Modelism - RHC Forum: Pinioane - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Pinioane

#1 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 11:34 AM

Buna ziua! De cand mi-am pus esc-ul Hpi Vapor Pro si baterie li-po 2s, am probleme foarte mari cu pinioanele. In 2 zile, am "ras" 4 pinioane (24t, 25t, 26t, 28t). Masina mea vine cu un pinion de 26t, si nu numai ca l-am ras, dar si pe cele cu nr. de dinti apropiat le-am ras. Am avut grija sa asigur distanta cat mai buna intre spur si pinion prin metoda cu foaia de hartie. De asemenea, uneori surubul care fixeaza pinionu' de ax iesea, si axul se invartea in interiorul pinionuli. De la ce credeti ca ar putea fi? As vrea sa rezolv problema inainte sa mai "rad" cateva pinioane.
Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Tudorb: 12 August 2012 - 11:36 AM

1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#2 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 12 August 2012 - 12:10 PM

Salut.
Surubul care iese din pinion il fixezi cu solutie de blocat suruburi sau, metoda ieftina, putin super glue.
Dar pinioanele "rase" denota ca nu le potrivesti bine cu spurul sau e motorul putin stramb.

Dupa potriveala scotea cumva un sunet ascutit ?
HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#3 Useril este offline   Rapperul 

  • ••• Respect Me , NOOB •••
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 962
  • Inregistrat: 08-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg-Jiu , Gorj
  • Interests:> Bodybuilding <

Postat 12 August 2012 - 01:11 PM

Vezi postareaelbutchos, la 12 August 2012 - 12:10 PM, a spus:

Salut.
Surubul care iese din pinion il fixezi cu solutie de blocat suruburi sau, metoda ieftina, putin super glue.
Dar pinioanele "rase" denota ca nu le potrivesti bine cu spurul sau e motorul putin stramb.

Dupa potriveala scotea cumva un sunet ascutit ?


solutia de blocat suruburi ii zice threadlocker , si ca o mica paranteza , eu cu elbutchos am stat aprox. 15-20 de min sa reglam un pinion la perfectie ... trebuie sa aiba acel mic gap intre pinion si spur , pinionu si spuru sa fie alineate perfect sa nu fie unu inafara altuia .

PS:chestia cu foaia n`am incercat`o niciodata si nici n`o s`o incerc :p dupa un timp o sa`ti dai seama cum suna un pinion/spur montate corect :p

MANU :)
> > > Pro Bodybuilder < < <
________________________________________________________________________________________________________________________

~ Topicul meu cu Feed-Back ~
0

#4 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 01:14 PM

Da, partea cu surubul am rezolvat-o. Cand strang motorul, tot timpul il strang cu o foita de hartie intre spur si pinion, si am grija sa le aliniez cat de bine pot. De asemenea, cand tin masina in aer si o turez, motorul suna foarte uniform, dar imediat ce o pun pe jos, parca tremura ceva pe acolo...inca nu stiu de unde sa fie, dar cred ca s-ar putea sa fie de la diff-ul din fata. Si da, se aude un sunet ascutit uneori.
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#5 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 12 August 2012 - 01:20 PM

Vezi postareaTudorb, la 12 August 2012 - 11:34 AM, a spus:

As vrea sa rezolv problema inainte sa mai "rad" cateva pinioane.
Multumesc!


...pot fi mai multe cauze care pot genera forfecarea danturii.


1. axele celor doua pinioane nu sunt parale la montajul static.

2. joc de fund prea mare, dantura pinioanelor nu calca pe flancurile dintelui ci numai pe varful acestuia.

3. neconcordanta intre modulul rotilor dintate implicate in angrenaj (spur-pinion)

4. sasiul flambeaza la salturi, fiind slab ramforsat, si astfel axele celor doua roti comporta erori de paralelism

5. materialul din care e confectionat spurul sau pinionul este mult mai tenace decat roata condusa/conducatoare.

6. raport de transformare mult prea mic in comparatie cu turatia maxima a motorului, generand astfel forte de forfecare prea mari pe flancurile dintelui

7. Toate cele 6 de mai sus la un loc.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#6 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 01:46 PM

1. Am verificat, si totul pare OK.
2. Cred caproducatorii s-au gandit cand au pus un pinion de 26t cu un spur de 64t sa lucreze impreuna. Mie mi se pare ca se imbina perfect.
3. Asta nu ma prea prin ce inseamna...
4. S-ar putea sa fie si asta o problema, dar atunci sasiul ar flexa si inainte de schimbarea esc-ului si al bateriei.
5. Am verificat cu aceeasi baterie, acelasi motor sii acelasi esc pe un Traxxas Rusler care are pinion de metal, dar spur de plastic. Si nu e ca am menajat in vreun fel masina, dar spur-ul, cu tate ca e de plastic, nu are nici o urma de tocire...
6. ???

Eventual daca imi puteti recomanda un anumit material pentru pinion...aluminiu? Dur-aluminiu?
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#7 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 12 August 2012 - 02:00 PM

La ochiul liber asa pare, OK, cand se masoara insa treaba se schimba. La modulele mici sub 1, ale danturii, deviatiile de ordinul sutimilor devin foarte periculoase mai ales ca sunt coroborate cu turatii relativ mari.

Fa o experienta: regleaza trimerul statiei, care este pe controlerul de motor, pe maxim asta cu rotile suspendate. Motorul incepe sa se invarta respectiv rotile. Prinde sasiul de partea din fata si de partea din spate si incerca sa-l flexezi. Se schimba ceva?

Pentru mareriale, de obicei pinionul se face din bronz, nu alama, iar spurul din textolit sau poliamida grafitata.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 12 August 2012 - 02:01 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#8 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 02:13 PM

Deci s-ar putea sa fie si de la faptul ca am spur de otel? Cat despre partea cu testul, o sa il fac si o sa vad daca se schimba ceva.
Multumesc pentru ajutor!
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#9 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 12 August 2012 - 02:31 PM

Un spur de otel va termina foarte repede pinionul. De obicei pentru spur se folosesc materiale mai moi si care pot retine usor in componenta lor lubrifiantii. Un textolit fiert in ulei asigura o lubrifiere buna implicit o uzura mai mica a pinionului.Deasemeni poliamida grafitata in tendem cu bronzul sau daca mai gasesti bronz grafitat, e solutia ideala, mai ramane ca cineva sa ti le poata dantura, daca nu gesesti de gata.

Un pinion se dantureaza mai greu decat un spur si e de preferat ca uzura sa apara pe spur. Mai e o conditie care determina uzura prematura: atat pinionul cat si spurul se realizeaza prin turnare iar de rectificarea flancurilor dintelui nici nu s-a pomenit. Microasperitatile care vin in contact pe cele doua flancuri, spur pinion, pana cand acestea se tocesc, rodeaza... se toceste dantura cu totul.  
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#10 Useril este offline   elbutchos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 397
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Budapest

Postat 12 August 2012 - 03:32 PM

Spur de otel ?!?
Si pinioanele in ce sunt facute ? Dupa cum zice OldMann, daca sunt de alama sau aluminiu se vor "termina" foarte repede.

Aceasta postare a fost editata de elbutchos: 12 August 2012 - 03:34 PM

HPI E-Savage, GCM reaction diffs with HPI Blitz gears, Modified driveshafts, Superglide steering, Turnigy Trackstar 150A, Turnigy XK3665-B-2300KV, External BEC, Turnigy 15Kg Servo, Rulux Halfups, HPI Aggressors.
HPI E-Savage stock.
HPI Savage Flux stock.
0

#11 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 04:11 PM

Pai sunt tot de otel...cel putin din acelasi material ca si spurul. Pe pagina importatorului, scrie ca sunt din aceleasi materiale.
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#12 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 12 August 2012 - 07:28 PM

Nu am vazut daca ai scris pe undeva - ce masina si ce motor ai?

LiPo fata de NiHM iti asigura un curent de virf mult mai mare, poti sa pleci mult mai violent de pe loc, moment in care apar forte mari in transmisie.

Suportul motor ti-e stabil, nu are cum sa se flexeze si sa permita pe moment departarea pinionului de spur?
USER BANNED BY ADMIN
0

#13 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 12 August 2012 - 10:27 PM

Da, e stabil. Spurul si pinionul sunt amandoua montate pe o placa de metal foarte groasa. Am un x-str pro, dar numai rollerul, electronica e facuta din: receptor spektrum sr200, esc hpi vapor pro, motor ez-run 3300kv, baterie turnigy 2s 5000mAH 30c.
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#14 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 17 August 2012 - 07:03 AM

Ai un ambreiaj (de protectie) care iti patineaza sau un diferential pe bile cu aceeasi problema...?
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro