Modelism - RHC Forum: Goat4 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8

Goat4 Constructia unui planor ultrausor

#211 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17741
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 September 2018 - 09:08 PM

Faptul ca e mai mare nu il consider ceva deosebit, daca e tot RC...
Pana nu iti pui fundu' propriu la bataie, nu se poate spune ca il faci cu suficient simt al raspunderii...
renatoa de la aacr.ro
0

#212 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 15 September 2018 - 10:24 PM

Vezi postareadan_mitea, la 14 September 2018 - 03:56 AM, a spus:

Exceptional. Felicitari pentru perseverenta cu care ai lucrat. Nu ai facut rabat de la nimic si rezultatele se vad. Nu ma satur sa privesc si sa admir.
Esti un exemplu de urmat in viata. Pana acum admiram, pentru acelasi lucru, pe grecul care si-a facut un elicopter. Acum sunteti doi.
Numai bine mestere.

Multumesc!
0

#213 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 15 September 2018 - 11:17 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 September 2018 - 09:08 PM, a spus:

Faptul ca e mai mare nu il consider ceva deosebit, daca e tot RC...
Pana nu iti pui fundu' propriu la bataie, nu se poate spune ca il faci cu suficient simt al raspunderii...

Eu as spune ca o diferenta cruciala intre un model mare rc si o aeronava cu pilot la bord, sunt costurile de realizare si scolarizare a pilotului (timp si bani, mai mult banii), ceea ce poate fi un factor limitant la un RC in loc de un "Full size" cu pilot la bord.
0

#214 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 24 September 2018 - 12:50 AM

Buna ziua,

Am mai progresat putin am instalat suportul motorului, e conceput sa fie detasabil, si anume aeronava poate fi folosita ca planor (fara nici o componenta a sistemului de propulise) dar si ca motoplanor (cu toate componentele ale sistemului de propulsie).
Supotul motorului se prinde la imbinarea aripilor cu fuselajul, si este ancorat cu cabluri de aripi, kingpost si nose tube.
Dupa multe studii si citit din experientele altora mai experimentati (din USA), am ales sa montez motorul pentru inceput cu "offset" al liniei de tractiune, 0 grade pe verticala, si 0 grade pe orizontala, mai apoi voi vedea daca e necesar cateva grade spre dreapta pentru a compesa "p-factor" dar cum aeronava are directia si deriva sub linia de tractiune posibil sa aiba putin efect advers (unghiul spre dreapta) in zbor normal.
Cei care au experimentat cu offset pe verticala la o aeronava cu aripa sus si motor sub aripa (piper supercub): cel cu unghi 0 pe verticala, urca mai repede decat cel cu unghi spre in jos (in pozitia de zbor orizontal pe fata) dar are o tendinta mai mare de cabrare pe masura ce viteza creste inspre viteza de croaziera, fata de cel cu unghi in jos, asadar cum aeronava mea are o plaja de viteza mica , deocamdata teoretic 50-70km/h (mai rapid nu are sens), aceasta tentinta de cabrare va fi mult mai mica dar voi castiga viteza ascensionala datorita unghiului 0 pe verticala.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20180921_175021.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175028.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175050.jpg

0

#215 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 24 September 2018 - 12:52 AM

.

.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_20180921_175057.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_175158.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_184450.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_185631.jpg
  • Imagine atasata: IMG_20180921_184523.jpg

0

#216 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 09 October 2018 - 12:12 AM

Buna ziua,

Update, am fost la camp, am mai facut cateva tractari, am atasat poze.

Numai bine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20181006_114852(0).jpg
  • Imagine atasata: gopro goat pic 001.jpg
  • Imagine atasata: gopro goat pic 002.jpg

0

#217 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 October 2018 - 10:19 AM

Vezi postareaMihai_F, la 09 October 2018 - 12:12 AM, a spus:

Buna ziua,

Update, am fost la camp, am mai facut cateva tractari, am atasat poze.

Numai bine.


Im sfarsit, in aer.
Felicitari.
0

#218 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 12 October 2018 - 02:04 PM

Multumesc!
0

#219 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 18 October 2018 - 02:26 PM

Felicitari Mihai, o realizare frumoasa, primul zbor cu aeronava iesita din mainile proprii!
0

#220 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 20 October 2018 - 12:41 AM

Multumesc!
0

#221 Useril este offline   Loco 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 23-April 05

Postat 20 October 2018 - 01:12 PM

Vezi postareaMihai_F, la 09 October 2018 - 12:12 AM, a spus:

Update, am fost la camp, am mai facut cateva tractari, am atasat poze.


Cu ce ai facut tractarea?
0

#222 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 20 October 2018 - 02:59 PM

Vezi postareaLoco, la 20 October 2018 - 01:12 PM, a spus:

Cu ce ai facut tractarea?

Cu masina mica (skoda fabia)
0

#223 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 7538
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2018 - 04:06 PM

Ceva impresii de zbor, cum a fost, cum e comparat cu ce ai zburat pana acum ? .... din astea.

Vezi postareaMihai_F, la 20 October 2018 - 02:59 PM, a spus:

Cu masina mica (skoda fabia)

0

#224 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 21 October 2018 - 12:03 AM

Buna ziua,

Am revenit cu complectari (am fost putin ocupat), in primul rand: Goat4 este o aeronava care zboara absolut superb, raspunde foarte bine la comenzi, comenzile sunt usoare, zbor la 40-50km/h in cabina deschisa e absolut superb; centrajul e ok; viteza de desprindere e in jur de 32-35km/h; cu comenzile la centru in remorcaj la 40km/h mentine altitudinea, la 50km/h urca usor; suspensia e buna, amortizeaza bine; remorcajul cu declansatorul de bot are un efect mult mai redus de cabrare decat remorcajul cu decansatorul de burta (e normal).
Experienta de pe IS 28 B2 e folositoare aici ca tehnica de pilotaj (mansa-palonier la viraje); difera mult distanta de decolare si ateriare, deoarece e muuult mai usor si zbora la jumate din viteza B2-ului; fiind cabina deschisa, la aterizare inainte de contactul cu solul e mai simplu de dedus (se vad rotile) distanta pana la sol;

Numai bine.
0

#225 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 21 October 2018 - 05:32 PM

Un filmulet nu aveti?
0

#226 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 21 October 2018 - 07:44 PM

Vezi postareaadyrex, la 21 October 2018 - 05:32 PM, a spus:

Un filmulet nu aveti?

Da!, dupa inmatriculare....
0

#227 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 26 October 2018 - 08:45 AM

Felicitari pentru realizare, urmaresc subiectul in continuare cu mare interes. O intrebare: nemotorizat Goat nu intra in categoria ultrausoarelor nemotorizate, care zboara fara inmatriculare, ca deltaplanele? Din cate stiu indeplineste toate conditiile pentru a intra sub aripa AZLR.
0

#228 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 26 October 2018 - 08:58 AM

Nu, din pacate nu, deoarece nu e deltaplan ci e planor ultrausor, doar parapantele, deltaplanele se incadreaza acolo, cel putin asa spune legislatia, am vb cu cei de la AZLR.
0

#229 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 05:13 PM

Vezi postareaMihai_F, la 26 October 2018 - 08:58 AM, a spus:

Nu, din pacate nu, deoarece nu e deltaplan ci e planor ultrausor, doar parapantele, deltaplanele se incadreaza acolo, cel putin asa spune legislatia, am vb cu cei de la AZLR.


Cred ca e o greseala pe undeva. Iata definitia, luata chiar de pe siteul AZLR. As dori sa stiu de ce nu se incadreaza la categoria planoarele ultrausoare (formula clasica)

2. DEFINITII, PRESCURTARI , SIMBOLURI

2.1. Aeronavele ultrausoare nemotorizate (denumite prescurtat AUN), - sunt planoarele ultrausoare si baloanele ultrausoare

2.2. Planoarele ultrausoare (denumite prescurtat PUU), - sunt deltaplanele, parapantele, planoarele ultrausoare (formula clasica) si giroplanoarele.

Acestea pot fi lansate de pe picioare sau cu ajutorul trenului de aterizare de pe uscat si/sau de pe apa, si pot avea maxim doua locuri inclusiv pilotul.

2.2.1. Planoarele ultrauşoare primare sunt planoarele care:

(i) sunt proiectate şi construite pentru a avea o masă maximă la decolare de 450 kg, inclusiv sistemul de recuperare totală cu paraşuta dacă există, iar încărcarea aripii nu va depăşi 25 kg/mp; şi

(ii) sunt proiectate sau modificate special în scopuri de cercetare, experimentale sau ştiinţifice şi susceptibile a fi construite în număr foarte limitat; sau

(iii) sunt construite în proporţie de 51% de un amator sau o asociaţie de amatori nonprofit, în scopuri proprii şi fără vreun obiectiv comercial.

2.2.2. Planoarele ultrauşoare avansate

Sunt planoarele care au o masă maximă gol mai mică de 80 kg când aeronava are un singur loc sau 100 kg când are două locuri, inclusiv cele care sunt lansate din alergare.
0

#230 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 05:15 PM

sursa: pagina AZLR
0

#231 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 28 October 2018 - 07:32 PM

Da, asa este, si se incadreaza acolo la planoare si tine de AZLR, dar acolo nu spune de inmatriculare nimic, doar de licentiere, in legislatia pe de CAA (AAC) ocolo e specificat ca trebuie inmatriculat. Am sa caut si voi posta paragraful
0

#232 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 28 October 2018 - 07:50 PM

Din moment ce se ocupa AZLR de licentiere, ar trebui sa intre in aceeasi oala ca si deltaplanele si din punctul de vedere al inmatricularii, adica fara inmatriculare. Sunt curios la ce articol te referi.
0

#233 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 28 October 2018 - 11:18 PM

Vezi postareaVasiM, la 28 October 2018 - 07:50 PM, a spus:

Din moment ce se ocupa AZLR de licentiere, ar trebui sa intre in aceeasi oala ca si deltaplanele si din punctul de vedere al inmatricularii, adica fara inmatriculare. Sunt curios la ce articol te referi.


Ordin nr. 630/2007

Art. 2. - Aeronavele ultrausoare pot efectua zboruri in spatiul aerian national fara a detine
certificate de tip si/sau de navigabilitate si fara a fi inmatriculate in Registrul unic de inmatriculare
a aeronavelor civile.
Art. 3. - (1) Pentru a fi operata/utilizata in spatiul aerian national o aeronava ultrausoara trebuie
sa posede un certificat de identificare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), aeronavele ultrausoare din categoria parapantelor
si deltaplanelor pot fi operate/utilizate fara a detine un certificat de identificare.

Reglementare aeronautică civilă
română RACR-47 "Înmatricularea
aeronavelor civile", ediţia 3/2007

4. aeronave stabilite prin ordin al ministrului transporturilor.
B ) Aeronavele care efectuează zboruri în spaţiul aerian naţional fără a fi înmatriculate
trebuie să fie identificate în conformitate cu prevederile conţinute în acest capitol.
RACR 47.34 Însemne de identificare
a) Însemnele de identificare ale unei aeronave civile române se compun din însemnul
de naţionalitate şi marca de identificare. Marca de identificare trebuie dispusă la dreapta
şi în continuarea însemnului de naţionalitate printr-o cratimă.
B ) Prevederile RACR 47.08 şi 47.19-47.24 referitoare la marca de identificare şi
cerinţele privind însemnele de înmatriculare trebuie aplicate şi însemnelor de
identificare.

Au fost luate de pe siteul CAA.ro

Cu cei de la AZLR asa am discutat ca daca e planor trebuie inmatriculat si se poate face cu dansii, dar daca e cu motor trebuie cu aeroclubul romaniei,
dar dupa cele de mai sus, nu inmatriculat ci sa aiba certificat de identificare, dar sunt putin comfuz, voi suna la autoritatea aeronautica sa ma lamureasca cineva...
0

#234 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 28 October 2018 - 11:27 PM

http://www.caa.ro/pa...rea-aeronavelor
0

#235 Useril este offline   Mihai_F 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 28-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj (Floresti)

Postat 31 October 2018 - 12:33 PM

Buna ziua, am vorbit cu cei de la aeroclub de la ultrausoare si am revenit cu informatii, planor sau motoplanor ii trebuie certificat de identificare si numar de identificare trecut pe el, va trebui sa intocmesc un dosar cu tot felu in el (RACR CCO ULM), mai apoi daca actele sunt gata, va veni un inspector sa vada aeronava, si daca totul e ok, voi primi certificat de identificare.
Numai bine.
0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro