Modelism - RHC Forum: Stie cineva o astfel de piesa... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Stie cineva o astfel de piesa...

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 08:30 AM

http://www.carp-madn...Bait-Boat-Shaft

Dar pe 5mm ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 September 2013 - 08:43 AM

...daca tot trebuie schimbat ,pui unul de 4mm ,e mai accesibil iar majoritatea elicelor sunt pe 4mm !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 08:52 AM

Nu o vreau pe navo, ci pe aero :D

http://1.bp.blogspot...-ASH-elect1.jpg

Sa zicem ca la motor rezolv, sunt cuple 4 la 5, dar sa schimb si elicea...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 30 September 2013 - 09:17 AM

Desen si cote, si poate rezolva un coleg problema.Ai nevoie si de teava cu doi rulmenti si de o aliniere perfecta cu axul motorului, preferabil cu un cuplaj elastic sau cardanic care sa preia o eventuala abatere de unghi intre axul motorului si axul elicei.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 30 September 2013 - 09:22 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 09:24 AM

Ma pui la munca... :)

OK, daca ar fi sa o fac aici, cuplaj intre motor si ax exista la sierra, ax de 5mm 72mm lung as avea, mai trebuie rulment in fata si piesa/flansa de prindere pe motor.
Pentru piesa de prindere pe motor stiu doar ca gaurile de prindere sunt la 25mm, pentru diametre ar trebui sa cumpar intai cuplajul de la sierra.
Daca nu mai sunt alte raspunsuri, probabil ca pe calea asta o sa o iau.
Deocamdata mai astept raspuns si de la cel care vinde piesa de mai sus, si poate apare un raspuns aici.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 30 September 2013 - 09:34 AM

Motorul n-ar trebui legat direct, pentru ca este aproape imposibil sa obtii alinierea perfecta si echilibrarea perfecta a elicei, ci doar axul lui prin cuplaj. Axul elicei cu elicea sa fie pe rulmenti fixati in capetele tevii, iar teava prinsa doar la iesirea din capota cu flansa pe un panou. Rulmenti gasesti la sierra.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#7 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 30 September 2013 - 09:43 AM

Varianta cu flansa pe motor e buna doar la inrunner, dar inteleg ca folosesti outrunner, asa ca te legi doar de axul lui prin cuplaj la axul elicei.Oricum ai nevoie de sprijin si in spatele elicei, sa nu ai vibratii mari de la dezechilibrul ei.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 30 September 2013 - 09:47 AM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 09:45 AM

E un outrunner cu "apucaturi" de inrunner :) un MVVS

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 September 2013 - 09:46 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 30 September 2013 - 09:54 AM

Deci ramane flansa de prindere doar in spatele elicei, cuplaj cardanic pentru ca se gaseste, teava cu doi rulmenti, cu locasuri cu umar pentru ei la capete sa nu fuga in interior si doua sigurante elastice in canale pe ax sa nu poata iesi rulmentii afara. In rest, munca si scule. N-am strung, ca te rezolvam. Cand a fost, am mai facut pentru navo de viteza si a iesit foarte bine.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#10 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2013 - 08:06 PM

Vezi postareaGigiGL, la 30 September 2013 - 09:34 AM, a spus:

Motorul n-ar trebui legat direct, pentru ca este aproape imposibil sa obtii alinierea perfecta si echilibrarea perfecta a elicei, ci doar axul lui prin cuplaj. Axul elicei cu elicea sa fie pe rulmenti fixati in capetele tevii, iar teava prinsa doar la iesirea din capota cu flansa pe un panou. Rulmenti gasesti la sierra.



Noi la navo preferam sa legam motorul cu cuplaj direct deoarece ... e mai bine asa. Toti meseriasii de pe aici or sa confirme ca un cuplaj direct bine realizat este superior unuia cardanic sau flexibil.

Eu procedez in felul urmator ca sa obtin o aliniere perfecta:


-fixez motorul pe batiu cu suruburile necesare

-cuplez direct motorul cu axul elicei, cu un cuplaj cat mai corect realizat, adica cu cele doua diametre interioare concentrice si cu joc cat mai mic posibil fata de axele elicei si motorului. Strang suruburile cuplajului.

-pozitionez pentru proba acest ansamblu, pentru a vedea daca pica bine sau mai are nevoie de ajustari la canalul tubului sau adaosuri sub batiul motorului.

-cand sunt multumit, lipesc intai doar batiul de corp (motorul si axul fiind cuplate), apoi dupa fixarea batiului, desfac axul, aplic adezivul intre tub si corp si recuplez din nou. Daca e necesar, in cazul tuburilor/axelor lungi si relativ subtiri mai pun un reazem pe undeva la tub intre acesta si corp. In aceste cazuri de ax/tub lung, cat timp se solidifica adezivul la tub, tin corpul intr-o pozitie astfel incat axul sa fie vertical, pentru a nu face burta (cea mai mica curbare, chiar si greu vizibila cu ochiul liber duce la uzura accentuata a lagarelor).

La final, atat motorul cat si axul se pot demonta oricand e nevoie.

Atentie mare sa nu intre adeziv intre tub si ax, pe la capete.Adezivul poate fi rasina epoxidica, poliesterica sau chiar si Bison Montage Kit sau ceva similar.


Am uitat sa-ti zic Renato, ca acel ansamblu care l-ai aratat tu in link este cea mai buna solutie pentru mine. Cand nu-l pot procura din diverse motive (de obicei nu-l gasesc la lungimea care-mi trebuie), recurg la metoda descrisa mai sus.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 30 September 2013 - 08:17 PM



0

#11 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2013 - 08:26 PM

Fara a face reclama poti gasi asa ceva in tara la un magazin on-line sub codul Cod: 02B5 - Arbore cu cuplaj compact 300/4mm
0

#12 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2013 - 08:37 PM

Cunosc magazinul, mcsport, dar din pacate nu prea au nimic pe stoc.


0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 08:53 PM

Multumesc pentru link, dar acelea de la mcsport sunt prea lungi, acesta pare cel mai aproape de ideal:
http://sierra.ro/Arb...nti-p5566p.html

Daca ar fi de 5mm, sa nu mai schimb hubul elicei, si daca ar avea si flansa de prins pe motor, ar fi ideal...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 September 2013 - 08:54 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 September 2013 - 09:00 PM

Vezi postareanavigator, la 30 September 2013 - 08:06 PM, a spus:

...Am uitat sa-ti zic Renato, ca acel ansamblu care l-ai aratat tu in link este cea mai buna solutie pentru mine. Cand nu-l pot procura din diverse motive (de obicei nu-l gasesc la lungimea care-mi trebuie), recurg la metoda descrisa mai sus.


Pai si alte surse care ar fi ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 30 September 2013 - 09:04 PM

@ navigator:
Ai dreptate, dar elicea aero e mult mai mare si dezechilibrele introduse sunt mai mari, ducand la vibratii mari. Nu fac navo, dar colaborez cu colegii de aici care se ocupa de navo - nu cele de nadit!!! - cand este nevoie, am vazut si stiu ce spui. La navo ai un corp compact, aici este o capota posibil detasabila, cu tot cu ax si elice. Nu pretind ca ar fi solutia perfecta, dar asta am acum in minte pentru situatia data.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#16 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 September 2013 - 09:11 PM

Vezi postareanavigator, la 30 September 2013 - 08:06 PM, a spus:

Noi la navo preferam sa legam motorul cu cuplaj direct deoarece ... e mai bine asa. Toti meseriasii de pe aici or sa confirme ca un cuplaj direct bine realizat este superior unuia cardanic sau flexibil.

Eu procedez in felul urmator ca sa obtin o aliniere perfecta:


-fixez motorul pe batiu cu suruburile necesare

-cuplez direct motorul cu axul elicei, cu un cuplaj cat mai corect realizat, adica cu cele doua diametre interioare concentrice si cu joc cat mai mic posibil fata de axele elicei si motorului. Strang suruburile cuplajului.

-pozitionez pentru proba acest ansamblu, pentru a vedea daca pica bine sau mai are nevoie de ajustari la canalul tubului sau adaosuri sub batiul motorului.

-cand sunt multumit, lipesc intai doar batiul de corp (motorul si axul fiind cuplate), apoi dupa fixarea batiului, desfac axul, aplic adezivul intre tub si corp si recuplez din nou. Daca e necesar, in cazul tuburilor/axelor lungi si relativ subtiri mai pun un reazem pe undeva la tub intre acesta si corp. In aceste cazuri de ax/tub lung, cat timp se solidifica adezivul la tub, tin corpul intr-o pozitie astfel incat axul sa fie vertical, pentru a nu face burta (cea mai mica curbare, chiar si greu vizibila cu ochiul liber duce la uzura accentuata a lagarelor).

La final, atat motorul cat si axul se pot demonta oricand e nevoie.

Atentie mare sa nu intre adeziv intre tub si ax, pe la capete.Adezivul poate fi rasina epoxidica, poliesterica sau chiar si Bison Montage Kit sau ceva similar.


Am uitat sa-ti zic Renato, ca acel ansamblu care l-ai aratat tu in link este cea mai buna solutie pentru mine. Cand nu-l pot procura din diverse motive (de obicei nu-l gasesc la lungimea care-mi trebuie), recurg la metoda descrisa mai sus.
...ansamblul se lipeste in acelasi timp ca un tot unitar ,daca lipesti tubul port-ax dupa lipirea batiului e posibil sa nu te mai aliniezi pefect cu axul motorului, inainte de aplicarea meclemului final ,in cazul meu rasina poliesterica pt ca e foarte rapida, faci o lipire superficiala a ansamblului cu cate o picatura de superglue pe talpa batiului si tub, dupa ce rasina polimerizeaza si ansamblul este rigid poti inlocui cuplajul fix cu orice tip de cuplaj, cardanic, elastic, de forta, etc !!!
...Imagine atasata: post-11-0-01245200-1356879833.jpg
...tabula crasa, mortua est!
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 October 2013 - 07:08 AM

Iata ca se vinde aproape exact ce vreau eu, sub forma unui set de motorizare pentru aripa Xeno Multiplex.
Axul de 5mm, 100mm lungime, rulment pe iesire, cuplaj direct la motor.
E cam piparat pentru ca include motor, esc, elice, toate inutile in cazul meu.
Am gasit axul de vanzare separat, la pretz decent, 7 Euro, cu doua cuplaje care imi sunt inutile, 5 la 3/4mm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: XenoTuning.JPG

... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 October 2013 - 07:56 AM

Noi o cautam pe aiurea si piesa era sub nasul nostru, la kele !

http://phoenixmodels...305-p-4404.html

Exact lungimea care imi trebuie ca sa inlocuiesc axul motor actual integral, deci direct drive fara nici un cuplaj, doar un rulment de sprijin la iesire din fuselaj, si iese afara din fuselaj 15mm.
Stau si ma gandesc chiar de ce nu as folosi de sprijin o bucata din camasa in care vine arborele imbracat in loc de rulment :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2013 - 10:24 AM

Vezi postareaipsihi, la 30 September 2013 - 09:11 PM, a spus:

...ansamblul se lipeste in acelasi timp ca un tot unitar ,daca lipesti tubul port-ax dupa lipirea batiului e posibil sa nu te mai aliniezi pefect cu axul motorului, inainte de aplicarea meclemului final ,in cazul meu rasina poliesterica pt ca e foarte rapida, faci o lipire superficiala a ansamblului cu cate o picatura de superglue pe talpa batiului si tub, dupa ce rasina polimerizeaza si ansamblul este rigid poti inlocui cuplajul fix cu orice tip de cuplaj, cardanic, elastic, de forta, etc !!!
...Atasament post-11-0-01245200-1356879833.jpg


Vlad, ai dreptate, la axe mai scurte si in cazul unor coci ce nu prezinta probleme deosebite asa fac si eu. De fapt prima oara am scris asa dar m-am gandit si la cazuri speciale si ca sa nu-i zapacesc pe constructori cu doua metode am lasat-o doar pe asta cu lipiri in doua faze. E aplicabila si la axe foarte lungi, dar si in cazuri speciale cand trebuie introdus tubul intr-un canal lung printr-o chila, la machete in special, unde am preferat sa nu risc sa fac totul dintr-o data. De aliniat raman aliniate perfect daca cuplajul e de calitate, nu uit sa strang suruburile si sa pun corpul intr-o pozitie in care axul sa fie vertical. (last edit)


Renato, iti ajung cele 8000 de t/minut de care zice acolo? Probabil ca la turatii mai mari va incepe sa se curbeze axul in interiorul tubului din cauza lungimii mari in raport cu cei 5mm diametru, ceea ce va accentua uzura bucselor.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 01 October 2013 - 05:59 PM



0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 October 2013 - 01:47 PM

Motorul are 690kv si va fi alimentat la 3s, deci nu atinge 8000rpm.
Plus ca se profileaza ca voi folosi numai axul, il schimb pe cel de 65mm din motor, si va fi 65mm afara.
50mm in fuselaj, rulment si 15mm afara. Nema cuplaj ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro