Nelamuriri CVD, CVA
#1
Postat 06 January 2013 - 02:56 PM
CVD = constant velocity driveshaft
CVA = constant velocity axle
Daca nu ma insel, sint acelasi lucru, axe cu o articulatie cardanica (in partea spre fuzeta). Undeva pe net am citit ca exista ambii termeni pentru ca primul e(ra) trademark MIP.
Prima confuzie: unele masini au "Steel front CVD and rear CVA driveshafts". Si totusi piesele arata al naibii de asemanator. Sa inteleg ca ala care a scris prezentarea nu e in tema?
A doua confuzie: din cite am citit, o articulatie cardanica nu e cvd (chestie care se simte cind pe fata e spool si apar vibratii cu rotile virate, dar dispar cu rotile scoase). cvd necesita doua articulatii cardanice cuplate in asa fel incit se anuleaza intre ele diferentele de viteza - doua exemple sint DCJ (double cardan joint) unde sint doua cardane unul dupa altul in partea spre fuzeta si varianta folosita de ex. de traxxas la sasiul 1/16 unde este cite un cardan in fiecare capat.
Deci... cva e cvd si niciunul nu e cu adevarat cvd decit daca's dcj?
#2
Postat 11 January 2013 - 10:25 AM
DanB, la 06 January 2013 - 02:56 PM, a spus:
CVD = constant velocity driveshaft
CVA = constant velocity axle
Daca nu ma insel, sint acelasi lucru, axe cu o articulatie cardanica (in partea spre fuzeta). Undeva pe net am citit ca exista ambii termeni pentru ca primul e(ra) trademark MIP.
Prima confuzie: unele masini au "Steel front CVD and rear CVA driveshafts". Si totusi piesele arata al naibii de asemanator. Sa inteleg ca ala care a scris prezentarea nu e in tema?
A doua confuzie: din cite am citit, o articulatie cardanica nu e cvd (chestie care se simte cind pe fata e spool si apar vibratii cu rotile virate, dar dispar cu rotile scoase). cvd necesita doua articulatii cardanice cuplate in asa fel incit se anuleaza intre ele diferentele de viteza - doua exemple sint DCJ (double cardan joint) unde sint doua cardane unul dupa altul in partea spre fuzeta si varianta folosita de ex. de traxxas la sasiul 1/16 unde este cite un cardan in fiecare capat.
Deci... cva e cvd si niciunul nu e cu adevarat cvd decit daca's dcj?
Tot GOGU e raspunsul:
https://www.google.f...iw=1366&bih=588
http://en.wikipedia....-velocity_joint
#3
Postat 11 January 2013 - 10:30 AM
Vroiam doar o confirmare / infirmare (cu argumente) a ceea ce am priceput, sa stiu si eu daca toata lumea vinde gogosi de marketing sau imi scapa ceva
Aceasta postare a fost editata de DanB: 11 January 2013 - 10:31 AM
#5
Postat 11 January 2013 - 03:01 PM
Dar CVD/CVA mi se par ca nu sint CV (constant velocity) decit cazul particular ale celor DCJ (double cardan joint) care-s rare si scumpe
Pai cum facem, vindem cartofi dulci da' nu-s dulci, dupa aia te trezesti cu vibratii pe fata, dupa aia iti zice cite unul aaaa, pai cu spool asa e, ca de fapt n-ai dcj-uri, si te gindesti pana mea si atunci de ce-l vinzi cu spool
#6
Postat 11 January 2013 - 06:48 PM
Concluzie, ceea ce se vinde ca si cvd daca are doar o articulatie de tip cardan, nu asigura viteza unghiulara constanta la roata decit atunci cind nu e flexata. Vrei un cvd adevarat, tre sa te uiti cum e construit si sa decizi daca e cvd pe bune sau doar scrie pe el.
#7
Postat 11 January 2013 - 07:03 PM
DanB, la 11 January 2013 - 06:48 PM, a spus:
Ce se vinde ca CVD este CVD. Singura problema este ca viteza este constanta doar pana la un anumit unghi si de aici aparitia ECS DCJ si alte denumiri.
#8
Postat 11 January 2013 - 07:38 PM
O articulatie e cvd sau nu e cvd. "cvd pina la un anumit unghi" e ca o femeie aproape gravida. O articulatie cardanica nu e cvd. Doua articulatii cardanice cuplate sub un anumit unghi sint.
Evident ca orice articulatie cardanica e cvd la unghi 0, dar ori o vinzi specificind clar asta ori e marketing fals.
Faptul ca este o piesa rc nu face o articulatie cardanica sa devina ca prin miracol cvd.
#9
Postat 27 February 2013 - 10:25 AM
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#10
Postat 27 February 2013 - 11:10 AM
CV pe bune am pe traxxas 1/16 unde am cardan si intr-o parte si in alta.
Pt. din pacate putine masini 1/10 onroad exista sub diverse nume (ex. DCJ) articulatii cu dublu cardan la roata care rezolva problema vibratiilor la bracaj.
O metoda de a masca cit de cit problema este la drift on diff oneway care permite unei roti sa se miste mai repede daca are chef. Metoda este oficiala, recomandata de ex. de Yokomo pt. sasiul entry level atunci cind cumperi directia high angle. La sasiele adevarate nu prea se pune problema ca le iei din start cu oneway. In schimb daca ai spool pe fata e urit de tot.
Mi se pare un pic inselaciune sa vinzi sub numele de "constant velocity driveshaft/axle" o piesa care nu e constant velocity (decit la 0 grade unghi). E ca si cum ai vinde un motor turbo dar de fapt nu are turbina dar cum nici motoarele turbo nu baga turbina sub 1500 de ture putem spune ca pina la 1500 de ture toate motoarele sint turbo.
#11
Postat 27 February 2013 - 12:36 PM
Iar CVDul genereaza vibratii DOAR daca planul articulatiei nu corespunde cu planul articulatiei fuzetei.
Daca ele nu se rasucesc pe aceeasi axa, atunci apar forte la torsiune care dau vibratii.
Sunt convins ca daca mai faci ajustari la cat de mult intri cu cvdul in fuzeta, scapi de vibratii. Ideea e sa le aliniezi punctele de torsiune la ambele.
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#12
Postat 27 February 2013 - 12:39 PM
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)
Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18
Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
#13
Postat 27 February 2013 - 03:23 PM
Citeste aici, paragraful History
http://en.wikipedia....-velocity_joint
Cardanul nu se poate regla cit sa intre in fuzeta. Cel putin nu la mine.
cvd nu am "la diff", ci axul per ansamblu trebuie sa fie CV - fie folosind doar metode de articulare CV, fie folosind articulatii care isi anuleaza una alteia variatiile de viteza, cum ar fi doua cardane cuplate la 90 de grade
La iesirea din diff nu stiu articulatia simpla daca/cit are probleme, oricum aia e la unghi mic, dat doar de pozitia suspensiei.
Aceasta postare a fost editata de DanB: 27 February 2013 - 03:26 PM
#14
Postat 07 March 2013 - 11:24 AM
sakura: sak-x27 http://os.3racing.hk...rticles_key=143
tamiya: tamiya #42216 http://www.tamiyausa...roduct-id=42216
Cea de la tamiya are pret dublu (cam mult 50 de verzisori pentru doua cvd-uri). La ambele se gasesc piese de schimb, nu trebuie schimbat cu totul.
Descrierea da un pic pe linga (n-a priceput marketingul care e treaba), dar cel putin efectul e diminuarea vibratiilor in viraj la roata interioara, vibratii care apar mai ales la folosirea unui spool pe fata
Ce nu stiu e pe cite masini se si potrivesc, in afara de cele putine pentru care sint "certificate".