Modelism - RHC Forum: ITALERI 1/72 Lockheed X-35B JSF - kit review - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ITALERI 1/72 Lockheed X-35B JSF - kit review

#1 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 01:51 PM

ITALERI 1/72 Lockheed X-35B JSF (Joint Strike Fighter)

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_1.jpg

Cod: 1209
Producator: Italeri
Scara: 1/72
Nivel: (estimat) 2/5.
Nr piese: 55 + 2 transparente (cupola, HUD) pe 2+1 rame
Decal: o inmatriculare
Scheme de vopsire propuse: una
Pret: 249000 lei
Furnizor: Bucuresti, Piata Romana, libraria "de la coloane".

Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 20 May 2005 - 01:53 PM

Eugen Fomino
0

#2 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 01:52 PM

Avionul:

X35A varianta CTOL - Conventional Take Off and Landing
X35B varianta STOVL - Short Take Off Vertical Landing
X35C varianta CV - Carrier Version

Designul celui de-al doilea participant la programul JSF, X35, proiectat de Lockheed este foarte asemanator cu cel al bimotorului F-22 Raptor.
Constructia celor doua demonstratoare, X35A si X35C, incepe in septembrie 1997. la uzinele Lockheed din Palmdale. Primul zbor al variantei X35A este efectuat in octombrie 2000. In cadrul programului de testare au loc mai multe zboruri in timpul carora se utilizeaza postcombustia, se face realimentare in zbor (7 noiembrie 2000), se realizeaza primul zbor supersonic (21 noiembrie). Obiectivele testelor fiind considerate atinse la data de 22 noiembrie aparatul este retras in vederea modificarii pentru obtinerea variantei STOVL, testele urmand a fi continuate de varianta ambarcata.
Noutatea acestei variante (STOVL) consta in ventilatorul de sustentatie montat in spatele cabinei. Acesta are doua trepte contrarotative, fiind actionat de motorul Pratt&Whitney F119) prin intermediul unui sistem cardanic si dezvolta o putere de 80kN. Jetul poate fi orinetat la 60° spate si 15° fata. Principalul avantaj al acestui sistem este eliminarea readmisiei gazelor fierbinti in motor reducand astfel uzura acestuia. Impreuna cu ajutajul reactiv orientabi in trei trepte (0°, 40, 105°) se asigura o putere de 164kN.
Cabina este echipata cu scaun de catapultare Martim Becker Mk16, comenzile fiinde de tip HOTAS. Panoul de bord este compus dintr-un display de 200 x 500 mm (de fapt doua display-uri alaturate). O alta noutate fiind inlocuirea panoului frontal cu instrumente de control cu un sistem de afisare tip Windows ce poate fi accesat atat prin atingerea ecranului cat si prin intermediul unui cursor comandate de pe mansa.

Date tehnice pentru X-35B:

Monoloc, monomotor
Lungime: 15,52 m.
Anvergura: 10,05 m
Inaltime: ~4 m.
Greutate (gol/echipat): 11,340 kg
Greutate maxima la decolare: 22,680 kg
Armament (Identic cu cel de pe X-32):
- Un tun rotativ de 20mm tip M61A2 cu 400 de proiectile (pentru varianta CTOL).
- 6 rachete aer-aer AIM-120 AMRAAM sau 2 rachete AIM-120 AMRAAM si 2 bombe, GBU-31 de 1000lb JDAM (Joint Direct Attack Munition) in compartimente interne.
- 4 puncte de acrosaj extern (doua sub aripi doua in capatul acestora) pentru o greutate totala de 2280 kg. (Identic cu cel de pe X-32)
Raza de actiune:
Misiuni specifice pentru Infanteria Marina: 1000 km. (X35B)
Misiuni specifice pentru USAF: 1570 km. (X35A)
Misiuni specifice pentru US NAVY: 1100 km. (X35C)
Viteza maxima la mare inaltime: 1,4 Mach (aprox. 1700 km/h).
Plafon de zbor: 15.000 m

ERATA: Pe ultima imagine in loc de STO se va citi VL (vertical landing)

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_2.jpg
Eugen Fomino
0

#3 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 01:53 PM

Kitul:

Plasticul este de buna calitate, gri, piesele nu prezinta bavuri suparatoare. Gravurile sunt in negativ. Cele doua semifuselaje se potrivesc mult mai bine decat la X-32. In general piesele se potrivesc bine si nu cred ca va fi nevoie de chituire. Zonele care probabil vor necesita mai multa atentie fiind imbinarea celor doua jumatati in dreptul cabinei si imbinarea ampenajelor orizontale cu fuselajul.
Dimensiunile kitului:
anvergura: ~15,2 cm (~10,94 m la scara 1/1) este mai mare cu ~1,2 mm.
lungime: ~21,6 cm, (~15,55 m la scara 1/1) este corect reprodusa.

Observatii personale:
Din pacate acest kit sufera de numeroase erori si omisiuni.
1. Gravurile semifuselajelor sunt exagerat fine (atat grosime cat si adancime). Este posibil ca ele sa fie astupate chiar de la primul strat de vopsea. In imagine sper sa se poata vedea acest lucru comparativ cu un ac cu gamalie.
2. Nu sunt reprezentate compartimentele de armament si nu exista nici o varianta de inarmare. Trebuie totusi sa remarc faptul ca nu am gasit nici o imagine in care avionul sa fie prezentat cu trapele compartimentului deschise.
3. Prizele de aer suplimentare din spatele cabinei sunt mai inguste decat trebuie, iar trapele acestora se deschid spre exterior (fix invers decat in realitate).
4. HUD-ul nu este prevazut in proiect.
5. Desenul gravurilor de pe fuselaj este total anapoda.

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_3.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_13.jpg
Eugen Fomino
0

#4 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 01:54 PM

Detalii kit: Cockpitul

Atat consolele laterale cat si panoul de bord au detalii satisfacatoare, evident neconforme cu realitatea. Se remarca scaunul de catapultare reprodus din 3 piese. Intreg subansamblu se potriveste bine in semifuselajul superior

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_4.jpg


Detalii kit: cupola

Este bine turnata, clara, fara defecte. Din pacate poate fi montata numai in pozitia "inchis".

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/5.jpg

Detalii kit: Trenul de aterizare

Este reprodus cu detalii suficiente si este corect cu singura observatie ca elementul marcat cu sageata nu exista in realitate (spre rusinea mea nu stiu cum se numeste!!!). Compartimentul trenului de aterizare se extinde pe intradosul aripii, si are forma "stealth". (zig-zag) ceea ce nu corespunde realitatii (se pare ca a fost preluat gresit designul de la F-22 Raptor). Inexplicabil este si faptul ca trapele trenului sunt reproduse din 3 piese in loc de una cat ar fi fost normal, avand in zona de imbinare dintre ele aceeasi forma "stealth".

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_6.jpg

Detalii kit: turbina si ajutajul

Piesa care reprezinta turbina are detaliile bune dar inutile. Dupa montarea acesteia in fuselaj si dupa adaugarea ajutajului fiind aproape complet mascata. Imi vine sa o inlocuiesc cu altceva si sa pastrez originalul pentru alte scopuri!

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_7.jpg

Detalii kit: Decalul:

Nu numai ca este extrem de sarac dar este si total gresit. elementele grafice de pe derive lipsesc, lipseste emblema firmei Rolls-Royce precum si emblema firmei Pratt & Whitney, in schimb apar elemente in plus (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7). In prospect Emblema JSF (9) este amplasata mult prea in fata.

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_8.jpg
Eugen Fomino
0

#5 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 01:54 PM

SCHEMA DE VOPSIRE:

Culori necesare (conform prospectului):
A. Model Master 1749 (FS 37038) Flat Black
B. Model Master 1740 (FS 36231) Dark Gull Gray
C. Model Master 1711 (FS 34087) Olive Drab
D. Model Master 1546 Silver
E. Model Master 1405 Gun Metal (Metalizer)
E. Model Master 1781 Aluminium
F. Model Master 1745 (FS 17875) Insignia White
G. Model Master 1503 Red
H. Model Master 1508 Light Blue Gloss

Varianta de vopsire sugerata de prospect, integral Model Master 1728 (FS 36375) Light Ghost Gray, este gresita.

MONTAJUL

Kitul este foarte usor de asamblat, prospectul propunand o schema de montaj in 5+1 pasi, ordinea operatiilor fiind corecta, fireasca, fara ambiguitati sau greseli.

http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_9.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_10.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_11.jpg
http://cartula.net/modules/xcgal/albums/userpics/10005/normal_12.jpg


La final:
Daca tot ai luat kitul Italeri X-32A, merita sa-l ai si pe asta...
Pentru cei care prefera exclusiv kituri corecte, fara greseli mari, cu decaluri ireprosabile, acesta nu e cine sitie ce... Totusi nu e chiar de aruncat...

Revell are 3 kituri ale acestui aparat:
1. X35(A?) la scara 1/48 (cod 04587) cu 71 de piese (lungime: 324 mm, anvergura: 229 mm), ambele compartimente de armament reproduse, 2 bombe si 2 rachete AMRAAM, decaluri pentru 3 versiuni: demonstrator, versiunea operationala pentru USAF si o versiune viitoare pentru Olanda. Din pacate (cu mici exceptii) este aproape identic cu cel Italeri (cu aceleasi greseli) si este un fel de X-35A&B. Ajutajul (kitul are 2 bucati identice) este reprodus pentru zbor orizontal, iar daca toate trapele necesare aterizarii verticale sunt montate in pozitia "inchis" rezulta varianta A. Daca se taie ajutajul si repozitioneaza la 90° iar trapele sunt montate in pozitia "deschis" rezulta varianta B.

La aceasta adresa gasiti un kit review: http://www.modellver...ikel.php?id=243

2. X 35B la scara 1/72 (cod 04626).
3. X35B scara 1/144 (cod 04009).

Aceasta postare a fost editata de Eugen F.: 20 May 2005 - 02:05 PM

Eugen Fomino
0

#6 Useril este offline   Eugen F. 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 24-November 04

Postat 20 May 2005 - 02:04 PM

Link-uri catre imagini ale avionului:

http://aircraftwalka...com/x35/x35.htm
http://parisairshow....35b/page_01.htm
http://www.lockheedmartin.com/wms/findPage...ci=15400&sc=400

Link-uri catre machete asamblate:

http://s96920072.onl...ala/gal1732.htm
http://s96920072.onl...yers/fea614.htm
http://s96920072.onl...port/fea538.htm
http://s96920072.onl...rico/gal848.htm
Eugen Fomino
0

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 594
  • Inregistrat: 25-April 03

Postat 20 May 2005 - 07:18 PM

Buna si la obiect recenzie! Felicitari!
Bune si trimiterile!
Chestia aia se numeste "furca" sau "foarfeca" sistemului oleopneumatic de amortizare.
0

#8 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 21 May 2005 - 08:14 AM

Dorinta mea ar fi fost sa scriu si ceva constructiv si mai mult de cele scrise de Z-mare, da' n-am ce.
Eugene, acum "te asteptam la cotitura" cu el gata :) .
Bafta!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro