Modelism - RHC Forum: Incarcator Thunder T6 afiseaza eronat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Incarcator Thunder T6 afiseaza eronat

#1 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2013 - 01:02 PM

Surprins de faptul ca incarcatorul din titlu afisa la sfarsitul incarcarii ca a bagat 2067 mA intr-un acumulator cu capacitatea de 1550 mA am verificat cu un multimetru corectitudinea valorilor afisate. Tensiunile sunt in regula, curentul de incarcare nu mai e. Cand el afiseaza 1.5A pe multimetru am 0.96A. Am incercat cu 2A, pe multimetru am 1.36. Am crezut ca pot aproxima ca afiseaza o valoare de aprox. 1.5 ori mai mare decat in realitate dar nu prea merge - cand se apropie de sfarsitul ciclului si scade curentul de incarcare, la o valoare afisata de incarcator de 0.5A, corespunde cu ce-mi arata multimetrul. L-am desfacut si am observat pe una din partile cablajului un circuit intrerupt ( cel care pleaca de la mufa de balansare si trece pe sub acel tranzistor ), l-am suntat cum se vede in poza si am sperat ca de-acolo sa fi fost problema, dar tot eronat arata.
Incarcatorul este luat SH si de la inceput a avut aceasta problema. Cunoasteti vreo procedura prin care as putea calibra acest incarcator?
Fisier atasat  IMG_1561.JPG (104.75K)
Number of downloads: 100 Fisier atasat  IMG_1565.JPG (137.68K)
Number of downloads: 110 Fisier atasat  IMG_1562.JPG (83.1K)
Number of downloads: 104 Fisier atasat  IMG_1569.JPG (127.91K)
Number of downloads: 97
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2013 - 01:17 PM

Mi se pare mie, sau dumneata masori curentul de intrare ?
Atentie, nu este acelasi cu cel de incarcare !
Daca la intrare ai 12V si incarci 2s, este exact diferenta care nu ti-o explici.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 June 2013 - 01:18 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2013 - 03:15 PM

[quote name='renatoa' timestamp='1371554258' post='663699']

Asa este, masor curentul de intrare, dar incarc un lipo 3s. Si apoi tot cred ca afiseaza eronat - nu am cum sa bag 2000 mA intr-un acumulator cu o capacitate de 1550 mA
0

#4 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 18 June 2013 - 03:54 PM

pune multimetru pe iesirile de forta(acolo unde conectezi cablul de incarcare,inseriat).El mai are si pierderi pe traseu,ecranul si iluminarea lui,coolerul,caldura degajata,oare unde se vad astea??

Daca tot arata aiurea e ceva cu el.Eu am sursa cu display de putere(arata tensiunea si amperajul pe care il scoate,la 3s incarcat cu 3a sursa imi arata 3,5A si 12,4v valori de iesire din sursa,deci vreo 0,5 a se pierd prin iluminat,cooler si caldura degajata)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 June 2013 - 03:56 PM

0

#5 Useril este offline   Screamer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2013 - 04:31 PM

Intotdeauna la incarcare va intra mai mult curent decat capacitatea acumulatorului...Daca el are 1550mA nu inseamna ca dupa ce a bagat 1550mA s-a terminat incarcarea. Pe urma mai e si ce ti s-a spus mai sus, tu masori curentul total (ce intra in baterie + ce consuma display, electronica, cooler.... )
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
0

#6 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2013 - 04:34 PM

[quote name='Ciprian97' timestamp='1371563698' post='663722']
pune multimetru pe iesirile de forta(acolo unde conectezi cablul de incarcare,inseriat).El mai are si pierderi pe traseu,ecranul si iluminarea lui,coolerul,caldura degajata,oare unde se vad astea??

Corect. Voi incerca sa pun aparatul de masura la iesirea din charger si sa vad ce iese. Tot mi se pare ca e ceva aiurea cu el - imi arata ca baga mai mult decat capacitatea acumulatorului. Si asta o face cu toti acumulatorii. cam de 1.5 ori mai mult. Cautand pe net am gasit o procedura de calibrare dar aplicabila doar pentru tensiune. Se apasa simultan butonul de Start si Decrease inainte de alimentarea charger-ului si intra in meniu de calibrare. Dar repet - doar pentru tensiune. Speram sa existe ceva similar si pentru intensitate.
0

#7 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2013 - 10:42 AM

Am pus aparatul de masura la iesirea din charger. Daca el afiseaza ca incarca cu un curent de 2 amperi, multimetrul arata doar 1A. E clar ca chargerul afiseaza aiurea. Ma consolez cu faptul ca treaba si-o face.
0

#8 Useril este offline   Screamer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2013 - 11:22 AM

Ar trebui sa incerci sa conectezi incarcatorul la interfata unui calculator daca ai aceasta posibiliatate, si sa urmaresti graficul de incarcare...

Iti spun asta deoarece, incarcatorul poate sa afiseze ca incarca cu 2A dar este vorba de un curent dat in impulusuri si nu este un curent continuu...deci s-ar putea ca multimetrul sa iti afiseze valoarea medie a curentului.

Incearca sa vezi daca ai un mod de masurare in curent alternativ ?
P-40E - Captiv (Video cu primul zbor)
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
0

#9 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 19 June 2013 - 01:44 PM

Eventual imprumuta un cleste de curent mai de firma. Incarcatoarele astea cam toate dau impulsuri la iesire (nu stiu daca e mai bine pt acumulator cred ca e mai simplu dpdv al schemei)

Daca chiar si chiar te roade poti sa apelezi la un electronist sa vada cum e facuta citirea curentului (rezistenta sau traf de curent sau deloc, estimeaza din comanda care o da) si daca e ceva decalibrat p-acolo.
USER BANNED BY ADMIN
0

#10 Useril este offline   Stratos 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 15-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2013 - 01:58 PM

Multumesc Screamer si DanB. Nu ma streseaza in mod deosebit anomalia, cum spuneam treaba si-o face si asta este important. Dar na, stii cum e - cand ceva ti se pare in neregula vrei sa vezi ce si cum. Sa vad cum il pot conecta la un computer. Dar n-am idee ce soft trebuie folosit si ce ar trebui sa vad pe acel grafic de incarcare.
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 June 2013 - 03:57 PM

Imediat langa mufa de conectare baterie minus sunt doua rezistente de 0.1 Ohmi in paralel, acela este suntul de masura curent.
E posibil ca una sa fie dusa, rezultatul ar fi ca afiseaza 2A si incarca cu 1A, ceeace duce la dublarea timpului de incarcare, dar chargerul nu stie asta, asa ca judeca in mintea lui ca a bagat in accu dublu decat trebuie, cam ce se petrece la tine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 June 2013 - 04:05 PM

Si o atentionare, pentru toata lumea !
Atentie la bagat nasul in meniul de service descris mai sus, odata facuta calibrarea, meniul acela dispare pentru totdeauna ! Facuta prost, cu ea ramai !!!

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 June 2013 - 04:05 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 19 June 2013 - 07:22 PM

Vezi postarearenatoa, la 19 June 2013 - 04:05 PM, a spus:

Si o atentionare, pentru toata lumea !
Atentie la bagat nasul in meniul de service descris mai sus, odata facuta calibrarea, meniul acela dispare pentru totdeauna ! Facuta prost, cu ea ramai !!!

MDEAH,eu o pot face de cate ori vreau pe accucelul meu,nu este varianta moderna e una mai veche dar sincer erau mai bune cele vechi ca poti regla tensiunea la nesfarsit.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro