Conversie T-rex 450 pro la DFC cu AR7200BX pas cu pas
#1
Postat 19 March 2013 - 11:59 AM
Anul asta am avut ocazia sa zbor cu Nano si cu 130X care ambele sunt FBL si imediat m-am simtit mult mai confortabil controlandu-le fata de sistemul FB de pe 450 pro. Initial am crezut ca diferenta este doar imaginara si ca o iarna de stat la sol m-a facut sa uit cum zboara 450-ul asa ca l-am scos in curte si am incercat un simplu hover. Diferenta este ENORMA! Aproape ca nu mai sunt capabil sa-l tin in hover din cauza vitezei foarte mici de reactie si a oscilatiilor continue introduse de FB. M-am obisnuit cu reactiile rapide si predictibile ale AS3X-ului si sincer sa fiu nu vreau sa ma intorc la sistemul mecanic de stabilizare.
Presupun ca e si chestie de gust dar pentru mine si pentru stilul meu de zbor FB-ul e out.
Aceste fiind premizele m-am hotarat sa transform 450-ul la DFC, transformare pe care-mi propun sa o documentez aici pe masura ce am timp sa ma ocup de ea in speranta ca voi usura sarcina si altor amatori de FBL.
Pentru inceput am comandat toate cele necesare si cateva bonusuri pentru actualizarea aspectului.
http://farm9.staticflickr.com/8376/8570479085_634cd697b5_k.jpg
Cea mai scumpa piesa si cea mai importanta...
http://farm9.staticflickr.com/8391/8571573698_a894702c8a_k.jpg
Costul pieselor strict necesare este de aproximativ 210 euro (AR7200BX + H45162 cap DFC Align). Ce se vede in imagine se duce la vreo 350 euro.
Daca pe parcurs apar intrebari si sunt capabil sa raspund la ele o sa o fac cu placere.
#5
Postat 20 March 2013 - 12:18 AM
Peste toate astea s-a crapat izolatia de la un servo si mi-a luat 2 ore sa lipesc alt fir cu niste lipituri minuscule. Este un cosmar de lucrat la DS410M. Ca sa poti lipi un cablu nou trebuie sa dezlipesti potentiometrul de pe placa si abia apoi ai acces la zona unde se lipeste cablul. Sa fie sanatoasa nevasta-mea care a fost destul de draguta sa-mi tina servo-ul in mana doua ore cat am facut eu lipiturile.
Din punct de vedere mecanic treaba e gata, maine ma ocup de programare si electrice.
P.S. NU mai pun eu Loctite pe suruburile de la sasiu nici daca stau sa strang la ele dupa fiecare zbor! Unul dintre ele a trebuit sa-l tai cu Dremelul pentru ca a fost imposibil sa-l scot altfel iar restul am crezut la fiecare ca o sa cedeze inainte sa reusesc eu sa le desfac.
Gata! Pauza! Mai e si maine o zi.
#6
Postat 20 March 2013 - 08:20 AM
Eu sunt in cealalta extrema, le strang prea putin si din cand in cand mai gasesc cate unul slabit.
qntt, la 20 March 2013 - 12:18 AM, a spus:
Gata! Pauza! Mai e si maine o zi.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 20 March 2013 - 08:37 AM
Aceasta postare a fost editata de Ice9: 20 March 2013 - 08:39 AM
#9
Postat 20 March 2013 - 02:02 PM
Ciprian Dughir, la 20 March 2013 - 12:22 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 20 March 2013 - 05:17 PM
Sugestii si indicatii sunt binevenite si apreciate!
Placa pe care se monteza AR7200 (versiunea pt. trex 450 pro v2) pare facuta special la milimetru pentru aceasta unitate. Suportul pentru baterie tot v2 zice-se ca ar trebui sa accepte toate tipurile de canopy-uri (are sloturi speciale pt v1 si v2) dar canopy-ul v2 a trebuit sa-l dau la smirghel destul de serios ca sa-l pot monta (nu stiu daca a fost prost taiat din fabrica sau daca e o problema de compatibilitate).
http://farm9.staticflickr.com/8509/8574176183_82c908cd34_k.jpg
Desi sunt foarte nerabdator sa dau o tura cu el (cred ca deja se poate) o sa mai rumeg o zi doua partea de programare pentru ca e ceva nou pentru mine si nu vreau s-o dau in bara.
http://farm9.staticflickr.com/8226/8575268848_d760a583f6_k.jpg
#11
Postat 20 March 2013 - 05:24 PM
Ice9, la 20 March 2013 - 08:37 AM, a spus:
Am decis sa pun totusi pe suruburile care intra in suportul motorului. Am pus pe toate suruburile care se monteaza pe piese in miscare dar in rest nu mai pun ca nu vad rostul. O sa-l supraveghez si daca vad ca se desfac in timp (nu cred...) o sa pun si pe restul ca nu e mare branza.
#12
Postat 20 March 2013 - 06:56 PM
Unitatea FBL iarta si programare aproximativa cu o singura exceptie:
trebuie sa ai directia de compensare corecta (si la platou si la coada). Daca directia e gresita ai parte de crash instant. Am vazut asta cu ochii mei mai mult decat odata. Chiar si Primus care e foarte meticulos a patit-o.
Eu nu dau doi bani pe gainurile care se programeaza din statie - sunt o durere de cap si o complicatie inutila.
Eu fac gainul din functia de travel de pe canalul respectiv. E simplu, e usor, se vede in servo monitor, nu da gres niciodata si o poti transpune de pe o statie pe alta.
Indiferent cum faci gainul il verifici pe servo monitor, ce se vede acolo e sfant.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 20 March 2013 - 08:49 PM
Inca o trecere in revista maine putin threadlock acolo unde e nevoie si facem proba! Am emotii!
#14
Postat 20 March 2013 - 09:08 PM
Eu pe DX8 am 50% gain pe Outrage (clasa 600) si 40-45% pe T-Rex 500.
Canopia la 450 intotdeauna a fost o pacoste. La tine se poate adauga si o usoara incompatibilitate. Nu-i bai. Da-i bice, ca esti pe maini bune (BeastX).:) Cum spunea si stiganas, verifica sa compenseze corect, sa ai "albastrul" (sau pe acolo) si pe cat posibil sa nu ai tracking.
#15
Postat 21 March 2013 - 11:33 AM
Niciodata, niciodata daca coada se misca in directia gresita, nu inversati directia senzorului ci inversati servo-ul. Eu am crezut ca merge si m-am trezit cu 450 intr-o pirueta f rapida si continua. Noroc ca am reflexe bune pe TH, si ca am facut testarea la sol. Am scapat ca prin urechile acului fara pagube.
AR7200... EXCELENT! Nu am nic de reprosat si abia astept sa ne cunoastem mai bine. Prevad o relatie frumoasa si de durata.
Acum partea proasta: Un servo de pe platoul ciclic (altul fata de cel la care am schimbat firele) imi face probleme si uita sa se miste in cele mai neplacute momente. Stabilizarea electronica reactioneaza f prost la asa ceva aruncand 450-ul ori in sus, ori in jos dupa caz. Inca nu-mi explic cum si de data asta am scapat fara pagube.
Am sarit pe net si acum astept 3 servo-uri noi ca sa fiu sigur ca elimin problema.
Setarea medie (default) pe AR7200 pentru sensibilitatea cozii mi se pare foarte sus (ei recomanda sa folosesti minim pe AR7200 si maxim pe DX8), fara oscilatii dar prea rapida. Acum am de asteptat vreo saptamana noile servo-uri pana voi putea reincepe testele, dar o sa incerc la final sa fac un rezumat cu setarile complete pe AR7200 si pe DX8 daca nu ca sa-i ajut pe altii, macar ca tema de dezbatere.
Aceasta postare a fost editata de qntt: 21 March 2013 - 11:37 AM
#17
Postat 21 March 2013 - 02:48 PM
Ice9, la 21 March 2013 - 01:03 PM, a spus:
Cat despre servo, cum ti-ai dat seama ca nu functionea corect?
Nici o suparare! Parte proasta e ca am verificat de doua ori si parea ok. Servo-ul era inversat. Deci daca miscam coada cu manutza stanga dreapta palele se orientau corect ca sa se opuna miscarii dar daca dadeam comanda din radio se ducea invers. Sper sa nu spun prostii dar asa imi aduc aminte ca s-a intamplat. Posibil totusi sa fi incurcat eu unghiul de atac al palelor.
Despre servo: Pe masa a facut figura cu blocatul o data scurt si am crezut ca mi s-a parut. Am patit ceva similar cu 130x-ul si reactiona la fel in aer (sarea necontrolat in sus sau in jos) asa ca dupa o aterizare violenta am verificat 450-ul si am gasit vinovatul.
Asta e... Bine ca nu am stricat nimic si ca nu am atins palele. In rest 80 de euro pe 3 servo-uri si transport ustura putin dar trece.
Are atat de mult potential elicopterul asta ca merita putina cheltuiala si atentie.
#18
Postat 21 March 2013 - 02:58 PM
Spun si eu asa, ca oricum ai comandat servo-uri noi. Numai sa nu te trezesti ca fac aceleasi figuri, din cauza unei setari.
Nu fa comparatie cu 130X-ul. La cele mari sta altfel treaba.:)
Aceasta postare a fost editata de Ice9: 21 March 2013 - 02:58 PM
#19
Postat 21 March 2013 - 03:44 PM
Ice9, la 21 March 2013 - 02:58 PM, a spus:
Spun si eu asa, ca oricum ai comandat servo-uri noi. Numai sa nu te trezesti ca fac aceleasi figuri, din cauza unei setari.
Nu fa comparatie cu 130X-ul. La cele mari sta altfel treaba.:)
Nu e greu pentru ca daca-l imping cu degetul sare in pozitia corecta. E un punct mort undeva. O sa le desfac pe toate si o sa le schimb firele, prilej cu care o sa vad daca e mizerie sau daca a pierdut catva dintisori pe undeva.
Asta imi aduce aminte de o intrebare pe care tot uit sa o pun. Unde gasesc mufe de servo care sa se potriveasca bine pe AR7200 fara sa le fortezi pentru ca astea Align nu pre intra corect? Cred ca sunt 0.2mm prea groase. HK?
#21
Postat 21 March 2013 - 03:58 PM
#23
Postat 21 March 2013 - 04:43 PM
https://www.youtube....h?v=u7h4J4ZAW0o
Daca cumperi servo noi poti tinti mai sus decat decat Align. 410 sunt OK si atat.
Partea nasoala cu 410 metal gear (patita de morph si vazuta de mine) e ca la crash gear-ul nu se rupe dar se deformeaza. Dupa crash totul pare ca e bine si frumos si in aer te trezesti ca se blocheaza. Si mai faci un crash.
La astea de plastic e mai simplu: ori sunt bune ori sunt rupte. Si daca sunt rupte un set de rotite nu e scump.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#24
Postat 21 March 2013 - 05:34 PM
stiganas, la 21 March 2013 - 04:43 PM, a spus:
https://www.youtube....h?v=u7h4J4ZAW0o
Daca cumperi servo noi poti tinti mai sus decat decat Align. 410 sunt OK si atat.
Partea nasoala cu 410 metal gear (patita de morph si vazuta de mine) e ca la crash gear-ul nu se rupe dar se deformeaza. Dupa crash totul pare ca e bine si frumos si in aer te trezesti ca se blocheaza. Si mai faci un crash.
La astea de plastic e mai simplu: ori sunt bune ori sunt rupte. Si daca sunt rupte un set de rotite nu e scump.
Merci pentru video! Eu nu stau prost la domeniul cunostinte ci la domeniul atentie. Cand lucrez cate 4/5 ore la un heli tind sa fac greseli. Oricum foarte precis si concis explicat. Ma distrat cat de tare seamana vocea ta cu a lui Oreste!
#25
Postat 21 March 2013 - 06:21 PM
qntt, la 21 March 2013 - 05:34 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#26
Postat 21 March 2013 - 06:35 PM
stiganas, la 21 March 2013 - 06:21 PM, a spus:
Ha, ha!
Ai dreptate cu servourile... M-am cam grabit si am luat 415 de la Align. Sigur se putea mai bine dar mi-era frica de incompatibilitati mecanice (gauri de suruburi usor diferite, destul cat sa faca probleme sau ax plasat altfel), nu mai vreau sa umblu la lungimea lincurilor.
E posibila si chestia cu rotile deformate dar nu am avut nici un crash iar aterizarile mai dure care insa nu au rupt trenul de aterizare si nu au afectat palele mi-e greu sa cred ca au reusit sa deformeze rotile dintate. Tot ce e posibil dar pariez pe mizerie intrata undeva "strategic".
Sistemele de stabilizare electronica au meteahna asta. Lor le pasa doar de unghiul in care se afla elicopterul si daca un servo ramane in urma sau o ia prea repede stabilizarea instantaneu le aduce si pe celelalte la acelasi nivel. Rezulta CP + sau CP - cu o violenta dupa norocul fiecaruia.
#27
Postat 21 March 2013 - 06:47 PM
stiganas, la 21 March 2013 - 04:43 PM, a spus:
https://www.youtube....h?v=u7h4J4ZAW0o
Daca cumperi servo noi poti tinti mai sus decat decat Align. 410 sunt OK si atat.
Partea nasoala cu 410 metal gear (patita de morph si vazuta de mine) e ca la crash gear-ul nu se rupe dar se deformeaza. Dupa crash totul pare ca e bine si frumos si in aer te trezesti ca se blocheaza. Si mai faci un crash.
La astea de plastic e mai simplu: ori sunt bune ori sunt rupte. Si daca sunt rupte un set de rotite nu e scump.
"Imi cer scuze, am mancat putina ceapa" este demential!! prima oara duce ce am vazut tutorialul am stiut ca heli-urile sunt de mine :drinks:
Am citit despre ASTEA ca ar fi OK.
Mi-am comandat 1 buc ptr coada, daca face fata pe platou vor rupe!!! Ca si varianta low cost, nimic altceva.
Si cam aceeasi poveste si la kit-urile de heli full metal, crash- "indoieli" ascunse, pe cand cele din plastic ce vezi aia e.
Aceasta postare a fost editata de sebica_heli: 21 March 2013 - 06:51 PM
#28
Postat 21 March 2013 - 07:20 PM
qntt, la 21 March 2013 - 06:35 PM, a spus:
Ai dreptate cu servourile... M-am cam grabit si am luat 415 de la Align. Sigur se putea mai bine dar mi-era frica de incompatibilitati mecanice (gauri de suruburi usor diferite, destul cat sa faca probleme sau ax plasat altfel), nu mai vreau sa umblu la lungimea lincurilor.
E posibila si chestia cu rotile deformate dar nu am avut nici un crash iar aterizarile mai dure care insa nu au rupt trenul de aterizare si nu au afectat palele mi-e greu sa cred ca au reusit sa deformeze rotile dintate. Tot ce e posibil dar pariez pe mizerie intrata undeva "strategic".
Sistemele de stabilizare electronica au meteahna asta. Lor le pasa doar de unghiul in care se afla elicopterul si daca un servo ramane in urma sau o ia prea repede stabilizarea instantaneu le aduce si pe celelalte la acelasi nivel. Rezulta CP + sau CP - cu o violenta dupa norocul fiecaruia.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#29
Postat 21 March 2013 - 09:34 PM
stiganas, la 21 March 2013 - 07:20 PM, a spus:
Habar nu am avut ca Align iau de la Savox servourile. Bine de stiut!
De ghinion nu ducem lipsa asa ca tot ce e posibil dar una dintre ele nu s-a defectat, doar a crapat izolatia de pe fire cand am rerutat dracia (UV probabil). Chinuiala la montare nu tine ca zbor cu ele de 2 ani.
#30
Postat 21 March 2013 - 10:12 PM
Foarte bizar!
http://farm9.staticflickr.com/8251/8577488747_b355269d58_h.jpg
Poza facuta cu telefonul... scuze.