Stie cineva o astfel de piesa...
#3
Postat 30 September 2013 - 08:52 AM
http://1.bp.blogspot...-ASH-elect1.jpg
Sa zicem ca la motor rezolv, sunt cuple 4 la 5, dar sa schimb si elicea...
#4
Postat 30 September 2013 - 09:17 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 30 September 2013 - 09:22 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#5
Postat 30 September 2013 - 09:24 AM
OK, daca ar fi sa o fac aici, cuplaj intre motor si ax exista la sierra, ax de 5mm 72mm lung as avea, mai trebuie rulment in fata si piesa/flansa de prindere pe motor.
Pentru piesa de prindere pe motor stiu doar ca gaurile de prindere sunt la 25mm, pentru diametre ar trebui sa cumpar intai cuplajul de la sierra.
Daca nu mai sunt alte raspunsuri, probabil ca pe calea asta o sa o iau.
Deocamdata mai astept raspuns si de la cel care vinde piesa de mai sus, si poate apare un raspuns aici.
#6
Postat 30 September 2013 - 09:34 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#7
Postat 30 September 2013 - 09:43 AM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 30 September 2013 - 09:47 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#9
Postat 30 September 2013 - 09:54 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#10
Postat 30 September 2013 - 08:06 PM
GigiGL, la 30 September 2013 - 09:34 AM, a spus:
Noi la navo preferam sa legam motorul cu cuplaj direct deoarece ... e mai bine asa. Toti meseriasii de pe aici or sa confirme ca un cuplaj direct bine realizat este superior unuia cardanic sau flexibil.
Eu procedez in felul urmator ca sa obtin o aliniere perfecta:
-fixez motorul pe batiu cu suruburile necesare
-cuplez direct motorul cu axul elicei, cu un cuplaj cat mai corect realizat, adica cu cele doua diametre interioare concentrice si cu joc cat mai mic posibil fata de axele elicei si motorului. Strang suruburile cuplajului.
-pozitionez pentru proba acest ansamblu, pentru a vedea daca pica bine sau mai are nevoie de ajustari la canalul tubului sau adaosuri sub batiul motorului.
-cand sunt multumit, lipesc intai doar batiul de corp (motorul si axul fiind cuplate), apoi dupa fixarea batiului, desfac axul, aplic adezivul intre tub si corp si recuplez din nou. Daca e necesar, in cazul tuburilor/axelor lungi si relativ subtiri mai pun un reazem pe undeva la tub intre acesta si corp. In aceste cazuri de ax/tub lung, cat timp se solidifica adezivul la tub, tin corpul intr-o pozitie astfel incat axul sa fie vertical, pentru a nu face burta (cea mai mica curbare, chiar si greu vizibila cu ochiul liber duce la uzura accentuata a lagarelor).
La final, atat motorul cat si axul se pot demonta oricand e nevoie.
Atentie mare sa nu intre adeziv intre tub si ax, pe la capete.Adezivul poate fi rasina epoxidica, poliesterica sau chiar si Bison Montage Kit sau ceva similar.
Am uitat sa-ti zic Renato, ca acel ansamblu care l-ai aratat tu in link este cea mai buna solutie pentru mine. Cand nu-l pot procura din diverse motive (de obicei nu-l gasesc la lungimea care-mi trebuie), recurg la metoda descrisa mai sus.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 30 September 2013 - 08:17 PM
#13
Postat 30 September 2013 - 08:53 PM
http://sierra.ro/Arb...nti-p5566p.html
Daca ar fi de 5mm, sa nu mai schimb hubul elicei, si daca ar avea si flansa de prins pe motor, ar fi ideal...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 September 2013 - 08:54 PM
#14
Postat 30 September 2013 - 09:00 PM
navigator, la 30 September 2013 - 08:06 PM, a spus:
Pai si alte surse care ar fi ?
#15
Postat 30 September 2013 - 09:04 PM
Ai dreptate, dar elicea aero e mult mai mare si dezechilibrele introduse sunt mai mari, ducand la vibratii mari. Nu fac navo, dar colaborez cu colegii de aici care se ocupa de navo - nu cele de nadit!!! - cand este nevoie, am vazut si stiu ce spui. La navo ai un corp compact, aici este o capota posibil detasabila, cu tot cu ax si elice. Nu pretind ca ar fi solutia perfecta, dar asta am acum in minte pentru situatia data.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#16
Postat 30 September 2013 - 09:11 PM
navigator, la 30 September 2013 - 08:06 PM, a spus:
Eu procedez in felul urmator ca sa obtin o aliniere perfecta:
-fixez motorul pe batiu cu suruburile necesare
-cuplez direct motorul cu axul elicei, cu un cuplaj cat mai corect realizat, adica cu cele doua diametre interioare concentrice si cu joc cat mai mic posibil fata de axele elicei si motorului. Strang suruburile cuplajului.
-pozitionez pentru proba acest ansamblu, pentru a vedea daca pica bine sau mai are nevoie de ajustari la canalul tubului sau adaosuri sub batiul motorului.
-cand sunt multumit, lipesc intai doar batiul de corp (motorul si axul fiind cuplate), apoi dupa fixarea batiului, desfac axul, aplic adezivul intre tub si corp si recuplez din nou. Daca e necesar, in cazul tuburilor/axelor lungi si relativ subtiri mai pun un reazem pe undeva la tub intre acesta si corp. In aceste cazuri de ax/tub lung, cat timp se solidifica adezivul la tub, tin corpul intr-o pozitie astfel incat axul sa fie vertical, pentru a nu face burta (cea mai mica curbare, chiar si greu vizibila cu ochiul liber duce la uzura accentuata a lagarelor).
La final, atat motorul cat si axul se pot demonta oricand e nevoie.
Atentie mare sa nu intre adeziv intre tub si ax, pe la capete.Adezivul poate fi rasina epoxidica, poliesterica sau chiar si Bison Montage Kit sau ceva similar.
Am uitat sa-ti zic Renato, ca acel ansamblu care l-ai aratat tu in link este cea mai buna solutie pentru mine. Cand nu-l pot procura din diverse motive (de obicei nu-l gasesc la lungimea care-mi trebuie), recurg la metoda descrisa mai sus.
...
#17
Postat 01 October 2013 - 07:08 AM
Axul de 5mm, 100mm lungime, rulment pe iesire, cuplaj direct la motor.
E cam piparat pentru ca include motor, esc, elice, toate inutile in cazul meu.
Am gasit axul de vanzare separat, la pretz decent, 7 Euro, cu doua cuplaje care imi sunt inutile, 5 la 3/4mm
#18
Postat 01 October 2013 - 07:56 AM
http://phoenixmodels...305-p-4404.html
Exact lungimea care imi trebuie ca sa inlocuiesc axul motor actual integral, deci direct drive fara nici un cuplaj, doar un rulment de sprijin la iesire din fuselaj, si iese afara din fuselaj 15mm.
Stau si ma gandesc chiar de ce nu as folosi de sprijin o bucata din camasa in care vine arborele imbracat in loc de rulment :unsure:
#19
Postat 01 October 2013 - 10:24 AM
ipsihi, la 30 September 2013 - 09:11 PM, a spus:
... post-11-0-01245200-1356879833.jpg
Vlad, ai dreptate, la axe mai scurte si in cazul unor coci ce nu prezinta probleme deosebite asa fac si eu. De fapt prima oara am scris asa dar m-am gandit si la cazuri speciale si ca sa nu-i zapacesc pe constructori cu doua metode am lasat-o doar pe asta cu lipiri in doua faze. E aplicabila si la axe foarte lungi, dar si in cazuri speciale cand trebuie introdus tubul intr-un canal lung printr-o chila, la machete in special, unde am preferat sa nu risc sa fac totul dintr-o data. De aliniat raman aliniate perfect daca cuplajul e de calitate, nu uit sa strang suruburile si sa pun corpul intr-o pozitie in care axul sa fie vertical. (last edit)
Renato, iti ajung cele 8000 de t/minut de care zice acolo? Probabil ca la turatii mai mari va incepe sa se curbeze axul in interiorul tubului din cauza lungimii mari in raport cu cei 5mm diametru, ceea ce va accentua uzura bucselor.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 01 October 2013 - 05:59 PM
#20
Postat 01 October 2013 - 01:47 PM
Plus ca se profileaza ca voi folosi numai axul, il schimb pe cel de 65mm din motor, si va fi 65mm afara.
50mm in fuselaj, rulment si 15mm afara. Nema cuplaj ;)