Modelism - RHC Forum: Compresor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Compresor Ajutor circuit pneumatic

#1 Useril este offline   SEPI 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 11-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras

Postat 12 November 2012 - 06:31 PM

Salutare.
Am mai nou un compresor vechi. L-am desfacut sa il curat ca era plin de praf ca vai de lume, sa-i fac un dop de ulei care lipsea, fapt pentru care arunca uleiul afara. A fost bine umplut de cineva cu ulei, ca trecea cu mult de nivel. Bietul compresor a dat uleiul afara pe unde a putut..pe dopul de aerisire si prin butelie care s-a umplut de mazga din rugina, ulei si apa de condens.
Problema e alta.
Nu inteleg circuitul pneumatic. De la presostat porneste un furtun subtire negru care pare sa piloteze doua supape.. sau ce or fi alea... pentru ca nu le-am desfacut inca. Ceea ce ma intriga este ca intr-o parte furtunul ala subtire a fost taiat si nu stiu ce ar fi trbuit sa mai fie la capat. Pe carcasa nu pare sa mai fi fost nimic atasat.
Are cineva un compresor cu un circuit similar si/sau stie cineva ce am eu legat de butelie si cum functioneaza?

Sepi va multumeste.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: comp 001.jpg
  • Imagine atasata: comp 002.jpg
  • Imagine atasata: comp 003.jpg

0

#2 Useril este offline   SEPI 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 11-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras

Postat 12 November 2012 - 06:33 PM

Inca doua poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: comp 005.jpg
  • Imagine atasata: comp 006.jpg

0

#3 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 15 November 2012 - 12:52 PM

ar fi un regulator de presiune pentru presostat si sistemu de purjare pentru scos apa care se formeaza (condens )
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#4 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 November 2012 - 04:30 PM

Unele compresoare, au un fel de "rezervor" tampon, care nu tine presiunea cat timp compresorul este oprit. Rolul acestuia este de a facilita pornirea motorului electric. Daca compresorul ar intra direct in sarcina, motorul electric nu are cuplu sa poata porni rotatia. Astfel dupa ce presustatul opreste motorul, presiunea din compresor pana la regulator, se descarca printr-un orificiu catre atmosfera. Ca sa fie silentioasa aceasta descarcare, se foloseste un capilar, sau un furtun subtire de genul celui din foto ca sa descarce teava respectiva, sau butelia tampon daca are asa ceva. De multe ori, o teava spirala care are si rol de racire este suficienta ca rezervor tampon.
Este o banuiala la ceea ce am vazut in poze, dat fiind faptul ca nu rezulta un traseu pneumatic clar din foto atasate.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 November 2012 - 05:23 PM

Posibil sa fie si ceva improvizatii la ce vedem in poze .. mai ales partea aia de jos si furtunul ala care pleaca de sub butelie si urca sus ... cred ca e o improvizatie ca risti sa te impiedici de piesele alea sau sa le agati cu ceva si sa le smulgi daca il utilizezi industral intr-un atelier ..

La un compresor de 25 sau 50 de litri din comert avem cam asa :

1 - dedesubt un robinet pentru a goli periodic apa care se strange in butelie fara tot acel ansamblu de tevi si racorduri.
2 - despre partea cu motorul nu discutam ca aia banuiesc ca e clara
3 - pe teava ce iese din butelie cu ajutorul unui " T-eu " se monteaza :
- Presostatul
- Manometrele cu reglajele lor
- Cuplele rapide pentru furtun/furtune

Pentru a functiona corect presostatul are nevoie permanent de o presiune egala cu cea din butelie
pe acel furtunas care ar trebui sa intre in partea de jos a presostatului .. tine in echilibru o supapa cu un arc
reglata ca tensiune din reglajul presostatului .. creste presiunea acel arc basculeaza si taie curentul sau scade presiunea si arcul basculeaza invers il reporneste circuitul electric.

Deci .. furtunasul care pleaca din presostat si pare liber in una din poze, ar trebui sa intre intr-un stut ce ar trebui sa se afle pe teava ce iese din butelie pe undeva pe langa manometre, pe acolo prin zona el ( furtunasul ) nefiind mai lund de 20 cm .

Furtunul ala lung care vine de jos nu stiu ce face ... posibil sa se fi stricat presostatul si sa se fi facut vre-o mantocareala ..

Cel mai simplu .. mergi intr-un magazin de bricolaj si vezi cum arata compresoarele de acolo .. sunt multe si de toate felurile .. cu ulei , fara, mici, mari dar toate functioneaza cam la fel ...

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 November 2012 - 05:24 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   SEPI 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 11-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Fagaras

Postat 17 November 2012 - 05:46 PM

Am desfacut circuitul de aer. M-am cam prins cum functioneaza. Sus e o supapa de sens si circuitul ala subtire se descarca prin presostat cand se opreste motorul pentru ca la scaderea presiunii motorul sa porneasca usor.Furtunasul care pleaca din presostat si pare liber in una din poze este cel prin care se descarca motorul si tot circuitul de comanda. Jos e sistemul de purjare al apei de condens care nu prea pricep cum functioneaza si care are o membrana varza. Cauciucul nu a rezistat la ulei.De asemenea sunt terminati si robinetii. O sa cumpar unii cu bila.
Daca nu pot reface garnitura o sa renunt la sistemul de purjare si o sa pun doar un robinet de descarcare - sper sa nu gresesc.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Cu stima ... Sepi
0

#7 Useril este offline   compresor 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 27-March 13

Postat 28 March 2013 - 08:28 AM

url="http://www.compresorhertz.ro"]Linkul meu[/url]

Vezi postareaSEPI, la 17 November 2012 - 05:46 PM, a spus:

Am desfacut circuitul de aer. M-am cam prins cum functioneaza. Sus e o supapa de sens si circuitul ala subtire se descarca prin presostat cand se opreste motorul pentru ca la scaderea presiunii motorul sa porneasca usor.Furtunasul care pleaca din presostat si pare liber in una din poze este cel prin care se descarca motorul si tot circuitul de comanda. Jos e sistemul de purjare al apei de condens care nu prea pricep cum functioneaza si care are o membrana varza. Cauciucul nu a rezistat la ulei.De asemenea sunt terminati si robinetii. O sa cumpar unii cu bila.
Daca nu pot reface garnitura o sa renunt la sistemul de purjare si o sa pun doar un robinet de descarcare - sper sa nu gresesc.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Cu stima ... Sepi

Te descurci de minune, intradevar asa este, ai inteles principiu, referitor la purjare cred ca ai o purja mecanica, daca vrei o purja mai perfomanta iti recomand una de pe http://www.compresorhertz.ro/
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro