Tobe de esapament... ...folosite la motoarele de modelism...
#1
Postat 18 March 2003 - 10:44 AM
Cu rabdare si ciocan.
#2
Postat 18 March 2003 - 11:14 AM
Aeromodelul se murdareste foarte tare pe burta si pe stabilizatorul orizontal. Daca folosesc un tub cu un unghi de 90 gade, indreptat catre sol, afectez performantele motorului?
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#3
Postat 18 March 2003 - 11:18 AM
Andrei, la 18 Mar 2003, 11:14, a spus:
Atata timp cat sectiunea de trecere nu se stranguleaza, iar lungimea furtunului nu depaseste acei cativa centimetri(max. 10), performantele motorului nu sufera in plus! Pierderea de performanta este data de toba, nu de furtun.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 March 2003 - 11:40 AM
Cu rabdare si ciocan.
#4
Postat 18 March 2003 - 02:10 PM
Importantä este si rämine distanta intre cilindru si conul rezonatorului pentru unda de rezonantä.
Pärerea mea:
Constructia unui aeromodel cu rezo trebuie inceputä cu ansamblul motor-rezo. La motorul rodat, montat pe un banc de probä se adapteazä optimal rezonatorul. Constructia fuselajului se efectuezä in functie de pozitia rezonatorului färä a modifica sistemul de evacuare. Multi monteazä rezonatorul dupä cerintele si posibilitätile de fixare ale fuselajului, si in functie de opticä, dupä pärerea mea o gresalä capitalä.
Existä experti, care monteazä rezonatoare de 2T pe motoare in 4T :) :D :D
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 18 March 2003 - 02:28 PM
#5
Postat 18 March 2003 - 02:55 PM
In cazul in care rezonatorul este dat de producatorul motorului, acesta este acordat si cu o elice deasemenea recomandata pentru motor/rezonator...iata deci triunghiul Bermudelor: motor/rezonator/elice. Credeti ca la nivel maxim de competitie este de ajuns?...Aiurea! Toate datele vor varia cu viteza si anume cu cantitatea ingestata de aer in carburator!!!
Gata, am bagat destui inceata!!! Revin: avem motorul, avem rezonatorul dat/recomandat de producator pentru tipul respectiv, avem elicea deasemenea. Probele la sol se fac cu o elice similara ca diametru dar cu un pas mult mai mic (eventual pas zero...). reglajul tubului se face intr-o toleranta de aprox. 10-15 mm! Daca e mai mult, deja nu e rezonatorul sau elicea sau motorul care sa se potriveasca :) !
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 March 2003 - 03:03 PM
Cu rabdare si ciocan.
#6
Postat 19 March 2003 - 05:59 PM
- tipul motorului
- elicea
- compozitie combustibil
- sistem evacuare
- rotatii maxime obtinute
pentru a putea face o "baza de date" cu aceste date. Va invit sa faceti si voi aceste masuratori si sa-i trimiteti lui webmaster datele. Poate vor folosi cuiva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#7
Postat 03 April 2003 - 02:52 PM
Andrei, la 19 Mar 2003, 17:59, a spus:
- tipul motorului
- elicea
- compozitie combustibil
- sistem evacuare
- rotatii maxime obtinute
pentru a putea face o "baza de date" cu aceste date. Va invit sa faceti si voi aceste masuratori si sa-i trimiteti lui webmaster datele. Poate vor folosi cuiva http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
S-au obtinut ceva date?
#8
Postat 29 October 2003 - 02:12 PM
http://clstunt.com/PipChart.htm
http://www.bolly.com.au/book/Book.jsp?Chap...ter=6&Section=4
Cu rabdare si ciocan.