Modelism - RHC Forum: Proiect Heli benzinar - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Proiect Heli benzinar vreau sa-l fac de la 0

#31 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 21 June 2013 - 10:43 PM

STR82 Hell

Esti complect confuz habar nu ai ce vorbesti si esti deja ridicol.Tu nu ai tinut in mana un heli ca lumea si deja proiectezi heli cu motor de 9,5 CP!!!
Habar nu ai de ce zboara un heli etc.Ai aces la tot felul de masini de prelucrat sa te uiti la ele ca vitelul la poarta noua,pai alea nu gandesc ci executa dar ce sa execute ca tu nu esti in clar cu nimic si pe pariu peste 2 ani nu vei fi in clar cu ceva .
Cati ani ai ?cred ca vreo 14-15 cu indulgenta putin probabil sa fii absolvent de facultate mecanica dupa prostiile debitate .Sau oare asa s-a degradat scoala in Romania ca absolventii de facultate gandesc la fel de pueril ca pustii?

Indiferent cu cine colaborezi japonezi thailandezi, spanioli prima data trebuie sa faci un proiect de ansamblu in care toate piesele sa functioneze teoretic si sa fie dimensionate exact.
Dupa aia poti sa dai la japonezi thailandezi spanioli sa execute fiecare ce piese poate dupa un desen foarte precis, poate fi si in SW.

Ce ma mira e ca oameni cu scaun la cap iti mai dau sfaturi cand tu continui cu ineptiile

Pentru mine acest topic e INCHIS

Ciao Sorin
0

#32 Useril este offline   STR82Hell 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 81
  • Inregistrat: 15-June 13

Postat 22 June 2013 - 12:27 AM

Domnule Sorin,
cu respect va spun, alt sinonim ptr absurditate sau prostie nu stiti? Asa mult va place cuvantul inept?
Nu inteleg de ce va e atat de ciuda pe ineptia mea? daca eu vreau sa incerc sa-l fac, probabil nu voi reusi, dar incerc. Romanii ca voi or dus tara jos. Cei ce se cred prea destepti si in loc sa ajute prefera sa batjocoreasca. Daca un om va cere sfatul ii raspunde-ti ca-i preA prost sa inteleaga, nu l-ati ajuta? mai bine razi, e mai simplu.

Multumesc domnu sorin... La 54 de ani ai dumneavoastra ma asteptam la un alt mod de abordare... La un ajutor. Un sprijin. Nu .. Inca curge sangele comunist prin vene.
0

#33 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 June 2013 - 06:46 AM

Pentru t-rex 450, rapoartele sunt:

1:10:4.95/1:11.5:4.95/1:13.6:4.95

Conform manualului Align.
0

#34 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 22 June 2013 - 07:07 AM

Vezi postareaSTR82Hell, la 21 June 2013 - 03:31 PM, a spus:

acces as avea la tot felu de masini de prelucrat

avem 6 firme cu care colaboram
Plasses ( japonezi ) prelucrare / turnare materiale plastice ( fac mai mult piese de masini)
Inkema ( spanioli- platforme hidraulice)
fioretti ( italieni - fac intradevar calapoade de pantofi , dar au strunguri mori si tot felu de masini de injectat plastic dur
techno italia ) italieni - fac stante din otel si aluminiu ptr diverse masinarii, idem au scule in dotare de nu-ti vezi capu)
proiect metal ( romanii - construiect hale industriale de la 0 cu predare la cheie si la berzovia au tot felu de masini ptr prelucrarea metalului ( de la topitorie la taietor cu plasma)

nu vreau toate piesele sa le fac custome made,
spre exemplu platoul vreau sa-l cumpar de la vrun model deja existent , la fal ca si suportul de pale

in minte mea heli arata cam asa:

motorul benzinar central pus orientat inspre botul heliului
axul rotorului principal printr-o transmisie de roti dintate preia turatia motorului, ulterior printr-un diferential transmite turatia unui cardanspre rotorul de la coada...
in spate vor fi 3 servouri - 1 ptr acceleratia motorului -1 ptr platou - 1 ptr modificarea unghiului de atac al elicei din spate
tot in spate va fi placa de baza , reciverul de semnal de la telecomanda, stabilizatorul gyro ( care nu am de ales vor fi cumparare de pe vrun model existent)
sub heli va fi rezervorul ( ca rezervorul sa nu influenteze prea mult centrul de greutate al heliului... va fi cat se paote de plat din motiv ca e sub voi fi nevoit sa montez si o pompa de benzina pe undeva prin spate.
in lateralele axul rotorului central vor fi celalalte servouri ce modifica pozitia platoului

trebe sa aflu exact urmatoarele detali : raport de transmisie motor / rotor principal si rotor principal / rotor coada ( ca sa pot sa caut rotile dintate)



Pai nu e greu sa aflii rapoartele de transmisie ..

Cumperi de la un magazin specializat o roata dintata principala , un pinion de pe axul motor si vezi se ce mai trebuie pentru
transmisia miscarii la coada - la coada unele modele au curea altele torq tube ( cardan ) ..

Le masori, razmasori si caculezi ce vrei tu .. trebuie sa vezi cam ce turatie au motoarele din configuratia ce o cumperi
si vezi si ce turatie o sa aiba benzinarul tau ca o sa ai nevoie de o turatie minima in head ( la pale ) ca degeaba pastrezi
proportia intre axul principal si cel de coada daca ala principal face trei ture pe zi .

Daca din cacule socoteli iese in loc de heli, un superb calapod nu'i problema ca te combini cu italienii !

P.S.

Piesele enumerate mai sus nu costa mult ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#35 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 June 2013 - 09:14 AM

STR 82 Hell

ai uitat ca mi-ai trimis nu stiu cate mesaje personale si in limita cunostintelor ,posibilitatilor ti-am raspuns si te-am sfatuit sa studiezi problema si dupa aia sa vorbesti, in final ti-am spus sa nu ma mai bruiezi , sa-l bruiezi pe userul Ionel ca el a facut multe modificari la heli .

Ai vazut ce ti-a raspuns Ionel, tu in schimb continui sa debitezi ineptii se vede ca nu esti copt la minte.

Esti prea slab pregatit ca sa pricepi ceva, nu vezi ca esti penibil cu ce debitezi?Oare chiar esti absolvent de facultate mecanica ? nu prea cred, sper sa nu fie asa,ca altfel tara asta se duce de rapa, daca asa sunt pregatiti absolventii , oare cum ai trecut ai dat spaga?

Mare nenorocire pentru tara asta cu tineri habarnisti tehnic ca tine, nu ai nici macar bun simt tehnic.
Cat priveste comunismul sunt sigur ca tatal tau a fost,eu nu am fost , dar daca as fi fost as fi fost printre aia buni, nu printre ciurucuri.
E totusi trist ca nu iti dai seama si postezi prostii in continuare.


Ciao Sorin
0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2013 - 09:27 AM

Eu zic sa ne oprim aici.
0

#37 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 23 June 2013 - 01:36 PM

In epoca de aur (mileniul trecut), noi (la Oradea, si eu am fost implicat)am incercat sa producem pinioane conice pentru transmisii cardanice. In club aveam 6 automodele construite de noi, cu transmisie pe fata, incercam sa le upgradam la 4x4 (atunci noi trageam in campionatul de auto). La turatiile si incarcarea pe care o folosim in modelism, apar probleme specifice. Pentru a reduce pierderile din transmisie (vibratii, sunet, caldura), ne-am concentrat in doua directii:

1: materiale avansate cu autoungere(pentru epoca respectiva): am incercat teflon, duramit, duramit grafitat, bronz sinterizat si alama
2: profilul dintilor corect (care nu produce vibratii, si pierde mai putina energie). Am desenat pinionul, am comandat prin cunostinte citeva bucati la:
- Oradea - Infratirea (asta era o intreprindere de masini - unelte)
- Oradea - Viitorul (actualmente Plastor, intreprindere de mase plastice, dar cu scularie brici
- Oradea - UAMT (intreprindere de subansamble auto, tot cu scularie excelenta)
- Arad - Strungul
- Arad - Aradora (fabrica de ceasuri)
- Bucuresti - Semanatoarea
- Brasov (Ghimbav) IAR

Aveam colegi in campionat si diverse cunostinte, care proveneau de acolo.

Am primit citeva pinioane de la fiecare dintre astea, le-am inglobat in transmisile noastre, si am purces la antrenamente. Toate, au creat probleme care le-au eliminat categoric. Nici un pinion artizanat nu facea fata transmisiilor de modelism (Am avut Graupner ca referinta). Nu suna la fel, se incalzeau mult mai tare si se distrugeau (uzau) mult mai repede.
Mai tirziau am aflat ca 'vesticii' is-i produceau pinioanele (matritele) prin tehnologie similara cu pantrografia folosita in monetarii nu prin aschiere la rece.

Am vrut doar sa arat ca pinioanele noastre au in spate tehnologie mult mai avansata decit un strung sau o freza cu cap divizor. Geometria dintilor (si materialele cu histerezis) nu sunt mai dificil de reprodus, decit spera unii.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 23 June 2013 - 01:39 PM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro