupa o documentare, cred ca ma voi reprofila pe digital in cazul acestei diorame. Vom mai vedea.

Va las sa va desfatati cu un filmulet de proba si cu pozele.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-08.jpg
0

#6 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:02 AM

AroSlot DeAgostini in varianta Prognosis - continuare si final
http://trenulete.info/aroslot-deagostini-i...ta-prognosis-3/ apreciez foarte mult like-uri pt. facebook

Dupa cum relatam in primul episod, in Atelierele PanArin a inceput constructia unui ARO DeAgostini in varianta SlotCar.

Folosind bucati din sasiul unei alte masini SlotCar distrusa si primita acum doi ani de la un alt amic, am astupat cablurile si rezistentele de sub masina. Am construit contra-aripile din carton de jumate de milimetru, pentru a nu se vedea lumina de la faruri pe sub masina. Am facut tot din forex si barile din spate. La final am vopsit sasiul cu negru acrilic. Portierele la interior au fost si ele vopsite cu negru acrilic, iar scaunele si volanul cu gri pentru a capata un contrast si pentru a fi evidentiate prin geamuri. Motorul a fost vopsit cu negru pentru a se pierde in intunericul din masina. Prelata a capatat o nuanta gri, tot cu pensula si cu acrilic. Din materiale si repere ramase de la constructiile de casute, am realizat teava si toba de esapament. Am decis montarea unui girofar rosu. Am folosit led intermitent, inseriat cu un rezistor de 1,6 k si probabil ca o sa pun un condensator de stabilizare in viitor. LED-ul girofar pulseaza de la sine fiind facut cu bimetal si cumparat din comertul socialist. Pentru autenticitate am facut cu bronz-aluminiu cutia girofarului si l-am pozitionat pe prelata, desi nu prea e corect, dar la noi, la tara, merge. Al doilea vehicul va fi probabil un ARO de tip IMS! Cel mai probabil saptamana viitoare voi face un nou site pentru a separa lucrarile de modelism auto fata de cele de trenulete.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-15.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-16.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-17.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-18.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/03/AroSlot-21.jpg
0

#7 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:32 AM

Oltcit CLUB DeAgostini – modificari

Dupa cum am descris in prezentare, masinuta este mult mai bine realizata si mai atent lucrata decat predecesoarele sale de la DeAgostini. Eu unul am avut un asemenea exemplar si l-am condus ceva vreme, si tocmai de aceea am tinut mortis sa il reproduc in vitrina mea. Ca atare am trecut la treaba, desi o raceala cumplita m-a tinut mult in frau.

Mai intai am demontat jucaria, dupa indelungi investigatii am descoperit ca numarul din spate tinea loc de piedica pentru demontare, asa ca am reusit cu multa atentie sa-l dizloc, desi era chiar lipit.

Interiorul l-am configurat cu mult gri, nuante diferite pentru bord+portiere si scaune…

Dupa ce am scos tot ce era pe masina, am trecut la vopsirea in doua straturi cu spray auto acrilic, exact vopseaua pe care a avuto raposatul meu. Voseua acrilica, chiar si iarna, pusa pe calorifer se usuca in 10 minute. Asa ca nu am avut mult de asteptat. Mai greu a fost sa fac cu markerul negru toate chederele si ornamentele masinii. Mai apoi am montat geamurile si restul de piese, iar la final am dat o nota de culoare cu galben pe stopuri si lampile de semnalizare.

http://trenulete.inf...ini-modificari/

Jucaria va sta la loc de cinste in vitrina mea, dupa stagiul de doua saptamani pe birou in fata calculatorului, asa cum am obiceiul cu fiecare masinuta…

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/02/Oltcit-15.jpg
0

#8 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:34 AM

Dacia 1100 vanilie – la final

O comanda speciala pentru amicul Cristian Butnariu din Bucuresti, a ajuns in sfarsit la final. Macheta reproduce vehicului din copilaria prietenului meu, inclusiv la culoare. Pentru aceasta nuanta, prietenul meu a facut spray-ul amestec la comanda. Dupa demontarea jucariei, am decapat la nitrodiluant 24 de ore. Vopseaua vanilie am aplicat-o in trei straturi, dupa o aplicare cu primer grund. La final, pentru ca vopseaua s-a dovedit a fi mata, am aplicat un strat de lac transparent lucios, tot la spray. Capacele rotilor au fost confectionate din folie de aluminiu, chiar de catre propietar! Jucaria asteapta cuminte in vitrina revendicarea ei!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9190002.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9190004.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9190006.jpg


Mai multe poze >>> http://arin.panait.n...nilie-la-final/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
0

#9 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:39 AM

Reconditionarea unui Chevrolet

Dupa ce am postat Reconditionarea unui Wartburg in paginile sitului, un domn din Sibiu mi-a trimis spre evaluare si reconditionare o frumoasa si veche masinuta produsa de aceeasi firma din Germania. Un Chevrolet rosu de toata frumusetea. Din pacate, masinuta s-a prezintat la prima verificare, foarte afectata. Roti blocate, motor blocat, claxon descompletat si blocat, rezistenta rupta, cabluri rupte sau topite prin interior, caseta de comanda afectata prin distrugere piese volan si prin ruperea lamelelor la semnul plus de alimentare, butoane blocate… Lipsa capacului de separare dintre cablarie si baterii in cutia de comanda. O alta urma a proastei intretineri si a vremii care a trecut peste jucarie era oxidarea excesiva a contactelor de iluminare atat in fasungurile becurilor, cat si pe suprafata lamelelor de contact dintre caroserie si sasiu. Cablul de comanda ruginit si blocat aproape pe interiorul sufei. Sistemul de directie cu nituri rupte si topite deasupra pentru refixare, fuzete dezaxate, roti strambe… ce sa mai zic, un mic dezastru. Drept pentru care am trecut etapizat la remedieri.

Mai intai am bagat cu seringa lichid de frana pe cablul de comanda al directiei si dupa doua zile am miscat puternic si indelungat de firul tractor pana cand acesta a capatat o miscale lina, uniforma si usoara.

Apoi am demontat motorul si l-am curatat. Port-periile infundate se curata cu alcool etilic. Carbunii la fel si interiorul lor cu un betigas de urechi imbibat in alcool izopropilic. Rotorul era belea. Abia am reusit sa-l scot din bucsele sale din cauza ruginii de pe ax. Am curatat axul cu smirghel extra fin si apoi l-am dat cu ulei siliconat. Dupa asta am prins rotorul in bormasina si cu smirghel fin am rectificat cu mare atentie colectorul, dupa care l-am curatat cu alcool izopropilic. Este indicat acest alcool deoarece el nu face sa oxideze metalul ulterior si nu afecteaza izolatia de email a cablurilor bobinajului. Am pus alt furtunas de silicon pe ax pentru aderenta acestuia pe cauciucul rotilor si am repozitionat corect motorul in locasul sau original.

Desi rotile sunt total nepotrivite cu jucaria, pentru ca am studiat poze pe internet si acestea erau mult mai late, din dorinta expresa a posesorului am cautat sa reconditionez rotile originale. In fapt le-as fi putut inlocui cu unele mai apropiate de realitate. Sistemul de directie a fost reconditionat complet. Barele scoase din nituri, practicate gauri filetate si fixate cu surubele. Fuzetele rectificate ca sa alunece usor in locasurile lor. La final directia merge … ca unsa!

Am demontat si curatat claxonul original si l-am facut sa fuctioneze chiar si fara capacul de rezonanta care lipseste cu desavarsire. Am demontat si curatat fasungurile oxidate ale becurilor si am curatat lamelele de cupru cu alcool si smirghel fin. Am inlocuit becurile arse si am refacut toata instalatia electrica interioara.

Masinuta era dotata cu un sistem simpatic de semnalizarea a directiei de mers, comandat prin lamele lipite pe bara de directie, sistem care era distrus si oxidat. Am refacut integral circuitele si acum semnalizarea fata/spate stanga-dreapta functioneaza perfect.

Pe tot parcursul acestei etape am cautat sa folosesc numai componentele originale ale jucariei, care acum este in stare perfecta de functionalitate. Dupa prezentarea ei posesorului, acesta a formulat o noua comanda, si anume aceea de a reface sistemul de iluminat pe baza de led-uri, mai putin consumatoare, de a inlocui pulsatorul de directie mecanic, care functiona in mers prin rotirea unui excentric de pe o roata spate, care la randul sau intrerupea un contact mobil, facand ca senalizarea sa pulseze, cu un dispozitiv electronic, un circuit basculant astabil. De asemeni propietarul a solicitat introducerea de lampi de pozitie rosii pe spate, fapt care presupune o noua interventie destul de complexa in jucarie, interventie pe care la prima analiza am subevaluat-o. Montarea de led-uri noi pe spate presupune modificari substantiale, fapt care va constiutuii un alt proiect si o alta rubrica la care voi posta continuarea.

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/01/01.jpg


Mai multe poze detaliate >>> http://arin.panait.n...unui-chevrolet/
0

#10 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:44 AM

O mica prezentare a Daciilor DeAgostini, atat cele originale dar cu imbunatatiri, cat si cele tunate de mine!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140026.jpg

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140027.jpg

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140028.jpg

Mai multe poze >>> http://arin.panait.net/daciile-mele/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
0

#11 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:46 AM

Dacia 1410 Sport – imbunatatiri

In primul rand am decis sa o las in culoarea originala, cu toate ca nu e cea mai reprezentativa pentru acest automobil. Interiorul insa a fost serios modificat. Adica am facuta tapiteria scaunelor in gri, am aranjat cu portocaliu portierele si am adaugat argintiu la manere, schimbator si pe ici pe colo in bord. Pe afara am umblat numai la esapament si am facut cu alb lampile de mers inapoi. Probabil ca voi face si restul lampii cu galben si rosu ca sa nu se mai vada gaura nitului… dar asta maine. Azi ma pregatesc de sarbatoare. Voi schimba prefixul, totusi m-am hotarat. Raman copil in sufletul meu! Iubesc jucariile, chiar daca la varsta mea ele costa mult mai mult decat in copilarie!

http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140001.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140020.jpg
http://arin.panait.net/wp-content/uploads/2012/09/P9140024.jpg


Mai multe poze >>> http://arin.panait.n...t-imbunatatiri/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/

Salvarea lui Cristi

Lucrata ca ca si prima salvare si ca Salvarea lui Alex, dubita se incadreaza in sirul de lucrari ce au fost realizate in Atelierele PanArin la comanda, pentru prieteni! Doua elemente o diferentiaza de anterioarele. In primul rand, de data aceasta am utilizat in procesul de vopsire, ca prima acoperire, aplicarea unui strat de grund Dupli-Color primer. Apoi, la acest vehicul am montat rotile mai mari, cu capace rotunjite proeminente, de la Aro 240, fireste, dupa ce am inaltat masina cu 1,5 mm. Pot sa spun ca asa arata mult mai bine decat modelele anterioare.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9080002.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9080005.jpg

Mai multe poze >>> http://arin.panait.n...rea-lui-cristi/
0

#12 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:50 AM

Warshava GAZ M20 Pobeda feroviară

In aceasta lucrare am ingemanat pasiunea mea pentru automobile clasice, cu cea pentru caile ferate. Am primit de curand o mostra de ecartament la 1/43 si ca un preambul la microdiorama pe care vreau sa o fac pe tema aceasta, ca pasionat al masinii Skoda apartinand Annei Pauker, am urcat pe sine dublura la Warshava GAZ M20 Pobeda innobilata cu negru acum ceva vreme.

Sper sa va placa mica mea inovatie fero-auto-mobilistica!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9080001.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P90800021.jpg

http://arin.panait.n...beda-feroviara/
0

#13 Useril este offline   Sere4uall 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 11-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Constanta

Postat 03 October 2013 - 07:54 AM

Foarte frumos ! foarte bine lucrate arata superb ! mai vrem poze !
Off-road: HPI Baja 5sc SS 1:5
Losi 8ight-T 2.0 - 4WD Truggy
Traxxas Summit

On-road: HPI Mirco RS4 -4WD 1:18
Mini-Z
Tamya MR-03 Alfa Romeo Giulieta -2WD 1:10

Spektrum DX-3E
Spektrum DX-3S
0

#14 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:54 AM

Dacia 1100 – pregatiri http://arin.panait.n...1100-pregatiri/

Doua pretendente la nemurire, doua exemplare de Dacia 1100, doua bunicute auto care sunt in pregatiri pentru o noua viata. Culorile la care acestea vor aparea sunt cele din imaginile prezentate. Cea Vanilla este vopsita cu spray la comanda, exact culoarea care a fost candva pe soselele patriei. Voi reveni cu detalii!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Dacia-1100-01.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Dacia-1100-02.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Dacia-1100-03.jpg


Mai multe poze >>> http://arin.panait.net/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#15 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:55 AM

Warszawa 223 – îmbunătăţiri

A treia muratura din colectia DeAgostini a fost supusa azi unui tratament de infrumusetare. Dupa demontarea completa a geamurilor si a mobilierului, am procedat la vopsirea cu markerul argintiu a chederelor geamurilor triunghiulare. Tot cu markerul argintiu am facut chederul parbrizului, ornamentul lunetei, capacul rezervorului si esapamentul. La interior am imitat tesatura tapiteriei cu ajutorul unui spray de chit care arunca granulatie, peste care am aplicat vopsea acrilica la spray de culoare vermilon (ou de rata), in ton cu verdele caroseriei. Panourile laterale au fost vopsite cu verde si maro, manerele fiind evidentiate cu argintiu si cotierele cu negru. Bordul a fost si el vopsit la inspiratie dupa imaginile din revista dar adaptand tonul masinii. Au fost evidentiate butoanele si accesoriile din bord. Cu infrumusetarile gata, frumoasa poloneza a pozat pentru admiratori si apoi a poposit in vitrina Prognosis alaturi de suratele sale!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9040006.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9040009.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/P9040010.jpg


Mai multe poze >>> http://arin.panait.net/
Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#16 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 07:58 AM

Aro 10 DeAgostini – modificari

Vara a trecut, canicula in sfarsit m-a lasat sa lucrez. Starea de sanatate, desi nu e stralucita, mi-a permis sa reiau lucrarile. A sosit si banda Tamya si drept urmare am reluat un proiect lasat in magazie o vara intreaga. Aro 10, destinat vopsirii in doua culori. Pe la inceputul verii, masina a fost supusa decolorarii si apoi a fost vopsita cu alb lucios la doua maini cu spray acrilic. Acum, am acoperit cu banda cerata partea care trebuia sa ramana alba, am astupat locasurile geamurilor si golul aripilor, ca sa nu intre vopsea rosie in interior, si am dat doua maini de rosu acrilic. Dupa aproximativ jumatate de ora de la a doua aplicare, am indepartat banda. Foarte buna comparativ cu ce foloseam eu inainte, dungile au iesit mult mai bine. Dupa uscarea completa am refacut stalpii parbrizului cu rosu pe interior.

Cat masina a stat la uscat, am aplicat chit de modelism Revell in spatiile ramase pe bara din fata in urma indepartarii suportului de protectie original. Dupa cateva ore am slefuit chitul intarit si am vopsit barile cu alb acrilic lucios, tot la spray auto.

La geamurile portierelor am refacut chederele cu negru la triunghiulare. Mobilierul interior l-am vopsit cu gri si rosu. Am facut cu negru chederul parbrizului si aerisirile de pe capota. Manerele usilor si de haion le-am facut cu argintiu iar husa rotii de rezerva am vopsit-o maron. Pe bara din spate am facut cu rosu ochiurile reflectorizante si apoi am montat sorturi personalizate cu sigla ARO la rotile din spate.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Aro10-b10.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Aro10-b11.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Aro10-b12.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Aro10-b13.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Aro10-b18.jpg

Mult mai multe poze din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...ini-modificari/

Lucrarile mele acum si pe facebook >>>> http://www.facebook....74925042517564/
Romanii au talent >>> http://www.facebook....51068498262967/
Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
0

#17 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:03 AM

ARO 320 – camioneta lui Alex

Inca un ARO 320 camioneta, vine sa completeze gama de machte DeAgostini preparate in Atelierele PanArin. Macheta a fost realizata dupa aceleasi metode descriese la prima realizare. La aceasta insa am procedat la confectionarea inchiderii cabinei folosind numai forex, spre deosebire de prima unde m-am folosit de copertina originala. Trebuie mentionat ca aceasta macheta a venit prin comanda, prin posata, facuta varza. Defectele au fost atat de multe ca nu mai merita mentionate decat cele reparate. Alex personal s-a ocupat de reclamatie si el va poate spune cate au fost. Unul evident, pe care a t6rebuit sa-l remediez, a fost suportul de osie din fata, rupt, si pe care l-am reconditionat din forex conforme primei poze. Lucrarea este destul de complexa si laborioasa si cuprinde trei etape principale.

1. Confectionarea cabinei

2. Confectionarea sasiului

3. Realizarea benei

Sasiul l-am realizat din comatex de 2,6 mm grosime. Cabina din forex de 1 mm grosime. Bena are platforma mai solida, din ABS de 1,2 mm grosime si obloanele din forex de 1 mm grosime. Suportii pentru extensia de oblon sunt din capse de capsator de hartie. Plasa de protectie este din plasa de tantari.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/ARO320-B-05.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/ARO320-B-12.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/ARO320-B-18.jpg


Mai multe poze din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...oneta-lui-alex/

Lucrarile mele acum pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
Grupul Colectionari de machete pe facebook >>> http://www.facebook....21384951213197/
Grupul automobilistilor >>> http://www.facebook....06628536134289/
0

#18 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:06 AM

Gaz M22 Volga – salvare

Stimulat de imaginile din revista nr. 23, in care frumoasa Volga Universal este prezentata in postura de masina salvarii, stimulat si de amintirile din copilarie, cand le vedeam insirate in curtea spitalului vechi din Constanta, am decis ca este cazul sa reproduc si aceasta varianta a break-ului M22. Asadar am trecut la treaba prin detasarea tuturor accesoriilor. Foarte interesant si binevenit este modul in care ornamentul nichelat din partea de jos laterale, este din plastic si detasabil de pe caroserie.

Dupa indepartarea stratului original de vopsea, am ajustat bavurile metalice si am dat cu spray auto acrilic alb in trei straturi la intervale de 30 minute, apoi am lasat masina o zi la uscat, pentru ca la manipulare, in prima zi, riscul de amprentare este foarte mare. Am prestat apoi gaurile pentru farul cu crucea rosie din plafon, doar rectificand unghiul gaurii de la antena, si apoi am executat o gaura de 1mm in aripa stanga, pentru proiectorul auxiliar…

La interior, am indepartat canapeaua din spate si am executat din forex de 1 mm grosime, panoul despartitor dintre sofer si partea utilitara a salvarii. Canapeaua soferului am vopsit-o in gri si portierele la interior au capatat culoarea alba, dupa care am “nichelat” manerele usilor si am dat cu negru si maro cotierele.

Bordul a luat in sfarsit culoarea care trebuia salvarii, adica gri deasupra, alb in partea frontala si aparatele, alamurile, radioul au fost argintate cu markerul de vopsea argintie. Vitezometrul a fost vopsit in bleu si alb conform imaginilor din revista. Volanul, dupa detasare, a fost vopsit conform imaginilor cu argintiu si fildes.

Toate geamurile au fot imbunatatite prin vopsirea cu argintiu a ramelor si respectiv cu negru a chederului la ultimul geam fix din spate. Luneta a capatat cheder negru, facut cu markerul pe bordura geamului. La parbriz, am facut chederul cu marker negru direct pe caroserie. Geamurile din partea utilitara, au fost matuite prin aplicarea unui scoch alb-mat pe interior.

Am realizat manual in Corel sigla de pe bot si inscrisul specific marca Volga de pe aripi. Am folosit doua faruri de la niste vehicule distruse, unul pe post de far cu cruce rosie pe plafon, si unul pe post de reflector suplimentar pe aripa stanga. Am montat si o oglinda exterioara pe partea soferului, conform imaginilor din revista, oglinda facuta din carton si piciorus de tranzistor.

Dupa ce am vopsit si lampile semnalizare fata cu alb mat, am inscriptionat vehiculul cu numere de Constanta. La final, zic eu, a rezultat inca o masina DeAgostini-Prognosis pentru colectia mea.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8090003.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8090007.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...-volga-salvare/
0

#19 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:10 AM

Gaz M22 Volga combi -TAXI

Ultima realizare din seria faimoaselor Volga din anii ‘70, este o camioneta Volga M22. Decupajul plafonului s-a realizat cu traforajul (panza rosie nemteasca), conform singurei imagini din revista DeAgostini. Macheta este realizata mai mult din memorie, caci in anii copilariei mele am vazut aceasta masina umbland cu mobila prin Constanta anilor 1970.

Asadar, dupa decuparea plafonului, am finisat cu pila fina marginea benei nou realizate. Cu freza fina am polizat manerul portierei din spate si cu chit de modelism Revell, am astupat cantul portierei din spate. Peretele separator al cabinei, l-am realizat din forex (comatex) de 1 mm grosime. Pentru a confectiona bena dintr-o bucata, lipita ferm pe caroserie, am decupat aparatorile rotilor din spate, si le-am lipit de bena nou creata. Podeaua acesteia este tot din forex de 1mm grosime. Totul bine lipit si chitut pe caroserie, astfel incat modelul de deschide la orice ora prin sistemul sau clasic de fixare.

Din sarma galvanizata de 0,6, am confectionat barile de protectie de pa marginea benei. La interior s-au vopsit bordul si canapeaua conform imaginilor anexate. Cutia de avertizare TAXI este facuta din bara profil de la resturi de casute de trenulete. Dupa inscriptionarea provizorie pe hartie (pana cand fac o noua plansa de tiparire pe transparent), macheta a intrat in colectia Prognosis DeAgostini. Inscriptionarea este provizorie pentru ca inca nu mi-am amintit ce autobaza era cea de Taxi de langa Cimitirul Mare din Constanta, si nici ce numar de telefon era la comenzi Taxi pe vremea aceea!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8120008.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8120009.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...lga-combi-taxi/
0

#20 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:13 AM

TV 12 F – maşina de pîine

Este binecunoscută problema locuitorilor din Slobozia Mare în ceea ce priveşte apa potabilă. În urma numeroaselor reclamaţii de la cetăţeni, conducerea supermarketului din Slobozia Mare, a decis să nu mai comercializeze pâine făcută cu apa infectă distribuită în reţeaua oraşului, şi să aducă pâine de calitate din oraşul învecinat, Adulcea. Pentru asta, ei au comandat Atelierelor PanArin, restaurarea unui vehicul utilitar pentru transportul de pâine. În acest sens, inginerii şi meseriaşii de la Atelierele PanArin, au recondiţionat un TV antic, transformând-ul în binecunoscuta maşină de pâine.

Vehiculul DeAgostini ales pentru reconditionare, nu fusese scos încă din spliterul original, moment în care s-a descoperit pătarea numeroasă cu superglue, lipirea defectuoasă a şorţurilor la roţi, precum şi diverse lipsuri la vopsirea mânerelor uşilor. Pentru că maşina oricum va pleca la vestita saramură de nitrodiluant, nu dăm prea mare importanţă acestor obişnuite scăpări ale producătorului.

A urmat decupajul cabinei şi eliminarea vopselei galbene originale. Din ABS de 1 mm grosime s-a confecţionat peretele închizător al cabinei. Chituită şi vopsită corespunzător, cabina este gata de montaj. Şasiul, a fost decupat de materialul în exces, şi ramforsat cu bare de forex de 2,5 mm grosime. S-a pastrat forma iniţială a şasiului pentru că se potrivea de minune noului vehicul.

Cutia de pâine a fost realizată din forex de 2,5 şi de 1 mm grosime. Rezervorul de benzină şi cutia de acumulatori au fost relizate din acelaşi material. Bordura de îmbinare a pieselor rezervorului a fost imitată din meşină pescărească. La interior s-a preferat culoarea cabinei, completată cu negru si argintiu la aparatele de bord. În momentul demontării interiorului, s-au mai descoperit şi alte erori şi orori de proiectare DeAgostinică. Maşina are numai două pedale, respectiv ambreiajul şi frâna. Pedala de acceleraţie lipseşte, dar ea a fost înlocuită cu o manetă ciudată, gen schimbător de viteze, deci vehiculul are două schimbătoare de viteze şi două pedale. Felicitări DeAgostini pentru imaginaţie.

A urmat vopsirea geamurilor oglinzilor şi a ştergătoarelor cu argintiu. Iniţial, ştergatoarelor li s-au vopsit doar partea metalică, banda de cauciuc a rămas neagră, dar după montajul pe locurile lor, cum nu arătau tocmai bine, au fost vopsite integral argintii. Pentru rectificare, s-a folosit o hârtie cerată introdusă între lama ştergătorului şi parbriz, pentru a se proteja parbrizul.

Geamurile portierelor au fost dotate cu chedere negre, făcute cu markerul permanent, iar demarcaţia dintre geamul fix şi cel mobil, s-a facut prin scrijelirea unei dungi pe interior, cu un ac ascuţit. Ţeava de eşapament a fost şi ea vopsită cu argintiu şi repoziţionataă pe şasiu. Pe bara din spate s-au montat semnalizatoare din forex.

Cutia de pâine a fost incripţionată cu vechea scriere, adică “PÎINE“, iar jaluzelele glisante au fost imitate la imprimantă. În eventualitatea refacerii acesteia sau a dotării vehiculului cu o altă cutie tip refrigerator, aceasta este fixată pe şasiu cu bandă dublu adezivă, demontarea sa fiind astfel mult mai uşoară.

După inscriptionarea şi înmatricularea vehicului, acesta a fost predat la cheie beneficiarului, care imediat a trimis maşina la Adulcea, pentru primul transport de pâine proaspătă făcută cu apă potabilă. Ziariştii de la Obiectiv, au surprins maşina atât în faţa Primăriei din Adulcea, cât şi în parcarea supermarketului, alături de un alt TV 12 F restaurat, maşina de carburant, care tocmai alimenta rezervoarele magazinului cu materie primă.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-paine10.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-paine12.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-paine15.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...asina-de-piine/
Acum, lucrarile mele si pe Facebook >>>> http://www.facebook....74925042517564/
0

#21 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:18 AM

Tatra 603 – imbunatatiri

Macheta cumparata de mine, are bordul distrus, topit cu bestialitate. Dupa ce ca nu e modelul corect de bord, mai e si distrus… dau banii pe rebuturi, nu mi se pare corect. Abia azi am descoperit demontand-o ca sa vopsesc interiorul…. Dar se pare ca exista mai multe feluri de borduri si o intreaga paleta de culori pentru interior!

Dupa ceva poze de inspiratie luate de pe net, am procedat la mici imbunatatiri ale machetei. Am vopsit canapelele si portierele la interior, bordul si volanul si am facut inelul alb pe jantele vehicului. La exterior am facut lampile de pe aripi, capetele tampoanelor, albul la stopurile pe spate si argintiu tevile de esapament. Mai mult nu am ce face la aceasta macheta. Oricum voi lua o pauza de refacere o vreme.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8160004.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8160006.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...3-imbunatatiri/

Lucrarile mele acum si pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/
0

#22 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:21 AM

TV 12F – frigorific

In momentul in care lucram la TV 12F – masina de paine, am trecut prin ceva momente dificile in ceea ce priveste starea de sanatate, nu am mai avut puterea sa termin cum trebuie cutia masinii, si am facut la repezeala la imprimanta modelul de masina de paine. Pentru ca ma stresa ideea ca am facut ceva neterminat, azi am modificat cutia, trasformand-o in frigoterma, asa ca in imaginea de fundal.

Am lucrat usile din spate din acetofan gros, de la partea superioara a spliterului. Barele de inchidere sunt din mesina pescareasca. Pentru masina de paine voi face alta cutie, dupa ce mai fac rost de inca un TV-u. Deocamdata o sa fac o pauza in ceea ce priveste colectia DeAgostini. Oricum, daca apare o masina romaneasca la 2 luni, nici nu ma mai omor cu transformarile, si nici bugetul nu mai e cum era. In plus am mult de lucru la seturile de Sibiu.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8170004.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8170005.jpg

mai multe poze >>> http://arin.panait.n...12f-frigorific/

acum si pe facebook http://www.facebook....74925042517564/ like daca va place va rog
0

#23 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:24 AM

Reconditionarea unui Wartburg de … Sibiu

Anul trecut, prin luna Mai, terminasem de reconditionat masinuta mea cu telecomanda Wartburg. Astazi pot sa declar cu mandrie ca am terminat cel de-al doilea Wartburg cu telecomanda reconditionat. Masinuta apartine unui amic din Sibiu, pasionat colectionar de jucarii vechi. Desi aceeasi marca, produsul de la Sibiu este diferit de al meu. Barile sunt nichelate, cu tampoane aplicate negre, manerele usilor tot nichelate, intre caroserie si sasiu exista un sistem de transmirere a tensiunii catre girofar fara fire, prin lamele de contact, volanul are alt tip de suport, oglinda la interior este montata pe cand la modelul meu este aplicata pe parbriz. Telecomanda este si ea diferita, folosind o baterie patrata de 4,5 volti. Claxonul se afla in telecomanda. Numai sistemul de tractiune este identic cu cel original de la jucaria mea.

Asadar, dupa detoxifierea motorului blocat de imbacseala, dupa curatea si deblocarea angrenajului motor, am trecut la conceperea unui sistem de iluminare faruri pe baza de led-uri, mai economice si mai durabile decat becurile clasice. Practic am regandit sistemul de ghidaj al luminii astfel incat sa folosesc doua led-uri alb natur. Pentru stabilitate am montat un rezistor de 220 ohmi inseriat cu ele si o dioda in antiparalel pentru protectie la mers inapoi, cand led-urile sunt saturate cu curenti inversati. Asta pentru ca la 4 volti si consum pe motor ceva de speriat, o punte redresoare nu face fata si nu asigura curentul necesar pentru aprinderea led-urilor.

Grilele de aerisire de pe stalpii din spate, sunt puse invers, dar din pacate, sunt lipite atat de inversunat prin topire prin spate, incat orice incercare de inversare ar duce inevitabil la distrugerea caroseriei la stalp, asa ca am renuntat la a le mai scoate…

Am modificat si girofarul, renuntand la bec si inlocuind-ul cu led alb. In plus, am confectionat un sistem de lumini rosii pentru pozitii, montat sub capota portbagajului. La final, din o piesa elastica din cauciuc, pentru montarea placilor mama in calculator, am confectionat o antena. Cel mai probabil ca voi face si oglinzile externe, dar ceva mai tarziu, dupa ce tremin si restul de lucrari pentru Sibiu.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8190009.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...tburg-de-sibiu/
0

#24 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:28 AM

TV 12F DeAgostini – combi

Pentru ca in Slobozia Mare, era nevoie de un vehicul utilitar pentru interventii, care sa posede un spatiu inchis pentru scule si unelte, dar si spatiu mai larg pentru transportul unor piese semigrele dar agabaritice, Primaria din Slobozia Mare a comandat Atelierelor PanArin realizarea unui astfel de vehicul cu care sa doteze departamentul de interventii al RENEL.

Ca urmare, specialistii de la Atelierele PanArin, s-au mobilizat si au realizat lucrarile de modificare ale unei dube TV 12 F DeAgostini. Dupa decuparea plafonului, cu freza a fost indepartat suplusul de la nitul de cuplare a caroseriei cu sasiul. Dupa finisaj, s-a confectionat panoul de inchidere din forex de 2,2 mm grosime, in care s-au adancit placile de ramforsare. Usile din spate au fost scurtate la nivelul podelei descoperite, si balamaua inferioara a fost montata mai sus. S-au chituit vechile fante de imbinari cu chit Revell de modelism. Dupa slefuire s-a aplicat un strat de vopsea bleu, concentrată pe dunga de mijloc. Dupa uscare, dunga a fost acoperita cu hartie autoadeziva si apoi aplicata vopseaua finala in doua straturi acrilice la spray auto. Dupa uscare a fost indepartata hartia autoadeziva si astfel a rezultat dunga decorativa de la mijlocul caroseriei.

Interiorul a fost demontat si vopsit bordul, scaunele, portierele la interior. Pasul urmator a fost ridicarea masinii cu un milimetru, spatiu necesar noilor cauciucuri de aderenta preluate de la un model Gaz 69 si montate pe jantele originale TV 12F. La final s-au vopsit cu argintiu stergatoarele, manerele usilor, sticla oglinzilor si teava de esapament. Geamurile portierelor au fost demarcate corespunzator celor doua piese si li s-a aplicat cheder negru. A fost adaugata sigla TV pe bot, alte sigle pe şorţurile posterioare, abtibildul cu limita de viteza si podeaua in bena caraus.

Dupa inmatriculare, masina a fost preluata de RENEL Constanta, care au trimis-o deja pe teren la Slobozia Mare. Foarte multumit, beneficiarul a solicitat in plus, realizarea unui coviltir si a unei prelate, cu care sa se acopere bena descoperita in anotimpul ploios sau iarna. De asemenea a mai fost solicitata montarea unui carlig puternic si realizarea unei remorci acoperite, cu care sa creasca capacitatea de transport la interventii. Meseriasii de la Atelierele PanArin, s-au mobilizat pentru aceasta lucrare, dar cum perioada caniculara a revenit la Slobozia Mare, inginerul sef a ordonat sistarea lucrarilor pe motiv de “căldură mare monşer” ….

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-combi18.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-combi19.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12F-combi20.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...agostini-combi/
Acum si pe facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/ unde asteptam like-uri dvs. daca va place!

....................................................................................................

Remorca pentru TV 12F DeAgostini – combi

Potrivit solicitarilor RENEL – Slobozia Mare, Atelierele PanArin au realizat prima remorca de TV acoperita, pentru transportul necesar sculelor si amterialelor echipei de interventii detasata de RENEL Constanta la divizia Slobozia Mare. Inginerii au proiectat remorca folosindu-se de o dubita TV 12F dezafectata, pe care au decupat-o la marimea corespunzatoare unei remorci, cu care sa doteze autoutilitara de interventii RENEL.

Dupa decuparea caroseriei, a fost construit peretele de inchidere frontala, din forex de 2,2 mm grosime, lipit bine cu cianoacrilic. A urmat finisarea si montarea intariturilor necesare realizarii unui perete solid. Sasiul a fost configurat pe baza unui sasiu vechi, descompletat, provenind tot de la un TV 12F, pe care meseriasii l-au reconfigurat si intarit corespunzator folosind ABS si FOREX de diverse grosimi, combinate metodic si ingenios.

Potrivit sarcinilor de partid trasate elocvent de Guvernatorul din Slobozia Mare, inginerii de la atelierele PanArin au confectionat noi arcuri pentru osia remorcii, regandite astfel incat sa creasca capacitatea de transport a vehiculului remorcat. Osia si rotile folosite provin de la un ARO M461 refacut.

Apoi s-a trecut la proiectarea protapului de remorcare, realizat din ABS de 1 mm grosime. Totodata s-a confectionat carligul ce a fost montat pe utilitara tractor. Materia prima – un bold. El a fost mai intai curbat sub forma de carlic, cu scule speciale, si ulterior batut cu ciocanul pe nicovala de catre forjorii de la atelierele PanArin, pentru obtinerea formei aplatizate de carlig de remorca. Carligul fost proiectat astfel incat sa suporte masa remorcata de tractorul TV.

Protapul remorcii a fost fixat bine pe intariturile remorcii realizate. Din piese provenite de la trenuri de avioane, a fost confectionat un brat – suport de sustinere a remorcii pentru momentele in care aceasta este decuplata de tractor si parcata separat. Apoi s-a trecut la vopsirea utilajului, cu bleu prima mana a caroseriei si cu negru sasiul pe toate partile. Argintiu au primit jantele verzi provenite de la IMS.

Pe perioada de uscare, designerii de la Atelierele PanArin au primit sarcina de a crea sorturi de protectie pentru roti, inscriptionate cu sigla TV si dotate cu ochiuri de pisica. Acestea s-au realizat prin printare pe autocolant si dublate pe hartie fotografica neagra (din cea de protectie a hartiei fotosensibile), material rezistent si usor flexibil. Tot cu aceasta ocazie au fost proiectate diverse alte inscrisuri necesare semnalizarii corespunzatoare a vehicului utilitar rezultat. Pentru ca la Slobozia Mare, nu exista posibilitatea printarii pe autocolant transparent, si pentru ca este destul de difil procesul de printare tocmai la Tg. Mures, pentru moment s-a ales solutia printarii pe autocolant alb. Cu acesta ocazie, utilitara a fost dotata cu statie de emisie-receptie, necesara comunicarii cu baza, iar antena a fost motata pe lateralul caroseriei tractorului TV 12F, pe partea soferului.

A urmat vopsirea generala a caroseriei remorcii in culoarea tractorului, astfel incat sa rezulte dunga specifica modelului. Dupa retusari, masina a fost returnata Regiei de Electricitate, care a si trimis vehiculul incarcat cu tamburi mici de cablu, la o interventie la SuperMarketul din Slobozia Mare, unde a fost surprins de catre ziaristii locali, cu masina realizata tot de Atelierele PanArin, in parcare, alaturi de utilitara de pompieri realizata dupa un model din Germania.

Foarte multumiti, meseriasii de la RENEL, au reamintit inginerilor de la Atelierele PanArin, ca sezonul canicular se indreapta rapid catre final, toamna se vede la colt si ei inca nu au schelet pentru prelata de acoperire a benei tractorului TV 12F. Ei au fost asigurati ca lucrarea se va realiza pana la sosirea toamnei!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/TV12-remorca24.jpg


Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...E2%80%93-combi/
0

#25 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:35 AM

GAZ 69 DeAgostini – imbunatatiri

Vremea caniculara ma tine departe de atelier. E foarte greu sa te concentrezi la lucru, sa ai creativitate pe astfel de timp. Cu toate acestea, am mai imbunatatit un GZ69 pe care intentionam sa-l fac carosat. Folosind diverse markere cu vopsea, am colorat canapelele, bordul cu verde asa ca in poza, podeaua cu gri si aripile interioare cu verde. Manerele, oglinda, carligele frontale si esapamentul cu argintiu, treptele cu negru. Am pus stelute cocarde tricolore si am confectionat placa de numar pe spate mai potrivita. Manerele si balamalele capotei si oblonului posterior le-am evidentiat cu negru. Cei patru magnifici sovietici pozeaza madri in vitrina cu machete !

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8260006.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8260012.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/P8260013.jpg

Mai multe imagini din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...i-imbunatatiri/
0

#26 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:39 AM

Volga – Sibiu – reconditionare si imbunatatiri

O macheta de colectie, din garajul amicului de la Sibiu, a fost supusa unui tratament de intinerire. Macheta se prezinta foarte bine conservata, culori frumoase, nezgariata si cu telecomanda in buna stare. Problemele la motor le-am identificat repede. Jucaria are un motor antic, cum nu se mai fac in zilele noastre, cu un bobinaj sanatos, mare mancator de energie, dar si foarte puternic. Motorul este de 3 volti, la 2100 rotatii pe minut si antreneaza ambele roti din spate cu priza directa pe anvelopa masinii printr-un manson de cauciuc. Astfel de transmii erau frecvente la jucariile anilor 1970. Din pacate, transmisia pe ambele roti, rupe bateriile in viraje, acolo unde motorul este solicitat in mod diferit pe fiecare roata inscrisa in viraj. Pentru ca motorul mergea inegal, cu tresariri enervante, a trebuit sa-l desfac. Am descoperit astfel ca pe vremuri aceste motoare electrice nu se faceau cu bucse de bronz la capete, ci erau dotate cu profil si bile de rulmenti. Cu adevarat o piesa de colectie… Problema era la colector, destul de murdar si imbacsit cu praf si perlare de la rulaj. Am rezolvat problema prin curatarea colectorului cu smirghel foarte fin.

Pentru iluminarea farurilor, am eliminat vehea prisma cu bec si am confectionat alta din forex, cu leduri galbene, de 2,8 volti, legate in paralel si inseriate cu un rezistor de 100 ohmi, mult mai reduse ca si consumatori. Totusi, pentru ca telecomanda este cu numai doua baterii de 1,5 volti inseriate, deci un total de 3 volti util, si pentru ca motorul este un mare mancator de curent, nu a fost posibila montarea de leduri pe stopuri. Am facut diverse teste, cu microleduri dar nu se poate. Fie se inlocuieste tot grupul motor cu ceva modern, fi se renunta la luminile de pozitie.

La final, jucaria este gata de plecare catre orasul propietarului, dar va mai astepta cuminte in cutia ei, pana cand voi face revizia tuturor jucariilor trimise la Atelierele PanArin.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/Volga-Sibiu01.jpg

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/Volga-Sibiu05.jpg

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/08/Volga-Sibiu08.jpg

mai multe poze din procesul de productie >>> http://arin.panait.n...i-imbunatatiri/
0

#27 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 08:58 AM

17 septembrie 2012 – sărbătoare în papuci

Petrecerea in pijamale era ceva obisnuit pe vremea adolescentei mele. Ani au trecut si m-am trezit fata in fata cu un nou prefix. Nu stiu cum am reusit sa ajung pana la 5 fara sa bag de seama. Poate fi din cauza vitezei cu care traiesc, desi, pe sosele sunt un automobilist ponderat, care circula numai cu viteza legala. Am zis ca e cazul sa petrec cele 5 decade de viata, dar nu in pijamale, ci in … papuci! Papucuri ar fi exprimarea corecta, dar intr-o lume in care mă-sa nu are cratima la toată lumea, se poate trece cu vederea exprimarea exhaustivă.

Aşadar, să înceapă petrecerea!

Trebuie sa fac o marturisire. Lucrarea este terminata inca de ieri, dar am ales azi ca zi de lansare a noului model din colectia de vara-toamna Prognosis! Deci aveam la dispozitie doua bene. Una cu coviltir si una descoperita. Am ales bena acoperita pentru ca cealalta era prea mare. Cred ca provenea de la un camion 1/43. Ambele trimise de un bun prieten, pasionat si colectionar de asemeni. In ambele cazuri trebuia decupata macheta de baza. Si am facut asta cu traforajul si panza nemteasca rosie, care taie orice prinde sub zimtii sai. Dupa decupare si finisare, am inchis cum se cuvine cabina paupcului, folosind geamul original si o intaritura din ABS de 1 mm grosime. Dat fiind faptul ca “drop side-ul” meu va fi acoperit, nu se justifica conservarea transparentei geamului din spate, fapt pentru care nu m-am obosit sa-l protejez. Am continuat cu astuparea benei care avea ceva rosturi si decupaje, dupa care am executat vopsirea subasamblelor. Pentru a imita bara din spate, am folosit sarma galvanizata de 0,5 mm, lipita cu superglue si combinata cu capse de capsat hartie. Semnalizatoarele sunt facute din forex de 1 mm grosime.

Am decis sa dotez papucul rezultat cu retrovizoare sanatoase, gen televizoare, pe care le-am confectionat din plastic de etichete camasi si bara rezultata de la un semn de circulatie scara H0 dezafectat. Oglinda s-a realizat din folie de copt din aluminiu. In final a rezultat cel de-al cinci-lea model de papuc realizat in Atelierele PanArin, cifra aflata in totala concordanta cu aniversarea celor 50 de ani de existenta Prognosiana si regasita in numarul de inmatriculare folosit! Iata deci petrecearea mea in papuci!

Daca va place, nu ezitati sa dati un like pe pagina mea de facebook >>> http://www.facebook....74925042517564/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Papucul_5-01.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Papucul_5-11.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Papucul_5-12.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/09/Papucul_5-13.jpg

Mai multe imagini >>> http://arin.panait.n...oare-in-papuci/
0

#28 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 09:53 AM

Colecţia mea văzută prin lentila unui profesionist – DeAgo DeRomânia

27 JUNE 2012
Sunt puţini cei ce mai respectă arta fotografică. Şi mai puţini sunt cei care o practică. Unul dintre ei, întâmplător sau nu, este prietenul meu şi este din Slobozia. Are şi un blog interesant, Atelierele Albe. Astăzi, după o şedinţă foto, îmi vad prima oara colecţia cu alţi ochi!

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/Romania-10.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/Romania-14.jpg

Multe alte poze>>> http://trenulete.info/colectia-mea-vazuta-...eago-deromania/

<span>27 Jun 2012, 19:45:</span>
Colecţia mea văzută prin lentila unui profesionist – DeAgostini

Să continuăm şi cu ruseştile, nemţeştile şi alte naţiuni auto! Colecţia Prognosis DeAgostini vazută de Cezar Popescu:

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/DeAgo-04.jpg

Alte poze >>> http://trenulete.info/colectia-mea-vazuta-...ist-deagostini/

<span>27 Jun 2012, 19:49:</span>
Alte două frumuseţi

27 JUNE 2012
Un suberb Fiat primit de la bunul amic Cristian Butnariu, şi o minunăţie brichetă primită de la soţia mea Mihaela.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/Prognosis-02.jpg

http://trenulete.inf...doua-frumuseti/

<span>27 Jun 2012, 19:53:</span>
Colecţia mea de trăsuri traforate http://trenulete.inf...suri-traforate/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/Trasuri_02.jpg
0

#29 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 09:56 AM

GAZ 69 – Miliţia

Inca o lucrare made on Prognosis, pe baza DeAgostini este de azi in colectia mea. Folosind ca material de baza modelul DeAgo Gaz 69, am trecut la executarea silita. Astfel am indepartat toate accesoriile de pe caroserie si am bagat la murat partea metalica in nitrodiluant. Dupa 4 ore era curata ca lacrima. Aripile fata au fost inmuiate in alcool izopropilic si s-au curatat in 5 minute. Am vopsit apoi in trei straturi cu spray acrilic.

Am confectionat la mana prelata, folosind smirghel pe modelul original, pentru a obtine ondularile specifice unei prelate intinse pe suporti. M-am folosit de fotografiile din revista pentrua imita aceasta prelata, care originala numai a prelata nu arata… Am vopsit-o in nuanta deschisa, asa ca in revista, si am inlocuit-o pe cea de la modelul militar. Cea gri vine mai bine pe macheta albastra de militie. Am facut si suportul care lipseste la mijloc intre portiere.

La partea din spate am procedat la inlaturarea liniei de turnare la barile flexibile si la sasiu prin slefuirea acestora cu o pila fina. De asemeni am demontat carligul montat de fabricant invers si l-am pozitionat corect. Am refacut placuta numarului la dimensiunea corecta. Am vopsit accesoriile cu negru la capota si cu argintiu manerele de usi si treapta vehicolului.

Acum lucrarile mele pot fi vazute si pe Facebook https://www.facebook...74925042517564/
Imagini mai multe din procesul de productie http://arin.panait.net/gaz-69-militia/

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/GAZ69-Militia-04.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/06/GAZ69-Militia-06.jpg
0

#30 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 03 October 2013 - 10:02 AM

Dacia 1304 papuc de geamuri si rame

Pentru ca dupa alegeri, in Slobozia Mica a demarat un intens program de constructii de locuinte pentru tineri, Guvernatorul Ales cu majoritate, a dispus Atelierelor PanArin sa doteze un papuc Dacia 1304 cu rama si platforma pentru transportul geamurilor catre santierul de locuinte. Drept urmare, specialistii au trecut la treaba, si folosind diverse materiale de pe la casutele construite pentru orasul Slobozia Mica, au realizat platforma corespunzatoare in tremenul stabil de contractul cu Primaria Slobozia Mica. Papucul a si plecat in prima sa misiune, aceea de a duce niste geamuri la magazinul din localitate, unde niste cumparatori suparati au aruncat cu cartofi stricati in fostul guvernator, care cupara apa plata de zor, desi spunea in campanie ca apa de la robinet e buna in Slobozia Mica, si care in graba de a fugi din fata cumparatorilor suparati, acesta a trecut direct prin geamul de la intrare. Celui in cauza i s-a intocmit dosar renal pentru distrugere de geamuri si de rinichi.

http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/07/1304_geamuri-04.jpg
http://trenulete.info/wp-content/uploads/2012/07/1304_geamuri-05.jpg


Mai multe imagini de la fata locului >>> http://arin.panait.n...eamuri-si-rame/
0

Arata acest topic


  • 20 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro