Modelism - RHC Forum: Cafenea planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 73 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cafenea planoare orice despre planoare

#211 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 10:58 AM

Da, cel standard, versiunea V-tail.
http://www.fvk.de/En...e-Standart.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#212 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 11:29 AM

Nu prea e de dat decat eventual pentru ceva mai bun :D
Eu am versiunea X-tail, full compozit si zboara de vis. A iesit la 2.5 kg si cu full flaps la aterizare aproape sta pe loc dar nu se angajeaza.
Atentie mare la CG ca este foarte sensibil.
0

#213 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 11:43 AM

Eu visam la un Pulsar, dar a aparut asta. Nu vreau full compozit, eu iubesc transparentzele :) dar a fost prea tentanta oferta.
Al meu are sub 2kg si fara un vant de ceva 10-15km vine jos intr-un minut de la 150m :(
Nu stiu daca la V2 full compozit s-a mostenit aceasi sectiune centrala, dar flaps-urile la al meu nu permit mecanic mai mult de 30 grade, poate nici atat, nu stiu daca dv prin full flaps intelegeti 90 grade.
CG-ul il am mostenit de la primul proprietar, 89mm (la 230mm coarda). In manual zice 90mm.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#214 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 12:02 PM

Oooouuupppsss... se pare ca am facut o confuzie majora !
90mm nu este CG in manual, ci un marcaj pt altceva... vad ca este indicat la 110mm !!! :o
Deci primul proprietar il zbura cu el cu 2 cm mai in fata ! Nu mai stiu ce sa cred ! :unsure:...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#215 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 12:22 PM

Full flaps 87 grade spune producatorul la versiunea pe care o am eu. Modelul permite prin constructie 90 grade dar asa cum l-am montat am reusit cam 85 grade.
Nu cred ca este ok CG-ul la 90 mm si mai mult ca sigur din cauza asta si zboara asa. La V2 producatorul spune intre 108 si 112 mm si l-am centrat pe 110 mm.
0

#216 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 12:27 PM

Cat are coarda V2 ?

110mm la 230mm coarda suna cam extrem... :unsure: si nu se gaseste manual de V1... :(
Daca poti braca flapsul la mai mult de 30 grade e clar ca ai alta sectiune centrala...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 12:27 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#217 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 12:35 PM

Masor acasa si va spun. Pare ciudat ca la flaps cursa este limitata la doar 30 grade. Este limitata constructiv? Poate puneti niste poze.
0

#218 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 12:55 PM

Da, clar limitata constructiv, flapsul nu este facut ca eleronul, cu balama in care sa se miste liber, ci articularea se face chiar din materialul de pe intrados, care este continuu de la bord la bord, in timp ce pe extrados este decupat.
Deci fortari repetate de flexare la 90 grade ar duce la rupere materialului intr-un final...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 12:55 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#219 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 01:06 PM

E similar cu acesta, doar ca aveti versiunea electrica?
http://www.rcgroups....ad.php?t=929895

Si va referiti la materialul de pe intradosul sectiunii centrale, care este construita din compozit?
0

#220 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 01:13 PM

E chiar identic, nu am versiunea de nas pentru montarea unui motor.

Da, la acel material ma refer, si Vali de la Brasov foloseste aceasi tehnica de articulare folosind chiar materialul aripii. Pe intrados am material continuu, nici un spatiu.
Am decuplat acum un servo de flaps si am masurat, bracarea maxima posibila constructiv/mecanic este 8mm in sus si 22mm in jos, actionand numai asupra bratului de comanda.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 01:14 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#221 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 01:25 PM

Treaba devine si mai confuza... am masurat marcajul care il are dumnealui aici, si... rezulta ca ar fi la 74mm !!! :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#222 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 01:32 PM

Daca lasat liber flapsul poate sa coboare mai mult de 30 grade (si banuiesc ca asa este) atunci limitarea este data doar de cursa servoului si de echea folosita.
Eu am exact acelasi tip de articulatie (dpdv tehnologic si al materialului) si nu este nici o problema daca flapsul este coborat total. Dupa cum spuneam chiar producatorul recomanda aceasta setare.
Diferenta este ca la V2 comanda se face de la servo catre extrados iar pe flaps, tot la extrados, se monteaza prin infiletare o echie inclinata astfel incat flapsul poate fi coborat spre 90 grade.
0

#223 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 01:41 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 01:25 PM, a spus:

Treaba devine si mai confuza... am masurat marcajul care il are dumnealui aici, si... rezulta ca ar fi la 74mm !!! :unsure:


Pentru CG probabil ca un mail trimis direct la Vladimir va poate lamuri cel mai clar. In orice caz corect centrat si trimat modelul ar trebui sa zboare perfect. Profilul aripii este MH32?
0

#224 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2013 - 02:10 PM

Nu e adevarat. Vali pune in matrita un material special pentru articulatii, un fel de panza din poliester (ceva plastic, nu stiu exact ce e). Cand e gata aripa taie din coaja cat sa elibereze articulatia. Am si eu o bucatica de material, poti sa il freci mult si bine ca nu se rupe, se poate duce numai in cazul unui crash.

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 01:13 PM, a spus:

Da, la acel material ma refer, si Vali de la Brasov foloseste aceasi tehnica de articulare folosind chiar materialul aripii.

0

#225 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 02:30 PM

Pe rand:
- nu, lasat liber din articulatia servo, nu coboara sub propria greutate decat 7-8mm. Fortat cu mana, cu mila totusi, ajunge la 45 grade.
- Trimat corect... asta incercam sa aflam ce inseamna, am trimis email. Da, este MH32.
- posibil sa aiba acel material incorporat in aripa, sugerezi ca Vladimir trimitea pe vremea aia aripile ne-eliberate din chingi, lasand in grija cumparatorului aceasta operatie ? cum stii cat de mult sa tai?
Mada, la dumneata pe intrados apare vreo discontinuitate de material in afara de locul flexarii ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 02:34 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#226 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2013 - 03:04 PM

Habar n-am, zic doar cum le face Vali.

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 02:30 PM, a spus:

- posibil sa aiba acel material incorporat in aripa, sugerezi ca Vladimir trimitea pe vremea aia aripile ne-eliberate din chingi, lasand in grija cumparatorului aceasta operatie ? cum stii cat de mult sa tai?

0

#227 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 03:19 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 02:30 PM, a spus:

Pe rand:
- nu, lasat liber din articulatia servo, nu coboara sub propria greutate decat 7-8mm. Fortat cu mana, cu mila totusi, ajunge la 45 grade.
- Trimat corect... asta incercam sa aflam ce inseamna, am trimis email. Da, este MH32.
- posibil sa aiba acel material incorporat in aripa, sugerezi ca Vladimir trimitea pe vremea aia aripile ne-eliberate din chingi, lasand in grija cumparatorului aceasta operatie ? cum stii cat de mult sa tai?
Mada, la dumneata pe intrados apare vreo discontinuitate de material in afara de locul flexarii ?


La mine se vede exact ca in pozele din link-ul pus mai sus, de pe rc grups, si este evidenta articulatia. E totusi ciudat ca la un astfel de planor Vladimir sa fi facut constructiv cursa atat de limitata pentru flaps.
Flapsul are vipere la extrados, asa incat atunci cand coboara sa nu ramana spatiu intre el si aripa? Puteti vedea in capatul aripii cum arata in sectiune, eventual puneti o poza aici.
O sa pun si eu diseara sa vedeti cum e lucrata V2.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 22 November 2013 - 03:22 PM

0

#228 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 03:36 PM

Nu are, la coborare apare spatiu. Pun poze imediat.
Intre timp mi-a raspuns Brian Anderson, de la FVK, si zice ca... "The Centre of Gravity should be positioned at 95 to 105 mm behind the wing leading edge" deci mai in fata ca la V2, dar tot nu asa de in fata cum e acum...
Mi-a atasat si manualul care nu am reusit sa il gasesc pe net :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#229 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 04:14 PM

Poze...
Legatura la flaps nu este facuta ca in manual, cu acest tip de linkage nu va fi posibil niciodata 70-80 grade !

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#230 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2013 - 04:46 PM

Intre timp mi-a trimis si Brian Anderson imagini cu unul din ale lui.
Mi se pare clar ca vorbim de lucruri diferite... eu nu am flapsul finisat pe interior cu tesatura aia de carbon...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 04:47 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#231 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 04:51 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 04:14 PM, a spus:

Poze...
Legatura la flaps nu este facuta ca in manual, cu acest tip de linkage nu va fi posibil niciodata 70-80 grade !


Da, este diferit fata de ce am eu insa macar 45 grade cred ca ar trebui sa poata lucra. Poate fvk va lamureste si cu asta, respectiv cat ar fi maximul posibil fara vreun damage.
Cu acelasi tip de linkage la Epsilon F5J am obtinut spre 70 grade. Depinde mult si de modul in care pozitionati bratul servoului in pozitia de zero; in nici un caz sa nu fie perpendicular pe intrados.
0

#232 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2013 - 04:59 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 04:46 PM, a spus:

Intre timp mi-a trimis si Brian Anderson imagini cu unul din ale lui.
Mi se pare clar ca vorbim de lucruri diferite... eu nu am flapsul finisat pe interior cu tesatura aia de carbon...


Varianta trimisa de Anderson o am si eu. Daca cel care l-a montat nu a respectat manualul si daca in flaps aveti filet pentru acea eche puteti incerca sa o mutati pe extrados si sa scoateti tija de comanda tot acolo. Dar raman la parerea ca puteti obtine o cursa mai mare, macar spre 40-45 grade chiar si cum este acum.
0

#233 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 November 2013 - 12:25 AM

Eu zburam Evo3 cu CG in spate si era ca un cal naravas. Am mutat CG in fata si acuma este un pisoi care toarce. Experimenteaza cu CG si afla ce este prea in spate si ce este foarte in fata. Adevarul va fi undeva in mijloc cui ii pasa ce fac altii fa ce merge penru tine.
0

#234 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 23 November 2013 - 04:18 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 November 2013 - 12:27 PM, a spus:

Cat are coarda V2 ?

110mm la 230mm coarda suna cam extrem... :unsure: si nu se gaseste manual de V1... :(
Daca poti braca flapsul la mai mult de 30 grade e clar ca ai alta sectiune centrala...


Am masurat coarda la versiunea pe care o am eu: are 250 mm exact la jumatatea sectiunii centrale si 230 mm la capetele acesteia.CG-ul este la 107 mm.
Refaceti centrajul pentru ca sigur nu e in regula atat de in fata. Si poate reusiti sa mariti si comanda la flaps.

Fisiere atasate


0

#235 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 November 2013 - 05:25 PM

Cu maritul comenzi la flaps, Anderson mi-a scris asa:
"Disconnect the flap linkage and try bending the flap up and down from neutral to 90 degrees.
Do this many times until the flap becomes free to move."

Deci s-ar parea ca trebuie rupta rasina din exterior pana ajunge sa stea doar in materialul acela de balama de care vorbea Stefan...
La dv. a fost nevoie de asta, sau au venit din start "blege", cazand sub propria greutate aproape la verticala ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 November 2013 - 05:26 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#236 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 23 November 2013 - 05:44 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 November 2013 - 05:25 PM, a spus:

Cu maritul comenzi la flaps, Anderson mi-a scris asa:
"Disconnect the flap linkage and try bending the flap up and down from neutral to 90 degrees.
Do this many times until the flap becomes free to move."

Deci s-ar parea ca trebuie rupta rasina din exterior pana ajunge sa stea doar in materialul acela de balama de care vorbea Stefan...
La dv. a fost nevoie de asta, sau au venit din start "blege", cazand sub propria greutate aproape la verticala ?


La mine flapsul se misca liber intre pozitia de 0 si cea de 90. Cred ca puteti forta cu incredere si in final veti obtine cursa maxima.
0

#237 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2014 - 02:56 PM

Trebuie sa ai tupeu sa postezi asa ceva... :)

http://www.ebay.de/i...j-/181294113779

Coada prinsa in atele... si pana se vindeca osul? nici o carja inclusa in licitatie ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#238 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 January 2014 - 09:32 AM

WingedShadow out of business... :(

http://www.wingedshadow.com/index.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#239 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 January 2014 - 10:18 AM

Si pentru ca biznisu e greu, cum vazuram mai sus, multi golesc camara pe nimica.
Ocazie buna ca sa ne-o umplem noi pe-a noastra !
Dumping de motoare Hyperion la un shop in Japonia, shipping foarte ieftin, 2.5$ numai !

Exemplul cel mai atractiv, pentru mine:
http://aircraft-worl...exd.asp?id=5169

sau, variable pitch complet la 24$ !
http://aircraft-worl...exd.asp?id=6068

si lista intreaga cu ce se vinde, nu toate discountate sa merite:
http://aircraft-worl...rque+outrunners

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 January 2014 - 10:21 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#240 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 January 2014 - 07:34 PM

http://aircraft-worl...exd.asp?id=5169
este bun pentru BOT?
0

Arata acest topic


  • 73 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro