CAD sau ce poti face cu un mouse dibace
#1
Postat 22 May 2005 - 02:32 PM
Sincer sa fiu nu stiu nimic despre proiectul publicistic a lui Arbait (poate ma lamureste si pe mine cineva)
Dar sa continui prin a raspunde la intrebarile de pana acum:
-software folosit este Caligari True Space si Adobe Photoshop (necesita multa practica primul ca sa il folosesti)
-documentatie Cartea tehnica si manualul de pilotaj YAK 52
-ocupatie (ca nu prea ma cunoaste lumea) pilot MIG 21 ca si mamutel si in aceeiasi locatie
-pasiuni modelism, tot ce zboara si are aripi, desen axonometric, GIS si tot ce tine de navigatie si alte experimente....
-da pot face si simulari chiar cu obiecte mai complicate
La proiectul YAK 52 am lucrat 4 luni de zile iar la sfarsit am creeat un cd cu 6 axonometrii, toate obiectele 3d (vreo 30.000), 6 vederi laterale.
#2
Postat 22 May 2005 - 02:38 PM
In principiu acolo poti sa faci tot ce-ti trece prin cap: transparenta diferentiata la obiecte suprapuse, CINEMATICA,.... :wacko:
M-asi fi bagat si eu dar nu-mi permite timpul. Cel putin vara sunt mai mult plecat...
Am un LAP da e vai de fundu lui :wacko:
#3
Postat 22 May 2005 - 02:45 PM
Ca sa lucrezi asa ceva trebuie computer fratilor:
512 RAM - 1Gb este mai bine
Spatiu minim pe hard cand lucrezi cu adobe de vreo 5 GB
Procesor cat mai mare (la randari) 3 GHz
si alte alea alea
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de setal: 22 May 2005 - 02:46 PM
#8
Postat 22 May 2005 - 03:25 PM
Am trecut in revista candva softul, dar nu l-am remarcat. De fapt m-am oprit la cele folosite mai mult in tehnica. Despre asta nu stiu mare lucru. Simulare cu ce poti face?
Dragut, am cam aceeasi problema: timpul. Nu cred ca mai are rost sa incep si cu MDT. Am auzit ca e foarte bun si am citit putin despre el. Candva eram tentat sa arunc o privire, dar mai mult nu pot. Eu de regula cu Visual Nastran fac simularile si verificarile la rezistenta, mai putin prelucrari de imagine. Sper sa ajungem la discutii interesante si despre softurile de simulare. Candva, la astea vom ajunge cu totii. Eu nu fac mare lucru pentru modelism in CAD. Am incercat, dar nu reusesc sa termin. Asa am ajuns sa relevez mecanisme simple pe care incerc sa le modelez 3D. Poate candva o sa le pot arata. De regula folosesc SolidWorks sau Catia, in functie de calculator. Avem la facultate licenta pentru un modul de Catia si una educationala de SW si tragem tare pe ele. Pe la alte catedre sunt si alte combinatii de programe si in ansamblu se gaseste orice.
Poate in subiectul asta se vor purta discutii despre modelare, proiectare 3D... Multa lume e interesata si poate se cristalizeaza cateva idei. Adica sa fie putina munca din partea celor care scriu, pentru a usura putin munca celorlalti in alegerea unui soft. In scoala, cand ajungi sa faci ceva legat de softurile astea mergi pe ce exista. Nu prea ai posibilitatea sa alegi. Sunt interesante discutiile.
Spor la treaba tuturor si sper in discutii constructive!
PS. O sa schimb o parte din titlul subiectului, ca practic nu va mai avea legatura cu cel de plecare.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 May 2005 - 03:35 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 23 May 2005 - 08:10 PM
Telefon: 0721 385365
#14
Postat 23 May 2005 - 08:18 PM
Si tot nu am aflat in ce consta proiectul lui Arbait.....Bitex te rog daca stii
Aceasta postare a fost editata de setal: 23 May 2005 - 08:21 PM
#15
Postat 23 May 2005 - 08:33 PM
@Setal, e o idee buna, desi am mai intalnit variante... Chiar pe forum s-a mai incercat si spre rusinea mea n-am putut contribui cu nimic. Nu stiu in ce stadiu a ramas proiectul. E drept ca nu se dorea realizarea interiorului.
Recunosc ca ar fi ceva de munca la model, dar ar arata frumos.
O sa fie putin greu dar cine stie, poate se mai schimba situatia pe aici.
Te mai gandesti si daca si peste 2-3 zile nu-ti da pace ideea ,o pui pe hartie.
Mai vorbim.
Spor la treaba.
Telefon: 0721 385365
#18
Postat 23 May 2005 - 11:16 PM
Ce este misto in Truespace este ca lucrezi cu solide, le poti da proprietati obiectelor (densitate) si poti afla greutatea si CG + scoti cadre pt CNC (DXF sau alt format vectorial) sau tai felii din material + simulari de greutate, forte de tractiune, vant, atmosfera, momente, ciocniri intre obiecte in schimb nu are nimic de rezistenta dar asta o vezi cand dai cu modelul de pamant.
Imagini atasate
#19
Postat 24 May 2005 - 08:10 PM
modelarea e poligonala, nu solida, si este "coasca" nu are cadre sau alta structura pe dinauntru pt ca scopul a fost de a face doar o poza cat mai realista, deci nu se poate scoate pe CNC fiind doar grafica, poate fi folosit in schimb (teoretic, adica e mai mult un punct de plecare) la jocuri (simulatoare)
ideea mea plecase de la o vizita la muzeul aviatiei din bucuresti unde am vazut de machete de avioaen romanesti de care nu auzisem niciodata
de fapt pe astea as fi vrut sa le fac (incepand cu IAR - 95, zis IAR - S) dar nu am gasit aproape nimic despre ele (afara de o poza pe net cu macheta lui 95 si vreo 2 3d-uri in aeromagazin tot cu 95) asa ca din frustrare :D) am facut flitzerul
Aceasta postare a fost editata de dobilan: 24 May 2005 - 08:10 PM