Modelism - RHC Forum: .25 acrobat, termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

.25 acrobat, termic Hott Stuff

#1 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 December 2012 - 05:44 PM

odata am mai scri cateva cuvinete, si din ce in ce mai mult cred ca atucni am gresit momentul demararii proiectului. Acuma ma tot gandesc sa reincep proiectul.
Iata ce scriam odata


Cred ca se contureaza zburatoarea...urmatoare.

De ata asta va fi un proiect ceva mai mare.
Anvergura - 55,75 inchi - adica undeva pe la 140 cm.
Lungime - 59 inchi - adica undeva pe la 150 cm.
Greutate estimativa - 5-6 libre - adica undeca la 2,2 kg. cam mare... Sonicul avea sub 2kile. Vedem.

Balsa de 3 mm si de 4 mm. Placarile de 1,5mm. As cam avea cam tot ce-mi trebuie. Ceva placaj de 3mm. (mai cautam ladite, sau pur si simplu facem o mica comanda).

Planul - l-am gasit sub denumirea de HOTSTUFF II


Acuma caut pe cineva sa-mi scaleze planul pentru o anvergura de maxim 110 cm.

Planurile le-am urcat pe forum aici, postul nr9.


Chiar ca mi-ar prinde bine un mic ajutor..


Adica cateva pareri despre estimarea greutatilor, dimesiunilor sau a motorizarii...

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 20 December 2012 - 05:46 PM

0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 December 2012 - 07:24 PM

Pentru .25 acro/3d, eu iti recomand sa-l zoom-ezi la l:1100/a:1300 mm; si sa-l faci la maxim 1600g RTF. Cam la atita iese modelul acesta daca nu-i faci modificari fata de plan.

Eu am zburat vre-o 10 ani clasa asta.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 20 December 2012 - 07:26 PM

0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 December 2012 - 07:30 PM

PS. eu as cauta un model cu geometrie F3A.
0

#4 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 December 2012 - 07:37 PM

ma gandeam sa stric o bijuterie electrica...
Filton Quiet Storm, dar il las electric...

a iesit RTF la 612 grame cu lipo 1600mah.
Imagine atasata: DSCN2700.JPG

Are formele modelelor de F3A, dar tot HOTTSTUFF 2 imi face cu ochiul...

Sunt deschis la orice altceva - daca-mi aratait planuri!
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 December 2012 - 09:01 PM

ma uitam pe la tot felul de modele....si ma tot gandesc cum reusesc fabricile sa le faca asa usoare. Stormul gol are cam 340 de grame, si nu e mic deloc. Motorasul lui, a fost un haker cat degetul meu mic cu un reductor epicicloidal. Putere undeva pe la 200W. Si cand ma gandesc ca nici macar motoarele axi nu prea sunt ieftine pe la noi imi vine sa ma las de sportul asta...
0

#6 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 December 2012 - 05:51 PM

Vezi postareavlad1, la 20 December 2012 - 07:24 PM, a spus:



Eu am zburat vre-o 10 ani clasa asta.



Experienta dvs e binevenita. Orice sfat e de asemenea binevenit.

Sper sa gasesc pe cineva sa-mi tipareasca planul. Exista unii in oras, dar va trebui sa ma documentez unde sunt...
0

#7 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 January 2013 - 10:55 PM

Cum ideile lipsesc, sau pur si simplu lumea e in vacanta, am luat CAP-ul de pe forum, de puturos ce sunt, si o sa-l motorizez cu motorasul cel mic. O sa fie ceva de lucru la model, dar macar asa poate-mi vine si mie cheful de munca, si de construit, ca tot incerc sa ma apuc si nu-mi vine. Oare imbatranesc asa de repede?....

Totusi - timpul meu liber s-a dus la cele cateva zboruri cu Stormul, care e o mica bijuterie. Zboara excelent, precis. Nu m-a surprins deloc, inca. Zborurile cu scanduricile mele cred ca si-au spus cuvantul....(Yak-ul de la Richmodels si cel de la Extreeme flight).

totusi pe lista de prioritati este un nou fuselaj pentru Manta, un alt planoras de 150cm anvergura, rk-ul Yak-ului de la Richmodels si apoi ne luam de construit. Sper ca ordinea sa fie asta. Numai sa nu plec iarasi perin alte locuri si sa nu am vreme de nimica...
0

#8 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1039
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 06 January 2013 - 06:00 PM

http://www.willingto...ns_Download.htm
ia uitate aici
micul extra ii zice

.

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Little Extra.jpg
  • Imagine atasata: Little Extra p1.jpg
  • Imagine atasata: Little Extra p2.jpg
  • Imagine atasata: Little Extra p3.jpg

Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#9 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 January 2013 - 05:19 PM

de puturos ce sunt am luat CAP-ul de la vanzari. Astazi a ajuns la mine...asa ca ma iau de echipat si la aer - pana nu se strica vremea...prea tare...
0

#10 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 January 2013 - 07:54 PM

..CAP-ul nu e nou, dar la cat a costat merita fiecare banut. E nitel de lucru la capota motorului...sa vedem cum fac cu motorulcaci capota e prea mare pentru motorasul meu.

Greutate gol undeva pe la 800 brame. Cu toate accesoriile abia daca ajunge pe la 1400 grame, asta cu servouri, motor, rezervor, sarme, cabluri si cam tot ce trebuie.
Greutatea finala nu ar trebui sa depaseasca 1,5kg. Vedem.

Pozele:
Imagine atasata: ultron_00008.jpg
0

#11 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 January 2013 - 07:58 PM

inca una, asa sa zica Niku sa aprind lumina.
Imagine atasata: ultron_00010.jpg


ce i-ar mai trebui - un batiu pentru motorase mai mici, si cam atat, eventual niste rasina sa incerc sa repar cupola, desi cred ca tot cu epoxi si vopsea o sa o fac, asta daca nu cumva renunt la forma cupoei Cap-ului si-i fac alta, asa, sa arate mai a "homemade"...
0

#12 Useril este offline   slayer666 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 02-February 10
  • Gender:Male
  • Location:buzau

Postat 10 January 2013 - 08:31 PM

aprinde toate luminile !!!!!! SÃŽC !!!
0

#13 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 11 January 2013 - 06:51 AM

ehhheeee...mai exista Niku pe aici, ca la aer, e ceva vreme de cand nu l-am mai vazut....
Le aprind, dar daca-mi vine batiul astazi, maine, dupa ce ies de la munca inep rodajul, si-i fac poze mai la "becuri aprinse"
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 January 2013 - 09:15 PM

porcul de motor pur si simplu nu a vrut sa porneasca. Am pus glow-ignitorul la descarca/incarcat, si la 0,6A s cadea tensiunea dub 1V. Cred ca puteam sa ma chinui toata seara!. Sper ca asta sa fie problema. Sau combustibilul. Maine o sa verific combustibilul pe un motor verificat, si apoi vad eu ce si cum.

Oricum cred ca glow-ignitorul a fost problema, pentru ca mi-a tras-o si motorasul asta...mi-a dat una peste deget, si a dat cateva rateuri...(iar demarorul sta binemersi in apartament, intr-o cutie...ca de asta ma oftic cel mai tare....). Ved eu maine.
0

#15 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 14 January 2013 - 10:17 PM

ei, dupa ce m-a chinuit o gramada, a pornit in 30 de secunde, da cu un demaror...

A halit cam 150ml de combutibil in relanti, si inca 150 nitel mai turat. Amestec foarte bogat. Timpul de functionare cu cei 300 ml mai bine de 50 de minute. O sa-i mai rulez un rezervor pe model. (o sa fie unul mai mic, caci cu asta merge prea mult...)
La finalul celui de-al doilea rezervor motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai bine.
Imagine atasata: ultron_00012.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 14 January 2013 - 10:20 PM

0

#16 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 14 January 2013 - 10:19 PM

inca o poza...
Imagine atasata: ultron_00014.jpg

am incercat sa pornesc si OS-ul dar si el a pornit doar cu dematotul. Se pare ca frigul le afecteaza si pe motoarele astea...

Odata incalzit motorul pornea la pala, chiar la prima pala.. Bujia - Rossi Nr3. Are pregatita una OsMax, dar sa o belasca pe asta.
0

#17 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 17 January 2013 - 10:21 PM

suntem aproape RTF - mai trebuie sa vina conul de la Kele.

Acuma, cu un alt con belit, are greutatea totala, fara combustibil de 1530grame. O mica caramida. Sper ca motorasul de 4 cmc sa fie suficient...CG a iesit exact acolo unde ar trebui. Acumulatorul e nimh. Poate mai castig ceva la greutate daca ii pun lipo si regulator de tensiune, dar castigul nu cred ca e asa de important.
0

#18 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 January 2013 - 08:02 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 17 January 2013 - 10:21 PM, a spus:

suntem aproape RTF - mai trebuie sa vina conul de la Kele.

Acuma, cu un alt con belit, are greutatea totala, fara combustibil de 1530grame. O mica caramida. Sper ca motorasul de 4 cmc sa fie suficient...CG a iesit exact acolo unde ar trebui. Acumulatorul e nimh. Poate mai castig ceva la greutate daca ii pun lipo si regulator de tensiune, dar castigul nu cred ca e asa de important.


La 1530, are sa zboare super. Daca e acrobat pune-i un 9x6, daca e 3D da-i 10x5. Atentie la acumulatorii Nimh daca sunt AA, pune neaparat vontspy. Daca pui servo-uri de 20-30 grame, economisesti 100g per total.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 18 January 2013 - 08:04 AM

0

#19 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 January 2013 - 08:25 PM

Am si voltspy, dar e pe un planor, si o sa-l demontez.
Elice, acuma are 9x6, dar am si 10x4 si 10x5. Ma gandesc totusi ca 10x5 sa nu fie prea mare. Desi recomandarea e 9x6.

Daca e sa aleg dintre ce am ...MA 10x4 sau APC 9x6, alegerea e , cel putin pentru mine, foarte clara - Apc

Acumulatorul este cea mai grea piesa dupa motor. E un nimh de 2300mah 4,8v. Cam mic ca tensiune. Servourile sunt Corona 929 Mg digitale pe coada si Turnigy 113 MG digitalepe eleroane iar pe acceleratie e ceva ce habar nu am , dar ceva de 9 grame. Habar nu am unde as mai putea usura ceva. Poate sa elimin acumlatorul nimh si sa pun un lipo mai mititel.

Curentul consumat de Corona la 4,8 V l-am gasit e 200mA. Alealalte ar fi cam tot atata. Totalul nu ar trebui sa depaseasca 1A, hai cu indulgenta 1,5A. As putea pune un ampermetru pe bornele butonului de pornit-oprit asa de curiozitate, dar nu am unul foarte performant... Un lipo 2S de cateva sute de mah ar putea debita curentul asta fara probleme. Intrebarea e daca merita castigul de cateva zeci e grame contrea pierderii fiabilitatii...dar asta s-a tot discutat.

Deocamdata ploua ca primavara la Buzau, iar week-endul asta se anunta ploios. Macar sa pot sa-i mai las motorul sa mai haleasca macar 200ml de combustibil, dar sunt la tara si gasesc eu un sopron...ca parca nu as murdari foisorul de ulei...
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 19 January 2013 - 04:46 PM

a doua sedinta de rodaj s-a consumat.

M-a chinuit aproape o ora reglajul dupa terminarea rodajului. Reglajul se face practic ca si la auto cu low needle si high needle. Acuma motorasul ala e o bijuterie si eu am degetele aproape degerate. Repriza e de maxim 2 secunde, asta dupa cel putin 10 secunde de relanti, care este foarte scazut... Acuma suntem gata de zbor, si daca modelul merita o sa aiba o capota mai serioasa si ceva vopsea si ceva kit pentru capota motorului....dar asta numai daca merita!
Imagine atasata: ultron_00015.jpg

Ps - sa nu indrazniti sa ziceti ceva de betonul meu din fata casei, dar stiu pe cineva care a descoperit puterea magnifica a sarii asupra zapezii!!!
0

#21 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 January 2013 - 05:39 PM

astazi a zburat.

concluzia
- unghiul motor aiurea, dar nu m-am prins ce trebuie modificat;
- jocuri prea mari in comenzi - asta e vina mea dar nu credeam ca e asa important;
- motorul e suficient, a decolat modelul in 5 m (cam atata a fost platforma disponibila;
- reparatia trenului de aterizare - tplaca pe care se fixeaza a sarit de la locul lui - da cu nitel epoxi se repara in 5 minute. Aterizarea a fost cu motorul oprit, in iarba cam mare.
- modelul e foarte rapid pentru un 3D - daca mai e vreme maine incerc cu o elice cu pas mai mic. A zburat cu 9x6.
- rezervorul trebuie dat mai in spate (e prea mare si modifica prea mult CG combustibilul);
- comportamentul in aer - clar modelul nu e pentru incepatori - inspre soare - e o problema cu vizionarea lui - e drept ca l-am zburat la ora 16.30 iar decolarea a cam fost inspre soare. Este foarte fasnet, si pare a zbura cu viteza foarte mare...
- in evolutii stranse sare haios, si se redreseaza destul de greu.
In rest repar astazi trenul iar decizia de continuare a reparatiilor o sa o iau dupa urmatorul zbor. O sa-i mai bag doua saibe sub batiu sa-i indrept motorul putin spre in jos si dreapta. In hover momentul de torsiune e groaznic. (probabil si elicea are pas mare).

Nu am mers cu motorul in plin decat la reglajul dinainte de zbor si foarte scurt la decolare. Inca-i mai rodam piticania de motor....
0

#22 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 22 January 2013 - 06:14 PM

Bravo
10x4 e ce trebe
Bafta
0

#23 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 January 2013 - 08:27 PM

incerc maine numai sa mai fie vreme si cu 10x4. Deocamdata i-am intarit mult suportul de prindere a trenului. Gaurile au fost date mult prea in interior. Modelul are doua blocuri de lemn lipite de lateralele fuselajului, si acoolo am infipt hoszsuruburile de prindere. Epoxi si talpa la loc. Am modificat si unghiurile motorului cu saibe sub batiu. Acuma e gata de zbor din nou. Vedem maine cum se comporta.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro