Modelism - RHC Forum: tractiune prin diferential sau motoare separate - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

tractiune prin diferential sau motoare separate pro si contra

#1 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 09 December 2012 - 03:34 PM

In mod evident daca vrei performanta trebuie transmisie diferentiala.
Dar daca ai avea cate un motor separat care sa antreneze fiecare roata ?
E un subiect indelung cautat online, dar fara prea multe raspunsuri.

Am vazut diverse variante de direct drive, cu motoare brushless outrunner pe fiecare roata dar fara rezultate notabile, binenteles, pt. ca fara reductie nu ai cuplu.

In schimb daca s-ar folosi cate o reductie la fiecare motor inainte de a scoate rotatia la planetara cred ca ar iesi mult mai bine.

Stau si ma gandesc totusi cum s-ar comporta un asemenea model.... la curbe si la acceleratie.
Am auzit pareri cum ca ar fi groaznic pentru ca nu se sincronizeaza turatiile in viraje...
Mi se pare un pic ciudat, daca folosesti acelasi tip de motor sa aiba variatie de turatie, care oricum demultiplicata e aproape nula ca efect.
In plus, in curbe fiecare roata ar dicta turatia motorului fara sa derapeze, pentru ca fiecare motor invarte atat cat ii permite roata fara sa derapeze.

Nu mi-am imaginat decat un ESC cu 4 motoare brushed puse in paralel, pt. ca astea nu sunt comandate in frecventa, ci in tensiune.
Si ar trebui sa functioneze fara control suplimentar si ajustari dinamice ale tractiunii.

Nu e alta, dar vad ca majoritatea autovehiculelor electrice de ultima generatie folosesc direct drive, fara diferentiale, cutii de viteze, etc...

Astept pareri de la cine si-a mai pus asemenea intrebare.

Multumesc.
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#2 Useril este offline   MarinMircea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 20-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:Automodelism
    Ciclism (in portii moderate)

Postat 09 December 2012 - 04:09 PM

Nu vorbesc in termeni tehnici , ca nu ma pricep , imi place ideea , dar ma gandesc ca acel "Direct drive" pe care l-ai vazut tu la masinile reale , este un sistem de cateva mii de dolari , comandat de un calculator performant care sincronizeaza turatiile la motor in asa fel incat sa poata functiona ca o masina normala , pe cand un ESC , in mare parte doar da curent motorului in functie de cat vrea ultilizatorul , nu trimite curent independent la fiecare motor ca sa regleze oarecum turatia ca intr-o curba spre exemplu , sa nu se rastoarne (cel putin nu la cele pe care le-am vazut eu pana acum.. :pardon: ) , adica nu cred ca va functiona ca un diferential , nu dati cu pietre ca am zis .. nu ma pricep , abia imi schimb si eu viziunea despre unele lucruri si mai aflu una alta :) :unsure:

Aceasta postare a fost editata de MarinMircea: 09 December 2012 - 04:12 PM

Firestorm 10t - la vanzare
Traxxas slash ultimate 4x4 VXL
0

#3 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 09 December 2012 - 05:03 PM

E mult mai simplu si mai ieftin un esc un motor si diferential(e) mecanic(e) (citeva roti dintate sau o mina de bile) decit un motor pe fiecare roata si un diferential electronic plus cite un esc pentru fiecare motor

Partea de simulat actiunea diferentialului o poti face mai simplu (ceva de gen limitezi diferenta de curent consumata de motoare) sau mai complicat (senzor de pozitie a directiei, senzori de turatie pe roti si da-i si calculeaza)

Ce cistigi, nu se mai pierde atita energie in transmisie pentru ca se reduc mult numarul de lagare si de cuplaje (locuri in care apare frecare)

Nu cred ca merita, motoare puternice nu sint o problema in ziua de azi
USER BANNED BY ADMIN
0

#4 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 09 December 2012 - 06:22 PM

Ceva in genu asta cred ca te intereseaza http://www.robotiklu...inavile/galerii , se foloseste la robotii de sumo, dar baza e softul, care trebuie sa fie in stare sa controleze motoarele.

O poti face dar pe langa esc, mai ai nevoie de placa de control care sa se ocupe de cele 4 motoare, pe baza semnalului primit de la tine.

Iar autovehiculele electrice au cativa ani buni de dezvoltare, plus buget pe masura. Plus zeci de ingineri care au rezolvat problema.
The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#5 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 09 December 2012 - 07:40 PM

da, am vazut partea asta...
intr-adevar, control la secunda coordonat pe fiecare motor sa mearga ansamblul cu tractiune maxima.
Dar asta e altceva. si cu alte motoare...

Pentru a amarata de jucarie RC ma gandesc, nici macar la brushless, ca astea stiu ca au raspuns diferit.
si nu la nivel competitional, ci cat sa vad ca la viteza la viraje stranse nu mai patineaza.

am incercat deja sa alimentez din acelasi esc 2 motoare brushed si daca pe unul il franez putin, celalalt nu simte nimic.
franarea asta vine de la sine intr-o curba cu niste cauciucuri cu priza, vorbesc aici de cazul rally, unde imi trebuie priza pe ambele roti in curba.

concluzia ar fi ca intr-o curba vor face la fel, spre deosebire de un ax fix, cand clar o roata va pierde priza.
deci nu tine loc de diferential ?
:)
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#6 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 09 December 2012 - 08:03 PM

Dar ce nu iti place la un diferential mecanic?
USER BANNED BY ADMIN
0

#7 Useril este offline   mastabac 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 07-November 12
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:RC cars

Postat 09 December 2012 - 08:55 PM

nu am nimic impotriva, doamne fereste...
:)

doar ca am un proiectel acum care nu merita investitia in 3 diferentiale complete, care oricum sunt mari ca gabarit...

si intrebam un pic inainte, sa vad dac aa mai facut careva cu motor independent pe fiecare roata si cum a iesit, daca a iesit ceva.

Atat :)
Airtronics MX-3X
STR8 Hobbytech EP buggy 1:8 (4s)
Kyosho miniZ MA010 AWD drifter Subaru Impreza STI
Kyosho miniZ MR03W: RM Porsche GT911, Atomic VDS 94mm MM
noname 3 channel coaxial heli (cred ceva echivalent Syma So32)

Anexe:
Kyosho Mad Force Kruiser MT VE 1/8 4WD
HPI Bullet MT 3.0
HPI Mini Recon 1:18

Nimic nu iti face placere daca nu te si chinuie ...
0

#8 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 11 December 2012 - 11:38 PM

Daca tot esti interesat si vrei sa continui spre partea asta

problema o reolvi usor, iei un arduino, cauti ne net un pic gasesti un cod care sa faca ce vrei tu (sigur gasesti), 2 controlere brushed sau ceva de genu asta http://www.goodluckb...smart-car-.html poti sa mai cauti ca sunt mai multe tipuri si cred ca ai cam rezolvat problema. Sau daca te pricepi la electronica, lipit etc, gasesti sa faci si singur scheme pt motor, dar pt 10-20 $ cat sunt nu cred ca merita sa te chinui sa le faci

Sigur cieva a scris ceva cod ca sa faca cam ce vrei tu.

Aceasta postare a fost editata de GST 7.7: 11 December 2012 - 11:39 PM

The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro