Modelism - RHC Forum: Problema - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Problema Drivere,BOB,MPP

#1 Useril este offline   odin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 425
  • Inregistrat: 19-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:aero, navo, auto

Postat 15 May 2013 - 08:17 PM

Hristos a inviat!
Salutari!

Am de la un amic, o cutie(BOB, 4 drivere si o sursa AT, toate conexiunile facute) + 4 MPP de imprimanta(1,4A).

Electronica e facuta cu SN74LS541(BOB) si L297&L298(drivere) dupa schemele de aici:
http://www.otocoup.c...L6208_e.htm#Cmd

Sunt pentru un CNC de taiat spuma(asta vreau eu, initial trebuiau sa ajunga ruter).

Am reglat curentii necesari pentru motoare, urmarind tensiunile de referinta.

Dupa ce am confectionat+verificat cablul paralel(1 la 1 la fiecare capat), verificat motoarele si conexiunile,verificat pinii in Jedicut, motoarele s-au ROTIT !!!

Problema e ca nu am reusit(in Jedicut// Mach3 inca ma chinui cu manualul) sa-l fac sa se "invarta" cum trebuie. Motoarele pe cele 2 axe nu se rotesc sincron pe X, iar pe Y unul nu se roteste deloc.

Motoarele sunt blocate cand placile sunt alimentate. Motoarele se incalzeau foarte tare(frige) la aprox.2A, la 1,5A parca mai merge, dar tot faci ochiuri pe ele. un motor bazaie cand am redus curentul de la 2A la 1,5A.( Motorul poate fi defect, desi are bobinele ok? )

Caldura mare in cutie - inclusiv la sursa AT - fara activitate, fara capac. Radiatoarele de la L298(puntile H?) parca se incalzesc inegal(apreciat cu mana, maine iau si termometrul fara contact cu mine).

Am schimbat iesirile in BOB si am ajuns la concluzia ca a 4-a iesire nu functioneaza.

Ce sa mai incerc pana la demontat placile electronice si verificat cablajele,lipiturile si conexiunile - are niste elemente de tabla prinse cu popnituri.

Are mufe DB-25(paralel) pt conexiunile motor-driver(cate 4 pini pt firul de la MPP),prinse tot cu popnituri.

Am multe dileme, dar daca va "bagati" ca la discutia despre mecanica "CNC ieftin" am nadejde ca rezolvam problema repede. ;)

Sanatate!

PS:nu am stat sa caut in memorie termenii de dictionar, cred ca am fost destul de exact si in aceste conditii.ii lasam pe altii sa fie "dottori".
0

#2 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 16 May 2013 - 06:23 AM

Man , eu nu ma pricep la alectronica , dar din cate stiu , in momentul in care "angajezi " sistemul , este normal ca
motoarele sa fie " blocate " , adica sa nu le poti unvarti cu mana ( bine , depinde de putere ... )

Daca ai doua motoare care trebuie sa se invarta la fel , pai nu trebuie ca unul sa fie setat master iar celalalt slave ? Eu asa am
setarea la masina mea pentru motoarele de pe masa ... Setarea asta se face software ( in mach3 )

La fel , este normal ca motoarele sa se incalzeasca daca "impingi " mai mult curent decat suporta ele ( parca ziceai ca sunt de 1,4A ) .
Eu zic sa nu le dai mai mult de 1-1,2A , iar ca sa nu mai bazaie , umbla la decay ...

Daca o iesire din BOB nu functioneaza , poti totusi sa pacalesti sistemul sa duca 4 motoare ... pe una din iesiri legi cele doua motoare
care trebuie sa mearga la fel , sistemul n-o sa stie , dar nici nu mai poti sa le pui maste/slave . Apare riscul ca in cazul in care unul din motoare
crapa , celalalt continua "alergarea " ... chestie nu tocmai buna pentru "sanatatea" masini ...

Repet , eu la alectronica sunt tufa , vorbesc doar din experienta mea , destul de limitata dealtfel ...
0

#3 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 17 May 2013 - 08:40 PM

ar trebui sa ne dai niste print-screens cu configul mach-ului
si ar fi bine sa decuplezi toate driverele intial, sa pui unu cate unu
cum merge unu si face ce trebuie cum il pui si pe al doilea
asa iti dai seama cand si unde apare buba

pe de alta parte o sursa de PC e cam putin ptr ce ai tu acolo
la motoarele alea de obicei le trebuie tensiune mai mare, nu doar 12v

cum zicea si gabi (katran), nu le da prea multi amperi, cel putin ptr inceput, pana le vezi ca merg
la fel, conectandu-le pe rand iti faci si o idee cam cat duce sursa, cand incepe sa se incinga

cred ca cel mai bine ar fi sa mergi cu motoarele in Master/Slave
cel mai bun "pin assignment" ptr 4 steppere mmi-a parut a fi cel folosit in driverele Gecko G540
nu toti pinii de pe LPT pot fi folositi in orice rol (STEP/DIR/ENABLE)

unii prefera sa aibe pini de ENABLE si acesta sa se activeze din soft
eu prefer sa nu "pierd" nici un pin de pe paralel ptr asa ceva si cuplez mereu driverele cu pinul de ENA allways ON (se activeaza automat la alimentare si stau asa indiferent de starea softului).
din cauza asta iti stau motoarele in frana la alimentare. nu e nimic gresit aici. poti insa activa ENA din sfot, chiar un singur pin de pe LPT ptr toate driverele
nu vad insa la ce ar ajuta in cazul tau
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#4 Useril este offline   odin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 425
  • Inregistrat: 19-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:aero, navo, auto

Postat 08 June 2013 - 06:55 PM

Deocamdata las balta L297/L298 si incerc sa fac un driver cu TB6560.

Cel de aici: http://reprap.org/wi...Stepper_driver.

Am PCBul facut si astept integratul.

Ce parere aveti?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro