Modelism - RHC Forum: Fast EDF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Fast EDF 55mm

#1 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 09:43 PM

Am proiectat si construit acest avion cu 3 lucruri in minte:
-viteza
-viteza
-viteza

Constrans totusi de costuri, m-am limitat la o turbina AEORC de 200W (55mm).

M-am inspirat oarecum de la Mirage 2000, desi priza de admisie are un design unic.


Sa incepem cu crearea aripilor delta, din depron structurat:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 20 December 2012 - 09:47 PM

It's difficult to make things simple!
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 09:46 PM

Baza fuselajului din polistiren:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 09:56 PM

Intarirea cu folie de plastic si spuma poliuretanica, apoi atasarea sistemului de directie, cu amortizare.
Pe toata lungimea este intarit de o platbanda din fibra de carbon 6 X 1mm.

Mi-am dat toata silinta sa obtin cea mai mare rezistenta cu cea mai mica greutate:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#4 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 09:58 PM

Servomotorul pentru directie:

Stiu ca arata cam a improvizatie, scopul proiectului nu este sa arate bine :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 20 December 2012 - 09:59 PM

It's difficult to make things simple!
0

#5 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 10:02 PM

Atasarea aripilor (decupate pentru servo-urile elevoane), cu tije de lemn (de frigarui :lol:)


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 20 December 2012 - 10:03 PM

It's difficult to make things simple!
0

#6 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 December 2012 - 10:06 PM

Turbina:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg
  • Imagine atasata: 11.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 December 2012 - 12:19 AM

Vezi postareaZen, la 20 December 2012 - 09:58 PM, a spus:

Servomotorul pentru directie:

Stiu ca arata cam a improvizatie, scopul proiectului nu este sa arate bine :rolleyes:


In spiritul celor de mai sus, si a-l face cat mai usor si ieftin, as zice ca trenul de aterizare cu directie pe servo e cam tichie de margartar...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 12:21 AM

Vezi postarearenatoa, la 21 December 2012 - 12:19 AM, a spus:

In spiritul celor de mai sus, si a-l face cat mai usor si ieftin, as zice ca trenul de aterizare cu directie pe servo e cam tichie de margartar...


E un HXT500 iar restul mecanismului cu tot cu roata are cam 5g.

Fiind un model rapid necesita decolare de pe pista, asa ca...

It's difficult to make things simple!
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 December 2012 - 12:36 AM

Nu e musai de pe pista, la noi se lanseaza cu "prastia" un model de 70cm care prinde 200 la ora.
Adica elastic de aprox 6mm diametru, cauciuc imbracat in tesatura, ca de extensor, este 3lei/m la baumax, 10metri lungime.
Oricum, un servo de 5grame la prima aterizare ori il barbieresti, ori va sari cu spuma cu tot.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 21 December 2012 - 09:02 AM

C G pe unde cade? :pardon:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#11 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 11:26 AM

Vezi postarearenatoa, la 21 December 2012 - 12:36 AM, a spus:

Oricum, un servo de 5grame la prima aterizare ori il barbieresti, ori va sari cu spuma cu tot.

Nici gand, sistemul de amortizare solicita servo-ul foarte putin.
A zburat in teste intr-o faza neterminata si a aterizat cu bine pe un drum de pamant. Oricum, nu va mai vedea decat asfalt.

CG-ul era un pic mai in fata de traseele firelor de la cele 2 servo. De cand l-am terminat nu l-am mai zburat si nu stiu exact unde o sa fie CG-ul optim.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 21 December 2012 - 11:28 AM

It's difficult to make things simple!
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 December 2012 - 11:30 AM

Asfalt... adica asfalt curata de zapada ?! :D
Mai ales acum... :p
Nu stii ce pierzi distractie sa il aterizezi pe zapada, Stelu, poate ii pui tu un film cu funjetul dandu-se ca pinguinii in Ice Age :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#13 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 05:42 PM

Servo-urile aste sunt pur si simplu extraordinare. Nu exista mai ieftine si mai bune.



Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2178.jpg
  • Imagine atasata: DSCN2179.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 21 December 2012 - 05:43 PM

It's difficult to make things simple!
0

#14 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 05:46 PM

Trenul spate cu amortizare, otel 0.9mm + platbanda de carbon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2202.jpg
  • Imagine atasata: DSCN2194.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#15 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 05:50 PM

Elevoanele din depron placat cu balsa, mai usor si mai rezistent decat balsa plin. Desi nu ar fi fost o mare diferenta la rezistenta, la balsa plin trebuia slefuit prea mult ca sa iasa forma care trebuie.

Bordul de fuga (inainte de elevoane) este o platbanda de carbon 6X1 pe toata anvergura, care asigura rezistenta aripilor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2192.jpg
  • Imagine atasata: DSCN2193.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 21 December 2012 - 05:52 PM

It's difficult to make things simple!
0

#16 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 05:54 PM

Ampenajul vertical din balsa de 3mm:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2189.jpg
  • Imagine atasata: DSCN2190.jpg
  • Imagine atasata: DSCN2191.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#17 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 21 December 2012 - 05:57 PM

Asa cum a zburat prima data: (cu lipo si rx desigur :blush:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2187.jpg

Aceasta postare a fost editata de Zen: 21 December 2012 - 05:58 PM

It's difficult to make things simple!
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 December 2012 - 06:45 PM

Vezi postareaZen, la 21 December 2012 - 05:50 PM, a spus:

Elevoanele din depron placat cu balsa, mai usor si mai rezistent decat balsa plin. Desi nu ar fi fost o mare diferenta la rezistenta, la balsa plin trebuia slefuit prea mult ca sa iasa forma care trebuie.

Bordul de fuga (inainte de elevoane) este o platbanda de carbon 6X1 pe toata anvergura, care asigura rezistenta aripilor


Puteai folosi la fel de bine profil de bord de atac de balsa plin, fara sa slefuiesti nimic. 30 sau 35x6mm, exista la phoenix.
Costa, stiu... dar ar fi aratat ceva mai bine. Dar nu cred ca ar fi fost problema de bani, vad ca folosesti carbon in locuri unde altii ar fi pus baghete pe pin.
Cu greutatea, nu fii asa sigur, ai putea fi surprins cat de greu este lipiciul...

In schimb cu bagheta de carbon pe bordul de fuga alegerea este excelenta, cea mai buna solutie tehnica.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 December 2012 - 01:00 PM

Dupa infoliere:


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#20 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 December 2012 - 01:26 PM

Greutate: 325g + 85g (3s 1300mAh)

Thrust: 450g

Lungime: 72cm

Anvergura: 56cm

Inaltime(fara tren): 22cm

Suprafata portanta: aprox. 15dm2
Incarcare alara: aprox. 28 g/dm2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg

It's difficult to make things simple!
0

#21 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 23 December 2012 - 01:30 PM

Ma intreb ce faci daca ai norocul sa iti intre ceva la turbina aia descoperita la decolare.N-ar trebui sa aibe un cockpit?
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 December 2012 - 01:34 PM

Te gandesti la vre-un coleg care zboara FPV ? :D Asta e din alta poveste :p
La el, cel mult muste pot intra.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 December 2012 - 01:34 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 December 2012 - 01:43 PM

Vezi postareaCiprian97, la 23 December 2012 - 01:30 PM, a spus:

N-ar trebui sa aibe un cockpit?


Adica ar trebui sa astup admisia sau cum? :o
In ciuda faptului ca e generoasa, cred ca e mai putin expusa decat la alte modele pentru ca e deasupra.

Are cockpit dar e mic ca nu are pilot. :D Poti vedea unde incepe canopia, pe la 10 cm dupa varf.


PS. nu mai gasesc o musca acum ca faceam un test...:spiteful: nu stiu daca se face turta pe peretele din spate sau iese direct vapori

Aceasta postare a fost editata de Zen: 23 December 2012 - 01:47 PM

It's difficult to make things simple!
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 December 2012 - 01:46 PM

Vezi postareaZen, la 23 December 2012 - 01:26 PM, a spus:

Greutate: 325g + 85g (3s 1300mAh)

...


Ce 3s e ala... 5C ?!
Al meu similar are 140 grame !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 23 December 2012 - 01:50 PM

Ahh sorry e 1000mAh..
Nanotech 25-50C

It's difficult to make things simple!
0

#26 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 23 December 2012 - 02:51 PM

Vezi postareaZen, la 23 December 2012 - 01:50 PM, a spus:

Ahh sorry e 1000mAh..
Nanotech 25-50C


Negru tot si in viteza o sa fie greu de vazut
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#27 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 23 December 2012 - 06:52 PM

Vezi postarearenatoa, la 21 December 2012 - 11:30 AM, a spus:

Asfalt... adica asfalt curata de zapada ?! :D
Mai ales acum... :p
Nu stii ce pierzi distractie sa il aterizezi pe zapada, Stelu, poate ii pui tu un film cu funjetul dandu-se ca pinguinii in Ice Age :D

da imi pare rau ca nu am filmat hotlinerul azi a mers peste 50m pe zapada :D
scuze offtopic si spor la ce faci acolo abia astept maidenul :drinks:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#28 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 December 2012 - 08:30 PM

La primul zbor de proba, cand nu era asa negru de suparare, am fost de fata. A fost o surpriza placuta, era ascultator si a aterizat cu bine chiar si plin de improvizatii cum era atunci. Apare putin undeva prin posturile mele de pe jurnal Braila-Galati, la o iesire la Vasile Alecsandri.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#29 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 25 December 2012 - 07:31 PM

Vezi postarearenatoa, la 21 December 2012 - 11:30 AM, a spus:

Asfalt... adica asfalt curata de zapada ?! :D
Mai ales acum... :p

Okay, ASTA e ultima data.. :D

Nu stiu de ce turatia motorului oscileaza (sunetul tremurand in blana), cred ca e de la ESC. Daca ii dau blana la sol nu face totusi, face doar cand zboara (are flux de aer mai mare si ii permite o turatie mai mare, deci conditii diferite).

Pe la sfarsit insa parca si-a dat drumul, a trecut de pragul ala si s-a turat mai tare (s-a simtit ca urca bine si baga viteza mai mare).



Am uitat sa zic ca turbina e echilibrata cu scotch pe interiorul hub-ului concav. De la mama ei trepida ca... si nu fluiera asa ^_^




Aceasta postare a fost editata de Zen: 25 December 2012 - 07:34 PM

It's difficult to make things simple!
0

#30 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 25 December 2012 - 07:38 PM

Am venit cam repede la aterizare de frica sa nu il stallez, asa ca s-a desprins trenul spate. Era oricum prins cu hotglue care devine cam tare la frig.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 25 December 2012 - 07:38 PM

It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro