Modelism - RHC Forum: Nelamuriri CVD, CVA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Nelamuriri CVD, CVA

#1 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 06 January 2013 - 02:56 PM

Sint un pic in ceata.

CVD = constant velocity driveshaft
CVA = constant velocity axle

Daca nu ma insel, sint acelasi lucru, axe cu o articulatie cardanica (in partea spre fuzeta). Undeva pe net am citit ca exista ambii termeni pentru ca primul e(ra) trademark MIP.

Prima confuzie: unele masini au "Steel front CVD and rear CVA driveshafts". Si totusi piesele arata al naibii de asemanator. Sa inteleg ca ala care a scris prezentarea nu e in tema?

A doua confuzie: din cite am citit, o articulatie cardanica nu e cvd (chestie care se simte cind pe fata e spool si apar vibratii cu rotile virate, dar dispar cu rotile scoase). cvd necesita doua articulatii cardanice cuplate in asa fel incit se anuleaza intre ele diferentele de viteza - doua exemple sint DCJ (double cardan joint) unde sint doua cardane unul dupa altul in partea spre fuzeta si varianta folosita de ex. de traxxas la sasiul 1/16 unde este cite un cardan in fiecare capat.

Deci... cva e cvd si niciunul nu e cu adevarat cvd decit daca's dcj?
USER BANNED BY ADMIN
0

#2 Useril este offline   Mischu LTB 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2013 - 10:25 AM

Vezi postareaDanB, la 06 January 2013 - 02:56 PM, a spus:

Sint un pic in ceata.

CVD = constant velocity driveshaft
CVA = constant velocity axle

Daca nu ma insel, sint acelasi lucru, axe cu o articulatie cardanica (in partea spre fuzeta). Undeva pe net am citit ca exista ambii termeni pentru ca primul e(ra) trademark MIP.

Prima confuzie: unele masini au "Steel front CVD and rear CVA driveshafts". Si totusi piesele arata al naibii de asemanator. Sa inteleg ca ala care a scris prezentarea nu e in tema?

A doua confuzie: din cite am citit, o articulatie cardanica nu e cvd (chestie care se simte cind pe fata e spool si apar vibratii cu rotile virate, dar dispar cu rotile scoase). cvd necesita doua articulatii cardanice cuplate in asa fel incit se anuleaza intre ele diferentele de viteza - doua exemple sint DCJ (double cardan joint) unde sint doua cardane unul dupa altul in partea spre fuzeta si varianta folosita de ex. de traxxas la sasiul 1/16 unde este cite un cardan in fiecare capat.

Deci... cva e cvd si niciunul nu e cu adevarat cvd decit daca's dcj?


Tot GOGU e raspunsul:
https://www.google.f...iw=1366&bih=588

http://en.wikipedia....-velocity_joint
0

#3 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 11 January 2013 - 10:30 AM

Pe gogu l-am studiat si ce am priceput eu am zis deja

Vroiam doar o confirmare / infirmare (cu argumente) a ceea ce am priceput, sa stiu si eu daca toata lumea vinde gogosi de marketing sau imi scapa ceva

Aceasta postare a fost editata de DanB: 11 January 2013 - 10:31 AM

USER BANNED BY ADMIN
0

#4 Useril este offline   Tudorrrr 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 18-June 12
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti
  • Interests:Tractoare, mai ales cele roz. Full homo.

Postat 11 January 2013 - 01:27 PM

Am mai văzut asta și la reviewuri pe YouTube, denumirea de CVD e "patentată" și nu poate fi folosită de alte firme (ex: Team Associated), așa că se folosește CVA. Ele sunt aceleași.
Sunt interesat în tractoare pentru agrement. Rog seriozitate!
0

#5 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 11 January 2013 - 03:01 PM

Aia am priceput (desi aparent unii care scriu blabla-ul unui sasiu nu stiu chestia asta)

Dar CVD/CVA mi se par ca nu sint CV (constant velocity) decit cazul particular ale celor DCJ (double cardan joint) care-s rare si scumpe

Pai cum facem, vindem cartofi dulci da' nu-s dulci, dupa aia te trezesti cu vibratii pe fata, dupa aia iti zice cite unul aaaa, pai cu spool asa e, ca de fapt n-ai dcj-uri, si te gindesti pana mea si atunci de ce-l vinzi cu spool
USER BANNED BY ADMIN
0

#6 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 11 January 2013 - 06:48 PM

Se pare ca putina lume s-a prins dar cvd a devenit un termen de marketing, tot ce nu e dogbone se vinde ca si cvd desi nu sint cvd ci doar universals.

Concluzie, ceea ce se vinde ca si cvd daca are doar o articulatie de tip cardan, nu asigura viteza unghiulara constanta la roata decit atunci cind nu e flexata. Vrei un cvd adevarat, tre sa te uiti cum e construit si sa decizi daca e cvd pe bune sau doar scrie pe el.
USER BANNED BY ADMIN
0

#7 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2013 - 07:03 PM

Vezi postareaDanB, la 11 January 2013 - 06:48 PM, a spus:

Concluzie, ceea ce se vinde ca si cvd daca are doar o articulatie de tip cardan, nu asigura viteza unghiulara constanta la roata decit atunci cind nu e flexata. Vrei un cvd adevarat, tre sa te uiti cum e construit si sa decizi daca e cvd pe bune sau doar scrie pe el.


Ce se vinde ca CVD este CVD. Singura problema este ca viteza este constanta doar pana la un anumit unghi si de aici aparitia ECS DCJ si alte denumiri.
0

#8 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 11 January 2013 - 07:38 PM

Ok, hai sa o luam frumos sistematic.

O articulatie e cvd sau nu e cvd. "cvd pina la un anumit unghi" e ca o femeie aproape gravida. O articulatie cardanica nu e cvd. Doua articulatii cardanice cuplate sub un anumit unghi sint.

Evident ca orice articulatie cardanica e cvd la unghi 0, dar ori o vinzi specificind clar asta ori e marketing fals.

Faptul ca este o piesa rc nu face o articulatie cardanica sa devina ca prin miracol cvd.
USER BANNED BY ADMIN
0

#9 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 27 February 2013 - 10:25 AM

La orice masina ai 2 articulatii pe roata. Nu uita de iesirea din diff, care iti compenseaza variatia vitezei unghiulare la roata. Practic CVDul e un dogbone imbunatatit, care uniformizeaza in cardan fortele de torsiune. La dogbone sunt inegale, ai momente diferite la curbe pe fiecare stift, de asta face figuri. Denumirea corecta ramane cardan, iar daca mai ai si la cuplajul cu difful tot cardan practic ai combinatia perfecta. CVD si CVA sunt doar denumiri comerciale, gen 4wd si awd.
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#10 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 27 February 2013 - 11:10 AM

Iesirea din diff nu e pe cardan ca sa compenseze cardanul dispre roata, asa ca nu e CV, fapt dovedit chiar de existenta vibratiilor la bracaj. De ex. acuma am (asa-zise) cvd-uri de 60 de grade dar nu cred ca apuc sa ma apropii de 45 si deja incepe distractia.

CV pe bune am pe traxxas 1/16 unde am cardan si intr-o parte si in alta.

Pt. din pacate putine masini 1/10 onroad exista sub diverse nume (ex. DCJ) articulatii cu dublu cardan la roata care rezolva problema vibratiilor la bracaj.

O metoda de a masca cit de cit problema este la drift on diff oneway care permite unei roti sa se miste mai repede daca are chef. Metoda este oficiala, recomandata de ex. de Yokomo pt. sasiul entry level atunci cind cumperi directia high angle. La sasiele adevarate nu prea se pune problema ca le iei din start cu oneway. In schimb daca ai spool pe fata e urit de tot.

Mi se pare un pic inselaciune sa vinzi sub numele de "constant velocity driveshaft/axle" o piesa care nu e constant velocity (decit la 0 grade unghi). E ca si cum ai vinde un motor turbo dar de fapt nu are turbina dar cum nici motoarele turbo nu baga turbina sub 1500 de ture putem spune ca pina la 1500 de ture toate motoarele sint turbo.
USER BANNED BY ADMIN
0

#11 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 27 February 2013 - 12:36 PM

Pai nu vorbeam de cardan. Cardanul nu compenseaza nimic, dar nici nu generaza vibratii. E articulatia Perfecta.

Iar CVDul genereaza vibratii DOAR daca planul articulatiei nu corespunde cu planul articulatiei fuzetei.
Daca ele nu se rasucesc pe aceeasi axa, atunci apar forte la torsiune care dau vibratii.

Sunt convins ca daca mai faci ajustari la cat de mult intri cu cvdul in fuzeta, scapi de vibratii. Ideea e sa le aliniezi punctele de torsiune la ambele.
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#12 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 27 February 2013 - 12:39 PM

Oricum nu ai cvd si la diff. Deci e cuplaj cvd doar la roata. :)
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#13 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 27 February 2013 - 03:23 PM

Cardanul nu are viteza de iesire constanta cind e la unghi si asta se stie de prin secolul 17

Citeste aici, paragraful History

http://en.wikipedia....-velocity_joint

Cardanul nu se poate regla cit sa intre in fuzeta. Cel putin nu la mine.

cvd nu am "la diff", ci axul per ansamblu trebuie sa fie CV - fie folosind doar metode de articulare CV, fie folosind articulatii care isi anuleaza una alteia variatiile de viteza, cum ar fi doua cardane cuplate la 90 de grade

La iesirea din diff nu stiu articulatia simpla daca/cit are probleme, oricum aia e la unghi mic, dat doar de pozitia suspensiei.

Aceasta postare a fost editata de DanB: 27 February 2013 - 03:26 PM

USER BANNED BY ADMIN
0

#14 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 07 March 2013 - 11:24 AM

Doua variante de axe cu dublu cardan

sakura: sak-x27 http://os.3racing.hk...rticles_key=143
tamiya: tamiya #42216 http://www.tamiyausa...roduct-id=42216

Cea de la tamiya are pret dublu (cam mult 50 de verzisori pentru doua cvd-uri). La ambele se gasesc piese de schimb, nu trebuie schimbat cu totul.

Descrierea da un pic pe linga (n-a priceput marketingul care e treaba), dar cel putin efectul e diminuarea vibratiilor in viraj la roata interioara, vibratii care apar mai ales la folosirea unui spool pe fata

Ce nu stiu e pe cite masini se si potrivesc, in afara de cele putine pentru care sint "certificate".
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro