Modelism - RHC Forum: Goat4 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8

Goat4 Constructia unui planor ultrausor

#211 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 September 2018 - 10:24 PM

Vezi postareadan_mitea, la 14 September 2018 - 03:56 AM, a spus:

Exceptional. Felicitari pentru perseverenta cu care ai lucrat. Nu ai facut rabat de la nimic si rezultatele se vad. Nu ma satur sa privesc si sa admir.
Esti un exemplu de urmat in viata. Pana acum admiram, pentru acelasi lucru, pe grecul care si-a facut un elicopter. Acum sunteti doi.
Numai bine mestere.

Multumesc!
0

#212 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 September 2018 - 11:17 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 September 2018 - 09:08 PM, a spus:

Faptul ca e mai mare nu il consider ceva deosebit, daca e tot RC...
Pana nu iti pui fundu' propriu la bataie, nu se poate spune ca il faci cu suficient simt al raspunderii...

Eu as spune ca o diferenta cruciala intre un model mare rc si o aeronava cu pilot la bord, sunt costurile de realizare si scolarizare a pilotului (timp si bani, mai mult banii), ceea ce poate fi un factor limitant la un RC in loc de un "Full size" cu pilot la bord.
0

#213 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 24 September 2018 - 12:50 AM

Buna ziua,

Am mai progresat putin am instalat suportul motorului, e conceput sa fie detasabil, si anume aeronava poate fi folosita ca planor (fara nici o componenta a sistemului de propulise) dar si ca motoplanor (cu toate componentele ale sistemului de propulsie).
Supotul motorului se prinde la imbinarea aripilor cu fuselajul, si este ancorat cu cabluri de aripi, kingpost si nose tube.
Dupa multe studii si citit din experientele altora mai experimentati (din USA), am ales sa montez motorul pentru inceput cu "offset" al liniei de tractiune, 0 grade pe verticala, si 0 grade pe orizontala, mai apoi voi vedea daca e necesar cateva grade spre dreapta pentru a compesa "p-factor" dar cum aeronava are directia si deriva sub linia de tractiune posibil sa aiba putin efect advers (unghiul spre dreapta) in zbor normal.
Cei care au experimentat cu offset pe verticala la o aeronava cu aripa sus si motor sub aripa (piper supercub): cel cu unghi 0 pe verticala, urca mai repede decat cel cu unghi spre in jos (in pozitia de zbor orizontal pe fata) dar are o tendinta mai mare de cabrare pe masura ce viteza creste inspre viteza de croaziera, fata de cel cu unghi in jos, asadar cum aeronava mea are o plaja de viteza mica , deocamdata teoretic 50-70km/h (mai rapid nu are sens), aceasta tentinta de cabrare va fi mult mai mica dar voi castiga viteza ascensionala datorita unghiului 0 pe verticala.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20180921_175021.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175028.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175050.jpg

0

#214 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 24 September 2018 - 12:52 AM

.

.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20180921_175057.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175158.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_184450.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_185631.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_184523.jpg

0

#215 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 26 October 2018 - 08:45 AM

Felicitari pentru realizare, urmaresc subiectul in continuare cu mare interes. O intrebare: nemotorizat Goat nu intra in categoria ultrausoarelor nemotorizate, care zboara fara inmatriculare, ca deltaplanele? Din cate stiu indeplineste toate conditiile pentru a intra sub aripa AZLR.
0

#216 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 26 October 2018 - 08:58 AM

Nu, din pacate nu, deoarece nu e deltaplan ci e planor ultrausor, doar parapantele, deltaplanele se incadreaza acolo, cel putin asa spune legislatia, am vb cu cei de la AZLR.
0

#217 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 05:13 PM

Vezi postareaMihai_F, la 26 October 2018 - 08:58 AM, a spus:

Nu, din pacate nu, deoarece nu e deltaplan ci e planor ultrausor, doar parapantele, deltaplanele se incadreaza acolo, cel putin asa spune legislatia, am vb cu cei de la AZLR.


Cred ca e o greseala pe undeva. Iata definitia, luata chiar de pe siteul AZLR. As dori sa stiu de ce nu se incadreaza la categoria planoarele ultrausoare (formula clasica)

2. DEFINITII, PRESCURTARI , SIMBOLURI

2.1. Aeronavele ultrausoare nemotorizate (denumite prescurtat AUN), - sunt planoarele ultrausoare si baloanele ultrausoare

2.2. Planoarele ultrausoare (denumite prescurtat PUU), - sunt deltaplanele, parapantele, planoarele ultrausoare (formula clasica) si giroplanoarele.

Acestea pot fi lansate de pe picioare sau cu ajutorul trenului de aterizare de pe uscat si/sau de pe apa, si pot avea maxim doua locuri inclusiv pilotul.

2.2.1. Planoarele ultrauÅŸoare primare sunt planoarele care:

(i) sunt proiectate şi construite pentru a avea o masă maximă la decolare de 450 kg, inclusiv sistemul de recuperare totală cu paraşuta dacă există, iar încărcarea aripii nu va depăşi 25 kg/mp; şi

(ii) sunt proiectate sau modificate special în scopuri de cercetare, experimentale sau ştiinţifice şi susceptibile a fi construite în număr foarte limitat; sau

(iii) sunt construite în proporţie de 51% de un amator sau o asociaţie de amatori nonprofit, în scopuri proprii şi fără vreun obiectiv comercial.

2.2.2. Planoarele ultrauÅŸoare avansate

Sunt planoarele care au o masă maximă gol mai mică de 80 kg când aeronava are un singur loc sau 100 kg când are două locuri, inclusiv cele care sunt lansate din alergare.
0

#218 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 05:15 PM

sursa: pagina AZLR
0

#219 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 28 October 2018 - 07:32 PM

Da, asa este, si se incadreaza acolo la planoare si tine de AZLR, dar acolo nu spune de inmatriculare nimic, doar de licentiere, in legislatia pe de CAA (AAC) ocolo e specificat ca trebuie inmatriculat. Am sa caut si voi posta paragraful
0

#220 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 07:50 PM

Din moment ce se ocupa AZLR de licentiere, ar trebui sa intre in aceeasi oala ca si deltaplanele si din punctul de vedere al inmatricularii, adica fara inmatriculare. Sunt curios la ce articol te referi.
0

#221 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 28 October 2018 - 11:18 PM

Vezi postareaVasiM, la 28 October 2018 - 07:50 PM, a spus:

Din moment ce se ocupa AZLR de licentiere, ar trebui sa intre in aceeasi oala ca si deltaplanele si din punctul de vedere al inmatricularii, adica fara inmatriculare. Sunt curios la ce articol te referi.


Ordin nr. 630/2007

Art. 2. - Aeronavele ultrausoare pot efectua zboruri in spatiul aerian national fara a detine
certificate de tip si/sau de navigabilitate si fara a fi inmatriculate in Registrul unic de inmatriculare
a aeronavelor civile.
Art. 3. - (1) Pentru a fi operata/utilizata in spatiul aerian national o aeronava ultrausoara trebuie
sa posede un certificat de identificare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), aeronavele ultrausoare din categoria parapantelor
si deltaplanelor pot fi operate/utilizate fara a detine un certificat de identificare.

Reglementare aeronautică civilă
română RACR-47 "Înmatricularea
aeronavelor civile", ediţia 3/2007

4. aeronave stabilite prin ordin al ministrului transporturilor.
B ) Aeronavele care efectuează zboruri în spaţiul aerian naţional fără a fi înmatriculate
trebuie să fie identificate în conformitate cu prevederile conţinute în acest capitol.
RACR 47.34 ÃŽnsemne de identificare
a) Însemnele de identificare ale unei aeronave civile române se compun din însemnul
de naţionalitate şi marca de identificare. Marca de identificare trebuie dispusă la dreapta
şi în continuarea însemnului de naţionalitate printr-o cratimă.
B ) Prevederile RACR 47.08 ÅŸi 47.19-47.24 referitoare la marca de identificare ÅŸi
cerinţele privind însemnele de înmatriculare trebuie aplicate şi însemnelor de
identificare.

Au fost luate de pe siteul CAA.ro

Cu cei de la AZLR asa am discutat ca daca e planor trebuie inmatriculat si se poate face cu dansii, dar daca e cu motor trebuie cu aeroclubul romaniei,
dar dupa cele de mai sus, nu inmatriculat ci sa aiba certificat de identificare, dar sunt putin comfuz, voi suna la autoritatea aeronautica sa ma lamureasca cineva...
0

#222 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 28 October 2018 - 11:27 PM

http://www.caa.ro/pa...rea-aeronavelor
0

#223 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 31 October 2018 - 12:33 PM

Buna ziua, am vorbit cu cei de la aeroclub de la ultrausoare si am revenit cu informatii, planor sau motoplanor ii trebuie certificat de identificare si numar de identificare trecut pe el, va trebui sa intocmesc un dosar cu tot felu in el (RACR CCO ULM), mai apoi daca actele sunt gata, va veni un inspector sa vada aeronava, si daca totul e ok, voi primi certificat de identificare.
Numai bine.
0

#224 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 13 November 2018 - 06:35 PM

Nu cred ca s-a facut delegarea catre AZLR a gestionarii/certificarii aeronavelor Ultrausoare Nemotorizate (AUN) ci doar a licentierii pilotilor, asa ca pentru AUN se aplica la AR RACR-CCO AUN (nu ULM) in care scrie:

Citeaza

RACR – CCO AUN 1015 Principii generale

(1) Pentru a fi admisă (utilizată / operată), o aeronavă ultrauşoară nemotorizată neomologată trebuie să posede un certificat de identificare, cu excepţia parapantelor şi deltaplanelor. Condiţiile de utilizare / operare a acesteia în baza acestui certificat se regăsesc în anexa la certificatul de identificare, în conformitate cu prevederile prezentei reglementări.


Nu e greu nici pentru ULM dar pentru AUN (atata timp cat nu se doreste omologarea, aia e alta mancare de ... capra), un dosar cu un manual, ceva acte pentru kit + materiale etc. A e din kit ... in timpul constructiei trebuia chemat un inspector din cand in cand sa evalueze lucrarea dar cum totul e la vedere la Goat nu va fi o problema.

Inca o data felicitari si spor!
Cosmin
0

#225 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 January 2019 - 07:50 PM

Io inainte de a construi primul avion (ultrausor) m-am documentat despre conditiile de omologare , Autorizatie de Zbor, conditii (inspector care sa verifice pe parcurs cum am construit etc.).

Nu mai vorbesc ca , am construit un avion biloc din lemn si placaj , dupa anul 1995 cand au fost conditii mult mai grele din toate punctele de vedere , (a si durat mult mai putin constructia) SI NU AM AVUT NICI CE MAI MICA PROBLEMA IN A OBTINE AUTORIZATIA DE ZBOR.

Aici, cu parere de rau , spun ca deja se face prea multa teorie se bate apa in piua si dureaza de prea mult timp, o constructie banala din teava de dural si panza, care poate fi realizata lejer in 6 luni de un amator, cu inspectiile tehnice de rigoare si cu totul la zi si fara probleme pentru a obtine Autorizatia de Zbor.


Bafta Ciao Sorin

0

#226 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 18 January 2019 - 10:58 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 18 January 2019 - 07:50 PM, a spus:

Io inainte de a construi primul avion (ultrausor) m-am documentat despre conditiile de omologare , Autorizatie de Zbor, conditii (inspector care sa verifice pe parcurs cum am construit etc.).

Nu mai vorbesc ca , am construit un avion biloc din lemn si placaj , dupa anul 1995 cand au fost conditii mult mai grele din toate punctele de vedere , (a si durat mult mai putin constructia) SI NU AM AVUT NICI CE MAI MICA PROBLEMA IN A OBTINE AUTORIZATIA DE ZBOR.

Aici, cu parere de rau , spun ca deja se face prea multa teorie se bate apa in piua si dureaza de prea mult timp, o constructie banala din teava de dural si panza, care poate fi realizata lejer in 6 luni de un amator, cu inspectiile tehnice de rigoare si cu totul la zi si fara probleme pentru a obtine Autorizatia de Zbor.


Bafta Ciao Sorin


Bine,... nu o sa se mai bata apa in piua...
Si bine inteles ca se putea construi in 6 luni daca ai toti banii si spatiul necesar de la inceput si mai mult de atat daca nu ai doi copii care tocmai se nascusera pe parcursul contructieice, sa nu mai zic de servici, dar se pare ca nu ai inteles nimic din tot topicul asta, asa ca imi cer scuze pt deranj.
O zi buna.
0

#227 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 20 January 2019 - 01:04 PM

Vezi postareaMihai_F, la 18 January 2019 - 10:58 PM, a spus:

Bine,... nu o sa se mai bata apa in piua...
Si bine inteles ca se putea construi in 6 luni daca ai toti banii si spatiul necesar de la inceput si mai mult de atat daca nu ai doi copii care tocmai se nascusera pe parcursul contructieice, sa nu mai zic de servici, dar se pare ca nu ai inteles nimic din tot topicul asta, asa ca imi cer scuze pt deranj.
O zi buna.

Sa stii ca si altii au avut copii, servici si au dus lipsa de bani, dar au pornit constructia cu o perspectiva documentata si gandita pe faze , au stiut exact ce trebuie facut , cum si cand, ca sa nu se blocheze pe parcurs sau la sfarsit.
Bafta Ciao Sorin

0

#228 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 20 January 2019 - 07:55 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 20 January 2019 - 01:04 PM, a spus:

Sa stii ca si altii au avut copii, servici si au dus lipsa de bani, dar au pornit constructia cu o perspectiva documentata si gandita pe faze , au stiut exact ce trebuie facut , cum si cand, ca sa nu se blocheze pe parcurs sau la sfarsit.
Bafta Ciao Sorin


E ok, stiu ca fiecare are de dus greul lui in felul lui, dar ma iritat cum ai pus problema cu batatutul apei in piua si cu trebuia sa fie gata in 6 luni.... oricum...
Ca si blocaj, posibil ca din exterior asa se vede, dar nu sunt blocat, nici numam blocat, doar lucrez la sistemul de propulsie al aeronavei (undeva pe la jumatatea contriuctiei m-am decis sa il motorizez...), si cand va fi gata voi demara cu identificarea aeronavei....
Numai bine.
0

#229 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 20 January 2019 - 10:47 PM

Bravo Mihai pentru mareata realizare!
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#230 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 21 January 2019 - 06:07 PM

Vezi postareamvpricop, la 20 January 2019 - 10:47 PM, a spus:

Bravo Mihai pentru mareata realizare!

Multu!
0

#231 Useril este offline   Borian 

  • autonom
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:-
  • Interests:-

Postat 21 February 2019 - 10:46 PM

Calul moare de drum lung si prostii de grija altora ... Rromania eterna ...

Bravo si Succes !!

Sorin.
0

#232 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 03 September 2019 - 10:37 AM

Noutati?
0

#233 Useril este offline   vultur 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 87
  • Inregistrat: 10-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aeromodele termice pe motorina consum 5%

Postat 19 March 2020 - 07:48 PM

Bravo Mihai!!!
0

#234 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 20 March 2020 - 11:46 PM

Vezi postareavultur, la 19 March 2020 - 07:48 PM, a spus:

Bravo Mihai!!!

Multu !
0

#235 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 21 March 2020 - 12:31 AM

Vezi postareaadyrex, la 03 September 2019 - 10:37 AM, a spus:

Noutati?

Voi reveni cu progres, nu am avut timp de update-uri in ultima vreme, am rezolvat muuuuulte maruntisuri la sistemul de propulsie, un an de maruntisuri mai exact, planorul e bine, e super, printre altele trebuie sa identific paramerii de zbor ai aeronavei (pt. manualul de utilizare pt. identificare, hartii......) voi atasa cateva poze.
0

#236 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 March 2020 - 10:34 PM

SUPERB !!! Felicitari, si cat mai multe zboruri si pozeeee !
0

#237 Useril este offline   Mihai_F 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:-

Postat 15 May 2021 - 09:33 PM

Update major: http://www.rhcforum....789#entry932789
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro