Router CNC 4 axe
#61
Postat 27 November 2013 - 01:18 AM
sunt exact setarile pe care le foloseam eu cu o freza de 1kw de 100 roni luata din bazar (doar angajarea laterala era de 5 mm ca sa respect recomandarea de 40% din diametru) si a mers fara sa dea vreun semn de oboseala, e si acum la fel de vioaie.
ideea e ca pt a duce la bun sfarsit un task nepretentios cum este lucrul in lemn atunci cand nu iti pui foarte acut problema productivitatii sau a preciziei plaja de alegere a motorului de frezare e foarte larga si sunt motoare foarte ieftine care sunt in stare sa mearga pana la limita de rezistenta a sculei.
mincof probabil a vrut sa evidentieze faptul ca la turatii mici puterea scade foarte mult (totusi sa opresti un motor cu mana...ce test e asta?) dar eu unul nu reusesc sa identific un task pe un router care lucreaza in lemn care sa necesite turatie sub 12000/min, in general se foloseste feed cat mai mare si turatie crescuta pana la limita in care lemnul ramane "alb", asa ca nu vad relevanta unui astfel de test.
#62
Postat 27 November 2013 - 01:19 AM
mincof, la 27 November 2013 - 01:13 AM, a spus:
Dar cum nu poti sa primesti mesaje in mesagerie, ti-l pun aici, si vreau sa-i dai curs. Ca m-am plictisit:
Pentru Bitex:
Salut,
Am o rugaminte, daca poti sa-mi desfintezi contul, ca deja m-am plictisit de astia care se pupa in fund unul pe altul, si cred ca forumul a luat-o razna.
Vreau sa cred ca eu sunt idiotul pe aici, si nu 3-4 useri din zona asta.
Deci nu mai vreau sa fac parte din forumul asta, si sa-mi vad de ale mele in continuare. Cand dai un sfat, nu esti bun, cand le arati ceva ce nu or sa puna mana in veci, este lucru prost. Sa pup in fund, nu pot. Totusi sunt barbat, cred.
Deci te rog mult desfinteaza-mi contul, ca sa ne linistim cu totii.
O seara buna, si neaparat cum intri pe mail, desfinteaza-l pe cont.
Valentin
As bea o bere dar nu am, asa ca deschid o sticla de coniac bun.
Un nou inceput!
Exista viata dupa Mincof?
#63
Postat 27 November 2013 - 01:27 AM
mincof, la 27 November 2013 - 01:13 AM, a spus:
Dar cum nu poti sa primesti mesaje in mesagerie, ti-l pun aici, si vreau sa-i dai curs. Ca m-am plictisit:
Pentru Bitex:
Salut,
Am o rugaminte, daca poti sa-mi desfintezi contul, ca deja m-am plictisit de astia care se pupa in fund unul pe altul, si cred ca forumul a luat-o razna.
Vreau sa cred ca eu sunt idiotul pe aici, si nu 3-4 useri din zona asta.
Deci nu mai vreau sa fac parte din forumul asta, si sa-mi vad de ale mele in continuare. Cand dai un sfat, nu esti bun, cand le arati ceva ce nu or sa puna mana in veci, este lucru prost. Sa pup in fund, nu pot. Totusi sunt barbat, cred.
Deci te rog mult desfinteaza-mi contul, ca sa ne linistim cu totii.
O seara buna, si neaparat cum intri pe mail, desfinteaza-l pe cont.
Valentin
Mie nu-mi mai place ce vad :(
#64
Postat 27 November 2013 - 01:29 AM
raduapetrei, la 27 November 2013 - 01:19 AM, a spus:
Exista, dar nu-i vorba de asta. Ca nu scapa de noi si nici noi de el. Suntem in acelasi rahat pana la capat,...
Imi pare rau, nu pot "desfiinta" conturi in nici un fel. Daca te avantajeaza, pot ascunde sau sterge mesaje si cam atat. Indirect ti-am spus ceva mai devreme, motorul ala este sau era un motor bun. Poti freza in lemn si cu 100W la fel de bine ca si cu 2kW. Ai de facut finisaje cu freza de 2 mm diametru si explica-mi si mie daca un motor de 4kw e mai eficient decat unul de 500W. Nu este ca nu suporta scula. Nici macar de 100W nu ai nevoie. Si aproape sigur, putini au mecanica atat de solida cu motoare atat de puternice incat sa blocheze un motor de 1kW in timpul frezarii. Vorbim de conditii normale de frezare nu de tot felul de ciudatenii.
Ca tot ai adus vorba, Teleflyer, un rahat din ala de motor am avut si eu, de 1kW si mi-am facut treaba si in lemn si in aluminiu, totdeauna la turatie minima sa nu omor sculele. Ani de zile. Si tot ai luat plasa, ca in Metro gaseai freza la 99 ron cu tot cu setul de scule :yahoo: , trusa care in bazar se vinde cu 40-50 lei. Adica am mai spus, cu o freza de 15 euro iti poti face treaba pana treci de faza cu invatatul, fara nici o problema. Vezi cu ce se mananca domeniul faci o mecanica adevarata si apoi te arunci la ceva de 500 euro ca sa nu zici ca te faci de ras.
Nu are rost sa incepi cu ceva scump, daca nu esti sigur ca ai nevoie de asa ceva.
Apropo, singurul dezavantaj al acelor motoare de 2 lei este faptul ca nu poti sa scazi turatia si sa mai ramana si ceva cuplu in ele. Uneori 11.000 rpm este mult pentru anumite materiale. In rest, Dumenzeu cu mila.
Am trait s-o vad si pe asta, pe mincof suparat!:drinks:
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 November 2013 - 01:31 AM
Telefon: 0721 385365
#65
Postat 27 November 2013 - 01:31 AM
#69
Postat 27 November 2013 - 01:47 AM
bitex, la 27 November 2013 - 01:29 AM, a spus:
Am trait s-o vad si pe asta, pe mincof suparat!:drinks:
Cineva trebuie sa poata sa-l desfinteze. Administratorul site-ului. Astept o adresa de mail ca sa pot sa-l rog sa-l desfinteze. Asa este normal si legal.
Acum, ca sa se afle ce am vrut sa spun este ca acel motor care se spune ca are 2,2kw, nu consuma 7A in gol, si nici 11A in sarcina (ca asa ar fi normal). Daca cumva este si invertorul chinezesc, la 10Hz, normal in gol trebuie sa consume motorul 9A. Cand ii cresti frecventa, scade consumul. Dar am curaj sa pun pariu, ca consuma mult mai putin, si il opresc si cu mana la 10Hz.
In stejar stratificat, frezez cu un perske de 750w foarte lejer. In fibra de sticla de 14mm, la fel merg cu un motor de 18v cu cartus fara nici o problema. Asa ca teoria cu 2kw in lemn, cade. Da bagi 2kw cand tai placa de pal de 20mm dintr-o trecere.
Asta a fost ultimul meu mesaj.
Bitex, cineva din staful tau, trebuie sa-mi stearga contul ( ca asa este legal, intri cand vrei si pleci cand vrei, si nu cand poti), ca nu mai are rost sa bat campii pe aici daca nu ma pricep. Deci astept o adresa de mail in pm ca sa-i cer acest "favor"
#70
Postat 27 November 2013 - 01:54 AM
mincof, la 27 November 2013 - 01:47 AM, a spus:
... ca asa este legal, intri cand vrei si pleci cand vrei, si nu cand poti),
Baga o bere rece si poate-ti trece. Nu-i de acelasi calibru, dar vorbeste si cu cei de pe facebook sa-ti stearga contul, din aceleasi motive, ca-i normal si legal si vezi daca poti.
Legat de opritul cu mana, n-o lua personal, dar depinde de mana. Adica unii folosesc dreapta, altii stanga. Poate e vreo unul care seteaza controlerul pe cuplu constant si nu-l opresti nici cu Claudia Schiffer dezbracata. Apropo, ma gandeam sa-ti fac cadou un stepper de 10 Nm daca-l poti opri cu mana la 15 rpm. Si are doar 15W mecanici. Hai sa fim seriosi si sa nu amestecam merele cu perele.
PS. Ca tot ne prostim, eu am oprit de multe ori motorul de 1kW cu mana libera (normal ca aveam manusa din piele...) cand era setat pe viteza minima. Si de multe ori in joaca, l-am impiedicat sa porneasca, tinandu-l cu mana. Iti dai seama ca are putere cat sa amesteci in ceasca de cafea...
Ca tot zici ca nu mai intri, iti zic si eu ca nu o sa rezisti. Asa ca mai bag un PS.
Recunoaste si tu o data in viata ca ai zbarcit-o cu explicatia aia cu puterea din motive de oboseala sau neatentie si noi ne facem ca n-am citit mesajul ala.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 November 2013 - 02:02 AM
Telefon: 0721 385365
#71
Postat 27 November 2013 - 02:00 AM
bitex, la 27 November 2013 - 01:54 AM, a spus:
Ai sa razi, dar l-am sters. Poti sa-l stergi, dar trebuie sa stii cum. Daca vrei sa-l stergi, da-ti drumul la mesagerie, si te-nvat.
Deci stergemi-l.
#72
Postat 27 November 2013 - 02:10 AM
L-ai dezactivat, l-ai golit de continut, ai schimbat profilul, dar contul nu l-ai sters. O sa primesti mesaje de la unii ca vor sa te pupe sau sa-ti devina amici cat de curand...
Daca esti chiar asa de uracios, contul se poate sterge. Dar nu esti asa si nu vrei asta.
O bine astepti cu rabdare sa ne prinzi la cotitura cu cate o greseala sa ne-o tragi cu simt de raspundere. Toti gresim. Si chiar daca nu gresim, daca ceilalti zic ca-i gresit, spui ca ei si faci ca tine.
Hai pa!
PS. Pe mine ma enerveaza forumul asta ca e incurcat de golit mesageria. Inainte arhivam de doua ori si o goleam pe toata. Acum trebuie sa iau discutie cu discutie, bucata cu bucata. S-o faca mama pe asta, ca eu n-am timp. Imi pare rau. N-avem mesagerie, primim doar porumbei.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 November 2013 - 02:12 AM
Telefon: 0721 385365
#73
Postat 27 November 2013 - 02:15 AM
Deci contul meu este dezactivat total.
Poti sa o faci, dar trebuie sa urmezi niste pasi mai ascunsi de public. Pentru ca este obligatoriu la ei sa-ti dea posibilitatea sa te cari definitiv.
Deci sterge-mi contul, ca m-am retras din forumul asta.
#74
Postat 27 November 2013 - 02:24 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 27 November 2013 - 02:30 AM
Telefon: 0721 385365
#75
Postat 27 November 2013 - 04:36 AM
mincof, la 26 November 2013 - 11:42 PM, a spus:
hai ba frate, iar incepi? parca ziceai ca-ti iei jucariile si pleci! esti fix ca un copil de 4 ani care se impotriveste doar ptr a-l ruga parintii sa faca ce trebuie!
sau care e problema ta? ca ne pupam noi intre noi in fund?? asa si? te oftici ca pe tine nu e pupa nimeni?
ca motoarele chinezesti nu au cati KW scrie pe ele? posibil, plauzibil, dar da-mi alta alternativa cu acelasi raport calitate/performante/pret! si vorbesc aici de ce gasesti constant pe piata, nu surse ocazionale!
zici de routerul lui radu ca e firav? o fi, ca prea zici cu foc! dar totul e relativ si tot la acel raport calitate/performante/pret ne intoarcem!
asa ca lasa oamenii sa mearga cu ce vor ei si sa construiasca ce vor ei si cum pot ei! dragoste cu sila nu se poate!
si daca ai bunavointa sa le dai vreun sfat, da-le unu care sa nu irite "audienta"
cum era vorba aia?... Mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu.
Buna dimineata!
Gone Sailing! S/Y Haimana
#76
Postat 09 December 2013 - 09:05 PM
Am intrat pe acest forum si m-am inregistrat ca am gasit cativa pasionati de cnc-uri.
Am citit mai multe topicuri si m-am amuzat la unele, ma refer de glume care merg intre pasionatii... de meserie si nu numai.
Sunt inginer mecanic, lucrez ca designer in industria mobilei si pasionat de lucruri noi.
Firma la care lucrez e una care e un branch la una germana, poate o capuseala, in fine. E super in schimb ca niciodata nu faci lucruri identice. Fiecare proiect are cate o provocare in el.De aia am cam si ramas. Bine si pretul e bun.
Si cautam resurse prin care sa ma pot desprinde.
Pasionat de mecanica, designer 3D, cu ceva experienta in proiectare matrite de injectie si cateva mici inventii-imbunatatiri la scule profi (astea numai ptr un alt colaborator pasionat) in fine, ce m-am gandit ca as putea valorifica mai bine ce am si ce stiu si sa-mi fac propriile produse si sa le vand.
Si mi-a trecut prin cap ca tot ceeea ce stiu se potriveste bine... zic eu, si la asta sa-mi raspundeti voi care sunteti mai vechi, cu prelucrarile pe cnc.
Si am gasit o sursa de vanzare ptr produse prelucrate pe cnc.
Apoi am zis ca sa-mi cumpar un cnc.
Am cautat si am gasit ceva. Si tot cautand am gasit si acest topic. Si am zis ca inainte sa cumpar ar trebui sa consult specialistii.
O alta problema e ca am gasit putine cnc cum mi-as dori. Cursa activa ar fi cea mai buna 600x900x200mm. Desi elementele care cred ca le voi face, s-ar incadra intr-un cnc cu 3 axe, cred ca ar fi OK sa am si a 4-a axa. Tot facand un market de piata, am gasit si ca se poarta si produse din aluminum sau alama, bineinteles ca de dimensiuni mai mici.
Ar merita ma gandesc ca ar fi mai OK sa-mi fac unul, as cunoaste mai multe despre un astfel de utilaj si probabil ar costa si mai ieftin (tinand in seama si munca mea, evident).
Am cauta piese pe ebay, am gasit ceva, nu stiu cat sunt de bune.
Sunt si pe piata din RO ceva?
Ce sfaturi imi puteti da?
Cu stima,
Liviu
#77
Postat 09 December 2013 - 10:51 PM
si bine ai venit
sincer, sa cumperi ceva de pe piata din RO, la preturile vehiculate, mie nu-mi suna bine
cine stie cum, sa te arda buza, sa iti trebuiasca a doua zi si sa ai si norocul ca marfa sa fie pe stoc
altfel... ebay.de, ebay.com etc
ca sa faci o masina, da, iesi mai ieftin dar nu ptr mult timp
depinde acum de la ce nivel pleci
eu am plecat cam de la zero, de la 3 imprimante matriciale A2 cu care clar nu am facut nimic
si apoi am inceput sa cumpar piese, intai cele mai ieftine si dupa aia din ce in ce mai scumpe
mi-am modificat masina de vreo 8-9 ori in 3 ani si am bagat cam dublu in ea fata de cat as baga acum daca ar fi sa o fac de la zero
dar am totusi 3 ani de experienta in rupt freze si construit diverse subansamble
bafta si kipintaci
Aceasta postare a fost editata de sebba: 09 December 2013 - 10:52 PM
Gone Sailing! S/Y Haimana
#78
Postat 10 December 2013 - 09:22 AM
liviu.mi, la 09 December 2013 - 09:05 PM, a spus:
Buna Liviu.
Iti dau eu un prim sfat: completeaza locatia in profil sa stim de unde esti. Singurul motiv pentru care ne-ar interesa asta este ca poate gasesti in zona pe cineva cu care sa discuti linistit si de la care sa primesti mai mult ajutor.
Bine ai venit printre noi! Ai cam tot ce trebuie sa realizezi ce ti-ai propus.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 10 December 2013 - 10:20 AM
Telefon: 0721 385365
#79
Postat 10 December 2013 - 10:18 AM
In primul rand , explica exact ce materiale vrei sa prelucrezi , la ce precizie , cam care sunt cursele
de lucru necesare , si , cel mai important , ce buget ai disponibil . Este posibil sa gasesti o masina
gata de lucru , care sa se incadreze in buget , si scapi de multe batai de cap ... intri direct in productie ,
nu mai pierzi timp , bani si nervi cu constructia , recuperezi investitia repede .
Pe de alta parte , este bine sa incerci sa construiesti singurel masina ... vorba ta , inveti si intelegi altfel
toata chestia ... pregatire zici ca ai , un software CAD/CAM nu sunt o problema de invatat ...
Sfatul meu ? Nu te zgarci la cativa dolari si nu face compromisuri ... fa-ti lectiile temeinic inainte sa te apuci
sa cumperi componente , nu arunca banii pe gunoaie chinezesti ieftine , ca o sa-ti tragi palme mai tarziu ...
Fa-ti mai intai un proiect/schita de design ca sa afli cam ce ai nevoie in materie de piese/motoare /electronica ...
Sunt cativa baieti pe-aici pe forum care au construit masini , au build-log-uri prezentate ... citeste tot , pune
toate intrebarile necesare , chiar daca o sa mai primesti raspunsuri acide ... n-o lua personal , ca nu-i interesul tau .
Succese dom' inginer , si bafta .
Gabriel.
#81
Postat 10 December 2013 - 11:05 AM
Oricum greseli sunt indiferent, dar pe unele le poti ocoli, altele le preintampini.
Si eu vreau sa fac ceva bun din prima, ca vreau sa scot si ceva bani cu asta.
Liviu
#83
Postat 10 December 2013 - 11:22 AM
katran, la 10 December 2013 - 10:18 AM, a spus:
In primul rand , explica exact ce materiale vrei sa prelucrezi , la ce precizie , cam care sunt cursele
de lucru necesare , si , cel mai important , ce buget ai disponibil . Este posibil sa gasesti o masina
gata de lucru , care sa se incadreze in buget , si scapi de multe batai de cap ... intri direct in productie ,
nu mai pierzi timp , bani si nervi cu constructia , recuperezi investitia repede .
Pe de alta parte , este bine sa incerci sa construiesti singurel masina ... vorba ta , inveti si intelegi altfel
toata chestia ... pregatire zici ca ai , un software CAD/CAM nu sunt o problema de invatat ...
Sfatul meu ? Nu te zgarci la cativa dolari si nu face compromisuri ... fa-ti lectiile temeinic inainte sa te apuci
sa cumperi componente , nu arunca banii pe gunoaie chinezesti ieftine , ca o sa-ti tragi palme mai tarziu ...
Fa-ti mai intai un proiect/schita de design ca sa afli cam ce ai nevoie in materie de piese/motoare /electronica ...
Sunt cativa baieti pe-aici pe forum care au construit masini , au build-log-uri prezentate ... citeste tot , pune
toate intrebarile necesare , chiar daca o sa mai primesti raspunsuri acide ... n-o lua personal , ca nu-i interesul tau .
Succese dom' inginer , si bafta .
Gabriel.
Multumesc f mult ptr sfaturi.
Da, sunt solutii mai multe, nici eu nu stiu care s-o adopt.
Tocmai ca nu vreau sa fac compromisuri, vreau sa iasa bine.
In principiu, oca materiale de lucru as avea: lemn, plastic, poate si piatra, si ma gandesc sa pot prelucra si aluminium si alama, am vazut ca se poarta.
Precizia trebuie sa fie buna 0,01 eu zic ca-i suficienta.
Vreau sa mearga repede, sa nu stau dupa ea, sunt constrans de timpi f mici de executie.
Presupun ca atarna si de soft...
De bani, nu cred ca-i o problema, sper sa ma pot incadra undeva la 2000 eur.
Masa sa fie de 600x900x200 cursa activa.
Cadrul suport o sa fie din rectangular 40x40x2(3), asamblat prin sudura.
Masa sa fie din Al profile, zic eu ca-i cel mai OK, nu stiu exact.
Constructia trebuie sa fie solida.
Miscarea pe x sa fie cu 2 motoare, cred ca solutia aleasa de Dvs e f buna, m-am uitat pe cateva proiecte propuse pe forum.
Motorul principal de prelucrare sa fie de 1,5kw.
Cam asta e in principal ce zic eu.
O sa fac si un mic proiect, sau poate ca mai bine as lua de la Dvs, daca imi permiteti.
Cu stima,
Liviu
#84
Postat 10 December 2013 - 11:23 AM
liviu.mi, la 10 December 2013 - 11:07 AM, a spus:
Cum zicea cineva, ca o ora de vizionare face cat o mie de ore de studiu...
Daca ai chef , te invit deseara pe la mine ... zona Pasajul Marasesti / cafeneaua Zebra . Vezi niste componente ,
vezi si o masina , povestim ... suna-ma inainte la 0742 11 30 11 .
cheers.
#85
Postat 12 December 2013 - 04:58 PM
katran, la 10 December 2013 - 11:23 AM, a spus:
vezi si o masina , povestim ... suna-ma inainte la 0742 11 30 11 .
cheers.
Multumesc f mult. Am invatat multe de la tine.
Esti pasionat nu gluma.
#88
Postat 14 December 2013 - 10:00 PM
profilul ala de 80x40 de aluminiu, am intrebat si eu la tech-con si mi-au spus ca au in vre-o 3 variante
era o varianta mai strong (cred ca mai groasa in carne) la vre-o 200 ron/m una mai light la vre-o 122ron/m
de care ati ales voi ?
m-am mai uitat pe filmuletele facute de voi, foarte interesante
din ce am citit aici cnc-ul ala cu triunghiuri pe laterala am subinteles ca e a lui "seba"
si pe mine ma cheama tot sebastian dar asta nu cred ca conteaza
ce-i drept ma fermrcat ideea aia
as vrea sa intreb daca nu sunt prea indraznet cum l-a stabilizat la miscarea capului transversala ?(mai ales cind se ridica in partea de sus)
nu am inteles asta, intradevar am vazut ca placile laterale sunt foarte groase dar probabil tre sa nu flambeze cind se misca de la stanga la dreapta
oricum va multumesc din suflet ca ma-ti indrumat pana acum si mi-at dat si un picior in fund ( in special lui katran )
ma apucam orbeste de munca si faceam un rahat
o sa concep alta schita pe ideea aia a cnc-ului cu triunghiurile pe laterale (foarte interesanta gandirea) numai ca buba mea e ca deja am 3 motoare 425 ocz, un driver chinezesc hy tb6650, si cred ca o sa folosesc curele sa imping din lateralele cnc-ului
si daca nu imi permit Hiwin sa pun peste tot ghidaje cu suport
sigur n-o sa imi permit tot din aluminiu la inceput dar sa o fac in asa fel ca sa pot inlocui pe parcurs
inca odata multumesc
#89
Postat 14 December 2013 - 11:59 PM
asta de aicie al meu, unul din ele; despre el e vorba cand intrebi de stabilizare?
daca da:
am ajuns la varianta asta in care ridic si cobor toata traversa portalului deoarece nu ma impac deloc cu ideea de a avea motorul de frezare departat de patinele de pe axa Z si de axa X (a traversei portalului)
aveam nevoie de curse mai mari pe Z si alta varianta abordabila practic nu am gasit
cat despre stabilizare, probabil te uiti la pozele in care era neterminat
lateralele portalului sunt "inchise" si sus cu un alt profil fix, profil care in pozele de pe net nu prea se vede
deci portalul e ca un portal clasic doar ca sinele de pe X nu sunt pe profilul de sus ci sub el, pe alt profil mobil (pe Z)
ca si idee, portalul poate fi aproximat cu un U intors si traversa mobila (X-ul) ca un dreptunghi ce culiseaza pe Z in iteriorul U-ului, sinele Z-ului fiind pe interiorul lateralelor portalului
deformarea "in romb" e practic inexistenta ptr ca cele doua structuri se rigidizeaza reciproc.
daca nu despre acea masina era vorba... zii care era de fapt si vedem ce nu ai inteles :drinks:
Gone Sailing! S/Y Haimana
#90
Postat 15 December 2013 - 12:06 AM
insa in timp, la upgradari, am trecut pe seria heavy
ti-as recomanda sa iei heavy din start daca stii exact cum vrei masina
daca inca o dezvolti si vrei sa o upgradezi in viitor poti lua si serii mai slabe. oricum, de la MDF la profile light e un pas mare, spre bine
pe de ata parte nu te grabi sa iei profile. furnizorii sunt acolo si la anu
ia sinele intai. de acolo pleaca tot.
Gone Sailing! S/Y Haimana