Modelism - RHC Forum: Tobe de esapament... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Tobe de esapament... ...folosite la motoarele de modelism...

#1 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 March 2003 - 10:44 AM

Aici gasiti un articol despre volumele de evacuare ale motoarelor in 2 timpi folosite in domeniul modelistic. Nu se doreste a fi o lucrare de stiinta ci numai un ABC pe intelesul tuturor, scopul fiind de a desteleni un subiect ce nu a fost discutat pana in prezent.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#2 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 18 March 2003 - 11:14 AM

Ai scris in articol ca se poate folosi un tub siliconic pentru deflectia gazelor.
Aeromodelul se murdareste foarte tare pe burta si pe stabilizatorul orizontal. Daca folosesc un tub cu un unghi de 90 gade, indreptat catre sol, afectez performantele motorului?
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#3 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 March 2003 - 11:18 AM

Andrei, la 18 Mar 2003, 11:14, a spus:

Daca folosesc un tub cu un unghi de 90 gade, indreptat catre sol, afectez performantele motorului?

Atata timp cat sectiunea de trecere nu se stranguleaza, iar lungimea furtunului nu depaseste acei cativa centimetri(max. 10), performantele motorului nu sufera in plus! Pierderea de performanta este data de toba, nu de furtun.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 March 2003 - 11:40 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#4 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2003 - 02:10 PM

Salut Andrei,


Importantä este si rämine distanta intre cilindru si conul rezonatorului pentru unda de rezonantä.

Pärerea mea:

Constructia unui aeromodel cu rezo trebuie inceputä cu ansamblul motor-rezo. La motorul rodat, montat pe un banc de probä se adapteazä optimal rezonatorul. Constructia fuselajului se efectuezä in functie de pozitia rezonatorului färä a modifica sistemul de evacuare. Multi monteazä rezonatorul dupä cerintele si posibilitätile de fixare ale fuselajului, si in functie de opticä, dupä pärerea mea o gresalä capitalä.


Existä experti, care monteazä rezonatoare de 2T pe motoare in 4T :) :D :D

CF4U

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 18 March 2003 - 02:28 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 March 2003 - 02:55 PM

Atunci hai sa vorbim de rezonatoare!
In cazul in care rezonatorul este dat de producatorul motorului, acesta este acordat si cu o elice deasemenea recomandata pentru motor/rezonator...iata deci triunghiul Bermudelor: motor/rezonator/elice. Credeti ca la nivel maxim de competitie este de ajuns?...Aiurea! Toate datele vor varia cu viteza si anume cu cantitatea ingestata de aer in carburator!!!
Gata, am bagat destui inceata!!! Revin: avem motorul, avem rezonatorul dat/recomandat de producator pentru tipul respectiv, avem elicea deasemenea. Probele la sol se fac cu o elice similara ca diametru dar cu un pas mult mai mic (eventual pas zero...). reglajul tubului se face intr-o toleranta de aprox. 10-15 mm! Daca e mai mult, deja nu e rezonatorul sau elicea sau motorul care sa se potriveasca :) !

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 March 2003 - 03:03 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   Andrei 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-March 02

Postat 19 March 2003 - 05:59 PM

Saptamina asta incerc sa fac reglarea rezonatorului (scurtez cotul de legatura). Revin cu datele concrete obtinute cu turometrul digital. Am vorbit cu Webmaster si o sa faca un tabel cu:
- tipul motorului
- elicea
- compozitie combustibil
- sistem evacuare
- rotatii maxime obtinute
pentru a putea face o "baza de date" cu aceste date. Va invit sa faceti si voi aceste masuratori si sa-i trimiteti lui webmaster datele. Poate vor folosi cuiva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Andrei
-- Nu mor caii cind vor cainii --
0

#7 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 03 April 2003 - 02:52 PM

Andrei, la 19 Mar 2003, 17:59, a spus:

Saptamina asta incerc sa fac reglarea rezonatorului (scurtez cotul de legatura). Revin cu datele concrete obtinute cu turometrul digital. Am vorbit cu Webmaster si o sa faca un tabel cu:
- tipul motorului
- elicea
- compozitie combustibil
- sistem evacuare
- rotatii maxime obtinute
pentru a putea face o "baza de date" cu aceste date. Va invit sa faceti si voi aceste masuratori si sa-i trimiteti lui webmaster datele. Poate vor folosi cuiva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

S-au obtinut ceva date?
Iulian
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 29 October 2003 - 02:12 PM

Cateva tabele cu valori pentru volume de evacuare (rezonatoare):
http://clstunt.com/PipChart.htm
http://www.bolly.com.au/book/Book.jsp?Chap...ter=6&Section=4
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro