Modelism - RHC Forum: cogging effect - traxxas slash ultimate - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

cogging effect - traxxas slash ultimate posibil nesincronizare ESC si motor

#1 Useril este offline   cata hobby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 27-October 12

Postat 01 August 2013 - 07:20 PM

Salut tuturor.
Acum cateva luni un prieten mi-a cumparat un traxxas slash ultimate #6807nou din SUA. L-am rulat doar de vreo 15-20 ori.
In ultimul timp am probleme cu un efect de cogging...cred ca asa se numeste, la orice pornire de la un full stop.
Inainte se manifesta doar in primele 1-2 sec si apoi avea un smooth run.
Acum aproape in majoritatea cazurilor nu mai pot rula automodelul... e un efect de inainte/inapoi la motor cu frecventa f mare.
Am incercat sa resetez transmiterul, esc-ul... am incarcat accu, am schimbat baterii ptr remote... dar tot nu merge.
E posibil sa fie o nesincronizare esc-motor.
E dotat cu esc velineon vxl 3s, motor brushless fara senzori.
Cine poate sa ma ajute cu un sfat?
Mersi.
Catalin 0745363122
0

#2 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 02 August 2013 - 12:59 AM

Incearca sa pui alt esc pe motor! cred eu ca esc-ul e problema la tine, si verifica lipiturile la firele care merg spre motor sa fie bune!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#3 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 August 2013 - 07:59 AM

Acumulator lipo? In stare buna? Transmisie ok, merge usor in gol?
USER BANNED BY ADMIN
0

#4 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 02 August 2013 - 08:06 AM

Vezi postareacata hobby, la 01 August 2013 - 07:20 PM, a spus:


Acum aproape in majoritatea cazurilor nu mai pot rula automodelul... e un efect de inainte/inapoi la motor cu frecventa f mare.
Am incercat sa resetez transmiterul, esc-ul... am incarcat accu, am schimbat baterii ptr remote... dar tot nu merge.




Vezi postareaDanB, la 02 August 2013 - 07:59 AM, a spus:

Acumulator lipo? In stare buna? Transmisie ok, merge usor in gol?

Din enuntul lui si din cum se manifesta, transmisia si acumulatorii nu au de-a face cu efectul inainte - inapoi, generat de inversarea a 2 poli ai motorului! mai repede are o problema esc-ul... dar e doar parerea mea!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#5 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 August 2013 - 09:51 AM

Da poate fi si motorul sau esc-ul (contact prost la o bobina sau la comanda ei), da' na am zis hai sa incepem cu chestiile simple la care nu se uita nimeni :)
USER BANNED BY ADMIN
0

#6 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 02 August 2013 - 10:57 AM

e oarecum normal.
Motorul nu are senzor si din cauza asta face.

Am aceiasi masina si mi-a facut la fel.Am si scris pe forum despre asta.Ce poti face sa imbunatatesti situatia.

-Dai trimul de throtle mai mare, spre limita de pornire.
-Micsorezi pinionul cu cativa dinti in jos
-te asiguri ca toate partile mobile nu freaca...rulmenti gripati, mizerie in diferentiala
-Te asiguri ca lipiturile la baterii si conectori sunt ok.
-Desfaci motorul si ii faci o revizie, rulmenti curatati si gresati.


apoi te asigur ca nu o sa mai faca asa de tare.
Retine ca un oarecare cogging este normal.

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 02 August 2013 - 10:57 AM

0

#7 Useril este offline   cata hobby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 27-October 12

Postat 02 August 2013 - 05:16 PM

Va multumesc ptr sfaturi.
O sa incerc ce mi-ati recomandat.
Accu e Nimh 4200mah.. cel original inclus.
Ref la rulare, in gol rotile se invart relativ usor...daca tin automodelul in aer, nu mai apare efectul de cogging, doar daca e pus pe jos. Probabil o imbunatatire va fi daca mai curat si gresez angrenajele...inclusiv la motor.

Cum reusesc sa micsorez pinionul cu cativa dinti in jos?
La fel si cu dat trimul la throtle mai mare spre limita de pornire?

La motorul acesta pot sa adaug senzori sau motoarele vin cu senzori inclusi?

Astept un semn. Mersi mult.
0

#8 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 02 August 2013 - 06:22 PM

Verifica sa se miste liber masina in gol

NiMH de 4200... prea slab pentru brushless, nu tine cind ii dai talpa

Pinionul il schimbi cu altul mai mic (cu acelasi pitch si dimensiune a gaurii) si reglezi distanta pinion/spur (din pozitia motorului)

Nu poti adauga senzori la motor. Trebuie motor cu senzori si esc sensored (schimbi tot combo-ul, cam scumpa distractia)

Cel mai bine, cauta pe cineva din orasul tau (pe care nu l-ai trecut in profil) cu un pic de experienta in auto
USER BANNED BY ADMIN
0

#9 Useril este offline   sandrei 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1510
  • Inregistrat: 16-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 03 August 2013 - 10:54 AM

Acel cogging effect, de foarte multe ori este cauzat nu din pricina electronicii, ci din pricina acumulatorilor care au o descarcare burst de pe loc mult prea slaba pentru a alimenta corect electronica. Iar faptul ca folosesti nimh, mie imi spune ca acolo este problema. Fa rost de un lipo 2s cu discharge de minim 25 30c si incearca sa vezi daca masina face la fel..eu zic ca va merge corect.
Cand pornesti de pe loc, mai ales cu acceleratie maxima, este nevoie de curent mult mai mare de descarcare decat in timpup mersului si de aceea poate surveni o problema de genul celei enuntate de tine.
TEAM DURANGO DESC210 2WD
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T

Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM

0

#10 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 03 August 2013 - 11:56 AM

Inca ceva, cu nimh ar trebui sa mearga fara acceleratii bruste. Cu ce il incarci, cu incarcator d-ala chior fara nici un bec sau cu ceva care iti zice cind e incarcat?
USER BANNED BY ADMIN
0

#11 Useril este offline   cata hobby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 27-October 12

Postat 05 August 2013 - 12:46 PM

Ref la accu, e acumulatorul inclus in pachetul original traxxas 8.4V si 4200 mah cu incarcator de perete cu led rosu/verde.
Un accu incarcat dureaza cca 10-15-20 min, in functie de stil/suprafata rulare.
Care e timpul mediu normal ptr un accu nimh/lipo?
O sa incerc sa imi fac rost de un Lipo 2s sa vad ce diferenta este.
Cu acest accu am avut probleme in ultima perioada si la turatii mici si la mari.
0

#12 Useril este offline   cata hobby 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 27-October 12

Postat 05 August 2013 - 12:54 PM

Daca as dori sa imi iau un accu, tot nimh, ce caracteristici ar trebui sa aiba?
Mai mult de 8.4v? Ref la mah, cat ar fi un minim necesar ptr motorul meu?
Daca as trece pe lipo, care ar fi dezavantajele?

Mersi mult ptr toate sfaturile de pana acum.
0

#13 Useril este offline   hamsterik 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 05-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Automodelism , offroad,
    onroad/drifting.
    Ciclism XC.

Postat 08 August 2013 - 03:10 AM

Vezi postareacata hobby, la 05 August 2013 - 12:54 PM, a spus:

Daca as dori sa imi iau un accu, tot nimh, ce caracteristici ar trebui sa aiba?
Mai mult de 8.4v? Ref la mah, cat ar fi un minim necesar ptr motorul meu?
Daca as trece pe lipo, care ar fi dezavantajele?

Mersi mult ptr toate sfaturile de pana acum.

Nu te sfatuiesc sa ramai la nimh pe configuratia actuala indiferent de amperaj , voltaj etc.
Lipo are un singur dezavantaj , sau unul si jumate : Sunt mai sensibil , adica se umfla celulele daca fac scurt , daca sufera diferite socuri mecanice , daca sunt descarcate sau incarcate peste un anumit nivel...si iti trebuie incarcator special care suporta lipo.
In rest doar avantaje : Rata de descarcare mai mare © Voltajul ramane mai constant decat la nimh adica ai parte de o putere mai mare pe o perioada mai indelungata de timp , nu se incing la incarcare/descarcare decat daca sunt folositi in mod necorespunzator , mult mai usori .
Ca si capacitate(mah) probabil 5000mah sunt suficienti pentru aprox 35 min de joaca.
Auto : Hpi firestorm flux.
Navo : Homemade.
Aero : Piper J3 cub.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro