Modelism - RHC Forum: Quadrotor RM450 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Quadrotor RM450 cirius multiwii

#31 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2012 - 05:56 AM

Pacat, nimic nu se arunca, doar suntem modelisti :rolleyes:
L-am lipit ca sa nu stau 2 saptamani degeaba, nu pentru economie.

La adaptoare conul este cel prost facut, cel putin la mine.
Incearca sa vezi daca nu merg mult mai bine stranse cu piulita, sau cu vechile conuri mici de la pensete.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 July 2012 - 09:03 AM

Referitor la scosul axului... ciocanit usor si mult, cu clopotul pe o placa de lemn in care ai dat o gaura doar cat sa intre axul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 01 August 2012 - 04:03 PM

Ma gandisem si eu ca se poate lipi dar, am zis ca poate nu rezista si nu am incercat, nui o problema prea mare.

Intre timp am cumparat si alta placa crius aiop si am mai incercat ceva teste.

Am incercat cu piulite la fel, varfurile fac opturi, incep sa suspectez elicile totusi, am pus 3 bucati pe masa 2 din ele nu sunt plane pe partea cu scrisu una este mai acceptabila, sunt deformate au varfurile in sus.

Am incercat sa il tin in mana undeva la jumate din mansa cat ar face hover, dar o ia dreapta mult, abea cu mansa dreapta mult sta cat de cat stabil mai am de umblat la el.

Am schimbat elicile parca e ceva mai bine acum. Axele tot nu am reusit sa le schimb am incercat cu un lemn, dar abea l-am miscat cativa mm si am dat destul de tare in ax.
The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 04:14 PM

Daca vorbesti de elici luate din tara de la unul din cele doua magazine majore, al carui nume nu il citez aici ca sa nu il fac de kko, atunci mi ma mira...
Sunt un deseu ! Un rebut ordinar !
Pe langa faptul ca sunt strambe, sunt turnate din cel mai jalnic vinilin... am reusit sa rup una la numai 250 grame tractiune pe banc de test !!! Pur si simplu mi-a zburat pala de langa butuc !!!

Chestia cu luatul dreapta mult poate fi din calibrarea level.
Este poate cel mai important pas din toata setarea.
Nu ajunge sa pui copterul pe o suprafata presupus plana cand o faci, nu exista nici o garantie ca trenul de aterizare e drept, sau picioarele/bratele nu sunt putin strambe.
Singurul mod corect de realizare este cu micronivela cu bula de aer, plasata chiar pe placa cu senzorii, sau in cazul Crius AIO, pe procesor, cred ca e singura suprafata plana complet suficient de mare sa primeasca aceasta nivela.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 August 2012 - 04:15 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 01 August 2012 - 04:20 PM

Elicile sunt de la rctimer 2 negre care par drepte 2 rosi care sunt strambe, am mai multe bucati am reusit sa pun unele cate de cat drepte, am niste seturi si de la pasarea renascuta care da sunt extrem de proaste calitatea lasa de dorit.

la chestia cu bula la placa nu m-am gandit o sa o aplic si vad ce iese, revin cu progrese sper.

Aceasta postare a fost editata de GST 7.7: 01 August 2012 - 04:22 PM

The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#36 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 06:55 PM

Ce inscriptionare au elicile rctimer ?
LE echilibrezi cu scotch sau alta metoda ? Sau, macar le testezi sa vezi daca sunt echilibrate ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#37 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 01 August 2012 - 08:14 PM

10X4.5 si 10X4.5R, cu scotch dupa cum am vazut pe rcgrups, de alta metoda nu dispun
The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#38 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 08:45 PM

Pe pala opusa celei unde scrie 10x4.5 nu scrie nimic ?

Da, nu are nimic metoda cu scotch, idealul ar fi sa nu ne mai pierdem timpul cu ea... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#39 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 01 August 2012 - 09:28 PM

Nu are nimic alceva scris, adica nu e buna sau de ce sa numai pierdem timpul cu ea?
The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#40 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 August 2012 - 10:19 PM

Vreau sa ii identific fabricantul, de asta intrebam.

Ma refeream la pierdut timp cu echilibrarea, nu cred ca ii face nimanui placere.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#41 Useril este offline   GST 7.7 

  • Sky isn't the limit
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 13-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Programare, IT, Modelism

Postat 01 August 2012 - 10:22 PM

Asta e, in timp poate o sa trec la cele de carbon de la rctimer poate alea or fi echilibrate, daca nu cautam ceva mai serios decat rctimer. Graupner citisem ca sunt ok dar cam mult pentru o elice, iar pentru nivelul de distractie nu cred ca merita asa mult.

Eu unul zic ca se merita cateva minute pierdute cu echilibrarea la cat costa.
The GST 7.7 is over 30% larger than a Revo 3.3. Park the GST 7.7 next to a Savage, and the Savage doesn't look so tough anymore.

VISTA = Virus Inside Switch to Apple
0

#42 Useril este offline   Para 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 462
  • Inregistrat: 20-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Ghencea

Postat 01 August 2012 - 10:43 PM

Am eu un set de carbon. Am rupt una odata, si m-a durut fizic inima, caci n-aveam de rezerva.

Si nu au fost echilibrate nici cele de carbon, si a fost de bibilit mai mult la ele decat la unele normale, caci gaura de ax era data usor excentric.

Elici RcT 10x4.5 folosesc si eu, si din 14 incercate n-am gasit niciuna echilibrata "as is" dar procedura a fost simpla si cantitatea de scotch mica.
0

#43 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 August 2012 - 09:37 AM

Vezi postareaGST 7.7, la 01 August 2012 - 10:22 PM, a spus:

Asta e, in timp poate o sa trec la cele de carbon de la rctimer poate alea or fi echilibrate, daca nu cautam ceva mai serios decat rctimer. Graupner citisem ca sunt ok dar cam mult pentru o elice, iar pentru nivelul de distractie nu cred ca merita asa mult.

Eu unul zic ca se merita cateva minute pierdute cu echilibrarea la cat costa.


Poate e timpul de impartasit "succesurile" si infierat "esecele" :)

Pentru cei care vor o elice buna, ma refer ca cea mai eficienta (tractiune/putere) din ce am incercat pana acum, rezonabila ca pret, adica sub 4$ perechea, duble deci fata de jafurile vandute local, si care pentru mine cel mai important, nu necesita echilibrare deloc, ii recomand aceste clone de APC:

http://www.goodluckb...uadcopter-.html

Atentie, numai cele de 10", cele de 12" sunt dezechilibrate, necesita cam 5cm de scotch.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#44 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 02 August 2012 - 10:14 AM

Cred ca ar fi necesar un topic cu subiectul elici pentru multirotoare unde sa ne impartasim din experientele avute cu ele, sa facem recomandari sau dimpotriva, sa facem cunoscute surse convenabile de unde se pot lua... etc.
Pe mine ma dor cele de 12" si 13".
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#45 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2012 - 10:55 PM

Salutare,

Revin cu problema pe care am descris-o acum ceva vreme pe thread-ul ALL IN ONE PRO Flight Controller v1.0.

Configuratia quad-ului pe care il am este urmatoarea:
- frame DJI 450 v2 de la RC Timer
- 4 elicii 10x4.7
- motoare RCTimer BC2836-9 880KV (fiecare motor consuma masurat 17A la 12V - 204W full throttle cu elicile de mai sus)
- ESC-uri de 40A RC Timer v2
- Baterie Zippy Flight Max 5000mA , 30C
- Flight controller Crius MultiWii SE 0.2 de la RC Timer (MultiWii 2.1)

Am mai efectuat ceva teste si nu am reusit sa zbor quad-ul asa cum imi zbura inainte de crash. Am reusit sa il zbor fara baterie, legat direct la o sursa de 12V.

