Modelism - RHC Forum: Router CNC 4 axe - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Router CNC 4 axe

#1 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 07 April 2013 - 03:16 PM

Salut toti pasionatii in 3 sau 4 axe.
Am inceput constructia unui cnc avand cursele utile de 700x550x180mm.
Structura din profile de aluminiu 80x40, tabla aluminiu calibrata de 12 si 15mm, ghidaje profilate Hiwin de 20mm pe x si y si 15mm pe z, transmisie cu surub cu bile de 16x10mm pe x si y si 16x5 pe z. Motorul de frezare inca nu stiu de care va fi. Despre motoarele de frezare cred ca ar trebui sa discutam mai multe cu aceasta ocazie sa vad si parerile voastre.
Motoare pas cu pas de 3Nm, drivere profi 4,2 A , BOB produs de www.sscnc.ro, sursa 36v (dusa pana in 40V)
Atasez cateva desene din faza de proiectare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ansamblu 41.jpg
  • Imagine atasata: ansamblu 4.jpg
  • Imagine atasata: ansamblu 42.jpg
  • Imagine atasata: ansamblu cu axa4-1.jpg
  • Imagine atasata: ansamblu cu axa4-4.jpg

0

#2 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 07 April 2013 - 03:42 PM

Si partea de comanda.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ansamblu monitor.jpg
  • Imagine atasata: Photo7.jpg
  • Imagine atasata: Photo8.jpg
  • Imagine atasata: Photo9.jpg
  • Imagine atasata: Photo10.jpg

0

#3 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 07 April 2013 - 03:57 PM

Axa rotativa o am facuta de anul trecut cand am facut primul cnc.
Cateva miscari pe vechiul cnc:



Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Photo1.jpg
  • Imagine atasata: Photo16.jpg
  • Imagine atasata: Photo17.jpg
  • Imagine atasata: Photo2.jpg

0

#4 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 April 2013 - 04:01 PM

Au sosit si componentele din aluminiu si am inceput asamblarea.
Tablele aveau ceva zgarieturi pe ele si le-am sablat. Arata foarte bine (zic eu).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Photo11.jpg
  • Imagine atasata: Photo12.jpg
  • Imagine atasata: Photo13.jpg
  • Imagine atasata: Photo14.jpg
  • Imagine atasata: Photo15.jpg

0

#5 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 April 2013 - 04:15 PM

Si profilele de 80x40 de la MK.
Suruburile vor fi schimbate cu suruburi cu cap imbus. N-am mai avut rabdare sa ajunga noile suruburi asa ca...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: masa 2.jpg
  • Imagine atasata: masa 1.jpg

0

#6 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 08 April 2013 - 06:26 PM

Da !!! Frumos !!! Cred ca o sa fie un build-log bun .

Ce vrei sa faci cu masina ? Ce precizii vrei sa obtii ? De ce folosesti solutia
cu un singur surub pe sub masa , si nu doua pe laterale ? Din cauza de costuri ?

Motor de frezare gasesti usor , depinde ce bani esti dispus sa cheltui ...si mai ales ,
in ce materiale vrei sa frezezi . Cand ajungi la capitolul asta , vorbim pe larg .

Schimba naibii suruburile alea de la structura ... arata naspa si strica estetica definitiv .

Pe profilul ala 40_80 nu se prea aseaza bine ghidajele de 20 ... trebuie sa fii foarte atent sa
le centrezi corect , altfel o sa stea inclinate ( am avut experienta , si le-am schimbat cu ghidaje de 25 ... )

Ce masa de lucru intentionezi sa pui ? sper ca un profil extrudat ceva , cu canalae T ... sa nu care cumva sa strici
afacerea cu MDF sau alte lemne ...e pacat ...

Hai succes , rabdare si tutun !!! ca o sa ai nevoie ...

cheers.

Aceasta postare a fost editata de katran: 08 April 2013 - 06:27 PM

0

#7 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 April 2013 - 06:55 PM

Masina asta vreau sa o fac pentru mine sa nu ma mai rog pe la toata lumea pentru orice prelucrare. Bineinteles ca vreau sa "trag" precizie maxima de la ea in masura priceperii mele.

Stai linistit, am si zis ca schimb suruburile, chiar au ajuns. Maine avem poze in varianta noua.

Cat despre surubul de antrenare am zis ca ajunge unul la deschiderea de 700mm la gantry avand in vedere ca distanta intre patine pe axa lunga(la mine Y)este de 250mm. Daca am gresit spuneti-mi. La calcule sunt tabula rasa. Merg doar pe presupuse si pe ce am mai vazut pe ici-colea.

Masa o sa fie din aluminiu cu canale T. Voi schimba si prinderea la axa 4 tot pentru aceasta masa. (axa 4 o voi folosi la balustri din lemn, in nici un caz la prelucrari pe metale)

Ghidajele profilate de 25 mi se par exagerate pentru masina asta. Voi vedea pana la urma. Nici nu mi-am pus problema ca cele de 20 nu se aseaza bine pe profil. Asta ramane de studiat, mersi de observatie.

O seara buna.
0

#8 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 08 April 2013 - 08:15 PM

Ajunge si un surub daca faci prinderea intre traversa , piulita si laterale asa cum trebuie . Ansamblul portalului
( traversa , laterale si placa de baza , aia pe care montezi ghidajele portalului , nu cele de pe masa ) trebuie sa fie
cat mai rigid posibil , sa nu flexeze sau sa vibreze ... problemele apar la capetele de cursa ( ma refer la cursa de pe gantry ) .
daca nu e rigida treaba , torsioneaza ...surubul trage pe centru intr-o directie , iar forta sarcinii de lucru in cealalta ... asa apare
un fel de forfecare , mai ales intre carcasa piulitei si traversa ... ma rog , intelegi tu .

Ghidajele de 25 nu sunt exagerate ... si eu fac masinile "dupa turul pantalonilor " , ca tine , asa ca incerc sa elimin pe cat
posibil orice sursa de vibratii sau erori de deplasare ... si asa ca fac "overbuild " din greu ... Cam toate componentele sunt
supradimensionate , in speranta ca depasesc niste probleme ... Pana acu' a mers , ce sa zic ...

Ar mai fi o problema ... inaltimea portalului ... cam care este ? De fapt , care este distanta intre masa si marginea inferioara a portalului ?
Sa nu faci greseala sa te duci in sus prea tare , in ideea ca trebuie sa ai loc pentru cine stie ce lucrare ... un router cnc e facut sa faca anumite
operatii , si nu acel gen de prelucrari care se fac de obicei pe o freza standard ... Compromisuri se pot face o gramada ( gen " lasa ba , ca vreau sa
faca si aia , ai aia ... ) , dar cu rabat substantial de la calitate ...

Precizia maxima pe care o poti obtine este cea a suruburilor cu bile folosite , respectiv C7 ( cauta cu Gogu si afli tu ) . De obicei nu se reuseste
chestia asta din cauza mecanicii prost gandite / asamblate , alinierilor incorecte , lipsei planeitatii , unghiuri de 90 incorecte ... si lista se poate
completa cu o sumedenie de factori ... Asa ca daca-ti iese cota la 3-4 sutimi de milimetru , sa te consideri multumit ...cel putin eu as fi .

Sa inteleg ca masina are coordonatele normale ( masa e Y , portalul e X iar Z e ...Z ) ? Super treaba ...eu n-am reusit sa ma obisnuiesc cu chestia asta ...


asteptam poze / update-uri ...

P.S. completeaza-ti si tu locatia la profil , sa stim si noi cu cine stam de vorba ...

Aceasta postare a fost editata de katran: 08 April 2013 - 08:19 PM

0

#9 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 April 2013 - 04:22 PM

Dupa cum spuneam am schimbat suruburile si am mai mesterit ceva.
Distanta de la masa la limita inferioara a portalului este de 180mm. Din aceasta cauza am construit axa z un pic mai dolofana. Placa din fata are grosime 25mm restul se poate aproxima prin comparatie.
Intotdeauna am suferit din lipsa de lumina pe masa cnc-ului asa ca acum am pus doua module led cu lumina alba alimentate la 12 V si s-a facut zi in sfarsit.
Si cateva poze:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie-0092.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0093.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0096.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0097.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0089.jpg

0

#10 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 April 2013 - 04:24 PM

Si inca:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie-0100.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0102.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0104.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0106.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0108.jpg

0

#11 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 April 2013 - 04:30 PM

Sper sa nu va luati de patinele mele Hiwin din lemn de fag si nici de cuplajul elastic de ultima generatie.
Am facut si cateva teste cu axa z.
Micropasi=800
Alimentare driver=40v
Curent setat=3.3A
Viteza=5000mm/min
si
8000mm/min!!!


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie-0111.jpg

0

#12 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 09 April 2013 - 05:01 PM

Bun ... Am niste intrebari strict legate de partea electronica ... cum ai reusit sa obtii 8000mm/min ?
Viteza asta e legata cumva de puterea sursei ( voltaj ) ? Eu am o sursa de 36 si nu pot depasi 3000mm/min ...
Daca schimb sursa cu una mai potenta ( 40-48V ) , oare reusesc sa maresc vitezele de deplasare in gol ? Intreb , pentru ca
eu nu ma pricep la electronica , si asa vrea sa invat .

Build-ul arata foarte bine , nu sunt eu foarte impacat cu portalul tau ( mie mi se pare inalt si cam subtirel ... ) , in rest ,
se pare ca o sa iasa o treaba foarte profi .
0

#13 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 April 2013 - 05:16 PM

Daca te uiti in "fundul" sursei in stanga este un semireglabil din care poti ridica tensiunea un piculet(in cazul meu am ridicat pana in 40v).
In rest nu stiu sa-ti explic mai multe si eu am tot testat si micropasii si curentul pana am vazut ca merge binisor. Pe urma am vrut sa vad unde "cedeaza" si ai vazut ca la 8000mm/min a cedat spre sfarsitul clipului. Chestia asta am discutat-o si cu Sabin de la SSCNC si am ajuns la concluzia ca nu poti avea o reteta clara a functionarii mpp-ului. Cred ca mult conteaza chiar si Mach-ul pe care il ai. Am vorbit mult dar concluzia este ca nu-ti pot da un raspuns concret.
0

#14 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 09 April 2013 - 05:26 PM

Aha , stiu butonul ala ... e un semireglabil , intr-adevar , poti sa-l rotesti cu o surubelnita ... O sa incerc .

Acu' am vazut de fapt ca pe axa Z tu ai doar o patina pe ghidaj , nu doua ... si nici nu e incarcata axa ( nu e montat
motorul de frezare ... ) . Sunt curios daca dupa montajul final o sa se mentina vitezele ...

Astept sa faci testul de miscare pe gantry , sa vedem cat obtii acolo .

Succes.
0

#15 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 09 April 2013 - 05:41 PM

Vezi postareakatran, la 09 April 2013 - 05:26 PM, a spus:


Astept sa faci testul de miscare pe gantry , sa vedem cat obtii acolo .

Succes.


Aici cam ai dreptate. Trebuie sa asteptam pana la o rectificare bugetara ca sa pot comanda de la amicul chinez ghidajele profilate si suruburile pe x si y.
0

#16 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2013 - 10:27 PM

Vezi postareakatran, la 09 April 2013 - 05:01 PM, a spus:

Bun ... Am niste intrebari strict legate de partea electronica ... cum ai reusit sa obtii 8000mm/min ?
Viteza asta e legata cumva de puterea sursei ( voltaj ) ? Eu am o sursa de 36 si nu pot depasi 3000mm/min ...
Daca schimb sursa cu una mai potenta ( 40-48V ) , oare reusesc sa maresc vitezele de deplasare in gol ? Intreb , pentru ca
eu nu ma pricep la electronica , si asa vrea sa invat .

Build-ul arata foarte bine , nu sunt eu foarte impacat cu portalul tau ( mie mi se pare inalt si cam subtirel ... ) , in rest ,
se pare ca o sa iasa o treaba foarte profi .


da, viteza maxima e legata (si) de tensiunea sursei. Ai putea sa calculezi tot, daca fabricantii ar fi draguti sa publice toate datele (curbe de cuplu, moment de inertie, inductante, etc)

Nitica teorie, incompleta:
cuplul motorului e dat de curentul catre trece prin bobinele lui. la viteze mici nu e nicio problema sa ajungi cu curentul la valoarea nominala. Pe masura ce viteza creste, creste si frecventa cu care e comutat curentul prin bobine si se face simtita inductanta lor. Cum inductanta e aia ce nu lasa curentul sa varieze cum vrea prin bobina, e nevoie de o tensiune din ce in ce mai mare la bornele bobinei (implicit si de alimentare) ca sa ajunga curentul la valori acceptabile. (de la fizica V=L*dI/dt; timpul scade, V trebuie sa cresca ca sa tii curentul tot acolo)

Asta e principalul motiv din care motorului ii scade cuplul cu turatia. Microstep inrautateste in general situatia, fiindca provoaca si mai multe variatii ale curentului prin infasurari

Exemplu de solutie alternativa: daca te tin driveri/sursa (ma refer la curent) si ai motoare cu 8 fire, pune infasurarile motorului in paralel, nu in serie. Asta o sa le micsoreze inductanta de 4 ori (curentul consumat creste la dublu). Ar trebui sa obtii viteze de ~2 ori mai mari cu aceeasi tensiune


Mircea

Aceasta postare a fost editata de patrocle: 09 April 2013 - 10:30 PM

Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#17 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 19 April 2013 - 08:23 PM

In asteptarea celorlalte componente am mai facut cate ceva. La final va fi ultima vopsire nu va ramane asa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie-0134.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0135.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0136.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0137.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie-0142.jpg

0

#18 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 20 April 2013 - 12:43 PM

Vezi postarearaduapetrei, la 09 April 2013 - 04:30 PM, a spus:

Sper sa nu va luati de patinele mele Hiwin din lemn de fag si nici de cuplajul elastic de ultima generatie.
Am facut si cateva teste cu axa z.
Micropasi=800
Alimentare driver=40v
Curent setat=3.3A
Viteza=5000mm/min
si
8000mm/min!!!




Daca tot muncesti, si vad ca vrei sa muncesti bine, de ce nu mai dedici cateva ore pentru a muncii corect.
Ce pot sa vad la axa z (ca celelalte nu au sine cu patine), ai o problema mare. In afara ca ai decat o patina, cea mai mare problema de precizie o sa o ai in momentul cand o sa dai o gaura intr-o bucata de dural. Tu ai prins patina decat in suruburi. Presupun ca gaura de surub nu este fest chitita pe surub, ai fixat-o si in momentul la cea mai mica vibratie sare 1-3 zecimi. Ce te costa sa bagi freza in placa de dural sa intre patina fest 2-4mm. Atunci puteai sa zici ca vei avea precizie pe termen lung.
Majoritatea construiesc pe varianta ta, dar nu inteleg daca tot fac un lucru corect, de ce nu-l fac pana la capat.
A doua problema ridicata aici cu turatia de motor. Majoritatea motoarelor nema 34 graficele sunt date la tensiuni de 60v-75v. Cu cat maresti tensiunea viteza creste. Amperajul ramane reglat la puterea motorului. Nu o sa se arda nimic, pentru ca impulsurile sunt scurte si nu este nici o problema.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 20 April 2013 - 12:45 PM

0

#19 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 20 April 2013 - 10:31 PM

Piesele de la masina asta sunt facute la ARAD.Chiar eram acolo si am vazut, materialele le-a adus la mine cand au sosit .
Le-a facut prietenul meu Seba.

Ciao Sorin
0

#20 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 21 April 2013 - 08:10 AM

Intradevar prelucrarea "tablelor" e facuta de Seba se poate vedea si pe site-ul lui. Lucreaza super.
Cat despre prinderea patinelor (bineinteles ca vor fi patru patine pe axa z, deocamdata am doar doua. Se vad clar gaurile pentru montajul celorlaltre doua.) nu cred ca se vor misca dupa ce sunt stranse suruburile. Nu am vazut la nimeni sa ingroape patinele in material. Si daca ar fi asa atunci ar trebui facuta chestia asta pe toate axele.
0

#21 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 April 2013 - 12:33 PM

Vezi postarearaduapetrei, la 21 April 2013 - 08:10 AM, a spus:

Intradevar prelucrarea "tablelor" e facuta de Seba se poate vedea si pe site-ul lui. Lucreaza super.
Cat despre prinderea patinelor (bineinteles ca vor fi patru patine pe axa z, deocamdata am doar doua. Se vad clar gaurile pentru montajul celorlaltre doua.) nu cred ca se vor misca dupa ce sunt stranse suruburile. Nu am vazut la nimeni sa ingroape patinele in material. Si daca ar fi asa atunci ar trebui facuta chestia asta pe toate axele.


Exact, pe toate axele. Daca te uiti la lucrarile mele , o sa vezi ca asa sunt facute. Katran poate sa-ti confirme, ca a fost pe la mine si a vazut. Toate patinele trebuiesc ingropate cel putin 2mm. Si absolut orice piesa care nu trebuie sa aiba joc de nici un fel.
0

#22 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 April 2013 - 12:43 PM

Vezi postarearaduapetrei, la 21 April 2013 - 08:10 AM, a spus:

Intradevar prelucrarea "tablelor" e facuta de Seba se poate vedea si pe site-ul lui. Lucreaza super.
Cat despre prinderea patinelor (bineinteles ca vor fi patru patine pe axa z, deocamdata am doar doua. Se vad clar gaurile pentru montajul celorlaltre doua.) nu cred ca se vor misca dupa ce sunt stranse suruburile. Nu am vazut la nimeni sa ingroape patinele in material. Si daca ar fi asa atunci ar trebui facuta chestia asta pe toate axele.


Si restul de axe.
Si nu trebuie sa vezi la nimeni, nu trebuie sa copiezi pe nimeni. Trebuie sa inveti din cea ce vezi

Aceasta postare a fost editata de mincof: 21 April 2013 - 12:45 PM

0

#23 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 21 April 2013 - 01:13 PM

Vezi postareamincof, la 21 April 2013 - 12:43 PM, a spus:

Si restul de axe.
Si nu trebuie sa vezi la nimeni, nu trebuie sa copiezi pe nimeni. Trebuie sa inveti din cea ce vezi


OK! Inainte de a invata vreau sa inteleg. Pe axa lunga (X sau Y, depinde cum ai botezat-o tu)
patina este ingropata dar sina? Nu se poate deplasa din sina exact cum ai zis tu ca se deplaseaza din patina daca nu este ingropata fara joc? Si la axa z la tine patina de sus nu e ingropata este doar lipita in partea din fata iar solicitarea pe aceasta patina este chiar in lungul axei pe care se plimba portalul, deci exista posibilitatea acelei mici deplasari de care spuneai. Si daca toate sunt prelucrate fara joc atunci cum pot sa fac alinierile si toate reglajele de pe axe? Daca gresesc te rog sa-mi spui.
0

#24 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 April 2013 - 01:30 PM

Vezi postareamincof, la 21 April 2013 - 12:43 PM, a spus:

Si restul de axe.
Si nu trebuie sa vezi la nimeni, nu trebuie sa copiezi pe nimeni. Trebuie sa inveti din cea ce vezi



sau din experienta proprie... dar asta cere bani si timp

intradevar, "ingroparea" componentelor este recomandata, asigura o pozitionare corecta si sigura a acestora si te scapa de multe batai de cap
dar daca prelucrarea materialelor nu e facuta cum trebuie (precizie) iti va taia si orice posibilitate de "reglaj" ulterior

din pacate prelucrarea pe masini care sa asigure precizia necesara e destul de scumpa si greu de abordat ptr ca nu prea sunt multi pasionati care sa aibe asemenea masini.
ca exemplu... am cautat pe cineva care sa-mi gaureasca o placa de aluminiu de 1750x940x12mm, sa-mi dea vreo 32 de gauri
placa se vrea a fi masa de lucru la un router ce-l am in lucru acum, 1300x670x200mm
stiti cat mi-au cerut doar ptr gaurire? 50 euro! hai sa fim seriosi... imi pare prea scump doar ptr niste amarate de gauri...

referitor la sinele de 20mm pe profil de 40, ce zicea katran, da, sunt cam inguste, cam la limita, si cam freaca nervii la aliniere, dar se poate

@radu, ma bucur ca ti-a placut ce lucrare am facut eu acolo... departe de mine sa spun ca-s cel mai tare din parcare, sunt multi altii mult mai "performanti" ca mine (sau ca masina mea), insa - ca si "furnizor de servicii" - sper ca am compensat prin "atitudine", cel putin... ;)
succes - si multa experienta - cu noua/viitoare masina, :)

salutari de la Arad
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#25 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 April 2013 - 01:38 PM

Vezi postarearaduapetrei, la 21 April 2013 - 01:13 PM, a spus:

OK! Inainte de a invata vreau sa inteleg. Pe axa lunga (X sau Y, depinde cum ai botezat-o tu)
patina este ingropata dar sina? Nu se poate deplasa din sina exact cum ai zis tu ca se deplaseaza din patina daca nu este ingropata fara joc? Si la axa z la tine patina de sus nu e ingropata este doar lipita in partea din fata iar solicitarea pe aceasta patina este chiar in lungul axei pe care se plimba portalul, deci exista posibilitatea acelei mici deplasari de care spuneai. Si daca toate sunt prelucrate fara joc atunci cum pot sa fac alinierile si toate reglajele de pe axe? Daca gresesc te rog sa-mi spui.


Deci sa incep cu inceputul. Atata timp cand ai axele puse cum le am eu nu are ce sa se deplaseze. In sus nu are cum ca este stransa patina de sus ca tu zici ca nu este ingropata, in jos nici atat, iar cea ce spui tu inseamna ca nu ai gandit cum trebuie. Axa x are miscare libera stanga dreapta, iar o evetuala deplasare tine de calitatea surubului cu bile. Ala ii da backlash-ul pe stanga - dreapta. Iar surpriza pe care vad ca nu ai bagat-o in seama, este axa care este suplimentar sub surub.
Cu asta te-am lamurit.
Cu axa Y acum (cea lunga): In primul rand patina are 4 suruburi cu toleranta de 0,5mm fata de grosimea surubului. De aici tragi ce concluzie vrei (deci trebuie ingropata). In al doilea rand, sina are suruburi din 40mm in 40mm cu toleranta de 0,3mm. Riscul de deviere dupa strangere este practic 0. Dar ce nu stii este faptul ca eu nu am pus piulite T la suruburi, am pus profil T de canal egala cu lungimea sinei cu gauri filetate de 5mm (are la Item cu pret de 3 ori mai mare decat profilul). Deci orice ai face nu are cum sa plece. Iar a treia surpriza care n-ai avut de unde sa o stii, uita-te atent in poza si vezi ce se intampla pe dedesupt (axe suplimentare, care daca o sa gandesti cum trebuie, o sa-ti dai seama pentru ce sunt puse in primul rand, si in al doilea rand).
Cred ca vei fi lamurit.
Iar daca ai respectat toate cotele initiale, nu prea ai ce alinieri sa faci. Trebuie sa iasa totul ok.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 21 April 2013 - 01:42 PM

0

#26 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 21 April 2013 - 02:16 PM

Dupa observatiile primite am sapat un pic pe net si ca sa ne fie clar:


http://www.rockfordl...65BE&showMeta=0


de la pagina 11 la 16:
http://hiwin.com/pdf...99TE13-0809.pdf
0

#27 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 April 2013 - 02:30 PM

Se vede clar la hiwin ca cel putin o patina are sprijin (astea fiind doar pe miscari liniare, dar la cnc se ingroapa amandoua), iar cea dea doua nu, ca sa poti regla. Deci nu poti sa le lasi in aer.
Eu ce observatii am facut in postul tau, le-am facut ca sa aprofundezi un pic, si sa-ti dai seama cam ce trebuie ca sa ai precizie maxima. Daca tu nu esti multumit, atunci eu ma retrag, si spor la construit in continuare.
0

#28 Useril este offline   raduapetrei 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 17-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 21 April 2013 - 02:45 PM

Vezi postareamincof, la 21 April 2013 - 02:30 PM, a spus:

Se vede clar la hiwin ca cel putin o patina are sprijin (astea fiind doar pe miscari liniare, dar la cnc se ingroapa amandoua), iar cea dea doua nu, ca sa poti regla. Deci nu poti sa le lasi in aer.
Eu ce observatii am facut in postul tau, le-am facut ca sa aprofundezi un pic, si sa-ti dai seama cam ce trebuie ca sa ai precizie maxima. Daca tu nu esti multumit, atunci eu ma retrag, si spor la construit in continuare.

Sa nu crezi ca sunt vreun ofticos si nu stiu sa apreciez observatiile si sfaturile celorlalti. Ma bucur si iti multumesc ca avem posibilitatea sa discutam pe larg aceste greseli si sa incercam sa le reparam pe cat posibil, asa ca nu ma deranjeaza de fel toate "loviturile" tale. Asa ca "dai bataie" in continuare ca invatam toti din asta.
0

#29 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 24 April 2013 - 09:16 AM

@mincof
nu inteleg de ce ai acele axe cilindrice suplimentare
adica nu inteleg de ce ai ales aceasta constructie care-mi pare prea complicata si care nu cred ca justifica investitia si complexitatea proiectului
eu prefer varianta cu 2 suruburi conducatoare, motoarele in master/slave si homing individual
imi pare mult mai simplu si mai eficient. plus avantajele care le aduce homingul individual pe master/slave
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#30 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 24 April 2013 - 11:47 AM

Vezi postareasebba, la 24 April 2013 - 09:16 AM, a spus:

@mincof
nu inteleg de ce ai acele axe cilindrice suplimentare
adica nu inteleg de ce ai ales aceasta constructie care-mi pare prea complicata si care nu cred ca justifica investitia si complexitatea proiectului
eu prefer varianta cu 2 suruburi conducatoare, motoarele in master/slave si homing individual
imi pare mult mai simplu si mai eficient. plus avantajele care le aduce homingul individual pe master/slave


Pe varianta ta, iesi mult mai scump. Pe varianta mea, iesi mult mai ieftin, iar riscul (daca mergi cu 2 drivere) de a rupe axa, nu exista.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro