Modelism - RHC Forum: Realizare caroserii PC si PET - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Realizare caroserii PC si PET

#1 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2015 - 07:11 PM

Iti raspund eu pt ca am mai multa experienta.

Policarbonatul are ca temp de termoformare aprox 300 grade C.
Pe langa asta, are nevoie de uscare in cuptoare speciale pt cateva zile la temperaturi de 70 grade.Asta pt ca Policarbonatul are propietatea de a retine umezeala in structura sa moleculara, iar expus la temperaturi de 300, aceasta va fierbe in structura sa si va produce bule.
Mai mult, pt termoformare este nevoie de presiuni de vacuum mult mai mari.
Mai mult ca sigur va ajunge la costuri de productie mai mare ca a unui produs de pe piata.
acestea sunt doar cateva detalii...discutia putand continua cu multe alte detalii.....legate de matrite, de dispersia temperaturii de intinderea materialui unifor pe intreaga suprafata.


Aurelian, ca sa reluam. Ai incercat sa faci si din PC? Sau numai PET? Ma batea si pe mine gandul, tot pentru termice, in principal, si inteleg ca PET-ul nu e foarte ok din cauza temperaturilor. Nici daca lasi ceva mai multa distanta intre motor si caroserie?
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#2 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2015 - 07:27 PM

E un site pe undeva care zice ca timpul de pre-uscare este de aproximativ 2-4 ore la 110C, in functie de grosimea materialului, iar temperatura de termoformare este de 180-210C. La peste 280C apar primele deteriorari ale materialului. Concluzia ar fi ca totusi conditiile de prelucrare ar fi relativ mai simple decat le-ai prezentat tu. Si as insista pe PC in favoarea PET-ului pentru ca este ceva mai rezistent. Si mai scump, pe de alta parte. Dar principalul motiv ar fi temperatura mai mare pe care o suporta
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#3 Useril este offline   Andrei Panainte 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 173
  • Inregistrat: 11-December 14

Postat 08 May 2015 - 09:22 PM

Eu am luat o caroserie dintrun magazin dintr-un mall din bucuresti, speedrc parca si pot sa zic ca la un impact cu roata unui savage s-a facut praf. Au sarit cioburi din ea. Deci nici cele de piata nu sunt foarte stralucite toate.
0

#4 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2015 - 09:47 PM

Depinde cat ai dat pe ea. Speedrc este dealer Kyosho si iti garantez ca o caroserie de-a lor nu se sparge nici cu ciocanul :D Exagerez, evident, dar ai inteles ideea. Gasesti la ei caroserii intre 70 si 700 de lei si sper ca nu-ti imaginezi ca au aceeasi calitate.Pe de alta parte, sunt convins ca pentru supravietuirea economica in cacatul asta de tara, in curs de vanzare catre corporatii, fiecare face ce are e facut. Si daca asta presupune sa vinzi si marfa ieftina, implicit proasta, apoi asta vinzi. Ca nu rezista nici pe departe cat o caroserie "de firma" tocmai ai constatat the hard way. Intamplator pot face comparatie intre o caroserie after market pe care o am pe Mad Force, subtire cat foita de tigare, si caroseria de pe LST XXL, care nu se indoaie nici cand masina face tumbe la 40-50 km/h. Iar caroseria originala Kyosho mi-a rezistat ani de zile. Asa ca fiecare isi cheltuie banii cum crede de cuviinta

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 08 May 2015 - 09:51 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#5 Useril este offline   revolt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 590
  • Inregistrat: 25-February 15
  • Gender:Male

Postat 08 May 2015 - 09:52 PM

Vezi postareaTzicul, la 08 May 2015 - 09:47 PM, a spus:

Depinde cat ai dat pe ea. Speedrc este dealer Kyosho si iti garantez ca o caroserie de-a lor nu se sparge nici cu ciocanul :D Exagerez, evident, dar ai inteles ideea. Gasesti la ei caroserii intre 70 si 700 de lei si sper ca nu-ti imaginezi ca au aceeasi calitate.Pe de alta parte, sunt convins ca pentru supravietuirea economica in cacatul asta de tara, in curs de vanzare catre corporatii, fiecare face ce are e facut. Si daca asta presupune sa vinzi si marfa ieftina, implicit proasta, apoi asta vinzi. Ca nu rezista nici pe departe cat o caroserie "de firma" tocmai ai constatat the hard way. Intamplator pot face comparatie intre o caroserie after market pe care o am pe Mad Force, subtire cat foita de tigare, si caroseria de pe LST XXL, care nu se indoaie nici cand masina face tumbe la 40-50 km/h. Iar caroseria originala Kyosho mi-a rezistat ani de zile. Asa ca fiecare isi cheltuie banii cum crede de cuviinta


aici depinde si de cum plimbi masina..
da sa o pun pe flux si dupa 2a pacuri garantez ca e flenduri..

Aceasta postare a fost editata de revolt: 08 May 2015 - 09:52 PM

Hpi Savage Flux XL 3 diffs
Hpi Savage Flux XL
Hpi Savage Flux

0

#6 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 08 May 2015 - 11:02 PM

Am incercat cu pc si nu se termoformeaza la 200.....apar primele bule in zona aia dar placa e tare ca piatra.Renuntati la termoformarea pc acasa. Nu vom reusi.Procesul este unul f complex si extrem de bine controlat.
Pc ul se termoformeaza prbl la temperatura aia si cu flux de aer invers.pt a intinde materialul uniform.

Pet ul este ok insa fara asteptari exagerate. Daca se urmeaza pasii prezentati de mine si asteptarile nu sunt exagerate poate fi utilizat cu unele rezultate bune.

Pun pariu ca caroseria respectiva nu a avut stikere, nu a fost cu emblema de producator si ai vopsit-o cu vopsea de lexan.:) Prbl ai avut de ales intre a da 90 ron vs 190.
Deci nu e chiar asa povestea cu caroseria din magazin

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 08 May 2015 - 11:06 PM

0

#7 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 08 May 2015 - 11:34 PM

Daca ai aparatura, cat te costa materialele sa faci o carapace? o carapace gen pt savage? Cat ajunge sa faci una din pc, din pet si nu mai stiu ce alte substante? Doar materialele, fara aparatura.

Asta a fost de tare:

Vezi postareaTzicul, la 08 May 2015 - 07:11 PM, a spus:

[i]....Iti raspund eu pt ca am mai multa experienta.
.....

Serioooos? Mai taie din ele....

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 08 May 2015 - 11:37 PM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#8 Useril este offline   Andrei Panainte 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 173
  • Inregistrat: 11-December 14

Postat 09 May 2015 - 07:43 AM

Vezi postareaaiurica, la 08 May 2015 - 11:02 PM, a spus:

Am incercat cu pc si nu se termoformeaza la 200.....apar primele bule in zona aia dar placa e tare ca piatra.Renuntati la termoformarea pc acasa. Nu vom reusi.Procesul este unul f complex si extrem de bine controlat.
Pc ul se termoformeaza prbl la temperatura aia si cu flux de aer invers.pt a intinde materialul uniform.

Pet ul este ok insa fara asteptari exagerate. Daca se urmeaza pasii prezentati de mine si asteptarile nu sunt exagerate poate fi utilizat cu unele rezultate bune.

Pun pariu ca caroseria respectiva nu a avut stikere, nu a fost cu emblema de producator si ai vopsit-o cu vopsea de lexan.:) Prbl ai avut de ales intre a da 90 ron vs 190.
Deci nu e chiar asa povestea cu caroseria din magazin


Caroseria a venit deja vopsita si stikerele erau in punga. Mai trebuia doar decupata. Iar pretul a fost undeva pe la 80 lei cred.
0

#9 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2015 - 08:30 AM

Vezi postareaZeus, la 08 May 2015 - 11:34 PM, a spus:

Daca ai aparatura, cat te costa materialele sa faci o carapace? o carapace gen pt savage? Cat ajunge sa faci una din pc, din pet si nu mai stiu ce alte substante? Doar materialele, fara aparatura.

Asta a fost de tare:

Serioooos? Mai taie din ele....


Zeule, n-ai fost atent si n-ai vazut ca textul era scris cu italic. Tizicul a reprodus postarea lui aiurica de aici http://www.rhcforum....post__p__803479 . Putea sa foloseasca butonul "Insert quotation" si sa introduca textul acolo, sau pur si simplu sa puna niste ghilimele, dar a preferat sa puna doar italic.

De fapt topicul asta este continuarea celui de pe Publicitate personala, habar n-am de ce s-a recurs la asta.





0

#10 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 09 May 2015 - 08:53 AM

Am fost atent
Asa este, stiu de acel topic, doar de acolo am inceput conversatia, si cand jymmy a fost luat peste picior, a inchis topicul.
Una e sa dai un sfat si alta e sa te dai mare.

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 09 May 2015 - 08:54 AM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#11 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2015 - 09:08 AM

Pentru ca mi s-a parut un subiect interesant si am vrut sa mai dezbatem pe marginea lui. Puteam sa vorbesc separat cu Aureliu pe privat, FB, la o bere in Herastrau sau acasa la mine, cu sotie, copil, catel si purcel. Dar am zis ca aici ar afla mai multa lume. Parca asta e scopul forumului, nu? Cat despre thread-ul deschis de respectivul coleg, a fost inchis pentru ca omul il deschisese la publicitate personala si a spus clar ca nu mai vinde nimic pana nu se mai perfectioneaza, deci topicul isi cam pierduse sensul. Nu mi s-a parut ca cineva a luat pe altcineva la misto.
Cat despre faza cu taiatul, nu prea m-am prins la ce sau cine te referi ca sa mai taie din ce

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 09 May 2015 - 09:12 AM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#12 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 09:56 AM

Nici eu....si sincer nu ma intereseaza ce a vrut sa scrie.
Scopul postarilor mele a fost sa ajut.
Am vbt cu omul la tel si i-am impartasit tot ce stiu despre acest subiect.
Daca tu Zeus stii mai multe legat de acest subiect te rog .....
0

#13 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2455
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 09 May 2015 - 11:00 AM

Imi cer mii de scuze ca m-am bagat ca musca-n dos (daca tot e free dosu), aiurica, iti multumim pt sfaturi, sincer, esti un om ce isi da interesul, cu siguranta nu am stiut eu sa ma exprim sau poate nu am citit ce trebuie.
Ce nu mi-a placut, a fost introducerea, "Iti raspund eu pt ca am mai multa experienta", aici m-I sa parut putin deplasat, arogant mesaj... Dar repet, cu siguranta nu am citit eu cum trebuie (poate exprimarea e de vina).
Eu doar eram bucuros ca Jymmy a descoperit o cale sa faca carcase ieftine, si dupa parerea mea, pretul cerut, este k pt a folosi carapacea la electrice, daca spuneti ca la termice se deformeaza. Am avut carcase de la protoform care s-au spart la un impact usor. Am avut si carcase ieftine care au tinut, dar sarea vopseaua. Nu intotdeauna carapacele scumpe sunt si bune. Aiurica parca ai avut o carapace de onroad portocalie, aia era de la protoform folosita la drift. A ajuns acea carcasa in cateva iesiri cu impacturi usoare, de ai donat-o parca. Asa ca de ce sa dam 150-200 ron pe o carcasa de firma cand una la 50 faceaceeasi treaba.
Si inca o data imi cer scuze pt mesajele de mai sus.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#14 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 03:55 PM

Aceiasi parere o am si eu despre pretul caroseriilor. De aceea am dezvoltat si eu partea asta de manufacturare caroserii.

Eu nu am intentionat sa ma bag peste topicul omului iar el poate sa confirme faptul ca dupa discutii telefonice i-am spus tot ceea ce stiam eu despre termoformare si materiale folosite.

Pc ul cam iese din discutie pentru prelucrarea acasa fara tehnologie dedicata.

Topicul creat mi se pare foarte bun.
0

#15 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 03:58 PM

Caroseriile de pet g pot fi o optiune pe un termen scurt mediu lung in functie de conjuncturi si vopsele/materiale folosite.

Recomand intens ca o caroserie de petg sa fie data cu sarma fina sau smirghel de 1000 apoi vopsita cu vopsele water based.

Orice solvent nu ii va face bine
0

#16 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2015 - 04:10 PM

Pana la urma ai ceva de care esti multumit de cum a iesit? Si inteleg ca vorbim doar de PET, PC-ul ar fi mai greu de realizat in regim de amator. Nu inseamna ca nu voi incerca :)
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#17 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 04:19 PM

Nu poti termoforma pc acasa.Nu cu utilaje custom made.
Incearca direct cu pet g de la bayern. Poti lua de 0.75 apoi poti testa cu 1 mm.
Eu formez la temp de 150 grade si tin un permanenta in feon la 400 grade setat pornit.nu termoformati cu folia de protectie pusa. se va lipi de pet g si va fi f greu sa o scoateti.

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 09 May 2015 - 04:20 PM

0

#18 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2015 - 04:48 PM

Nici macar cu doua pompe de vid legate in paralel (pe care le am deja), sau cu o rezerva de vid facuta intr-un recipient cu cele doua pompe? Si eventual pusa "in functiune" dupa ce aspiratorul si-a facut treaba. Sau poate cu un aspirator Hilti, ca am si d-ala, poate o fi mai puternic. Si daca toate astea nu merg, cat de multumit esti de PET, dpdv al rezistentei la impact. Si vorbesc de una sau mai multe tumbe facute pe un teren mai mult sau mai putin pietros/bolovanos, nu pe mocheta la sala :)
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#19 Useril este offline   jymmy05 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1171
  • Inregistrat: 14-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 09 May 2015 - 06:18 PM

Eu nu am inchis topicul respectiv sa nu mai vb pe tema aceasta.
Am inchis topicul deoarece carcasele mele nu mai sunt spre vanzare sunt pt consumul meu.
Pur si simplu in timp am incercat tot felul de materiale si am ajuns la acest pet.
Dupa ce am facut o carcasa stiind esecurile trecute m-am suit cu picioarele pe ea si nu sa spart.
Masina mea fiind stricata in perioada aceia am dat la colegi mei sa testeze carcasa .
Carcasa sa spart cam in trei saptamani dar a fost abuzata. Ma refer sa sarituri de doi,trei metri si cazut direct pe carcasa.
Eu pt consumul meu sunt multumit de realizare dar sa o comercializez nu sunt multumit de aceia am si inchis topicul.
Voi pregati o carcasa pt maine si voi testa si pe un termic.
0

#20 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 07:05 PM

Daca vopsesti cu apa sunt ok.
Am vazut carcase facute de mine si nu s-au spart doua concursuri.....deci da. Petg ul desi e mai slab ca si pc poate fi o varianta atata timp cat accepti mici compromisuri.
0

#21 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 09 May 2015 - 07:14 PM

Uite. O caroserie ce a stat 1 luna la mine si care nu a suferit nici o modificare termica s-a spart la o lovitura de o margine dura.Am facut asta acum sa va arat cum se sparge....
Eu asta tot incerc sa va spun......ca se intampla modificari moleculare dupa o perioada si devine casanta, iar la un impact mai dur se face ca si sticla.....bucati.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/09/8af8a6953eb20fb9eb9e825f5a9b9d08.jpg
0

#22 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2015 - 07:20 PM

De fapt asta-i problema petului, se degradeaza in timp. Termenul de garantie al unei sticle cu apa sau suc nu este dat de continut, ci de ambalaj. Credeti ca, la cat zahar are in ea, Coca Cola s-ar putea strica vreodata? Voi va puneti termen de garantie la dulceata pe care o faceti in casa? :D
Pe de alta parte mi se pare ciudat cum s-a spart caroseria ta. Sa fi fost oare de vina calitatea materiei prime? O fi si asta pe categorii?

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 09 May 2015 - 07:22 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#23 Useril este offline   Mihai Olimpiu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 16-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 20 May 2015 - 09:54 AM

Sunt destule filme pe internet despre termoformarea policarbonatului, nu pare a fi chiar complicat... ce am citit insa este ca o caroserie din PC trebuie facuta dintr-o grosime acceptabila, pentru a permite flexarea caroseriei. Am inteles ca standardul (stock) e de 0.33 (sau pe acolo), iar cele heavy duty pe la 0.75 mm. Ce trece de aceste grosimi, cu toate ca par mai solide, efectul este exact invers, crapa imediat pentru ca nu mai exista posibilitatea flexarii materialului la impact.

Aceasta postare a fost editata de Mihai Olimpiu: 20 May 2015 - 09:54 AM

Himoto E18MT Mastadon 1/18 Brushless
Syma S36 Helicopter 350Mah upgraded Battery
0

#24 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2015 - 03:23 PM

Exclus 0,33!! E subtire ca foaia de tigare. Gandeste-te la cat ar ajunge cand o mai intinzi. Losi-ul are de 1,5mm si nu are moarte. Mai masor inca o data ca sa nu spun prostii, dar asa tin minte
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#25 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2015 - 04:36 PM

Am masurat din nou, are 0,8mm dupa formare, deci probabil 1,00mm la origine
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro