Modelism - RHC Forum: va rog sfat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

va rog sfat

#1 Useril este offline   KronosTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 07-January 13

Postat 08 January 2013 - 09:46 AM

Salutare tuturor zburatorilor.
Vin si eu la voi pentru un sfat, daca se poate.
Sunt “foarte” incepator ( 3 zboruri la activ) din care doar unul aterizat frumos si doua crashuri.
Modelul este Easy Star II
Problema este probabil pilotul, insa mi-ar place sa dau vina pe orice altceva :)
Trebuie sa explic sumar zborurile pentru a cere parerea:
Primul zbor dupa asamblarea modelului: Il ridic, realizez ca finetea comenzii este criminala (dar asta este offtopic) si ca lasand comanda libera are tendinta de a urca si a se roti . Ma cred mai destept decat Chuch Yeager si incerc sa compensez (cum am spus, finetea comenzii de ordinul 1mm), ma lupt cu el pana aproape sa-l pierd din ochi, in final reusesc sa-l aduc inapoi in perimetru si sa-l crashui fara urmari.
Verific planurile, imperceptibil dezechilibrat un eleron, reglez cat pot de bine, decolez iarasi, zboara aproape perfect (tot cu o tendinta de viraj insa nesemnificativa). Imi fac damblaua, ma bucur de el, aterizez frumos.
Zborul nr 3: vant cam la 4-5 m/s, invatat minte cu planurile din primul zbor le reglez cat pot de bine, decolez, iarasi tendinta de rotatie destul de puternica pe stanga. ARGHHH?!?! Din nou ma cred mai destept decat Chuck Yeager, si timp de 10 minute ma lupt cu el macar sa-l aduc in perimetru. Cand l-am pierdut din ochi am sperat ca mai ia comanda la distanta aia, tai motor, tin profundor putin la vale si astept, ca el oricum se rotea. Dupa 3 ore reusesc sa-l gasesc intact in aratura la vreo 2km.

Si dupa atata poveste, vine si intrebarea: ce recomandati in astfel de cazuri de planuri dezechilibrate care imi par inevitabile?