Pagina 1 din 1
brunarea cum se face?
#3
Postat 07 May 2005 - 06:48 PM
Negru:
200p terebentina
20p pulbere de sulf se toarna in 100p apa in clocot. In lichidul uleios, de culoare bruna, se introduce piesa
sau
250p tiosulfat de sodiu
25p acetat de plumb
25p tartrat acid de potasiu
1000p apa la 80-90 grade Celsius
Brunare
15p clorura ferica
30p sulfat feric
12p azotat cupric
100p alcool denaturat si apa pina la 1000p.
Obiectele se acopera cu un strat subtire din solutie, se lasa la uscat dupa care se indeparteaza "rugina" si se repeta oparatiunea pina la rezultatul dorit.
200p terebentina
20p pulbere de sulf se toarna in 100p apa in clocot. In lichidul uleios, de culoare bruna, se introduce piesa
sau
250p tiosulfat de sodiu
25p acetat de plumb
25p tartrat acid de potasiu
1000p apa la 80-90 grade Celsius
Brunare
15p clorura ferica
30p sulfat feric
12p azotat cupric
100p alcool denaturat si apa pina la 1000p.
Obiectele se acopera cu un strat subtire din solutie, se lasa la uscat dupa care se indeparteaza "rugina" si se repeta oparatiunea pina la rezultatul dorit.
#5
Postat 07 May 2005 - 09:03 PM
M-am confruntat si eu cu problema asta si am ...reinventat roata! :D
Brunarea chimica e intradevar de inalta calitate, dar trebuie substante, care de obicei nu le ai! Dupa multe testari am ajuns la metoda tiganeasca a lui Z mare! Ce e important la ea: Nu incepi sa incingi piesa uscata si apoi o bagi in ulei, ca oxideaza si nu se mai face neagra!
Iei piesa si o prinzi cu o sarma de fier. Una de 2mm e suficient. In orice caz sa reziste la temperatura si suficient de lunga sa nu te frigi. Ca ulei am folosit ulei ars de motor, ramas de la un schimb de ulei. Cred ca e mai bun decat uleiul nou! Uleiul l-am pus intr-un castron de fier, in care piesa sa se scufunde total. Ca arzator, am folosit unul de parlit porcul. Deci am luat piesa, suspendata de sarma, am muiat-o in ulei, am scos-o si am inceput s-o incing. Cand am observat ca uleiul se arde si piesa se face cafenie, am bagat-o din nou in ulei. Si am tot repetat operatia de vreo 5 ori, pana a capatat o culoare neagra, uniforma si lucioasa. Toata sparla e sa nu incingi piesa prea tare fara ulei, ca apoi brunarea nu mai iese in veci pe portiunea respectiva!!! Intrucat cufundarea in ulei, degaza mult fum alb si mirositor si uleiul de pe piesa se scurge pe jos, e bine sa faci asta undeva afara din casa, ca nu mai ai zile cu parintii sau consoarta. Dupa ce am fost multumit de calitatea culorii am lasat-o 30 de minute in ulei pana s-a racit. Apoi am scos-o, am sters-o cu o carpa si asta a fost!
Si sa nu va puna dracu, s-o degresati, ca rugineste usor!
Brunarea chimica e intradevar de inalta calitate, dar trebuie substante, care de obicei nu le ai! Dupa multe testari am ajuns la metoda tiganeasca a lui Z mare! Ce e important la ea: Nu incepi sa incingi piesa uscata si apoi o bagi in ulei, ca oxideaza si nu se mai face neagra!
Iei piesa si o prinzi cu o sarma de fier. Una de 2mm e suficient. In orice caz sa reziste la temperatura si suficient de lunga sa nu te frigi. Ca ulei am folosit ulei ars de motor, ramas de la un schimb de ulei. Cred ca e mai bun decat uleiul nou! Uleiul l-am pus intr-un castron de fier, in care piesa sa se scufunde total. Ca arzator, am folosit unul de parlit porcul. Deci am luat piesa, suspendata de sarma, am muiat-o in ulei, am scos-o si am inceput s-o incing. Cand am observat ca uleiul se arde si piesa se face cafenie, am bagat-o din nou in ulei. Si am tot repetat operatia de vreo 5 ori, pana a capatat o culoare neagra, uniforma si lucioasa. Toata sparla e sa nu incingi piesa prea tare fara ulei, ca apoi brunarea nu mai iese in veci pe portiunea respectiva!!! Intrucat cufundarea in ulei, degaza mult fum alb si mirositor si uleiul de pe piesa se scurge pe jos, e bine sa faci asta undeva afara din casa, ca nu mai ai zile cu parintii sau consoarta. Dupa ce am fost multumit de calitatea culorii am lasat-o 30 de minute in ulei pana s-a racit. Apoi am scos-o, am sters-o cu o carpa si asta a fost!
Si sa nu va puna dracu, s-o degresati, ca rugineste usor!
Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 07 May 2005 - 09:11 PM
#8
Postat 07 May 2005 - 10:35 PM
daca tot am intrat an discutie ca musca... am zis ca hai sa vad cu ce pot ajuta . Am an fata mea un manual al maistrului de acoperiri galvanice iar la pagina de cuprins citesc un capitol rezervat oxidarii metalelor feroase si neferoase . Capitolul are mai multe punce din care le citez: 3 oxidarea metalelor feroase {brunarea} 4 brunarea chimica cu alcalii 5 brunarea chimica fara alcalii a metalelor firoase 6 brunarea electrochimica ....Sincer sa fiu aici e mult de scris ... dar din ce am citit cea mai simpla metoda ar fi cufundarea obiectului ce trebue bronat antr-o solutie alcalina ancalzita la 135 grd C Solutia ar fi Na Cl 600-800 gr/l + Na NO2 200 gr/l + Na NO3 40 gr/l + apa .Cine vrea relatii mai multe sa-mi dea un mesaj si-i trimit reteta mai detaliata cornel_jiros@yahoo.com cu bine ! Ps atentie brunarea este un procedeu de protectie anticorosiva " vezi mesajele de mai sus .... Si-acum una de-a mea ; vreau sa fac niste locomotive cu aburi la scara mica da functionale dinpunct de vedere tehnic am toate conditiile dar nu am documentatie Poate cineva sa ma ajute ?
#10
Postat 08 May 2005 - 06:59 PM
Arunca o privire aici.
Fisiere atasate
-
bookmark.htm (1.37K)
Number of downloads: 1152
#11
Postat 09 May 2005 - 09:39 AM
Exista oteluri speciale care se preteaza la bronare (nu brunare)...unele au nevoie doar de incalzire, fara tratamente chimice iar la racire raman inchise la culoare. Personal, la reparatia unor motoare, incercam sa recuperez suruburile mutilate, sa le mai finisez si sa le recolorez...incinse pe aragaz la rosu si frecate cu ceapa!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
Cu rabdare si ciocan.
#13
Postat 09 May 2005 - 02:17 PM
gun man, la 9 May 2005, 12:03, a spus:
Daca vreti sa faceti o chestie eftina mergeti la magazinul Arrow international si cereti solutie de brunat care se prezinta intr-un bidonas de culoare treansparenta cu un lichid albastrui !Eu am folosit la reconditionarea unor arme!!!!
400.000. lei - 50ml este ieftin ?!?
#16
Postat 11 May 2005 - 05:20 PM
eu stiam ca-i spune brunare da ma rog nu conteaza,am incercat metoda tiganeasca si merge brici pt ce am avut nevoie.
sunt curios cum ar merge solutia;Na Cl 600-800 gr/l + Na NO2 200 gr/l + Na NO3 40 gr/l + apa .ca asta cred ca pot sa o fac acasa
pt ce imi trebuie nu se merita sa dau 400.000 pe solutie poate doar dak ma apuc de reconditionat arme vechi
in esenta brunarea sau bronarea asta ii de fapt formarea unui strat de oxid protector nu
sunt curios cum ar merge solutia;Na Cl 600-800 gr/l + Na NO2 200 gr/l + Na NO3 40 gr/l + apa .ca asta cred ca pot sa o fac acasa
pt ce imi trebuie nu se merita sa dau 400.000 pe solutie poate doar dak ma apuc de reconditionat arme vechi
in esenta brunarea sau bronarea asta ii de fapt formarea unui strat de oxid protector nu
Arata acest topic
Pagina 1 din 1