Ma bucur ca va intereseaza...am sa raspund pe rand la intrebari.
1. Eu nu fac controlerul ci doar ofer cui vrea un procesor programat. restul e treaba lui. Eventual ii arat ca merge intr-un modul de test, etc. Nu am timp si nu traiesc din asta, vreau doar sa jut pe cei care se chinuie cu tot felul de cheme de pe internet.
2. Subiectul pune-ti-l unde vreti dar el a fost gandit ca sa-i ajute pe cei care vor totusi sa se joace cu niste tranzistori si sa se bucure ca au realizat ceva.
3. Dioda care se pune pe motor nu este intradevar figurata. nici condensatorul nu e figurat nici partea de BEC nu e figurata...fiecare are libera imaginatie pentru asta. Intradevar fara dioda MOSFET-ul se incalzeste si se poate si arde daca tensiunea de alimentare a packului de acumulatori este mare.
4.Am pus BC-uri ca sunt la indemana...se poate folosi si un driver pentru MOSFET care se gaseste sub forma de circuit integrat dar ne complicam prea tare. BC-urie se alimenteaza din pakul de acumulatori, rezulta o tensiune de comanda destul de ferma pentru aplicatia asta.
5. Am ales IRFZ44 ca se gaseste la Conex si este iftin...puteti pune si IRF1404 de 162A, care rezista la pulsuri de curent de 650A, sau puteti pune chiar si cateva dinastea in paralel...dar cred ca inseamna ca vreti sa modificati turatia la tramvai in cazul asta.... :rolleyes:
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
6. AVR-ul este un ATMEGA 8 dar asta nu e prea important pentru cei care vor sa-l ia si sa-i puna doar piesele pe langa el si sa zboare cu el. PWM-ul este hard normal. Am insa si unul soft facut pe un 4051.
7. Dupa cum spune si subiectul controlerul este de AERO...pentru revers trebuie modificat programul in consecinta...dar nu ma puneti sa fac asta acum ca e vara si frumos afara si vreau sa ma dau si eu cu avioanele mele :(
8. Controlerul stie sa se uite atunci cand este pornit daca mansa este in "altundeva decat aproape de minim", mult sub mijlocul cursei si nu da drumul motorului pana cand nu se aduce mansa in minim...pentru cei care si-au taiat degetele prin elici stiu cat de eficient este acest "feature".
9. Am de gand sa scriu in el si o functie care sa contorizeze de cate ori apar mai mult de, sa zicem, 15 impulsuri care sunt invalide, adica s-a pierdut legatura cu statia, si sa "afiseze" folosind niste beep-uri cam cat de "buna" este legatura cu statia.
Acest "produs" vreau sa-l lipesc de aplicatia "Volt-watch" o am si pe aia sub forma de microprocesor...lui ZOD i l-am aratat la camp...apropo sa mai deschid un subiect? :( si care sa ofere o "statistica" asupra cat de buna este legatura cu statia pe un anumit camp de zbor.
10. Chestia cu salt de turatie este o idee buna Cirip... mai greu de implementat, trebuie gandit un "filtru"...o mediere pe mai mutle valori care vin de la receptor, sa zicem 10 si aplicat la iesire valoarea medie a lor. E o idee super buna...si am sa o aplic la urmatoarea varianta. Eu am un alt controler facut fara astfel de "filtru" si nu am avut probleme. E drept ca l-am pus pe motor cu elice direct pe axfara reductor dar chiar si asa nu am sesizat salturi de turatie...etc.
11. Legat de revers...sincer nu am in plan pentru ca am deja softul facut de un coleg de al meu care este si el modelist dar fara activitate modelistica daca se poate spune asa...poate citeste si el asta si se apuca odata de treaba...si avand softul de la el mi-e sincer lene sa ma apuc sa mai scriu altul. Dar softul fiind facut de altcineva nu il voi folosi decat pentru uzul meu propriu. Sorry.
12...mai este si punctul 12?
Succese.
Aceasta postare a fost editata de charlie: 13 June 2005 - 09:04 AM