Astazi am refacut testul si am adugat si bateria pe post de greustate . Am observat acelasi gen de instabilitate si faptul ca motoarele zvacneau dar nu se ridica in aer stabil (mai mult tzopaia), chiar daca era legat la sursa.

Am modificat pozitia bateriei. Initial era plasata intrece ele 2 placi ale cadrului. Am crezut ca locasul acela este special conceput pentru batierie si ca in plus poate sa ii ofere protectie in caz de crush. Surpriza a fost foarte mare cand am vazut ca s-a ridicat foarte frumos si a inceput sa zboare.

Vroiam sa va intreb unde va puneti bateria pe tipul acesta de cadru ? Aveti idee de ce este mai stabil cand pun bateria deasupra ? am mai vazut genul asta de pozitionare prin filmulete pe youtube.

Multumesc,

Taz
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 07:21 AM

Acolo o am si eu si nu are nimic sa ii reprosez.
Diferenta majora intre ale noastre este ca al tau e supramotorizat, pentru dimensiunile lui, in sensul ca ai multa greutate pe brate = motoare mai mari decat e nevoie si esc-uri la fel.
Asta muta CG-ul mai in sus decat la mine, facandu-l teoretic mai instabil, dar asta e ca sa despicam firul in 4, ca nu ar trebui sa se simta. Mai ales daca odata a mers bine.
Pe de alta parte, fiind supramotorizat, esti fortat sa zbori cu throttle jos, iar ESC-urile , daca nu sunt resoftate, nu au rezolutie asa mare, daca pozitia de hover este sub 25%, un pas s-ar putea sa sa simta.

Daca ai pus bateria sus, ma intreb atunci unde este controlerul tau !

Ai schimbat condensatorii la ESC-uri ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2012 - 11:02 AM

Salut Renatoa,

E adevarat, am gresit putin la dimensionarea motoarelor, m-am cam grabit cand am facut achizitia :drinks:

La pozitia de hover am telecomanda la 50% ( in multiwii max throttle este 1850 deci practic face hover pe undeva la 46 %)

Observatia cu CG este foarte interesanta. Pana la urma cum este cel mai bine sa pozitionezi controllerul ? cat mai aproape de centrul de greutate sau cat mai departe de el. Intreb asta pentru ca in toate video-urile sau pozele cu DJI Naza, controllerul este pus intr-o pozitie cat mai departe de centru. Si apoi care dintre senzori tb sa fie cat mai in centru acceleromterul sau giroscopul ?

Controllerul in momentul de fata il am pus pe placa de sus cat mai in centru. Deasupra am un castron care are cam 7-8 cm si bateria este pusa deasupra castronului, undeva mai sus fata de elicii.

Legat de ESC-uri am ramas pe varianta cu condensator suplimentar lipit pe placa de jos unde se lipeste si alimentarea. Anterior am dezlipit si testat fiecare ESC. Cand il conectam pe fiecare la baterie facea o scanteie puternica si am concluzionat ca sunt ok condensatorii. Le-am pus si pe osciloscop cu o sonda de curent pe alimentare si semnalele erau foarte asemanatoare intre ESC-uri ... nu am observat nimic care sa ma faca sa concluzionez ca un ESC este mai putin bun decat celelalte.

Legat de condensator chiar se simte diferenta cu el (cu cel de 10000uF/33V), quad-ul mi se pare ca raspunde mult mai lin. M-am uitat si cu osciloscopul pe firele de la condensator si sunt curenti de pana la 10A peak-to-peak ... deci ceva tot filtreaza si condensatorul ala.

La partea de alimentare am schimbat conectorul de alimentare. Inainte mai aveam un deans pus intre conectorul de la baterie si placa (pentru ca asa aveam conectorul de la incarcator). Acum am ramas doar cu conectorii de la baterie - bullet 5.5 mm si am mai scurtat nitel din firele de alimentare (care oricum sunt groase fir de cupru cu sectiunea de 2mm - echivalent AWG 12)

In caz ca ma hotaresc sa schimb condensatorii de pe ESC-uri unde pot sa gasesc varnis termocontractant pentru ele ? Softul de pe ESC-uri este cel original 40A RCTimer v2. Merita resoftate cu SimonK ? Ma gandesc ca daca tot le dau jos plasticul pot sa incerc sa le si resoftez. Are cineva experiente pozitive in acest sens ?

Numai bine,
Taz
0

#48 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 11:20 AM

> Pana la urma cum este cel mai bine sa pozitionezi controllerul ? cat mai aproape de centrul de greutate sau cat mai departe de el.

Pentru puristi, chiar in CG ! Vom vedea la cel care il monez acum, care are senzorii la aprox 5cm de centru cat conteaza

> Intreb asta pentru ca in toate video-urile sau pozele cu DJI Naza, controllerul este pus intr-o pozitie cat mai departe de centru.

:o huh ! da sa vad !!!

> Si apoi care dintre senzori tb sa fie cat mai in centru acceleromterul sau giroscopul ?

Ambii ! Unii ii pun suprapusi :D
La IMU de ultima ora chipul 6050 contine ambele in aceasi pastila si i-a linistit pe multi.

> Controllerul in momentul de fata il am pus pe placa de sus cat mai in centru.

La fel si eu, si senzorii, care la mine sunt separati de controlerul propriu zis, sunt chiar cocotzati binisor la vreo... 4cm inaltime.

> Deasupra am un castron care are cam 7-8 cm si bateria este pusa deasupra castronului, undeva mai sus fata de elicii.

Asta chiar ca trebuie vazuta... si mirat ca merge...

> Legat de ESC-uri ...

Aici e ceata mare... cel mai greu de depanat din vorbe. M-as duce cu el la EBA pentru o diagnoza

> Legat de condensator chiar se simte diferenta cu el (cu cel de 10000uF/33V), quad-ul mi se pare ca raspunde mult mai lin.
M-am uitat si cu osciloscopul pe firele de la condensator si sunt curenti de pana la 10A peak-to-peak ... deci ceva tot filtreaza si condensatorul ala.

Asta e... ca nu ar trebui sa ai nevoie de el ! Ma intreb daca nu ai o lipitura rece in baterie... :drinks: sau de la baterie pana la ESC-uri

> In caz ca ma hotaresc sa schimb condensatorii de pe ESC-uri unde pot sa gasesc varnis termocontractant pentru ele ?

Sierra de 50mm transparent, arata foarte sexy dupa reimpachetare. plus ca e tare si casant, ca un celofan mai gros, strange bine radiatorul si luceste frumos.

> Softul de pe ESC-uri este cel original 40A RCTimer v2. Merita resoftate cu SimonK ?
Ma gandesc ca daca tot le dau jos plasticul pot sa incerc sa le si resoftez. Are cineva experiente pozitive in acest sens ?

Nu am auzit sa se planga cineva ca dupa resoftare merge mai prost.
Poate deloc :D vorbesc din experienta personala :( Operatie incheiata cu succes, pacient de aruncat.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 August 2012 - 11:21 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2012 - 02:48 PM

Vezi postarearenatoa, la 20 August 2012 - 11:20 AM, a spus:


>> Intreb asta pentru ca in toate video-urile sau pozele cu DJI Naza, controllerul este pus intr-o pozitie cat mai departe de centru.

>:o huh ! da sa vad !!!


http://www.globe-fli...teuerung_b2.jpg
http://www.youtube.c...d&v=bFCQrzMUsTs
pe la 0:05 se vede cutiuta controllerului si se vede cum este montata in lateral.
Aici este un link de pe site-ul oficial si explica cum il instaleaza. De data asta l-au instalat in mijlocul cadrului dar pe placa de jos (deci ... tot mai departe de CG)


In opinia mea cred ca este importat si daca senzorul se aflta deasupra sau sub CG. De exemplu pentru o rotatie in jurul propriei axe spre dreapta, daca senzorul este deasupra CG accelerometrul va inregistra o valoare a1 si daca este la aceeasi distanta sub CG v-a inregistra a2=-a1 ceea ce ma gandesc ca are consecinte asupra stabilitaii.


>> Deasupra am un castron care are cam 7-8 cm si bateria este pusa deasupra castronului, undeva mai sus fata de elicii.

>Asta chiar ca trebuie vazuta... si mirat ca merge...
>


Pun o poza diseara cand ajung acasa.

>> Legat de ESC-uri ...

>Aici e ceata mare... cel mai greu de depanat din vorbe. M-as duce cu el la EBA pentru o diagnoza
>


>> Legat de condensator chiar se simte diferenta cu el (cu cel de 10000uF/33V), quad-ul mi se pare ca raspunde mult mai lin.
>>M-am uitat si cu osciloscopul pe firele de la condensator si sunt curenti de pana la 10A peak-to-peak ... deci ceva tot filtreaza si condensatorul ala.

>Asta e... ca nu ar trebui sa ai nevoie de el ! Ma intreb daca nu ai o lipitura rece in baterie... :) sau de la baterie pana la ESC-uri
>


Lipitura rece in baterie poate sa fie doar unde se lipesc cablurile in interiorul bateriei - o tai cu grija si verific.
Lipitura rece intre baterie si ESC poate sa fie doar in placa de jos cea care distribuie puterea la fiecare ESC. ( asta din cauza socului de la crush ... dar am testat-o cu un ohm-metru si pe masa parea ok, in zbor cine stie ...)


>> In caz ca ma hotaresc sa schimb condensatorii de pe ESC-uri unde pot sa gasesc varnis termocontractant pentru ele ?

>Sierra de 50mm transparent, arata foarte sexy dupa reimpachetare. plus ca e tare si casant, ca un celofan mai gros, strange bine radiatorul si luceste frumos.
>

Multumesc, o sa dau o tura pe la ei cand am timp.

>> Softul de pe ESC-uri este cel original 40A RCTimer v2. Merita resoftate cu SimonK ?
>>Ma gandesc ca daca tot le dau jos plasticul pot sa incerc sa le si resoftez. Are cineva experiente pozitive in acest sens ?

>Nu am auzit sa se planga cineva ca dupa resoftare merge mai prost.
>Poate deloc :D vorbesc din experienta personala :( Operatie incheiata cu succes, pacient de aruncat.


Deci ... mai bine stau departe de resoftat momentan :)


0

#50 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 August 2012 - 03:06 PM

"Aici este un link de pe site-ul oficial si explica cum il instaleaza. De data asta l-au instalat in mijlocul cadrului dar pe placa de jos (deci ... tot mai departe de CG)"

Asta chiar ca e aiurea rau... nu cum au pus controlerul, ci sa pui bateria deasupra... poate intentia era de a face un cadru acro, deci instabil.
Daca vrei sa fie stabil, CG trebuie sa fie mai jos decat elicile, e clar... dar nu foarte jos, ca apare un fenomen de pendulare.
Sau, setupul de mai sus se mai poate explica prin intentia de a pune sub el un tren de aterizare masiv cu o camera grea, care ar aduce CG chiar in controller.

Mai trebuie avut in vedere un aspect... Naza nu are magnetometru, deci ii doare in brisca cum il aseaza fata de firele ESC si baterie. Noi nu ne permitem luxul asta... trebuie minim 4 cm intre traseele de forta si placa controller daca vorbim de una monolit gen crius.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#51 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 20 August 2012 - 04:02 PM

Vezi postareatazbox, la 20 August 2012 - 11:02 AM, a spus:

Si apoi care dintre senzori tb sa fie cat mai in centru acceleromterul sau giroscopul ?


Accelerometrul este singurul care ar trebui sa se afle in CG. Giroscoapele si magnetometrul, pentru ca nu au treaba decat cu unghiurile, citesc aceeasi valoare indiferent unde sunt plasate (sus, jos, lateral).

Aceasta postare a fost editata de Zen: 20 August 2012 - 04:02 PM

It's difficult to make things simple!
0

#52 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2012 - 07:39 PM

Salutare,

Iata si poza cu quad-ul meu in configuratia in care vrea sa zboare mai nou :drinks:

Fisier atasat  Quad_bate_sus.jpg (275.03K)
Number of downloads: 99

Taz
0

#53 Useril este offline   jetix 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 26-July 10
  • Location:Botosani
  • Interests:radioamatorismul

Postat 21 August 2012 - 07:57 AM

Eu in locul tau as pune suportii aia de aterizare putin mai inalti si as monta bateria in partea de jos a centerplate-ului. Asa cum au spus si ceilalti vei muta CG-ul mai jos crescand stabilitatea pe care cred ca o doresti.
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
0

#54 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 August 2012 - 08:30 AM

Referitor la poza de mai sus, as avea o sugestie pentru proprietarii acestui cadru.
De curand a aparut un tren de aterizare aparent dedicat, il am acum pe drum si voi posta cand ajunge, sper saptamana asta.

Nu agreez aterizarea orice fel de picioare amplasate in extremitatile bratelor, pentru multiple motive, in ordinea importantei:
- cel mai important, fortele aplicate asupra placiilor centrale si bucselor presate in plastic sunt mai mari decat va puteti inchipui ! Daca nu exista nici un sprijin in centru, ci este suspendat in aer in acele picioare extreme, nu trebuie sa aveti o aterizare mai dura, chiar la una normala socul contactului cu solul, urmat de recul fac ca bucsele in care intra suruburile de fixare brate sa dezvolte un mic joc, terminat cu iesirea lor afara. Nu stiu daca verificati periodic starea lor, dar daca o faceti veti avea surprize, sunt convins ca la unele incepe sa se vada lumina intre placa si brat.
- in zona acea la capatul bratului nu ai ce proteja, pur si simplu, pintenul cu care e dotat bratul din turnare este de ajuns pentru motor. Elicea oricum nu o protejeaza, daca e sa vii in bratul respectiv sub un unghi oarecare.
- estetica

Din acest motiv, un tren de aterizare ideal pentru acest cadru ar trebui sa fie ca un V, elastic, unul din capete fixat chiar in suruburile de prindere placa inferioara pe brat, si al doilea capat prins cu colier zip-tie undeva la mijlocul bratului.
Cel de care va vorbesc nu este genul acesta, dar se apropie ca mod de aplicare a eforturilor, sistemul de prindere constand intr-o fanta care intra pe partile laterale (cele care ies in afara) ale placii inferioare, asa ca trenul de aterizare vine chiar langa baza picioarelor. Deschiderea este generoasa, de 24 cm, adica pana la mijlocul bratelor, nu va sta intr-un picior ca o ciuperca.
Inaltime de 105mm este suficienta pentru a gazdui un gopro.

http://www.goodluckbuy.com/images/detailed_images/sku_85493_1.jpg

Avand numai 25 grame, si costand numai 5$, mai ramane de vazut numai calitatea plasticului din care e facut si rezistenta in timp.
Singurul dezavantaj al acestui tren de aterizare este ca ghearele din partea inferioara sunt proiectate pentru teava de 8mm si nu 6mm, pentru care se gasesc bureti de amortizare gata facuti.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 August 2012 - 08:35 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#55 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 21 August 2012 - 09:11 AM

La trenul asta se potrivesc skiduri si rubber nut de RAPTOR cred ca si de t-rex 600
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#56 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 August 2012 - 09:30 AM

Oi avea niste teava de 8x6 prin casa sa imi fac bucse adaptoare.
In ultima instanta un manson de scotch :drinks:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#57 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2012 - 10:56 AM

Salutare,

Am mai facut ceva experimente aseara cu quad-ul si rezultatele sunt destul de surprinzatoare:

1. am montat bateria sub placa centrala cu battery tie cu arici dar nu am obtinut o mare crestere a stabilitatii (tremura in plan orizontal si se aude cum zvacnesc motoarele:se tureaza si se opresc foatre repede) ca si in configuratia "standard"

2. am montat beteria pe placa de sus si controllerul deasupra bateriei (cu o placuta cu distantiere facuta frumos) - configuratia este destul de instabila

3. am montat bateria pe placa de sus si controllerul pe placa de jos (unde se face distributia de curent). Am folosit niste distantiere si am incercat sa tin controller-ul cat mai sus fata de firele de curent) - Uau - extrem de stabil. In toate celelalte cazuri aveam si o oscilatie pe verticala a quad-ului cand ma jucam cu el in apropierea solului. In configuratia asta poate sa stea la 10 cm de sol fara mari probleme. Din pacate Renatoa avea mare dreptate. Magnetometrul nu merge corect din cauza curentilor mari din firele care duc la ESC-uri. L-am dezactivat si pot sa spun ca asa stabil nu a zburat nici can a fost nou :drinks: (a se citi inainte de busitura) . Mai mult de atat am reusit sa decolez si in mod ACRO. In celelate configuratii imi este apropape imposibil sa deolez cu el in mod ACRO.

Pana acum singura concluzie pe care o pot trage (si asta in mod experimental pt ca nu am o nici o explicatie catusi de putin teoretica) este ca merge mult mai bine daca pun controller-ul sub centrul de greutate al quad-ului si bateria pe placa din mijloc la nivel cu motoatele.

Este ceva sigur legat de CG si de stabilitatea "din constructie" a quad-ului dar din pacate nu am o metoda de a gasi configuratia optima decat prin incercari.

Ma framanta si un alt gand: este posibil sa fie nevoie sa schimb ceva la accelerometru in software ? (de exemplu sensul pe axele din planul orizontal) Tot am impresia ca accelerometrul ala mai mult ma incurca decat ma ajuta mai ales la decolare. Fapt care nu l-am observat in secenariul 3.

Taz
0

#58 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 August 2012 - 11:25 AM

Daca te uiti aici ce este in interiorul unui giro / accel la nivel microscopic...

http://www.emeraldin....mc_id=alsoread

o sa iti dai seama ca sunt o gramada care ar putea sa nu mai mearga bineeeee !

Nu poti incerca alta placa, nu mai ai tovarasi de joaca ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#59 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2012 - 07:28 PM

Da e posibil sa fi patit ceva si senzorii.

Nu am tovarasi de joaca, dar incerc sa testez cu alt controller.

Poate imi achizitionez un AIO desi sincer astept de multa vreme sa apara OpenPilot Revo si nu as da 60$ pe un alt controller.
0

#60 Useril este offline   tazbox 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 08-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2012 - 11:23 AM

Cred ca am elucidat misterul :) si cu ocazia asta o sa imi iau nitica rusinica ;)

Problema era de la PID-uri ... cel putin asa cred in momentul de fata. Am scazut P-ul la Roll si Pitch de la 4 la 2.4 si este mult mai ok. Inainte intra in oscilatie.

Am mai conectat si un modul de bluetooth la placa sa nu mai am nevoie de cablul serial iar optiunea mi se pare foarte interesant :)

Credeti ca merge tunat in aer ? sau imi recomandati o alta metoda.

Taz

Aceasta postare a fost editata de tazbox: 23 August 2012 - 11:23 AM

0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro