Modelism - RHC Forum: FrSky Radio - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

FrSky Radio FrSky intra in liga baietilor mari

#1051 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1525
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 25 July 2018 - 09:05 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 25 July 2018 - 07:54 PM, a spus:

ender67, sincer? Nu imi place pozitia sliderului eu l-as fi pus totusi lateral pe partea inferioara a statiei , daca voi face modificarea asa voi face.
Dar fiecare face cum ii vine lui mai bine.

Cateva motive pentru pozitia aia:
- forma QX7 e mai patratoasa / ciudata si acolo era un spatiu bun linga "cocoasa" aia de cauciuc
- depinde si daca esti "thumber" sau "pincher"... acolo jos se poate actiona in ambele cazuri
- spatiul in carcasa e destul de limitat si acolo incapea cel mai bine
- ..nu trebuie sa va placa voua ci sa imi placa mie...
0

#1052 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 July 2018 - 09:49 PM

ender67,
Pai nu asa am zis ?sa-ti placa tie nu mie?Cum mi-ar place mie am zis si asa voi face chiar daca nu le place la altii, gusturile nu se discuta. Mie mi-ar fi incomod acolo jos.Pentru mine cel mai bine vine la aratator sau la ginecolog..
BaftaCiao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 25 July 2018 - 09:53 PM

0

#1053 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 25 July 2018 - 09:59 PM

Eu pilotez cu degetul mare, cu aratatorul si cu ginecologul ma ajut in anumite situatii. Cu celelalte 2 degete tin statia.Obicei vechi , de om in varsta, cum le ziceai tu la astia peste 50?La anii mei nu mai schimb ci incerc sa fac pe altii sa se dea dupa mine.
Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 25 July 2018 - 10:00 PM

0

#1054 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2027
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 July 2018 - 01:17 AM

Vezi postareaSăndel, la 25 July 2018 - 03:32 PM, a spus:

Driftul termic ar trebui să fie comparabil cu ce alunecă din sursa de referință și amplificatorul din ADC.
Neglijabil sau, în cel mai rău caz, trimmable.


Ar trebui ? De ce ? Chiar și așa, de câte ori faci calibrarea (că vorbim de calibrare nu de un simplu reglaj - trim). Modificările câmpului magnetic în funcție de temperatură sunt de domeniul unei funcții logaritmice, iar dacă luăm domeniile de lucru ale magneților, în general, o să constați că sunt destul de mici. Nu vorbesc de demagnetizare totală, sau atingerea punctului Curie.
Acum, dacă clasifici pe tipuri de magneți și forma lor (alt factor important) se observă că domeniul de lucru precis se restrânge și mai mult.
Inițial am analizat superficial problema plecând de la premiza că nu sunt folosiți magneți (ce spuneam cu muzeul).
Da, aș prefera să scap de uzura potențiometrului în cazul în care am un domeniu stabil, cât mai puțin dependent de temperatură.
Cel mai bun exemplu ar fi sistemul Maglev (trenul pe pernă magnetică). Motivul pentru care a fost considerată o tehnologie prea scumpă și nu a avut succes prin anii 60 - 70 a fost factorul temperatură. Un procent important din costuri era reprezentat de sistemele de răcire (păstrare la temperatura de calibrare) și întreținerea acestora. Au fost necesari aproape 50 de ani pentru găsirea unor soluții care să reducă din costuri în așa măsură încât să devină comercial. Chiar și așa nemții (inventatorii) nu și-au permis decât modernizarea/actualizarea liniei inițiale (aproximativ 60 km). Chinezii și-au permis. Asta este altă poveste. Ar mai fi un exemplu, dar o să spuneți că sunt sf-uri.
Deci, nu văd ca sistemul Gimbal/Hall pentru stații să aibă sistem de stabilizare a temperaturii și atâta vreme cât montajul nu presupune decât simpla operație de schimbare, e clar că nu are nici sistem electronic de compensare. Calibrare oricum faci chiar și când pui potențiometru nou în locul celui uzat.
În rest, fiecare alege ce dorește, sau crede că dorește. Doar e democrație. :)
Din păcate se observă o întoarcere spre evul mediu. Are din ce în ce mai multă importanță ce crede fiecare și nu ce știe.
Și uite așa, din ce în ce, mai mulți "americani verzi" ajung să creadă că pământul e plat și restul o conspirație. Nu e de mirare că și-au ales un idiot ca președinte.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 26 July 2018 - 01:18 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#1055 Useril este offline   Săndel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 939
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 26 July 2018 - 01:43 AM

Driftul termic apare din pricina schimbărilor caracteristicilor semiconductoarelor mai mult decât schimbările fluxului magnetic. Căderea de tensiune pe o joncţiune PN de siliciu este corelabilă foarte liniar cu temperatura.

Şi chiar şi aşa, am zis doar că, dată fiind aplicaţia, acest aspect este neglijabil.

Câteva microsecunde în sus sau în jos, indiferenţiabile de fluctuaţiile cauzare de contactul imperfect între cursorul potenţiometrului şi calea de grafit.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#1056 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1525
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 26 July 2018 - 04:15 PM

Ce dezbateri am iscat cu upgrade-ul asta de ghimbal-uri.
Recunosc ..am plecat putin "pe fenta" de marketing ca ar fi mai bune dar m-au interesat mai mult review-urile pozitive ca ar fi mai sensibile mai curate mqi uscate mai ... in zona centrala unde se freaca mult peria e la potentiometru.
Aud niste carcoteli acolo in spate ca la cat zbor eu puteam sa las statia aia QX7 mostenire nepotilor cu ghimbalurile originale ...si asta e adevarat.
Ca sa fie circul complet hai sa imi dau si eu cu parerea (cat de cat avizata, de inginer profil electric ce a tinut un ciocan de lipit in mina si mai stie si ceva fizica si electronica): drift termic...neliniaritate ...nu prea conteaza in cazul de fata. Ce conteaza e "inchiderea buclei de feedback":
- eu dau din controale ...cum ma duce capul (de exempu profundor la 90% din cursa)
- procesorul statiei estimeaza chestia asta, face un "partz" de date, il trimite in eter
- procesorul receptorului amusina "brain fart"-ul din eter, face si el unul mic pe care il pune pe firele interne (ce o fi, PWM/PPM/S-bus si alte prescurtari)
- procesorul servo-ului executa urgent (ca doar e digital, latenta mica, fortos, alea-alea) si pune produndorul pe pozitia dorita
- planorul nu are ce face (ca s-au terminat procesoarele la el, taman cand era nevoie) si MIG-uieste cu spor spre ogoarele patriei
- eu observ chestia asta (aici e climax-ul...s-a inchis bucla de feedback) si zic in sinea mea mea "Bai ..parca e cam mult ...profundor la 60%"...dar
... bucla e prea lenta si incepe sezonul de cules de scobitori
Ca de obicei problema era intre monitor si tastatura (in cazul nostru intre transmisie si receptie) adica factorul uman.
Lasand gluma la o parte ni se cam falfaie bitii aia (ca o fi drift termic ...ca o fi neliniaritate ... nu conteaza). Ce conteaza e ca nu citim niste valori ABSOLUTE (sau o citim dar nu o folosim ca atare) ci folosim o valoare relativa raportata la alte doua valori de capete (plus aia de la centru). Poate sa fie o neliniaritate de 5%...10% ..mai mare.. sau o diferenta de 10% in valoare absoluta...eu nu o simt "la deshte". Ce "simt" este o variatie relativa fata de un set de 3 valori de referinta (capetele si pozitia zero) in rest sunt numai aproximari:
- pocesorul statie cred ca poate citi doar vreo mie si ceva de valori discrete intre pozitiile extreme
- pe care le converteste in trei mii sau patru mii de pozitii discrete teoretice
- si care sunt convertite in final de procesoru servo-ului in 3-4 mii de pozitii discrete
In lantul asta de aproximari ne intereseaza ca treaba sa se intample cat mai curat si previzibil unde are loc conversi mecanica-digital (adica in statie) si digital-mecanica (adica in servo).
Puteti sa comentati pe aici mai ceva ca la un meci de fotbal ... degetul meu mic e de parere sa pun Hall in statie si (daca imi permit) si un servo cu Hall pe elevator.
Asa ca sa fiu sigur ca MIG-uirea e de la factorul uman si nu de la o economie de 50 de dolari.
Ma uitam la "jurnalul" echipei americane de la F3J ...la un moment dat un servo de pe profundor a inceput sa faca figuri si au schimbat modelul urgent (noroc ca s-a intamplat la sol si nu in aer)...credeti ca n-aveau bani de un servo decent? Ca la nivelul asta se cam joaca cu "Team Futaba" / "Team MKS".....
Pentru cine are oareshice dubii in privinta rationamentului de mai sus: acum vreo 25 de ani eram cercetator in marina militara inginer civil cu profil "constructia calculatoarelor" si citeam pozitia unei tinte pe radar folosind convertoare DA de 12 biti si numaratoare digitale si comandam miscarea radarului cu motoare pas cu pas (nu mai intru in detalii tehnice ce inseamna achizitia precisa a pozitiei unei tinte cand o faci cu un lob de emisie de 7-8-10 grade sau eliminarea zgomotului digital dintr-un semnal radar) si pozitionarea precisa pentru bateria de coasta ... tot un fel de RC dar la care nu comanzi ghimbalul de la camera Hero ci un tun de 10 tone (si calculatorul la vremea aia era un 486 ..ca viteza cam cum e un procesor decent de statie). Si acolo ni se falfaiau bitii si aveai erori de neliniaritate... dar ce conta era "algoritmul" si "bucla". Si nu foloseam potentiometre pentru citirea pozitiei ...oare de ce?
0

#1057 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 8950
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 July 2018 - 04:36 PM

Haideti sa ma bag si eu in seama.
Prin '85 incercam sa pun in functiune o masina de taiat cu electroeroziune cu fir. In felul ei o bijuterie. Masina era romaneasca si partea electronica era RDG. Drept encodere avea pe fiecare axa un cablaj lung cat axa si pe care era un circuit imprimat in forma de sinusoida. Deci o sinusoida lunga cat axa. Aceasta era partea fixa. Peste ea se plimba o cutie neagra. Presupun ca o alta sinusoida cu o alta lungime de unda. Nu stiu cum se numeste sistemul. Nu ar merge implementat la jucariile noastre?
0

#1058 Useril este offline   Săndel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 939
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 26 July 2018 - 04:51 PM

Alea erau și sunt encodere capacitive. Practic un condensator variabil repetitiv.
Sesizezi direcția în funcție de capacitatea de pornire știind miniumul și maximumul și distanța parcursă de partea mobilă după fracțiunile de minim-maxim parcurse.
Acuratețea e dată de convertorul analog-digital.
Da, practic sunt utilizabile direct cu minimum de circuite în plys. Un generator de semnal curat și stabil și adc-uri capabile să facă eșantionarea la frecvența respectivă și amplitudinile minime și maxime rezultate.

Aceasta postare a fost editata de Săndel: 26 July 2018 - 04:52 PM

- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#1059 Useril este offline   Săndel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 939
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 26 July 2018 - 04:59 PM

După fracțiunile de sinusoidă parcurse*, scuze.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#1060 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1525
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 26 July 2018 - 06:16 PM

Acuma fiecare are experienta lui personala. La mine traductorul de pozitie era o chestie mai complicata numita selsin (wikipedia cu selsyn sa vedeti ce e). Deci tot ceva electromagnetic si care are un volum apreciabil.
Cand ai de-a face cu limitari de volum de ordinul cm3 nu prea ai de ales si senzoru Hall e o optiune decenta la un pret decent. Ar mai fi encodere digitale optice dar nu la volumul asta si nu la categoria asta de pret.
Ei...dar astea sunt vorbe. "Faptele" conteaza ..si aici ar trebui sa vedeti cum arata pe banc si cum merg 4 servo heli KST de 12 mm si 20 grame ...dintre care unul e cu senzor Hall in loc de potentiometru. Trei servo-uri se mai bataie ca orice servo digital ... al patrulea (ala cu Hall) sta cuminte la locul lui de zici ca e analogic (desi sigur nu e). Eu mai am un test asa mai informal pentru servo-uri: trag de mansa unui ghimbal cu arc pina la capat si ii dau drumul, bineinteles ca mansa are o miscare oscilatorie amortizata destul de rapida in jurul pozitiei centrale (unde se freaca mult potentiometrele si la ghimbal si la servo). Servo-ul ar trebui sa incerce sa urmareasca acesta miscare. Ar trebui sa vedeti cum se comporta un servo "normal", unul cumecanica si electronica de calitate (dar tot cu cu potentiometru) si unul cu Hall ca sa vdeti diferenta ...de-ajuns sa te faca sa imbraci tricoul cu "Team Hall". Deocamdata am 5 servo-uri cu senzor Hall, "profundor" scrie pe ele.
0

#1061 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2027
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 July 2018 - 09:17 AM

Ne dădeam și noi cu părerea despre Hall. :) Adevărul este (am mai spus-o) că nu știu în amănunt ce face softul dintr-o stație. Cum măsoară, ce marjă de erori acoperă și altele. Discutam din punct de vedere teoretic. În aplicațiile noastre cu câmpuri magnetice o eroare în câmp de peste 10% e catastrofală. Asta se întâmplă la aproximativ 7 grade plus și 5 grade minus față de temeratura de calibrare. Cifre generale, o medie aproximativă, pentru că datele diferă în funcție de tipul, forma, etc... magneților folosiți.
Dacă softul unei stații înghite și compensează, sau îl doare în spatele profundorului asta e ceva ce nu știu.

Discuția despre "driftul" semiconductorilor și variațiile de câmp electromagnetic sunt diferite. Specii diferite. Au puncte în comun, dar... .

Așa că puneți-vă Hall că eu nu pun. Nu consider necesar. Nici măcar la competiții nu mai am cum merge așa că ... .

Cu alte cuvinte nu pun ceva ce nu am nevoie doar pentru că e "cool", așa cum nu-mi iau BMW. Rămân la Ford și Dacie. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1062 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3646
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 28 July 2018 - 12:09 AM

Ca o fi grade, ca magneti, ca precizie, chestii trestii.
Va spun ca pe un tractor de top, la care 15-20k ore de munca e norma, numai hall se pune. Probabil are un pot la butonul de volum de la casetofon, n-am desfacut si pe acolo.
In rest, tot ce misca omul are magneti in dos. Luati exemplu practic aceasta maneta:

Fisier atasat  asdsaasdsada.jpg (94.24K)
Number of downloads: 23



E o maneta in 2 axe(1 axa fata spate 1 axa stanga dreapta for other stuff) care e frecata zilnic de prea multe ori. Din aia pleci de pe loc, ceri viteza de avansare, te opresti, etc. Practic ai frana ambreiaj acceleratie si maneta schimbatorului de viteze intr-o maneta. Controlul e proportional, poti cere 1km/h mai mult sau 10km/h.

Maneta asta si tot ce se mai vede in poza e exclusiv actionata prin hall. Si butoanele sunt pe baza de hall, exista buton pe care se apasa de 4 ori la fiecare 5 minute, 12h pe zi, 160-200-300 zile pe an, 10-15 ani.
Nu scoateti calculatorul, iese cam 1,5 milioane de ori. Maneta de mai devreme sare de 2 milioane de actionari. Si toate astea merg intr-un regim de vibratii si de socuri mecanice pe care nu-l puteti imagina decat daca ati condus prin bucuresti.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif


Acum ca s-o gandi ECU ca afara sunt -10 grade sau 40, ca e calibrat in Marktoberdorf si munceste in Caracal... ca il cheama Dorel si nu Markus... scula merge si mai degraba ar pica de la coacerea izolatiilor de la cabluri.

Revenind la tzaranul nostru, va doresc sa aveti mana sa simtiti diferenta de precizie de la pot vs hall, sa apucati sa zburati pana se coace plasticul din fire, si sa apucati sa tociti un hall :D.
Pentru 99% nu e nicio diferenta, diferenta adevarata e doar in buzunar la Frsky.
CORECT INCORECT - data viitoare nu mai fa ca dancila cu siva caci orice om ii este teama de o plangere penala.
proprietar propietar
completa complecta
marsarier marsalier
prenadez prelandez
tramvai tranvai
bancnota bacnota
voiam vroiam
tigara tigare
chiuveta ghiuveta
0

#1063 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2027
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 28 July 2018 - 08:27 AM

Ai și tu, probabil, dreptate. Nu lucrez în fabrică de tractoare, ci de avioane. E foarte posibil să fie și prin cabină vre-un hall, dar nu știu. Nu cunosc tot avionul.
Oricum ar fi și cabina avionului și cabina tractorului din poză sunt climatizate.

Cu sensibilitatea la dejte ... mai mult ca sigur că sunt printre cei 99%, mai ales că au început să-mi mai scârțâie din încheieturi. Așa că până tocesc io potențiometrele la două Graupner și un Multiplex, chit că ies la zbor de câte ori e vreme bună, senzorii Hall mai au de așteptat.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1064 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 08 August 2018 - 05:47 PM

S-a jucat cineva cu Horus X10? N-am văzut thread de review pe aici dar poate nu m-am uitat bine. Care e parerea generala despre ea?
0

#1065 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17678
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 August 2018 - 07:00 PM

Prea multi de 9 in pretul ala... :D
renatoa de la aacr.ro
0

#1066 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 08 August 2018 - 07:36 PM

Nu e mult, e $369 la aloft. Arata misto. Imi face cu ochii. Receptoare si maruntisuri frsky mai am.

Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 08 August 2018 - 07:36 PM

0

#1067 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1754
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2018 - 09:26 PM

E un salt calitativ important, fara doar si poate.
O am de cateva luni si utilizez inca FrOS
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 08 August 2018 - 09:27 PM

0

Arata acest topic


  • 36 Pagini +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro