Modelism - RHC Forum: Planor F3 B Old Timer - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Planor F3 B Old Timer

#1 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 09 June 2013 - 08:02 PM

Vazand ca sunt totusi amatori care construiesc planoare m-am hotarat sa cosntruiesc si eu un planor F3B pe care am vrut sa-l fac prin 1982.

Am facut atunci 2 seturi de aripi trapezoidale, constructie clasiaca, impanzite complet cu balsa .
Un set era cu profil Eppler 211, ca atunci nu de mult inventase dr. Eppler conceptul denumit azi Camber si Reflex.Aripa avea pe tot bordul de fuga eleroane si flapsuri care ar fi fost actionate cu un mixer mecanic asa incat sa se obtina efectul de Camber si Reflex si bineinteles lucrau si eleroanele independent dar mergeau in jos si ca flapsuri la vreo 45 de grade pt. aterizare.
In plus mai avea si niste frane aerodinamice (doar pe extrados) de tip Hutter ca la planoarele IS 28 B2.
Am facut atunci pentru fuselaj, un model din lemn de fag, 2 jumatati stanga si dreapta si urma sa fac matrita, dar nu am putut procura rasina si in final am abandonat totul dupa vreo 2-3 ani .

De anul trecut m-am tot invartit pe langa modelul de fuselaj sa-l finisez si sa fac o matrita pe el sau nu.M-am hotarat dupa ce am cumparat de pe ebay un fuselaj si neamtul nu a vrut sa-l trimita in Romania.

Fuselajul a fost inspirat de un model de F3B , Stiar Special, dar care era mai mic pe la 2 metri anvergura.

Pe vremea aia aveam o statie Start 5 productie DDR si ca sa incapa in fuselaj a trebuit sa-l fac mai mare, asa ca am desenat receptorul cu amplificatoarele de servo pe planseta de desen si am desenat fuselajul astfel incat sa incapa tot, dar sa fie si cat mai aerodinamic.

Pana la urma prin martie aprilie printre alte lucruri am finalizat modelul si am facut matrita fuselajului.
Primul fuselaj l-am facut din stratimat si rasina poliesterica sa vad cum iese, a fost bine si am facut apoi un fuselaj cu gelcoat, tesatura de 80, 160, 280 ceva roving si epoxi.

A iesit bine si al doilea fuselaj ,270 de grame cu ampenaj vertical, are si deriva si directie si 1356 mm lungime, pentru planoare pe la 2,7-3 m.Fara directie are 250 de grame.
E rezistent, dar as putea sa mai dau jos vreo 20 poate 30 de grame fara sa ii afectez rezistenta.

La al doilea fuselaj am folosit un balon din polietilena facut de mine din saci de gunoi menajer. Am facut un sablon si am asezat o hartie lucioasa (de calc) pe masa, 2 folii de polietilena,alta hartie lucioasa (de calc) peste si am decupat cu ciocanul de lipit.Hartia se pune ca sa nu se lipeasca balonul rezultat de masa de sablon sau pe ciocanul de lipit.
Am facut vreo 5 baloane pana mi-au reusit trebuie sa nimeresti dimensiunea cat mai exact.
Sa fie putin mai mare astfel incat cand se umfla sa sprijine pe peretii matritei dar sa nu stea presiunea in lipitura facuta cu coicanul deci sa nu intinda materialul ca un balon din silicon de exemplu.
Am probat in matrita goala fara fibra si am umflat pana la 60 PSI, cam 4,2 bari si a tinut fara probleme.
Presiunea 60 PSI era tinuta in balon de un robinet inchis si polimerizarea s-a facut in cuptor la 50 de grade Celsius

Mai vreau sa fac 2 piese suplimentare care sa le montez in matrita, in asa fel incat sa pot face aripa din 3 bucati plan central, care sa potriveasca pe fuselaj deasupra si cele 2 urechi sau scotand piesele sa fac 2 aripi stanga si dreapta care se imbina la fuselaj cu teava de carbon sau cu lamela de dural etc. sunt mai multe metode.
Pun o poza cu modelul de la care am pornit, si in continuare voi pune si alte poze dupa ce le prelucrez si micsorez.

Inca nu sunt hotarat cu aripa cum sa o fac ca forma , profil si metoda de constructie.

Fisier atasat  CIMG1459.jpg (205.43K)
Number of downloads: 286
Fisier atasat  CIMG1460.jpg (211.38K)
Number of downloads: 292

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 09 June 2013 - 08:07 PM

0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2013 - 08:53 PM

Multam Sorin. Cat mai multe poze, arata foarte bine (si foarte negru).
0

#3 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 09:06 PM

Stefan,

nu e negru e violet foarte inchis asa a fost vopsit modelul pt. finisare prin 1982.

Dupa acest model am facut fuselajul actual , ampenajul vertical a fost a fost inlocuit cu altul mai mare, din considerente de stabilitate pe directie si pentru un efect mai bun in viraj datorita directiei.

Ampenajul vertical e cu profil Gottingen 444 ceva mai subtire ca Naca 009 care a fost initial, (dar suficient) cele 2 jumatati le-am facut pe CNC si le-am montat la modelul fuselajului.

Apoi am inceput finisarea, deoarece ani buni modelul a fost aruncat de colo colo si putin a lipsit sa nu ajung pe foc a trebuit sa lucrez putin mai mult.

Am chituit pe ici pe colo am slefuit, am mai dat o mana de spritchit, apoi l-am vopsit cu vopsea poliuretanica si am polimerizat totul in cuptor la 50 de grade Celsius, am slefiut pana la smirghel de 2000 si am dat lustru. Apoi am facut martita.

In poze se pot vedea ceva faze de constructie.

Pt. cine e interesat pot da relatii pe mail.

Cum am mai spus, am facut prima data un fuselaj cu gelcoat, stratimat si rasina poliesterica (materiale ieftine) pentru a vedea ce iese din matrita. Am fost multumit de rezultatul final si apoi am trecut la fabricarea primului fuselaj.

Trebuie sa mentionez ca inainte de a definitiva ce fibra si de ce gramaj pun , m-am consultat cu Vali de la Brasov, pentru a nu face un fuselaj greu din start, si mi-a confirmat conceptia initiala, dar am facut putin diferit adica in loc 2x 160 am pus doar 1x 280 grame.

Consultarea cu Vali m-a scutit de un prim fuselaj poate mai greu , asa ca nu va fie rusine intrebati si consultati-va cu altii care au mai multa practica in domenii pe care voi nu le stiiti bine.

Zilele urmatoare voi mai face un fuselaj si vreau sa fie cu 20-30 de grame mai usor, dar sa pun aceesi fibra insa si mai putina rasina, am studiat bine ce am facut si am imbunatatit procesul tehnologic..Ramane de vazut daca voi reusi, eu cred ca da.

Ciao Sorin

Fisier atasat  CIMG1913.JPG (328.95K)
Number of downloads: 109

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 10 June 2013 - 09:09 PM

0

#4 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 09:10 PM

poze

poze

Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 09:12 PM

poze

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 09:13 PM

poze

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 09:14 PM

poze primul fuselaj scos din matrita nu era inca debavurat.

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2013 - 09:35 PM

Fumos, imi place. Ma abonez sa vad cum decurge constructia.
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2013 - 09:52 PM

Profundorul o sa fie pendular ?
0

#10 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2013 - 10:45 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 09 June 2013 - 08:02 PM, a spus:

...
Pe vremea aia aveam o statie Start 5 productie DDR...


Ehehee...
Prima mea statie proportionala...

Succes la construit.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#11 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 June 2013 - 10:46 PM

Da ampenajul orizontal va fi pendular.
Ar putea fi si in T, dar tot pendular, dar cred ca in acest caz ma va penaliza la greutate deoarece va trebui sa ranforsez deriva pana sus .
Acum e ranforsata doar 100 mm de la baza fuselajului in sus , adica putin peste pozitia unde vine montat ampenajul orizontal
Si la cateva grame in plus pe coada va trebui sa pun mult mai mult in bot.
Dar inca nu e tardiv sa montez aripa mai in spate in eventualitatea unui ampenaj orizontal in T.Mai vedem.
Din pacate constructia va mai dura ca am alte treburi si lucrez printre picatele.
Inca nu m-am hotarat cum sa fac aripa, clasica sau polistiren carbon fibra. cam asa ceva.
Oricum nu o sa fac pentru aripa matrita si sa o fac din compozite, e prea mult de lucru si nu se justifica pentru un planor sau doua.
Dar accept idei si sfaturi

Ciao Sorin
0

#12 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 11 June 2013 - 01:19 AM

Bravo si pentru primul fuselaj facut este super. Eu am tracut prin 5 pina am ajuns la unul folosibil. Daca vrei usor pune in vid cu servetele 1 minut inainte de a inchide mulajul sa scoti epoxi afara.

Fa ampenaj pendular ca este mai usor de facut si mai usor.

Daca faci T ai drepatate trebuie ranforsat dupa care servou in coada sau tija tip Airtronics Legend plus altele si adaugi greutate pe coada care nu este bine. Fa pendular ca este cel mai simplu de atasat si scos la fuselajul care il ai. Simplu este bine. Succes in continuare.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 June 2013 - 07:15 AM

+1 pentru ampenaj pendular, daca te intereseaza pot posta poze cum am facut mecanismul bellcrank la BoT. 4 grame are !

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 June 2013 - 07:15 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 11 June 2013 - 10:18 AM

Traian,

mersi de compliment, dar dupa cat m-am pregatit si documentat, ma asteptam sa-mi iasa din prima mai ales ca am experienta la materiale compozite chiar daca nu am facut aeromodele din compozite.

M-ar interesa de la tine cum faci cu balamalele din Kevlar pentru flapsuri si eleroane, ca inca nu sunt in clar cu acest aspect dar as vrea sa fac si eu asa.

Pun mai jos si ceva poze cu planorul Sitar Special dupa care m-am inspirat la forma aerodinamica a fuselajului.

Renatoa toate planoarele RC pe care le-am construit au fost cu ampenaj orizontal pendul.Am si acuma o gramada de piese din plastic pentru asa ceva cumparate la inceputul anilor 80 din RDG.Inainte de a le cumpara le faceam din dural din bomfaier si pila.

Asa ca e hotarat cum fac de mai mult timp, am optat pentru ampenaj orizontal pendul.

Daca vrei pot sa-mi trimiti poze cu sistemul tau.

La aripa o sa adaptez aripa de la Simplex F3B, planor la care am documentatia completa primita prin 1995 de la Marco Lorenzoni fost Campion Mondial si al Italiei la F3B.
Planorul asta Simplex ar fi trebuit sa-l construiesc in 1995, am si facut modelul de fuselaj pentru matrita, insa atunci m-am apucat sa construiesc avioane ultrausoare si a cazut totul.

Aripa este mai moderna aduce spre o aripa eliptica dar din bucati .
Aripa are 4 profile diferite, RG 14 de diferite grosimi.La profil ma mai gandesc inca ce sa folosesc astept sugestii.

Mai astept niste raspunsuri pentru taiat aripa din polistiren si daca totul e ok. asa va fi daca nu aripa va fi constructie clasica nervuri, pin, balsa.

Ciao Sorin




Simplex F3B Fisier atasat  gld_84.gif (47.15K)
Number of downloads: 315 Sitar Special Fisier atasat  c826610a.jpg (41.15K)
Number of downloads: 354 Fisier atasat  Sitar fuse1.jpg (36.63K)
Number of downloads: 347 Fisier atasat  Sitar Special 2.jpg (54.73K)
Number of downloads: 284 Fisier atasat  Sitar Special 1.jpg (92.24K)
Number of downloads: 287

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 11 June 2013 - 10:20 AM

0

#15 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 12 June 2013 - 05:25 PM

Am crezut ca am raspula intrebarea ta ieri.
Se pare ca nu s-a postat.
Balamale cu kevlar se instaleaza cu epoxi. Cind le instalezi pune servetele pe ele sa scoti cit mai mult epoxi afara.
Daca aripa este facuta clasic cu nervuri as pune kevlar cam 12mm latime direct pe balsa. Acuma depinde de constructie si cum faci eleroane sau flapsurile. Ca sa faci sa se miste folosesti o pila triunghiulara si pilesti pina cind atingi kevlarul si se pare ca are ceva frecare. Faci la fel si pe partea cealalta dupa care nisti in sus si jos pina epoxiul se sparge si ramii cu kevlar care devine balama.

Eu nu mai pun blama de kevlar pentru ca se rupe in timp si pui Scoci sa repari. Cind se intimpla aia Kevlarul este un calator care face blatul. Eu am sa folosesc scoci de acuma in colo ca este mai usor de folosit si simplifica consrtuctia. Mai mult kevlarul are rezistenta care munceste servourile mai mult decit trebuie. Si inca ceva scociul se poate schimba usor daca se rupe.
0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 13 June 2013 - 09:35 AM

Mersi Traian,

cred ca mai bine fac cu scoci, ca asa e si in documentatia de la Simplex,decat sa se rupa ulterior.
Am incercat prin ianuarie, sa fac balamaua cu fibra la o aripa din polistiren cu fibra, si dupa frezare ca nu am facut cu pila cand am indoit sa plezneasca rasina mergea foarte greu.
Dupa ce l-am miscat de mai multe ori s-a rupt pe ici pe colo si in final am pus balamale normale.Poate am pus prea multa rasina si de aia s-a rupt.

Ciao Sorin
0

#17 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 13 June 2013 - 02:24 PM

Sorin eu nu am mai multa experienta decit tine dar rezultatele mele erau similare cu problemele care le ai tu. Este prea multa bataie de cap si nu se merita timpul.
0

#18 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 August 2013 - 09:51 AM

Mi-a taiat un tip de treaba un set de aripi din polistiren, zilele aste le primesc sa vedem cum ma descurc mai departe.

Ciao Sorin
0

#19 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 06 August 2013 - 09:58 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 03 August 2013 - 09:51 AM, a spus:

Mi-a taiat un tip de treaba un set de aripi din polistiren, zilele aste le primesc sa vedem cum ma descurc mai departe.

Ciao Sorin


Cite panouri ce profil ai ales? Ce forma de aripa?
0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 08 August 2013 - 10:44 PM

Traian,

Aripa este ca la Simplex F3B, e in poza mai sus in acest topic.

Am folosit pentru prima sectiune a aripii lunga de 1450 mm profil MH32 apoi de unde incep urechile plec de la MH 32 si la capat am MH 33 .

MH 33 e mai subtire si zboara la numere Reynolds mai mici, profunzimea spre capete e mai mica deci si numarul Reynolds e mai mic. Cel putin teoretic ar trebui sa fie mai bine in special la spiralat in termica .

Vedem.

Acuma imi bat capul cum sa fac structura de rezistenta a aripii mai precis lonjeronul principal si cum sa ranforsez eleroanele si flapsurile.
Am cateva idei dar le mai rumeg putin, nu cred ca o sa fac ca Drela la Supra.

Am o inspiratie de zile mari dar inca e in minte totul mai gandesc pana sa finalizez procesul de productie.

Intre timp mi-am refacut comenzile in fuselaj la planorul meu mai vechi din 1995, era prea complicat cu niste tije si parghhii care inversau sensul si se continua cu bovden rezultatul jocurile se adunau si ampenajul orizontal si directia nu reveneau mereu pe 0 si ma enerva chestia asta in zbor pana la urma il rupeam.

Acuma comenzile respective sunt pe bovden si e ok .
Cu ocazia asta, ca a trebuit sa umblu in fuselaj,am smirgluit fuselajul si am dat de pe el jos 3 - 4 straturi de vopsea si de spritchit, care s-au adunat in timp, apoi l-am revopsit dar e mai usor cu vreo 200 de grame, parca zboara mai bine acum.

Primesc in continuare sfaturi.

Ciao Sorin
0

#21 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 12 August 2013 - 08:12 PM

fa niste poze.
0

#22 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 17 August 2013 - 05:32 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 08 August 2013 - 10:44 PM, a spus:

Traian,

Aripa este ca la Simplex F3B, e in poza mai sus in acest topic.

Am folosit pentru prima sectiune a aripii lunga de 1450 mm profil MH32 apoi de unde incep urechile plec de la MH 32 si la capat am MH 33 .

MH 33 e mai subtire si zboara la numere Reynolds mai mici, profunzimea spre capete e mai mica deci si numarul Reynolds e mai mic. Cel putin teoretic ar trebui sa fie mai bine in special la spiralat in termica .

Vedem.

Acuma imi bat capul cum sa fac structura de rezistenta a aripii mai precis lonjeronul principal si cum sa ranforsez eleroanele si flapsurile.
Am cateva idei dar le mai rumeg putin, nu cred ca o sa fac ca Drela la Supra.

Am o inspiratie de zile mari dar inca e in minte totul mai gandesc pana sa finalizez procesul de productie.

Intre timp mi-am refacut comenzile in fuselaj la planorul meu mai vechi din 1995, era prea complicat cu niste tije si parghhii care inversau sensul si se continua cu bovden rezultatul jocurile se adunau si ampenajul orizontal si directia nu reveneau mereu pe 0 si ma enerva chestia asta in zbor pana la urma il rupeam.

Acuma comenzile respective sunt pe bovden si e ok .
Cu ocazia asta, ca a trebuit sa umblu in fuselaj,am smirgluit fuselajul si am dat de pe el jos 3 - 4 straturi de vopsea si de spritchit, care s-au adunat in timp, apoi l-am revopsit dar e mai usor cu vreo 200 de grame, parca zboara mai bine acum.

Primesc in continuare sfaturi.

Ciao Sorin


FELICITARI pt- EFORT urmaresc cu mult interes derularea fabricatiei.........pentru lonjeronul aripii recomand rowingul de carbon, sa vedem finalul
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2013 - 05:44 PM

Roving pe lonjeron, longitudinal, sau pentru matisare ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 17 August 2013 - 08:20 PM

Longitudinal pe longeron (se executa un canal cu fundul semirotund pe longeron, unde se aplica rowingul de carbon...ulterior se slefuieste la nivel )

iar longeronul vine imracat cu balsa.
0

#25 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 17 August 2013 - 08:36 PM

Asa am construit si eu aripa centrala la PHOENIXUL meu , si rezista bine la eforuri.

Fisiere atasate


0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 August 2013 - 09:26 PM

Cred ca voi avea nevoie de un desen :)
Sau, poate imi explicati pe acesta, folosit de Vladimir Models, preluat de la M.Drela, care ar fi diferentele la dv.
Banuiesc ca in loc de platbanda de carbon sus si jos ati folosit bagheta de lemn plus roving.

http://file.espritmodel.com/documents/d_box_build/technology-3.gif
... cu picioarele pe pamant ...
0

#27 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 August 2013 - 11:06 AM

Renatoa ,

nu stiu exact cum vrea sa zica Albert Stefan, dar cred ca nu asa cu ai pus tu in desene.

Vezi ca Drela la lonjeron a facut inima lonjeronului din spuma taiata din aripa nu din balsa cum e in desenele tale. Talpile lonjeroanelor sunt din roving de carbon apoi totul e matisat cu fibra de sticla la Drela. Mi se pare prea rezistent si asa orice ai face planorul nu e solicitat nici pe departe la cat rezista lonjeronul.

In principiu cum arati tu in desene e recomandabil pentru aripi care nu sunt cu impanzire rigida (balsa , fibra de sticla, carbon) ci impanzite cu folie deoarece lonjeronul e foarte rezistent.
Nu e nevoie de asa lonjeron asa rezistent la o aripa cu impanzire rigida deoarece si impanzirea participa la rezistenta.

Nu am facut inca nimic la aripi nu am avut timp si inca nu m-am hotarat cu lonjeronul.
Am mai facut in schimb un fuselaj de planor a iesit ca primul dar mai usor cu 10 grame la 240 grame.E bine asa sunt multumit

Am vopsit in sfarsit aripa de la trainerul facut la sfarsitul anului trecut. Aripa astepta din ianuarie vopsirea ai vazut-o pe model cand ai fost la mine.Urmeaza in curand inaugurarea.

Ciao Sorin
0

#28 Useril este offline   ALBERT STEFAN 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 16-November 10
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:AEROMODELISM - PLANOARE ELECTRICE , si nu numai

Postat 18 August 2013 - 11:28 AM

Eu am avut aripa aproape gata , cind m-am hotarit sa folosesc pe lonjeroane si rowing de carbon,

am aplicat solutia din schita de mai jos. Mentionez ca la aripa mea am folosit NUMAI balsa ,molid si placaj de aviatie

+ binenteles adezivi specifice pentru lemn si rowing.

Fisiere atasate


0

#29 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 18 August 2013 - 08:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 August 2013 - 09:26 PM, a spus:

Cred ca voi avea nevoie de un desen :)
Sau, poate imi explicati pe acesta, folosit de Vladimir Models, preluat de la M.Drela, care ar fi diferentele la dv.
Banuiesc ca in loc de platbanda de carbon sus si jos ati folosit bagheta de lemn plus roving.

http://file.espritmodel.com/documents/d_box_build/technology-3.gif


Fa exact ce ai in poza ta. O sa fie bine fara probleme. Fa lonjeronul principal o ideie ma mic decit grosimea aripii. Peste firul de kevar poti pune o bageta de balsa care se poate slefui usor sa ai trazitie la spuma in fata si spate.
0

#30 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 August 2013 - 11:29 PM

Traian,

lonjeronul din poza mi se pare prea solid e pentru altfel de panoare care sunt impanzite cu folie.

Drela folosea la Supra spuma taiata din aripa si bandaja cu fira de sticla nu cu kevlar.Si lonjeronul lui Drela e foarte tare.

In plus fasie de carbon gata facuta (impregnata deja cu rasina si polimerizata) nu am gasit decat de 1 metru lungime la Sierra si tronsonul principal la mine are 1450mm.

In schimb am banda din roving de carbon si as putea sa fac talpile lonjeronului dar trebuie sa lucrez altfel.

Ciao Sorin
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro