Modelism - RHC Forum: Inlocuire potentiometru Spektrum DX3E - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Inlocuire potentiometru Spektrum DX3E

#1 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 17 February 2013 - 01:05 PM

Salut prieteni modelisti.

Aproximativ acum un an si ceva am cumparat un Spektrum DX3E. Din pacate s-a dus potentiometrul de la tragaci. Masina salta incontrolabil inainte si inapoi numai daca ii dau bobarnace telecomanzii, fara sa ating tragaciul. Garantie din pacate nu mai am.
Dupa multe probe si teste care m-au asigurat ca e potentiometrul de vina vin pe forum cu intrebarile :
A mai schimbat cineva acest potentiometru ?
Se gaseste in comert ?
E greu de inlocuit ?

Multumesc anticipat.
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#2 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 17 February 2013 - 01:36 PM

este un potentiometru miniatura, are cursa de 110 grade, adica total atipic. cele rotative au de obicei 300-330 grade.

NU ai sa gasesti nici macar la chinezi pe Alibaba de vanzare. SI nu inteleg de ce, doar sunt consumabile si nu tin prea mult la frecus.

si eu am patit-o, pana la urma am pus un pot de-al nostru romanesc care merge mai greu si e mai mare (si cu axul mai gros), dar ai de mesterit ceva la tragaci sa il adaptezi. oricum nu mai e acelasi lucru.

Cea mai buna varianta ar fi totusi, tinand cont ca am mai desfacut inca 2 Txuri si am vazut ca au acelasi tip de potentiometru, sa cauti alta telecomanda stricata si sa iei unul din potentiometre sa il schimbi pe al tau (si cel de directie e la fel).

Ar ajuta mult daca ai desface-o si ai pune o poza mai detaliata cu el langa o rigla, sa se vada ceva coduri si dimensiuni.

PS: intre timp, ca sa mai poti sa folosesti Tx-ul, poti sa ii desfaci carcasa potentiometrului de acceleratie. AI sa observi ca periile de contact au sapat niste santuri in inelul de strat rezistiv. Incearca sa indoi foarte putin acele perii ori spre ax, ori spre exterior (unde ai mai mult loc), astfel incat periile sa calce pe un strat nefolosit de material rezistiv. Si apoi in capsulezi la loc. Asta garantat te mai tine un timp, depinde de cum il mesteresti.

Bafta !
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#3 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 17 February 2013 - 01:46 PM

Multumesc de sfaturi mastabac.
Inca nu am demolat statia dar cat de curand :D. Totusi ma mira ca dupa aprox. 50 de utilizari s-a uzat potentiometrul.( Nu apuc sa ma distrez prea des cu automodelul ). Am cumparat Spektrum pentru brand si laude dar se pare ca am prins o duda. Ca si comparatie, statia originala HPI care o am de 5 ani si a indurat multe la viata ei inca mai functioneaza acceptabil.

Maine cred ca ma apuc de demolari.
Multumesc inca o data.
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#4 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 17 February 2013 - 01:53 PM

sunt sigur ca ai avut ghinionul sa prinzi una care a rezistat cu succes testelor din fabrica, dar care a avut un defect ascuns la potentiometru.
cred ca si la mine a fost acelasi lucru.
asemenea defect ar trebui sa apara dupa multa folosire...

Inainte sa te apuci de mesterit, doar desfa-o si verifica cu un aparat de masura liniaritatea potentiometrului.
adica sa vezi ca rezistenta creste si scade liniar pe masura ce invarti incet de ax.
daca e potul defect, o sa vezi cum o ia acul razna (la mine se vedea clar ca la punctul de neutru pierdea contactul, de asta aveam si eu comportament haotic la model. trecea dianinte inapoi din senin, apoi se oprea, apoi iar baga forja maxima. adica nu aveam control la turatie mica. si riscam sa nenorocesc transmisia masinii).

se mai intampla, din pacate...

succes !
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#5 Useril este offline   Kitty 

  • RC Addict
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4563
  • Inregistrat: 11-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:RC,Cars.....

Postat 17 February 2013 - 02:09 PM

da un telefon la magazinul din cluj,din cate stiu ei repara Spektrum

Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
0

#6 Useril este offline   Matter 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 29-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Masinute

Postat 17 February 2013 - 02:55 PM

Vezi postareaelbutchos, la 17 February 2013 - 01:05 PM, a spus:

E greu de inlocuit ?

Salut. Inainte sa "operezi" statia pe "cord deschis" :-) iti sugerez, daca nu ai facut-o deja, sa dai cu un pic de spray contact (R-11) in potentiometru.
http://www.elfast.ro...-spray-r11.html

Adrian
0

#7 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 17 February 2013 - 04:21 PM

nu stiu daca poate da cu sprayul, cu ea inchisa. si cu potul capsulat.
eu am desfacut potul, l-am curatat , dar nu a mers pana nu am indoit acele de la perii din potentiometru sa calce pe strat neuzat.
revin cu o poza care arata cum se uzeaza stratul rezistiv (apar acele cercuri concentrice pe banda inelara).
se indoaie fiecare brat cu grija cate un pic lateral, ca sa calce pe alta zona cand se roteste.

ce-i drept, la mine a tinut 2 saptamani reparatia asta, ca oricum banda rezistiva era ingusta si nu prea aveam pe unde sa indoi periile.

daca repara la CLuj (adica inlocuieste potul), poate se face si prin posta.
si daca la CLuj se inlocuieste potul, inseamna ca au pe stoc, si atunci sunt si eu interesat sa imi iau de rezerva 1-2 buc. :)
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#8 Useril este offline   Kitty 

  • RC Addict
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4563
  • Inregistrat: 11-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:RC,Cars.....

Postat 17 February 2013 - 09:12 PM

pe stoc nu au pt ca nu se strica statiile decat foarte foarte rar,dar trebuie sunat si vb cu ei,stiu ca au mai reparat ceva statie Spektrum de aero

Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
0

#9 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2013 - 09:29 AM

Vezi postareaelbutchos, la 17 February 2013 - 01:46 PM, a spus:

Multumesc de sfaturi mastabac.
Inca nu am demolat statia dar cat de curand :D. Totusi ma mira ca dupa aprox. 50 de utilizari s-a uzat potentiometrul.( Nu apuc sa ma distrez prea des cu automodelul ). Am cumparat Spektrum pentru brand si laude dar se pare ca am prins o duda. Ca si comparatie, statia originala HPI care o am de 5 ani si a indurat multe la viata ei inca mai functioneaza acceptabil.

Maine cred ca ma apuc de demolari.
Multumesc inca o data.


Salut, ai luat-o noua sau second hand?


0

#10 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 18 February 2013 - 09:42 AM

Salut

navigator - statia a fost luata de noua.
kitty - sunt in ungaria. Greu cu trimisul la Cluj :D Daca nu gasesc potentiometru o duc la magazinul de unde am luat-o si cat costa .. . costa.

Multumesc de sfaturi
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#11 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 20 February 2013 - 10:46 PM

HA! Spre fericirea mea INCA mai am garantie la ea. Doar ca bajetii o trimit la spektrum pentru reparatii. Dureaza cica minim 2 saptamani dar macar nu umblu de nebun dupa potentiometru :D. Bine ca nu mi-am bagat inca cloambele in ea.
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#12 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

  Postat 10 September 2013 - 01:28 AM

Va solicit cu o parere. De curand am achizitionat un E-Savage. Cel de la care l-am luat a zis ca l-a folosit undeva la 10-12 ore total cumulat. Bateriile au fost cam flescaite, asa ca am luat dua pack-uri de 3600mAH, noi de pe net.
Dupa ce le incarc full - nu imi raspunde la comenzi asa cursiv cum ar trebui. Pleaca de pe loc si dacanu accelerez fin de tot, dar fin,fin, da in nas
In spate pare sa se comporte mai bine.
S-ar putea sa fie trimul de acceleratie defect sau uzat sau potentiometrul tragaciului>
Am desfacut telecomanda, am verificatintegritatea lipiturilor, sa nu cumva sa am vreo lipitura rece, dar mare lucru nu se vede. Potentiometru nu pare mare scofala de capul lui, mi s-a parut destul de sensibil.
A-si avea optiuni de inlocuire?
Statia este HPI TF 3
daca intorc masina cu rotile in sus, pare sa nu mai aiba acelasi simptom - acceleratia pare mult mai rapida si cursiva.
In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#13 Useril este offline   godFather89 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 144
  • Inregistrat: 07-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:automodelism - incepator

Postat 12 September 2013 - 06:11 PM

Eu zic ca e din ESC problema...
0

#14 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

Postat 13 September 2013 - 08:50 AM

Adica ce ar putea avea? Aseara am desfacut si ESC-ul pentru o verificare sumara. Nimic deosebit inauntru, am fost mirat in schimb de faptul ca intre tiristorii de putere si radiatorul de racire nu era pasta de transfer termica ci o folie siliconata. In rest nimic suspect. Oricum am observat ca atunci cand scot masina la alergare, face figuri in primele 3-4 minute. Apoi de parca s-ar incalzi, isi revine si merge normal tot timpul.
Oricum dupa 30 de minute de ture, esc-ul nu era fierbinte, motoarele nu frigeau, singurele care erau fierbinti erau bateriile. Dar niciodata nu le-am simtit pe amandoua la fel de calde. Intodeauna una este mai calda decat cealalta.
In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#15 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 13 September 2013 - 08:16 PM

Suna a lipitura rece in esc

(Si apropo in esc sint tranzistoare mosfet, nu tiristori)
USER BANNED BY ADMIN
0

#16 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

Postat 14 September 2013 - 12:02 AM

Asta seara am mai desfacut inca o data ESC-ul. Am refact niste lipituri, care mi s-au parut firave.
Nimic notabil, masina se comporta la fel.
Sa va mai dau un exemplu: daca o pornesc, acumulatorii fiind full incarcati, am mai spus trebuie sa o gadil 3-4 minute pana sa intre in modul normal de functionare. In acest rastimp de 3-4 min, daca intalneste un obstacol cat de mic, se opreste in el, nu il poate incaleca. Adica daca pun in fata ei o carte nu poate trece peste ea. Se opreste ca si cum ESC-ul ar incrca sa o protejeze de o eventuala suprasarcina.
Mi se pare foarte ciudat comportamentul masinii, dat fiind faptul ca atunci cand am luat-o cu bateriile originale incaleca fara probleme pragul usii de la balcon( am dat un exemplu).
Acumulatorii acestia pe care i-am luat sunt noi si nu cu mult mai mari decat cei originali(3600 mAh)- fata de 3300 mAh, cat aveau cei originali.
In alta ordine de idei- daca af fi sa schimb ESC-ul, cu ce altceva decat unul identic l-asi putea schimba?
In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#17 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

Postat 14 September 2013 - 01:25 AM

Revin cu o intrebare. Stie cineva care este pozitia corecta a celei de-a de-a doua placute care este atasata pe placa de baza a ESC-ului de la E-Savage? Intreb deoarece a-si vrea sa fiu sigur, deoarece am observat ca se poate mufa oricum, neavand nici o pozitie prestabilita. Daca ar putea posta cineva si o poza ar fi binevenita. Nu am cunostiinte asa de avansate de electronica, dar nici nu mor cu pistolul de lipit in mana. Daca este nevoie....ce sa-i faci:-) :-) :-)
In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#18 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

Postat 14 September 2013 - 07:44 PM

Revin cu amanunte si aceasi problema. De data aceasta si cu ceva poze pentru edificare.
Sper ca nu sunt prea insistent dar in dorinta de a-i da de cap problemei cu care ma confrunt, incerc pas cu pas toate variantele.
Am inceput cu curatarea potentiometrului de acceleratie.
Pentru aceasta l-am decositorit de pe placa, usor cu grija - observand cu tristete ca cablajul este destul de departe fata de ceea ce ar trebui sa fie. Trasee subdimensionate, cupru de slaba calitate (daca incalzesti mai mult lipitura, cablajul se dezlipeste de pe placa)- oricum calitatea slaba isi spune cuvantul.
Am desfacut apoi potentiometrul si am curatat cu alcool izopropilic traseele si interiorul, care oricum nu arata rau. Si aici grafit putin, saracie pe toata linia...Imi aduc aminte ce potentiometre facea IPRS Baneasa - marfa domnule! :yahoo:
Poate ar fi trebiut sa decositoresc si potentiometrul de reglaj fin - trim-ul de acceleratie, dar am zis ca nu o fi dracu atat de negru.
Ba uite ca a fost - am remontat totul - parca ceva mai bine, sau doar o iluzie.
Am pus cablajul pe placa de baza a ESC-ului la noroc - vad ca merge - cred ca oricum a-si pune-o merge oricum - dat fiind faptul ca nu are pozitie prestabilita.
In ultima poza se vede placuta ESC-ului despre care vorbesc.
Daca stie cineva cum se pozitioneaza exact - va rog sa "ma lumineze " si pe mine.

Fisiere atasate


In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#19 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

  Postat 16 September 2013 - 05:05 PM

Cu esc-ul am rezolvat problema. Se poate pune numai intr-o pozitie. Altfel nu mai intra in carcasa.
Poate sa imi spuna cineva, daca stratul rezistiv al potentiometrului este afectat? Ce valoare are acest potentiometru, stie cineva? Ma refer, la cel de pe transmiterul marca hpi ( potentiometrul tragaciului)

Aceasta postare a fost editata de master: 16 September 2013 - 05:07 PM

In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#20 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 16 September 2013 - 05:54 PM

Valoarea in mod normal e scrisa pe corpul potentiometrului
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro