Modelism - RHC Forum: Materiale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Materiale Masa si greutatea.

#1 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 March 2003 - 01:30 PM

Care este diferenta de greutate intre aluminiu si lemn?
De exemplu luam 10 cm3 de aluminiu si 10 cm3 de lemn dupa care le cintarim, ce diferenta de grutate este intre ele?

(ma intereseaza aceasta informatie sa stiu daca se poate construi un avion din aluminiu, in cazul unui accident se pot proteja partea electronica si motorul) Arata mai bine si este mai rezistent.
0

#2 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 March 2003 - 02:38 PM

La aluminiu e clar ca are o densitate de 2.7 Kg/dm cub deci cei 10cm3 vor cantari 27grame.
Cat despre lemn aici nu pot sa-ti spun pentru ca variaza de la tipul de lemn (bradul are cam 800Kg/mc, stejarul cam 1100) pana la cat de verde este si ce umiditate are. Practic greu de spus pana nu faci niste masuratori, cantareste 10cm3 din lemnul pe care vrei sa-l folosesti si vezi.
Succes
0

#3 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 March 2003 - 03:23 PM

Mersi pentru raspuns.
Acum greutatea aluminiului o stiu. mai ma intereseaza greutatea lemnului care ai dreptate ca variaza. Am uitat eu sa specific ca ma intereseaza greutatea lemnului care se filoseste la constructia avioanelor. Nu stiu ce lemn se foloseste si ma intereseaza greutatea medie cu o toleranta de 5-10%.
0

#4 Useril este offline   vio_danciu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 212
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 March 2003 - 04:52 PM

Din cate stiu eu se numeste lemn de Balsa si cred ca daca te duci prin magazinul RHC o sa gasesti asa ceva acolo. Acest lemn este foarte rezistent si foarte usor - doua din proprietatile foarte importante pentru modelism.
0

#5 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 11 March 2003 - 05:13 PM

Daca se foloseste lemnul de care spui ma intereseaza ce greutate are pe cm3 sau m3.
0

#6 Useril este offline   Matrix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 28-March 02

Postat 11 March 2003 - 05:26 PM

Vezi aceasta pagina, balsa weight chart sau rezultatele de pe Google
=== The Matrix is YOU ===
0

#7 Useril este offline   bogdanc 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 17-March 03

Postat 17 March 2003 - 06:40 PM

bai fratilor eu cred ca va referiti la densitate....
pt lemn poti sa consideri ca sunt in jur de 900-1000Kg/m3
0

#8 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 March 2003 - 06:53 PM

Ca doar n-o fi stejar sau fag! Ce naiba, lemnul de balsa e mult mai usor...
Dar in mod sigur la densitate se referea GIGI. Se presupune ca noi am inteles deja.
Bogdanc, cam pe unde stai? Nu e musai, dar sunt curios.
Ca de "jkghjghjk" n-am auzit. Ori ceva in româneste ori deloc.
Am mai pierdut 20 de secunde pâna l-am citit si repetat din memorie. Halal natiune de mosnegi ce suntem...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 March 2003 - 06:54 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#9 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 17 March 2003 - 08:12 PM

Fretilor nu va chinuiti sa intelegeti timpenule scrise de mine ca va explic eu.
Eu nu vreau nici o densitate. Vreai sa stiu de exemplu daca am 10cm3 de aluminiu ce greutate are si daca am 10cm3 de lemn care se foloseste la constructia avioanelor ce greutate are pentru ca vreau sa vad care este diferenta de greutate intre materiale la aceiasi masa.
Vreau sa folosesc aluminiu in loc de lemn si sa vad daca este diferenta mare de greutate.
0

#10 Useril este offline   bogdanc 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 17-March 03

Postat 17 March 2003 - 10:12 PM

bai uite-te si tu ce prostii spui: "vreau sa vad care este diferenta de greutate intre materiale la aceiasi masa.
" pei daca au aceeasi masa si nu e unu' pe luna si unu pe pamant atunci au aceeasi greutate.
da ma oricum ai lu-ao tot e de vreo 2-3 ore mai "greu" aluminiu decat lemnul....fie el de ce o fii
0

#11 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 March 2003 - 11:46 PM

Citeaza

(ma intereseaza aceasta informatie sa stiu daca se poate construi un avion din aluminiu, in cazul unui accident se pot proteja partea electronica si motorul) Arata mai bine si este mai rezistent.


Salut Gigi,

la traba asta s-au gindit toti aeromodelisti activi, cind au invätat sä zboare, cind au väzut citä muncä este sä construiesti un aeromodel si cind au väzut pagubele dupä o aterizare mai mult sau mai putin fortatä. Cei mai mari specialisti, cu experientä si rutinä, au din cind in cind cite o präbusire. Un cablu electric de alimentare rupt prin vibratii, un cablu de antenä rupt prin vibartii, perturbatii de naturä electromagneticä, furci dislocate, mai ales la profundor, servomecanisme defecte .... Lista poate fi continuatä pinä la infinit. Pagubele cele mai mari nu se produc prin impact ci prin greutatea elementelor de constructie si accesoriile de comandä in aeromodel in urma deceleratiei enorme in momentul impactului.

Exemple:

Motorul este cel mai stabil si ia in general o gurä de pämint, dar arbori cotiti indoiti si lagere distruse nu sint o raritate ... Esapamentul se rupe prin propria-i greutate. Pagubele la planuri sint cauzate, dacä nu prin impact, prin propria greutate sau prin servouri de eleroane dislocate.
In interiorul fuselajului ce mai mare primejdie o constituie bateria de acumulatori. De multe ori trebuie plasatä in spate din motive de centru de grutate. cind se deprinde si zboarä prin fuselaj rade tot ce-i stä in cale pinä turteste, si de obicei si sparge, rezervorul.

Ceea ce rämine intact dupä o präbusire este de multe ori numai aparent intact. Multe fisuri si rupturi sint mascate de foliile aripilor si de pe fuselaje.

Un aeromodel din aluminiu va fi mult prea greu. Ai nevoie de nituri si surunuri pentru montaj sau ai acces la ultilajul si tehnonogia sudurii aluminiului ? Si cazul unui Crash vei avea de luptat si piese de aluminiu indoite a cäror reparatie necesitä mai mult timp si probabil investitii mai mari decit la reparatia unui avion din lemn sau chiar fibrä.

De zburat zboarä orice ! Si o nicovalä cu un plan mare si un motor puternic zboarä.

La o greutate mai mare ai nevoie de un motor mare ( greutate ) si de un rezervor mare ( greutate ). Pentru un model greu vei avea nevoie de servomecanisme puternice ( scumpe ).

Gindeste-te la solicitarea suprafetei portante, in general de ordinul 40 - 110 g / dm2 Sporul de greutate la suprafatä portantä constantä cere spror de vitezä, la decolare si la aterizare, pistä mai lungä.

Incercä nu zic dar nu cred cä vei reusi. Dacä vrei sä protejezi receptorul montezä-l in spatele bateriei.

Sper cä nu te-am plictisit cu cele spuse.

Gabi
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#12 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 March 2003 - 11:23 AM

Bogdanc vezi ca ai inteles ce vreu sa spun? Stiu ca am facut o gresala de exprimare dar nu mai stiu cum sa ma exprim sa intelegati ce vreau si de obicei stau de la ora 09:00 cu ochi zgaiti intr-un monitor de 21" iar la ora 20:00 te asigur ca nu mai stui ce spun. Dar ma bucur ca esti baiat destept si ai inteles ce vreau. (doua cuburi identice din materiale diferite sa le cintaresc).
0

#13 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 March 2003 - 11:30 AM

Corsair m-ai convins. Nu mai incerc vroiam sa stiu dace se poate. De sudat aluminiu nu era problema.
Acum ma gindesc sa folosesc fibra. Am inteles din alt subiect ca fibra pot sa o modelez cum vreau dupa care dau pe ia cu o solutie si se face beton. Crezi ca merita sau sa ramin la metoda clasica sa-l fac din lemn (ca vine vara si nu am cu ce sa zbor) nu am nici macar un motorasi.


PS. de unde sa ia fibra asta moale si cu ce substanta sa dau pe ia sa se intareasca si de unde o iau.
0

#14 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 March 2003 - 12:10 PM

Gigi,
eu as zice sa ramai la metoda clasica, adica la lemn. Cu fibra e MULT mai complicat, si pe aia nu prea poti sa o carpeshti. Daca se rupe ceva trebuie inlocuita toata piesa. La lemn poti carpi orice (pana la o anumita limita).
Propunerea mea pentru orice incepator e asta: CUMPARATI-VA UN PLANOR ARF (almost ready to fly), care necesita cel mult cateva zile de lucru necesare montarii. De ce? Pai hai sa o luam logic:

Variantele sunt doar pentru incepatori!
1) Avion cu motor de constructie proprie
a ) fiind incepator, constructia avionului va fi mai mult un experiment, deci sansele sa zboare prost, ar fi sa zicem un 20%
b ) pilot incepator => mai adaugam un 30%
c ) avionul are motor => viteza mai mare => precizie la pilotare mai mica => inca un 10%
deci (20+30+10) = 60% Adica sansele sa-l distrugi cresc cu 60%. Si eu as zice ca ce am calculat eu aici e rezonabil!!!

2) Planor cumparat de gata
a ) Constructie perfecta => 0%
b ) Aici ramane 30%
c ) planor => viteza mai mica => pilotajul permite errori mai mari => 0%
deci avem un 30% sanse de nereusita.

Sper ca perfectionistii sa nu se supere pe calculele mele.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :D :D

Vivi
0

#15 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 March 2003 - 12:23 PM

Eu zic ca ai facut niste calcule corecte ba chiar ai fost blind cu valorile.
Vreau sa invat sa construiesc avioane nu conteaza daca zboara sau nu.
Mai intervine problema banilor si daca vroiam pina la urma luam un avion gata facut sau un kit si zburam.
Unde mai este farmecul?
Vreau sa-l fac eu in cea mai mare parte chiar si partea electronica (radiocomanda o cumpar defacta si ieftina si o repar).
Costuri minime ca nu-mi permit.
0

#16 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 March 2003 - 12:32 PM

Korect!!! Farmecul e undeva la jumatate 50% constructie, 50% zbor, dar ca sa ai satisfactie maxima trebuie sa stii sa pilotezi! Iar prima data trebuie sa inveti. Si inca ceva, oricum o sa ai si crashuri, si cand o sa reparari ce mai poti, o sa inveti si mai multe fiindca o sa vezi cum e facut.

parerea mea http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif:D:D
VIvi
0

#17 Useril este offline   Virgil 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 338
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 19 March 2003 - 01:33 PM

Gigi, ar trebui sa te gandesti la ce a zis Vivi ca sa sti ca are dreptate.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Nu mai gandestete la un lucru cat te costa un lipici pt fibra ? nu vorbesc de material....
pe cand lemnul si cu banalul aracet, daca e, poti sa-l lipesti, iar sa nu mai vorbim cand esti la zbor si ai rata aterizarea (se mai intampla si la case mai mari) si trebuie facuta cate o mica reparatie ..... la fibra nu prea merge cu "scoci"-ul....
Cat despre partea cu planorul, este cel mai indicat pt invatare, iar mai tarziu daca tot vrei sa inveti si pilotajul cu motor, il poti motoriza .....si poti continua distractia.....
Virge
mai am si eu cate o idee
http://www.rhcforum....c/32151-virgil/
0

#18 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 March 2003 - 01:59 PM

Spuneti voi ca este ieftin cu lemn?
Am vazut ca se foloseste un anume lemn care este foarte scump.
Buna ideie cu planorul pot zbura cu el si nu-mi trebuie motor. Imitrebuie o radiocomanda.
0

#19 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 March 2003 - 07:04 PM

Intr-adevar lemnul de balsa este destul de scump, dar fibra e si mai scumpa. Pentru fibra ai nevoie de:
- textila de fibra de sticla
- rasina si intaritor
- solutie pentru evitarea lipirii obiectului de matrita
- matrita => pe tema asta s-a mai discutat.... Oricum trebuie sa fie PERFECTA.

Eu am o propunere pentru tine: ia-o de buna chestia ce am zis noi, si mai bine concentreaza-te la ce s-a discutat aici. Noi nu zicem ca e imposibil de facut ce vrei tu, ba chiar e foarte posibil, dar nu la nivel de incepator, si in plus problemele sunt mult mai complexe decat par la prima vedere.

Vivi
0

#20 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 March 2003 - 07:24 PM

Iar aveti dreptate http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif experienta.
Am vazut ca se gasesc kit-uri de avioane care trebuiesc doar construite si sunt cam scumpe pentru mine.
Se gasesc si carcase goale? Mie imi trebuie carapacea ca de restu nu-mi fac probleme.
0

#21 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 March 2003 - 08:23 PM

Carcase goale de avion? Cam greu, ca de obicei se consuma "ambalajul" cu continut cu tot, nu-i ca la scoici. Si doamne fereste sa faci rost direct de o carapace, ca pe bune ca ai pus-o! Sa vezi atunci distractie pâna faci rost de "restul" ala! Bafta la cautat si gasit! Mai vorbim. Tre' sa mai dau si pe acasa. Pa!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#22 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 March 2003 - 11:22 AM

Gigi man,
trebuie sa-ti spun un adevar crud, pe care ti-l poate confirma orice modelist: hobbyul asta nu e ieftin! Eu nu vreau sa te dezamagesc, din contra.

Citeaza

Am vazut ca se gasesc kit-uri de avioane care trebuiesc doar construite si sunt cam scumpe pentru mine.
Se gasesc si carcase goale? Mie imi trebuie carapacea ca de restu nu-mi fac probleme

Daca nu stai bine cu finantele, cumpara-ti atunci un second hand. Sigur gasesti!
0

#23 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 March 2003 - 12:17 PM

Gigi man,
trebuie sa-ti spun un adevar si mai crud: hobby-ul sotiei mele e si mai scump (filatelia). Ce fac eu e apa de ploaie pe lânga ce face ea! Poti fi bucuros daca doar tu ai o pasiune de genul asta in casa. Da-i inainte ca esti pe calea cea buna! O sa gasesti si carapacea de care vorbeai. Cum ramâne, vii sâmbata pe la mine? Mergem la club la Marinaru? Sau n-ai completat corect biletul de iesire cu baietii si nu a fost aprobat?
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro