Modelism - RHC Forum: Model dedicat FPV - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Model dedicat FPV

#61 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 25 December 2013 - 07:57 PM

A incercat cineva sa puna aripi de ezglider(orice varianta)pe ezstar 2?Chiar daca nu se potrivesc perfect fara ajustari,se pot folosi?
0

#62 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 25 December 2013 - 08:15 PM

O idee foarte indrazneata de platforma,spatiul nu ar fi o problema chiar deloc chiar si cu 4X3s 5000mah.Vreo parere?As zice eu ca ar fi fost mai bine cu 2 fuselaje,si cu un motor orientat spre inainte intre fuselaje pe o a treia sectiune de aripa facuta dintr-o aripa pensionata,ceva in genul lui HE-111Z(insa cu un singur motor nu 5)
https://lh5.googleusercontent.com/-xd8iHYyqQm8/S5NrqKBFiJI/AAAAAAAAClI/z44-x4QaT_k/s819/SDC10368.JPG

0

#63 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 25 December 2013 - 11:28 PM

Am pus si eu aripi de EG pe EZ1 modificat. Aripile intra perfect. Motorizarea a fost supraunitara, pe gondola ridictaa cu 20 mm (pentru a monta elicea corespunzatoare 6x5 parca). Centrat bine zboara OK dar este puturos.
Etapa urmaroare insemna mai multe modificari......lungirea fuselajului (la partea din spate, sa pastrez proportiile de la EG) si implicit a partii din fata (compensarea greutatii spate) plus ridicarea gondolei la 30 mm pentru motor mai puternic si elice pliabila cu trei pale.
M-am obisnuit cu vechiul EG care era supramotorizat si foarte naravas......
0

#64 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 December 2013 - 11:37 PM

Cu 4*5000 problema ar fi alta, cele doua kg de lipo... chiar pentru niste aripi de EG.
Bigger is better... aici nu tine.
Cu 3000mAh se poate sta in aer 1 ora, de ce ai vrea mai mult?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#65 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 12:06 AM

Spuneam ca fapt divers, ca un fuselaj de ez2 are spatiu la interior de aproape un litru, si asta cu esc-ul in nacela motorului.Pana la primavara mai achizitionez un ez2, din aripile celui existent fac una singura lunga cam cat lungimea tijei de fibra de sticla ce vine in kit si in mijlocul acestui segment de aripa pot pune un motor seria 3536 cu o elice de 13x6, orientat in fata, cu cate un acumulator de 1500mah in fiecare fuselaj sau chiar mai mari, pana in 2000mah.
Inca ma mai gandesc daca sa las profundorul din 2 bucati(fiecare fuselaj cu profundorul lui) sau le unesc si fac unul singur.
Alta problema ar fi eleroanele unui asemena monstru, vorbim deja de o anvergura de aproape 2m (2 semi aripi originale nemodificate, puse in capete si o sectiune centrala unde se afla motorul intre fuselaje, lung de 60-70 cm).La modelul original eleroanele au autoritate cam slabuta la viteze mici, si daca marim anvergura cu 50% atunci aproape ca va fi incontrolabil.Trebuie marite si acolo, of.
Si inca alta problema e chesonul aripii, fiind necesara o teava de carbon de 6mm care sa mearga dintr-un capat al aripii prin segmentul central si apoi pana in cealalta semiaripa, evident o teava continua.Pe langa asta ar trebui lungita coada, si deja cred ca e o transformare totala a modelului in ceva ciudat cu multe sanse de esec, dar care s-ar putea dovedi o platforma de LR excelenta cu performante peste cele ale unui ezstar 1/2 ezglider s.a.m.d.
Sau, pentru a scapa de fortele puternice din sectiunea centrala a aripii (unde ar veni motorul) s-ar putea merge pe o varianta bimotor, cu cate un motor in fiecare fuselaj, pus in botul avionului (nu in nacela originala!), iar camera ar putea fi pusa cu usurinta pe segmentul mijlociu al aripii, sa prinda putin in cadru motoarele(si pot zice ca zbor un bombardier)
In orice varianta, cu motor pe sectiunea centrala sau bimotor, ramane problema eleroanelor si a cozilor (daca trebuie lungite).Electronica ar fi deja disponibila,ca si bani imi mai trebuie doar sa iau al doilea ez2 si 2 servouri pentru el.2 esc-uri avem, motoare avem (DST-1200KV in prima faza si dupa mai vedem,depinde de cum va zbura).

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 12:08 AM

0

#66 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 09:26 AM

Ok, deci nu mai punem kile de lipo, dar volumul e bine ca este, nu ? :) chiar daca e gol... si creeaza drag degeaba :p

La ceva nebazat pe EZ nu ne putem gandi ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#67 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 09:32 AM

Il umplem cu heliu :) Cu atat spatiu la interior se pot pune usor orice osd/autopilot/gps tracker, lipo de forme necrestinesti ...
Avantajul unei asemenea platforme este ca are tractiune normala, care contribuie mai mult la portanta, si fiind bimotor va avea o eficienta peste cea a unui pusher.
Evident ca sunt si alte solutii in afara de ezstar, pentru cine vrea super LR si cu buzunar generos...top model grafas (google it)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 09:35 AM

0

#68 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 December 2013 - 09:38 AM

@Ciprian97 nu t-ai gandit la principalul inconvenient al experimentului tau se va transporta la si de la camp foarte greu. Este si principalul motiv pentu care eu am renuntat la proiectul descris in topicul acesta.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#69 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 09:51 AM

Vezi postareaold-boy, la 26 December 2013 - 09:38 AM, a spus:

@Ciprian97 nu t-ai gandit la principalul inconvenient al experimentului tau se va transporta la si de la camp foarte greu. Este si principalul motiv pentu care eu am renuntat la proiectul descris in topicul acesta.

Aici am un as in maneca, merg pe jos la zbor.Pot chiar sa ii lipesc definitiv aripile,desi niste banda cu fibra ar ajunge.In rest ce ar fi greu de carat cu masina, 2 aripi de ez/eg(inca ma gandesc daca sa iau de eg sa pun in capete), 2 fuselaje cu ampenaje demontabile in portbagaj incap fara probleme si o sectiune centrala,pusa pe luneta masinii.Astea incap si intr-un tico.Sandramalele de fpv,si alea in portbagaj, si nu iti mai ramane loc si pentru alte modele...desi dupa experimentul asta nu cred ca o sa mai am bani pentru altele :D
Si lansarea o sa fie interesanta...cred ca trebuie un carut detasabil...altfel cum lansezi un bimotor cu 2 fuselaje? Cineva cu 2 maini simultan?

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 09:54 AM

0

#70 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 10:24 AM

Pui carul in fata...
Hai sa pornim de la definirea problemei, care e scopul ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#71 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 12:29 PM

Imbunatatirea raportului de planare(sau cum s-o traduce gliding ratio/sink rate) undeva la 20:1(adica pentru un metru alititudine pierdut sa avansez 20metri,un planor adevarat are chiar mai mult de atat),si evident cresterea autonomiei.Ca exemplu,in cazul Gimli Glider(boenig 767-200 fara combustibil) a avut un raport de 12:1,deci zic eu ca 20:1 e perfect realizabil.Peste asta,mereu am vrut sa ma uit peste elice cand zborhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
0

#72 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 01:16 PM

Nu cu genul acesta de zburatoare vei obtine asa ceva.
In primul rand ca nu compari glide ratio de la modele mari, unde e adevarat ca se poate atinge 40-50:1, cu modele RC, unde 10:1 este deja peste medie.
Apoi, chiar pentru asa ceva nu mergi pe spume, sau nu pe orice spuma, poate Radian, uita de orice altceva.
Daca tot iti place Grafas, poate te intereseaza sa stii ca in zborurile de record mondial ale lui Montiel s-a mers pe la 14:1.

Ca sa nu ai elicea in cadru pot fi solutii mai simple si mai optime aerodinamic decat un bifus plus o consola, toate trei obeze.
De exemplu camera pe o aripa in lateral, partial ingropata in aripa, echilibrata cu VTx-ul pe cealalta aripa.
Sau camera sub fuselaj cu un mecanism de retract care e simplu, exista deja facute folosind un retract de roata de planor.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#73 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 26 December 2013 - 01:56 PM

Ciprian eu zica sa o lasi mai moale cu NASA si modificari fara nici un sens si sa incerci sa folosesti un model cat mai simplu cu care sa zbori in curenti.
Eu in aceasta vara am zburat cu un EZ echipat cu RVOSD, camera KX191, vtx de 500mw, acc 3s2600 si greutate de 980gr. 3 ore si am consumat cu motorul doar 1000mAh, restul de cam 1300mAh a fost papat de electronica. Am avut un castig maxim de inaltime de 1500m plecat de la 180m in termica si distanta maxima de 9800m de home.
Am testat acelasi model cu 2x 3s2600 si credema zbura destul de bine. cu o greutate de 1240gr.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#74 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 01:59 PM

Cu camera pe sub fuselaj ca tipul asta nu rezolvi nimic caci tot prinzi elicea in cadru,sau o indrepti atat de mult in jos in cat nu mai vezi orizontul decat atunci cand urci...in rest depinzi de giro-orizontul OSD(daca ai)

Grafas...da e ideal dar si pretul pe masura...sa vezi cum urca singurel in termica fara pic de motor e ceva...

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 02:03 PM

0

#75 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 03:11 PM

Pai si la grafas unde a pus Roberto camera ? Aaaa... la el a mers elicea doar un minut in 6 ore ;) vezi ce scrise si Aurel mai sus ;)

Daca vrei un Grafas ieftin, se cheama Bird of Time ;) zboara cam la fel, vezi ca am pus un filmuletz cu aterizarea in topicul lui Dan Mitea, ia calculeaza ce glide ratio am acolo :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro