Modelism - RHC Forum: Copilot harddeck vs. Skoookum 720 + GPS - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Copilot harddeck vs. Skoookum 720 + GPS sisteme de salvat heli

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2013 - 09:19 AM

Deoarece fac progrese foarte incet (deloc) si nu imi place simulatorul ma gandesc serios la un ajutor extern.

Dupa stiinta mea exista doar doua astfel de sisteme:

- FMA Copilot II harddeck barometric la 270 USD

- 720BE + GPS la 1000 USD

lasand pretul la o parte am incercat sa imi dau seama cum functioneaza fiecare si care sunt sansele sa apara la o luna dupa ce cumpar eu un dispozitiv similar la 50 USD (m-as zgaria pe ochi)

Ce am inteles pana acum:

- amandoua detecteaza inaltimea la care se afla elicopterul si cand ajunge la inaltimea critica (hard-deck) intervin si il aduc in pozitie orizontala (self-leveling). Aceasta functie, self-leveling este acum prezenta in multe controlere FBL (Brain, Ikon, Helicomand) dar trebuie activata manual. Daca esti in panica si nu o activezi heli se duce, daca esti in panica si o activezi tot timpul prea repede nu intelegi nimic.

- asadar punctul cheie din aceste sisteme este detectarea inaltimii heli. Aceasta pare o operatie simpla dar se pare ca nu e.

- Copilot foloseste un modul barometric similar cu cel folosit in altimetre si vario. Rezolutia lui este de 8cm dar este nevoie de un sistem de tuburi si palniute foarte elaborat ca sa nu dea citiri false. Din cauza felului in care se misca un heli un senzor barometric pur si simplu (indiferent cat de sensibil este) nu face doi bani caci da citiri haotice.
Modulul barometric indica inaltimea la copilot si acesta aduce heliul in hover cu ajutorul senzorilor de IR. Acestia sunt destul de primitivi dar functioneaza satisfacator, cam asta e singura chestie care pot sa o faca, sa tina heli in hover cat de cat.

- SK720 are functia de selfleveling in unitate. Daca doresti activarea ei automata prin harddeck mai trebuie sa platesti inca 500 USD pentru modulul GPS. Modulul GPS contine doar GPS. Pozitionarea GPS are dificultati mari in a stabili inaltimea cu precizie.
Modul GPS Skookum reuseste sa stabileasca inaltimea cu precizie mai buna de 1m ceea ce este fenomenal in conditiile in care senzorul GPS sta in toate pozitiile posibile in timpul zborului si elicopterul isi schimba inaltimea cu mare viteza. Pentru a calcula atat de precis se pare ca are nevoie de toti satelitii disponibili. Daca nu ii vede pe toti se dezarmeaza si adio harddeck - tot timpul trebuie sa stai cu ochii pe ledul albastru ca sa fi sigur ca este activ - un stres in plus.

Deocamadata sunt mai degraba tentat sa cumpar copilotul din urmatoarele motive:

- e mult mai ieftin
- il folosesc doar pentru a invata, pe un singur heli care poate sa zboare si naspa, poate sa fie cu flybar sau fara.
- SK720 + GPS e foarte bun dar nu e perfect, partea esentiala, detectarea inaltimii poate sa dea rateuri.

Cat despre posibilitatea sa apara alte module cu selfleveling si harddeck ieftine si bune in viitorul apropiat nu vad mari sperante. Singura evolutie interesanta ar fi sa foloseasca careva modulul barometric la o unitate FBL care are deja selfleveling (de pilda la Brain/Ikon) dar deocamdata nu am vazut nimic pe forumuri.

Astept sfaturi si pareri.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 27 August 2013 - 10:08 AM

0

#2 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 27 August 2013 - 06:08 PM

Nici eu nu te-as sfatui sa iei Sk,e foarte scump,dar nici pe CP nu as da banii.Ai 2 oferte bune;Naza H si HC3 SX(helicomand) la jumatate de pret fata de SK.
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2013 - 07:51 PM

Multam de sfaturi.

Din pacate Naza H nu are functia de bailout, e specificat destul de clar si in manual.

HC3 SX are opinii foarte bune, se pare ca functia de bailout/selfleveling merge impecabil dar nu se autoactiveaza, nu are harddeck, trebuie sa o activezi tu cu un switch - asta nu imi place.

Ce te deranjeaza la Copilot cu harddeck ? - nu influenteaza in nici un fel zborul, doar il salveaza cand ajunge la inaltimea prestabilita. Atat si nimic mai mult.


Vezi postareatakeoff, la 27 August 2013 - 06:08 PM, a spus:

Nici eu nu te-as sfatui sa iei Sk,e foarte scump,dar nici pe CP nu as da banii.Ai 2 oferte bune;Naza H si HC3 SX(helicomand) la jumatate de pret fata de SK.

0

#4 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 27 August 2013 - 09:18 PM

La Cp nu stiu cum este (dar banuiesc ca ceva asemanator) hardekul dar la Sk se stabileste o inaltime minima de unde actioneaza,ei recomanda min. 10m,deci tu trebuie sa zbori undeva pe la 20m,daca faci o diagonala heli e pe la vreo 30/40m ceea ce pentru mine cel putin e cam departe.Asta e motivul pentru care prefer Rescue now care prin actionarea unui switch il urca la 10m,la orizomtala cu coada la tine.
0

#5 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 27 August 2013 - 09:52 PM

Inaltimea minima este de 8m...dar in realitate e mai putin...cam 5M dupa parerea mea,consider ca e foarte OK mai ales la manevrele in mare viteza.
Am opservat o chestie,spuneai Stefane ca mai da gres din cand in cand...asa este,doar ca din testele mele am opservat ca daca intra din prima(dupa initializare) nu mai ai probleme deloc....pe cand daca nu intra din prima(nu se initializeaza corect)...ai sanse sa iti dea rateuri(se poate face teste de verificare ca sa fi sigur ca initializarea a fost facuta corect).
Asa ca inafara de partea financiara consider ca este o super unitate care promite.Suportul tehnic si udateurile sunt la inaltime.

Ps.Si eu consider ca este o unitate scumpa dar daca ai un model care nu este ieftin deloc...pale-100$,servo-100$,ESC-150$,pack-100$,canopi-70$(componente scumpe si care sunt luate in calcul in cazul unui crash,pe langa piesele clasice...axe,cozi,ghear,etc).La un calcul subtire poti ajunge la concluzia ca o unitate de genul asta poate fi chiar ieftina.

Ps.ps.Mai depinde si de nivelul de pilotaj si mai ales de stilul de zbor care vrei sa abordezi.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 August 2013 - 10:27 PM

DIn ce am citit in manual este harddeck si softdeck.

Harddeck actioneaza la inaltimea setata, cat timp esti peste 10m (sa zicem) nu intervine deloc indiferent ce faci.

Softdeck anticipeaza traiectoria helului si intervine inainte de cei 10m astfel incat sa nu coboare sub cei 10m stabiliti. Asta il face sa actioneze la o intaltime care variaza si sa fie mai putin previzibil.

La copilot exista doar harddeck - variatia in inaltimea la care actioneaza depinde doar de precizia senzorului.

Rescue now sau bailout am avut pe vremuri cand am folosit prima oara copilotul si nu mi-a placut. E un stres in plus si ajungeam sa il folosesc prea des si prematur - in final nu zburam nimic.

Da, salveaza multi bani din crashuri la un heli scump dar o sa fie o singura unitate si heli am multe.

De aici planul meu de al folosi un copilot (relativ) ieftin pe un heli ieftin doar pentru a progresa nu ca o solutie permanenta.


Vezi postareatakeoff, la 27 August 2013 - 09:18 PM, a spus:

La Cp nu stiu cum este (dar banuiesc ca ceva asemanator) hardekul dar la Sk se stabileste o inaltime minima de unde actioneaza,ei recomanda min. 10m,deci tu trebuie sa zbori undeva pe la 20m,daca faci o diagonala heli e pe la vreo 30/40m ceea ce pentru mine cel putin e cam departe.Asta e motivul pentru care prefer Rescue now care prin actionarea unui switch il urca la 10m,la orizomtala cu coada la tine.

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro