Modelism - RHC Forum: SAAB JA 37 VIGGEN - va zbura sau nu va zbura? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SAAB JA 37 VIGGEN - va zbura sau nu va zbura? de la placa la zbor ... sper

#1 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 26 July 2013 - 01:18 AM

Salut

de cateva zile am inceput sa construiesc un avion (primul construit si detinut)

avionul se vrea o replica a avionului SAAB JA 37 VIGGEN (am modificat spatele avionului , iar aripile trebuiau sa fie din depron , iar eu le-am facut din polistiren extrudat)
pana acum am construit tot ce puteam construi

aici sunt atasate 2 fotografii ale constructiei la ora actuala
http://i.imgur.com/8dN2CJB.jpg
http://i.imgur.com/uhq9YTK.jpg

in continuare nu mai am decat sa fac mici ajustari si retusari pana vin componentele de la hobbyking (edf 50mm , esc , rx , tx , acumulator etc.)

dupa cum spuneam , asta este primul meu avion si v-as ruga sa imi dati cateva sfaturi legate de decolare , aterizare si zborul propriuzis.

va multumesc anticipat.
0

#2 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3364
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 26 July 2013 - 05:14 AM

Arata foarte bine mai ales ca e primul tau model,felicitari,inainte de zbor trebuie neaparat pe simulator sa exersezi,si pina inveti indicat este sa zbori un model trainer ,jeturile dau batai de cap si celor cu experienta si mai ales ca e mititel,cu cat modelul e mai mare este mai stabil.este doar o opinie,spor si mult succes :drinks:
0

#3 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 July 2013 - 08:02 AM

Ai mila de el si de munca ta,si fa-ti un trainer de polistiren gen izicraft(cauta pe google si gasesti multe despre el)si invata sa pilotezi,dupa care poti zbura si jetul asta.

E ca si cum ai invata sa conduci pe o masina de F1.Merge foarte repede si trebuie sa ai reflexele formate.
0

#4 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 26 July 2013 - 01:30 PM

multumesc pentru sfaturi
o sa incerc sa fac rost de un simulator
si poate la un momentdat o sa construiesc si modelul izicraft
de stricat nu mi-e frica , in aproximativ 5-6 ore e construit la loc mai ales ca am folosit doar 3 placi de polistiren la constructie si din ele mi-au ramas o gramada de bucati utilizabile.

o sa va tin la curent cu constructia si restul
0

#5 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3364
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 26 July 2013 - 03:15 PM

Modelul este taiat pe cnc? :drinks:
0

#6 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 26 July 2013 - 11:28 PM

nu e taiat la cnc. din pacate nu am acces la asa ceva

azi am pus elevatoarele (asa se numesc ? )
am pus cate 5 balamale la fiecare elevator si am folosit poxipol ca adeziv
http://i.imgur.com/NXbVXAp.jpg
http://i.imgur.com/AUtT35r.jpg
http://i.imgur.com/a7BCusJ.jpg
http://i.imgur.com/l3aHdYV.jpg
http://i.imgur.com/fDy15kV.jpg

Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 26 July 2013 - 11:32 PM

0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 July 2013 - 07:54 AM

1 - Balamale mult prea multe si nu se pun de genul celor puse de tine ( SUNT GRELE ) .. se pun balamale din "hartie" :

http://phoenixmodels...til-p-3609.html
http://phoenixmodels...xtil-p-411.html

2 - Echiile de comanda se pun in asa fel incat atunci cand privesti din lateral cu elevatoarele pe " zero " gaurile de la echie sa " pice " exact pe balamale .. adica pe
mijlocul spatiului de 2-3 mm dintre aripa si elevator ..

Din poze nu pare a fi asa


Nu prea mai ai ce face acum cu balamalele .. decat ..
Echiile le poti muta .. desi alea ar trebui sa le pui la sfarsit dupa ce vezi cum vin
tijele de comanda de la servouri .. asta ca sa nu fii nevoit sa indoi prea tare acele sarme, tije .. si sa forteze in servomecanisme ..

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 July 2013 - 07:59 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 27 July 2013 - 10:23 AM

multumesc pentru sfaturi REAL

despre tije nu imi fac griji pentru ca servourile vor fi puse ca in imaginea de mai jos si nu vor trebui strambate , decat taiate
tijele pe care le-am cumparat au 30 cm lungime
http://i.imgur.com/JuCW02u.jpg
0

#9 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 July 2013 - 11:16 AM

Grija ca tijele sa fie din otel subtire .. sub 1 mm . hai max 1 mm diametru ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#10 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 27 July 2013 - 05:53 PM

am luat de 2 saptamana trecuta :))
vad cum o rezolv

Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 27 July 2013 - 05:55 PM

0

#11 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 28 July 2013 - 02:46 AM

am mutat echiile
le-am dus cat de in fata am putut
maine pun si o poza
0

#12 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 28 July 2013 - 08:35 PM

http://i.imgur.com/fiLqLDa.jpg
http://i.imgur.com/nznV8G5.jpg
0

#13 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 28 July 2013 - 08:56 PM

E bine asa.Daca le lasai ca inainte,aveai curse inegale sus/jos.
0

#14 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 04 August 2013 - 12:25 AM

salut
ieri am intarit canardurile
am pus niste fasii de material textil la inbinari si le-am imbibat cu rasina iar partile de jos ale canardurilor au fost acoperite cu rasina
http://i.imgur.com/x90ZSKI.jpghttp://i.imgur.com/N0dHBsN.jpg
http://i.imgur.com/Roo3XA1.jpghttp://i.imgur.com/DRkPdWb.jpg


si azi am inceput lucrul la al doilea avion
tot viggen dar caruia i-am adus mai multe modificari fata de modelul original
http://i.imgur.com/7CmpS36.jpg
http://i.imgur.com/L43yoGh.jpghttp://i.imgur.com/3e2z1Wz.jpg
0

#15 Useril este offline   catamures 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 279
  • Inregistrat: 20-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures

Postat 04 August 2013 - 07:06 PM

Salut, avionul arata excelent. Si daca spui ca sunt taiate cu fir cald la mana atunci ai niste maini foarte pricepute. Spor la construit. :good:
Statie: Turnigy 9x
AERO: Wing Dragon, EDGE 540T, Planor Guppy homemade, EZ Glider Pro, BEAVER 2,5m, Robbe ARCUS 1.8m, BETA1400, ST MX2, ArtTech P51-D Mustang, Lil Ripper homemade, FT BloodyWonder homemade, Micro Cessna homemade, Robbe SeaGull 2,2m
HELI: Angel 300, LRP Disco Hornet, clona SYMA 107
AUTO: CARSON CPT 27cc, LRP Blast S10 TX
0

#16 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 05 August 2013 - 08:27 AM

multumesc
cu fir cald am taiat aproape tot
la aripa si canarduri am folosit un cutter

Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 05 August 2013 - 08:27 AM

0

#17 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 06 August 2013 - 12:22 AM

in fotografiile de mai jos se vad diferentele dintre modele

diferenta la admisii
primul model le are lasate asa cum a iesit iar al doilea are admisiile slefuite si despartite de fuselaj
http://i.imgur.com/6kSUiYE.jpg
http://i.imgur.com/WqdMr1u.jpg

iar aici este sectiunea de mijloc unde am lasat spatiu pentru un dispozitiv KK2.0 sau silimar (stabilizator si autolevel)
al doilea model va avea un capac deasupra locasului bateriei si unul deasupra stabilizatorului unde voi ranforsa fuselajul cu tije de carbon
http://i.imgur.com/00QXO5G.jpg
0

#18 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 09 August 2013 - 11:50 AM

Silviu, felicitari! pentru acest model, realizat din stirodur si mai ales pentru faptul ca nu ai folosit CNC-ul ci doar firul cald si sabloane. Ce dimensiuni are?. Ai estimat greutatea totala?.
Atunci cind proiectam si construim un aeromodel echipat cu motor termic, alegem motorizarea cind modelul este gata, tinind cont de greutatea finala. La un aeromodel jet propulsat de un EDF lucrurile stau tocmai invers. Adica, intii ne gindim la EDF : ce tip, diametru, puterea de impingere, cit consuma, ce tip de alimentare, cite pale, greutatea totala, etc. Cunoscind toate acestea putem sa proiectam in jurul EDF-ului ales, forma modelului pe care vrem sa-l construim. EDF-ul de 50 mm de la Hobby king impinge maxim 550 grame, alimentat cu 4s Li-Po. Greutatea totala a modelului nu trebuie sa depaseasca 650 grame. Suprafata prizelor de aer trebuie sa fie cel putin egala cu suprafata turbinei, iar la tubul efuzor o restringere de 80-90%- daca vrem viteza.

Succes!
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#19 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 10 August 2013 - 09:01 PM

multumesc pentru cuvintele de lauda

primul model are latimea maxima 50 cm , lungimea 68 cm si latimea in dreptul canardurilor de 26 cm si acum cantareste 174 grame , iar in cel mai rau caz va ajunge la maxim 200 grame dupa ce ii adaug cateva fasii de fibra de sticla pe aripi si il inchid complet
http://i.imgur.com/6IBmmi0.jpg
EDF = 58g , ESC (50A) = 29g , Rx = 9g , 2 servo = 22g , Baterie = 136g , diverse = 10g (magneti , conector)... greutatea totala de zbor ar ajunge la 464 grame

in primul model voi folosi un ventilator cu 8 pale si puteremaxima de impingere de 479 grame
http://i.imgur.com/ue29I8N.png

suprafata de admisie celor 2 admisii depasesc cu siguranta suprafata de admisie a ventilatorului
http://i.imgur.com/3gwFWmA.jpg

al doilea avion va avea pana in 500 grame dar voi folosi un ventilator cu putere de impingere de aproximativ 650 grame si 10 pale
0

#20 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 12 August 2013 - 02:10 PM

Daca estimarile tale sint corecte, EDF -ul de 50 cu motor ADH 300L, este OK. Trebuie sa ti cont insa, de un lucru:
forta maxima de impingere, declarata de fabricant, este obtinuta STATIC. In zbor, "muzica" se schimba si avem de-a face si cu alti factori (rezistenta, eficienta, consun curent/timp de zbor, etc. Un ventilator intubat consuma mai mult curent decit o elicie si este mai putin eficient. La viteza redusa, suprafetele de comanda (profundor, eleroane, directie) nu raspund. Un rotor cu 10 pale are nevoie de o mai mare cantitate de aer aspirat ceea ce implica prize de aer si consumuri de curent mult mai mari. Un consum de curent mare implica o baterie cu o capacitate mai mare, care va
cintari mai mult. Pentru un model cu anvergura de 50 cm este prea mult.
De retinut faptul ca, un aeromodel jet, nu este un model de viteza si nici nu trebuie sa avem in vedere realizarea de modele cu prestatii balistice. Un jet este un concept divers de a pilota, o filozofie diversa si nu goana dupa viteze balistice. Avind in vedere ca, Saab-ul este un avion supersonic si pentru a da o nota de realism modelului tau, un raport forta impingere/ greutate model de 1:1 este ( din punctul meu de vedere) OK.

Mult succes!
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#21 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 14 August 2013 - 11:55 AM

am primit piesele ieri , l-am asamblat si am incercat sa il zbor.
a ramas fara nas din incercarea a doua de decolare
azi l-am reparat si aceiasi poveste numai ca azi a cazut de mai de sus

cand il arunc din mana se ridica de nas si la un momentdat se da cu coada in sus si pica

azi ii fac alt nas si il invelesc in fibra de sticla. maine pe seara incerc iar sa il zbor. o sa fac si un filmulet.
0

#22 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 14 August 2013 - 02:37 PM

Ti-am zis sa faci un trainer,tu batman ca poti sa inveti pe asta.E greu de coada,adauga greutate in fata sau muta acumulatorul mai in spate.
0

#23 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 14 August 2013 - 02:56 PM

Silviu, trebuie sa ai rabdare si sa-l centrezi corect!. Altfel nu va zbura. Trebuie centrat static si apoi dinamic, in zbor (daca este nevoie). Cere ajutorul unui aeromodelist!.

Mult succes cu probele de zbor!
"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#24 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2066
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 14 August 2013 - 03:56 PM

Deoarece modelul tău este în configuraţie canard, poţi folosi măcar orientativ calculatorul pentru centrul de greutate din linkul de mai jos: My link

Comportamentul modelului în zbor aşa cum îl descrii este al unui model uşor de bot. Vei constata după centraj că ai un alt model. Spor la treabă.
Sultan Eduard
0

#25 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 14 August 2013 - 04:03 PM

Vezi postareaCiprian97, la 14 August 2013 - 02:37 PM, a spus:

Ti-am zis sa faci un trainer,tu batman ca poti sa inveti pe asta.E greu de coada,adauga greutate in fata sau muta acumulatorul mai in spate.

spate...ups,mai in fata,greseala mea.
0

#26 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 14 August 2013 - 06:39 PM

Vezi postareaCiprian97, la 14 August 2013 - 02:37 PM, a spus:

Ti-am zis sa faci un trainer,tu batman ca poti sa inveti pe asta.E greu de coada,adauga greutate in fata sau muta acumulatorul mai in spate.

eu nu m-am enervat asa cand l-am spart ;)

Vezi postareaCiprian97, la 14 August 2013 - 04:03 PM, a spus:

spate...ups,mai in fata,greseala mea.

am banuit ca e greu de coada si am pus bateria cat am putut de in fata azi si tocmai de aia a cazut de mai de sus si s-a rupt nasul din prima
azi am facut un nas mai lung

Vezi postareaaeromax, la 14 August 2013 - 02:56 PM, a spus:

Silviu, trebuie sa ai rabdare si sa-l centrezi corect!. Altfel nu va zbura. Trebuie centrat static si apoi dinamic, in zbor (daca este nevoie). Cere ajutorul unui aeromodelist!.

Mult succes cu probele de zbor!

am rabdare , nu-i problema si o sa incerc sa il centrez cat mai bine inainte de urmatorul zbor.
problema e ca nu cunosc pe nimeni aeromodelist sau pe cineva care sa stie o boaba de aeromodelism.

Vezi postareaedisultan, la 14 August 2013 - 03:56 PM, a spus:

Deoarece modelul tău este în configuraţie canard, poţi folosi măcar orientativ calculatorul pentru centrul de greutate din linkul de mai jos: My link

Comportamentul modelului în zbor aşa cum îl descrii este al unui model uşor de bot. Vei constata după centraj că ai un alt model. Spor la treabă.

multumesc pentru link, il foi folosi cu siguranta.


e greu de coada din vina mea , am folosit la lipirea partii de sus cu cea de jos "hot glue" (nu stiu cum ii zice pe romaneste) si am pus in cantitate cam mare , nu am mai folosit rasina epoxy pe care o foloseam de obicei.
acum modelul are 475g si estimez ca va ajunge la 500 dupa ce ii invelesc tot nasul cu fibra de sticla

o sa va tin la curent. maine ma ocup de fibra de sticla si vineri o sa fie gata de "zbor"
0

#27 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 14 August 2013 - 08:02 PM

pana la urma m-am apucat in seara asta de fibra si am invatat ca trebuie sa folosesc fasii foarte mici de material (max 10x10cm) si sa nu amestec mai mult de 20 ml de rasina odata ... am mai lucrat cu rasini epoxy dar erau nestrapol si chimperox de la policolor , asta e z-poxy http://phoenixmodels...t40-p-3007.html
am facut cam 100ml (cel mai mult pana acum) si nu am folosit mai mult de 30ml in 10 minute dupa care s-a incins in pahar si s-a gelificat.
0

#28 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 15 August 2013 - 03:10 PM

Vezi postareaedisultan, la 14 August 2013 - 03:56 PM, a spus:

Deoarece modelul tău este în configuraţie canard, poţi folosi măcar orientativ calculatorul pentru centrul de greutate din linkul de mai jos: My link

Comportamentul modelului în zbor aşa cum îl descrii este al unui model uşor de bot. Vei constata după centraj că ai un alt model. Spor la treabă.

din calculator imi iese centrul de greutate cu mai in spate decat a fost vreodata.
0

#29 Useril este offline   SilviuStefan 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 13-July 13

Postat 15 August 2013 - 03:10 PM

Vezi postareaedisultan, la 14 August 2013 - 03:56 PM, a spus:

Deoarece modelul tău este în configuraţie canard, poţi folosi măcar orientativ calculatorul pentru centrul de greutate din linkul de mai jos: My link

Comportamentul modelului în zbor aşa cum îl descrii este al unui model uşor de bot. Vei constata după centraj că ai un alt model. Spor la treabă.

din calculator imi iese centrul de greutate cu mult mai in spate decat a fost vreodata.

Aceasta postare a fost editata de SilviuStefan: 15 August 2013 - 03:11 PM

0

#30 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2066
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 August 2013 - 06:01 PM

De aceea am zis să-l foloseşti orientativ, eventual cu multă răbdare mergi în paşi mici. Dacă poţi, primele lansări fă-le fără motor.
Legat de aplicaţia pentru calculul centrului de greutate, atenţie mare la măsurători. Spor la treabă
Sultan Eduard
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro