Modelism - RHC Forum: Bucker 133 Jungmeister - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Bucker 133 Jungmeister Scratchbuilt 1/4

#1 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 20 September 2012 - 10:38 PM

Am inceput constructia unui biplan bucker 133. Nu trebuie sa impresioneze scara 1/4, pentru ca avionul real are 6.6 metri anvergura, deci macheta va avea 165 cm.
Ar trebui sa iasa pe la 4.5-5 kg. Vreau sa pun un motor in 4 timpi, cum am si la suhoi (thunder tiger f-91s). Evident, n-o sa fac 3d cu el.
Planurile sunt adaptate de mine dupa cele ale lui Paolo Severin. De la 1/3 le-am scalat la 1/4, dar a trebuit sa fac destule modificari. Constructia va fi complet din lemn, cu exceptia capotei motorului, care este din fibra. Vreau sa-l acopar cu Sig Koverall.
Si poze cu ce am facut pana acum... am asteptat sa termin o aripa ca sa-mi verific planul. Urmatoarele 3 sunt identice.
Capota motorului. Nu am scos tot polistirenul din ea. Forma generala e facuta cu firul incins, iar tesiturile pentru cilindrii motorului sunt facute din depron. Ce a ramas, o sa scot (dizolv) cu acetona.
Imagine atasata: IMGP7049-1.JPG
Lonjeroanele sunt din baghete de pin, cu shear webs din balsa. Bordul de atac este acoperit cu placaj de 0.6, la fel si bordul de fuga. Nervurile sunt din balsa, dar pe canturi au de asemenea placaj de 0.6.
Imagine atasata: IMGP7050-1.JPG
Imagine atasata: IMGP7051-1.JPG
0

#2 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 20 September 2012 - 10:48 PM

Totul a pornit de la un articol in care scria ca buckerul rezista la 12G, desi un panou de aripa are 12 kg. Interesant este ca aripa mea are 180 de grame,deci este la scara :pardon:
Alta chestie interesanta la bucker este ca aripa de sus (care este si mai in fata) are unghiul de incidenta mai mic decat cea de jos. La alte biplane, aripa din fata are unghiul de incidenta ceva mai mare, ca sa se angajeze prima si sa pice botul. La bucker este invers. Vreau sa pastrez detaliul asta, pentru ca si alti modelisti au facut asa, si avionul zboara foarte bine.
Structura de rezistenta vreau sa fie cu hobane functionale, ca in realitate. Asa mi s-a pus mie pata. Aripile nu vor avea un lonjeron de legatura (de ex. o teava de carbon). Pur si simplu vor cadea aripile daca nu sunt prinse cu hobanele.
Nu mi-am planificat sa fac o macheta adevarata, pentru concurs f4... vreau sa fie cat mai fidela posibil, dar sa nu-mi fie mila sa ies la camp cu ea in fiecare weekend. Deci nivelul de detaliu o sa fie tinut la minim.
BTW, am modificat planul ca sa fie un Bucker 133 B - ca al lui Papana.
0

#3 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 20 September 2012 - 11:24 PM

...sunt cateva grame castigate la nervuri dar se diminueaza rezistenta , ...si eu optam pt. nervuri in plus " taiate " in prima 1/3 a , aripi, ca placajul tot se deformeaza in aceasta zona , a bordului de atac. Semneaza , un carcotas , .............!
0

#4 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 21 September 2012 - 09:34 AM

Nu prea am inteles ce vrei sa spui. Trebuia sa fac nervurile din placaj? sau sa nu mai acopar bordul de atac cu placaj de 0.6?
Aripa a iesit foarte rigida; In plus, avand in vedere ca fortele vor fi distribuite pe ambele aripi, din cauza structurii de biplan, nu vad de ce s-ar indoi aripa.
S-ar putea ca nervurile de care zici, doar pe bordul de atac, sa ajute - dar nu cred ca foarte mult. Placajul de pe BA este curbat, si foarte rezistent. Nu se deformeaza la apasare.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 21 September 2012 - 09:39 AM

0

#5 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1044
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 21 September 2012 - 10:26 AM

frumos Mestere foarte frumos daca se poate ceva planuri sau link
stima Stelian :p
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#6 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 21 September 2012 - 10:58 AM

Si mie imi place ce vad , spor la treaba . Asa e la biplane , aripile se prind in trei parti , la mijloc in fuselaj si in hobanele laterale . Constructia devine foarte rigida . Inca o data mult spor !
0

#7 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 21 September 2012 - 01:55 PM

Vezi postareastelu82, la 21 September 2012 - 10:26 AM, a spus:

frumos Mestere foarte frumos daca se poate ceva planuri sau link
stima Stelian :unsure:

Planurile nu sunt finale. Aripile sunt, dar la fuselaj mai am de corectat (o sa mai corectez pe masura ce-l construiesc). Insa planul este destul de complicat, oricum. De ex. balamalele de la eleroane sunt facute, nu cumparate. Nu cred ca s-ar fi potrivit.
Vreau sa ajunga sa zboare mai intai, apoi o sa fac publice planurile.

Vezi postareagicosu, la 21 September 2012 - 10:58 AM, a spus:

Si mie imi place ce vad , spor la treaba . Asa e la biplane , aripile se prind in trei parti , la mijloc in fuselaj si in hobanele laterale . Constructia devine foarte rigida . Inca o data mult spor !

Merci. BTW, am niste intrebari, mai ales ca te-am prins pe aici:) ca am vazut ca te pricepi la biplane.
1. Cum se zice in romana la 'struts'? exista vreun termen consacrat?
2. Hobanele ma gandesc sa le fac din cablu de la bicicleta (cablul de la schimbator) iar intinderea am vazut ca se poate face cu furci de cuplaj, fara piese speciale (care mi se par cam mari si... cam scumpe - dar pretul nu ar conta daca este solutia corecta). Cablul poate fi sudat cu argint (sau chiar si cu fludor) de cuplajul care se infileteaza in furca, ma gandesc. E bine, sau sunt prea groase?
0

#8 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 21 September 2012 - 03:21 PM

Struts cred ca se rerfera la mai multe , lonjeron , hobane . Ma gandesc ca e cam gros cablul de bicicleta , poti folosii cablu de comanda de directie . As folosii furci de 3 mm care pot fi prinse de o piesa de aluminiu .Intinzatorul din filet de 3 mm , se gaseste de cumparat sau tai filet il aplatizezi si dai gaura , cablul il poti intoarce ca la directie si prins in teava de alama aplatizata la capete .
0

#9 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 21 September 2012 - 03:33 PM

Ceva de genul asta .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: desen.jpg

0

#10 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 21 September 2012 - 10:52 PM

..hobane din cablu de la bicicleta este mai greu de lucrat cu el , poate gasesti alta solutie , ...
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 September 2012 - 02:57 AM

Foarte interesant proiectul.
Felicitari si multa bafta.
Poate ceva ca:
http://www3.towerhob...p?&I=LXLGP3&P=7
http://www3.towerhob...p?&I=LXFV30&P=7
Poate iti dau o idee:
http://www.rhcforum....post__p__475147
Te rog sa ne inunzi in fotografii, mestere.
0

#12 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 September 2012 - 09:49 AM

Multumesc mult pentru sfaturi. O sa incerc cu cabul multifilar pentru comenzi pull-pull, e mai subtire decat cablul de bicicleta.
Am inceput lucrul la al doilea semiplan. O sa revin cu poze.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 September 2012 - 10:22 AM

Exact, 0.8mm:

http://www.hobbyking...idProduct=24472

Se gaseste si 0.9mm
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   comnean 

  • Jetinson
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 886
  • Inregistrat: 31-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Interests:WHAT KIND OF MAN WOULD LIVE WHERE THERE IS NO DARING? I DON'T BELIVE IN TAKING FOOLISH CHANCES, BUT NOTHING CAN BE ACCOMPLISHED WITHOUT ANY CHANCE AT ALL.

Postat 22 September 2012 - 03:21 PM

Interesant detaliul cu 12g.
Stuka , de exemplu, la inceput, la mai mult de 10g pierdea fuselajul posterior.
Dupa intarirea fuselajului posterior (si mai multi piloti de test decedati) pierdea ampenajul orizontal.
Dupa adaugarea de contrafise sub ampenaj lucrurile s-au inbunatatit simtitor si ducea, daca nu-i venea greata pilotului pana la 10g dar nu mai mult.
MC 24 Graupner ACT 2.4, mpx 3300 PROFI
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
0

#15 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 September 2012 - 08:56 PM

Lonjeroanele sunt, dupa cum spunea, din bagheta de pin, cu balsa intre baghete (shear web). Am folosit placaj in loc de balsa la incastrare si la punctul unde se vor prinde hobanele. De asemenea, unde se prind hobanele, lonjeronul este dublat.
Imagine atasata: IMGP7052-1.JPG
Aripa, inainte de a lipi placajul de la bordul de atac, bordul de fuga etc.
Imagine atasata: IMGP7053-1.JPG
0

#16 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 September 2012 - 08:59 PM

Daca vrea cineva poze cu un anumit detaliu, sa zica, ca mai am de facut 3 (asta din poze si inca doua) :drinks:
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 September 2012 - 04:18 AM

Nu neaparat cu un anumit detaliu, ci cu toate detaliile. Sa ne clatim ochii si sa invatam.
Multa, multa bafta.
0

#18 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 24 September 2012 - 10:45 PM

Am lipit si bordul de atac. In pozele precedente cred ca se vede ca lonjeronul este putin mai subtire decat aripa (raman cam 2.5 mm si pe extrados, si pe intrados; nervurile aluneca pe lonjeron pana in pozitie. Acest spatiu trebuie umplut cu baghete subtiri de balsa inainte de a lipi placajul de pe bordul de atac.
Placajul este preformat cu abur, pe un sablon facut din resturi de balsa lipite pe o rigla din lemn dur. Trebuie udat bine, altfel crapa.
Una din nervuri a avut un accident cand am strans elasticul :unsure:
baghetele de brad de sub elastic au rolul de a distribui incarcarea, altfel placajul risca sa nu adere prea bine la nervuri. La prima aripa nu am folosit baghete, ci am strans mai tare elasticul, dar in unele locuri s-a tasat placajul.
Imagine atasata: IMGP7072-1.JPG
0

#19 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 25 September 2012 - 10:33 AM

Foarte bine prins placajul pe bordul de atac , cred ca nervurile ar fi mers facute si din placaj . Spor la treaba .
0

#20 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 25 September 2012 - 02:16 PM

N-am vrut sa fac nervurile din placaj. Nu stiu cu greutatea cum ar fi fost (mai usor sigur nu iese), dar sa tai 40 de nervuri din placaj nu puteam decat cu laserul, altfel imi luam campii. Iar cu laserul... nu prea aveam chef sa dau bani :)
Nervurile din balsa le-am taiat dupa sabloane din placaj.
0

#21 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 25 September 2012 - 02:59 PM

Din placaj ar fi iesit mai grele , asta e clar . Exista mai multe feluri de placaj , acela usor se taie cu traforajul fara prea mult efort . Daca incep sa se rupa poti adauga tot din balsa cate o fasie ingusta , cu fibra pe lung , pe suprafetele care au ramas intre decupaje . Sau poate nu-mi dau eu seama din poze si o sa mearga si asa cum le-ai facut .
0

#22 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 02 October 2012 - 02:02 PM

Foarte frumos lucrat !
O mica precizare la nervurile din balsa, cred ca nu era absolut necesar decupajul interior, poate doar circular cu diametru mai mic pentru a trece firele. Ca si greutate este nesemnificativ, si se pastra rigiditatea aripei.

Cred ca stii si acest post, ca si inspiratie.

Felicitari pentru realizare si ar fi pacat sa nu-l faci cu detalii la scara.
0

#23 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 02 October 2012 - 06:15 PM

Ai dreptate cu nervurile, dar crede-ma ca sunt foarte rigide oricum, cu d-box si placate pe cant cu placaj.
Chestia e ca nervurile le-am facut dupa planurile lui Paolo Severin. Am modificat lonjeroanele, dar la decupaje am pastrat forma.
Probabil nu as fi salvat decat vreo 5 grame pe fiecare plan, insa prin decupaje mai trec si niste diagonale pentru rigidizare (pentru cazul in care capoteaza, presupun). Avionul real avea niste diagonale din cablu.

Nervura aia s-a rupt pentru ca am tras eu de ea destul de tare cand am infasurat elasticul pe d-box.
Stiu post-ul de pe rcgroups, foarte interesant, dar acela nu este atat de scale, nici macar cat vreau eu sa fac. Are niste detalii (de ex. eu nu intentionez sa fac motor fals), dar alte lucruri difera (de ex. eleroanele si faptul ca hobanele au rol estetic).
Deocamdata nu am mai pus poze, pt ca toate aripile sunt practic la fel :) mai am putin si o termin pe a doua, in rest mai am destul de lucru.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 02 October 2012 - 06:17 PM

0

#24 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 02 December 2012 - 05:13 PM

N-am stat. Am terminat aripile (mai am de lucru la cabana si putin la un eleron). Am inceput sa lucrez la fuselaj.
Fuselajul este din baghete de pin (lonjeroanele si diagonalele in partea din fata), balsa (diagonalele din partea din spate. Panoul de foc e de 6 mm (2x3 mm placaj de aviatie). Partea din fata este o cutie din placaj de 1.5.
Imagine atasata: IMGP9177-1.JPG
0

#25 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5146
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 December 2012 - 05:55 PM

Vezi ce faci cu biplanele astea - ca al meu nu a vrut puri si simplu sa zboare....!!!
0

#26 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 02 December 2012 - 09:21 PM

Da' ce, e dupa el?
Acum serios, iti dai seama ca am emotii, mai ales ca este si proiectat de mine (in mare masura). Vom vedea...
0

#27 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5146
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 December 2012 - 06:52 AM

Apoi dupa al meu a cam fost....abia daca a vrut sa faca un tur de pista. L-am scos la zbor de trei ori si de trei ori i-am rupt cate ceva. Pana la urma CG a fost mult mai in fata fata de plan, si a zburat pana la urma, dar cu mult plumb in bot. Acuma o sa fie remotorizat si ii mut servourile din coada in fata, sa pot sa-i scot plumbul...Il mai incerc oata, si daca nu vrea - o sa am o macheta frumoasa pe un perete, sau tavan...
0

#28 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1044
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 03 December 2012 - 09:30 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 03 December 2012 - 06:52 AM, a spus:

Apoi dupa al meu a cam fost....abia daca a vrut sa faca un tur de pista. L-am scos la zbor de trei ori si de trei ori i-am rupt cate ceva. Pana la urma CG a fost mult mai in fata fata de plan, si a zburat pana la urma, dar cu mult plumb in bot. Acuma o sa fie remotorizat si ii mut servourile din coada in fata, sa pot sa-i scot plumbul...Il mai incerc oata, si daca nu vrea - o sa am o macheta frumoasa pe un perete, sau tavan...

poate te intereseaza vre un schimb :spiteful:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro