Modelism - RHC Forum: Cafenea planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 73 Pagini +
  • « Prima
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cafenea planoare orice despre planoare

#1501 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 April 2018 - 08:50 AM

Asta da aruncare...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1502 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 April 2018 - 06:06 PM

Azi am descoperit o panta nestiuta pana acum, destul de aproape de Craiova, 10 km din fata blocului, devenita recent accesibila prin asfaltare drumului, care pana acum era de carute... cu multi boi putere, inclinare 15 grade minim. Nici nu l-au cartat inca in street view.
Locatia are dotare completa ca sa concureze cu RR, loc de campare vreo 10 masini, la mal de apa curgatoare, inclusiv oile de rigoare :)
La jumatate din distanta fata de Crovna, care era pana acum "RR de Craiova", si mult mai bine pusa in calea vanturilor predominante, va deveni cu siguranta locatia de panta preferata.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 April 2018 - 06:09 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1503 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 23 April 2018 - 10:45 PM

Alex Hoekstra (constructorul lui El Nino ... pe care il laudam acum catva timp ca foloseste o solutie constructiva hollow wing cu sandwich carboweave-rohacell-carboweave) a castigat un concurs F5J (la care au participat olandezi si germani) cu un prototip ElNino Special.
https://www.rcgroups...2&postcount=287
Ce e atat de "special"? Leading Edge Flaps (am impresia ca in engleza se cheama slats).
Unele avioane au suprafete de control la bordul de atac ...de acum inainte si unele modele F5J vor avea chesti asta. Pentru o mica greutate in plus )100 de grame) cica se imbunatateste mult controlul in termice.
0

#1504 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 April 2018 - 07:51 AM

Vezi postareaender67, la 23 April 2018 - 10:45 PM, a spus:

Alex Hoekstra (constructorul lui El Nino ... pe care il laudam acum catva timp ca foloseste o solutie constructiva hollow wing cu sandwich carboweave-rohacell-carboweave) a castigat un concurs F5J (la care au participat olandezi si germani) cu un prototip ElNino Special.
https://www.rcgroups...2&postcount=287
Ce e atat de "special"? Leading Edge Flaps (am impresia ca in engleza se cheama slats).
Unele avioane au suprafete de control la bordul de atac ...de acum inainte si unele modele F5J vor avea chesti asta. Pentru o mica greutate in plus )100 de grame) cica se imbunatateste mult controlul in termice.


Nu e vorba numai de control. Prin curbarea suplimentară a profilului mărești portanța la viteză mică - exact ce ai nevoie în termică. În plus, vine și la aterizare cu același avantaj fiind mult mai ușor de controlat. În aviație se folosește termenul de voleți (de bord de atac).

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 April 2018 - 07:52 AM

URA ÅŸi la zbor fofezelor !
0

#1505 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 April 2018 - 08:07 AM

Ce sa zici, mare smecherie... a fost facuta si la o spumigena specialitatea asta... acolo ii zice "drooperons"
Adica ii cade fata... :)

http://www.zupair.com/zulu.htm

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 April 2018 - 08:07 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1506 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 April 2018 - 08:59 AM

Pai cica nu e mare smecherie de construit si din start de cand a proiectat ElNino pregatise terenul pentru ca segmentul central era drept.
Solutia constructiva e simpla, 2 lonjeroane principale alaturate, taietuta intre ele, balama pe intrados, inca 2 gauri pentru servo ... 100 de grame in plus.
0

#1507 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 April 2018 - 11:13 AM

https://www.youtube....eature=youtu.be

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 27 April 2018 - 11:13 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#1508 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 April 2018 - 01:09 PM

Frumos cadou...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1509 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 April 2018 - 01:40 PM

Acu', cu ocazia a 25 de ani de International Hand Launch Glider Festival, Paul Naton a dat gratis la populatie filmul asta.
La vremea aia, io cumparasem (caseta VHS, daca bine imi amintesc) filmul cu fo 25 de dolari...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#1510 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2018 - 08:05 AM

Fain. Parca vad ca revin planoarele aruncate cu mana (javelin). Pentru barbatii adevarati.

Vezi postareaValteras, la 27 April 2018 - 01:40 PM, a spus:

Acu', cu ocazia a 25 de ani de International Hand Launch Glider Festival, Paul Naton a dat gratis la populatie filmul asta.
La vremea aia, io cumparasem (caseta VHS, daca bine imi amintesc) filmul cu fo 25 de dolari...

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 April 2018 - 09:56 AM

0

#1511 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 April 2018 - 12:16 PM

Eh, aruncau stramosii sulitele cu prastia, ce mare branza sa lansezi un planor :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1512 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1810
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC

Postat 03 May 2018 - 10:07 AM

Aires Ultra V5 din categoria micro dlg

https://www.rcgroups...2&postcount=305
Aterizari fericite !

PopaD
0

#1513 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 May 2018 - 03:31 PM

Pentru ca in ultima vreme am avut ceva probleme cu spatele m-am hotarat sa scot la vanzare modelele DLG (incepand cu cele standard de 1.5m).
Sunt 2 modele, un PNF de la HobbyKing (disser V2, la care am inlocuit tijele exterioare de control cu sistem pull-spring si am scurtat si coada cu 5 cm) si un ARF Horejsi Longshot 4D (nemontat, se poate monta la cerere).
Ambele sunt cam din categoria "unobtanium" (discontinued products) si sunt scoase la vanzare la un pret atractiv. Practic sunt noi (modelul HK a fost construit dar nu a fost zburat).
Chiar daca nu sunt cu profile "la moda" sunt perfecte pentru inceput (cu o greutate gata de zbor de 275-285 grame). Pentru informatii suplimentare si imagini vizitati sectiunea de vanzari.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 03 May 2018 - 03:32 PM

0

#1514 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2018 - 08:22 AM

Nu m-am uitat pe calendarul FRMD dar am aflat cu surprindere ca anul asta sunt o multime de concursuri/intalniri planoristice misto si in primul rand campionatul mondial F3J, la noi in tara, la Brasov.

Dap, campionatul mondial F3J, regina probelor la planoare, la noi in tara, adica or sa vina din toate colturile globului (nostru plat) cei mai buni din cei mai buni, (sper ca) inclusiv legende precum Joe Wurts.

O sa incerc sa fac cu ajutorul dl. Vasile Pop un topic separat cu calendarul pe anul asta.
0

#1515 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 May 2018 - 12:42 AM

Ca sa imi mai clatesc ochii si cu altceva in afara de Xplorer ma uitam pe rcgroups la build-log-uri si thread-uri de discutie despre alte modele.
Vad ca e destul animatie pe thread-ul de Vixen 2, ma uit pe soaringusa.com sa vad despre ce e vorba:

Citeaza

The Vixen is a cooperation between Daryl Perkins, Jiri Baudis, and SoaringUSA.

Ma uit pe prima pagina in topic pe rgcroups: vai ce model bun, ieftin ca braga, de-abia astept vixen2 ..blah-blah.
Pagina a doua incepe cu Paul Naton: eu i-am facut logo si schema de culori, am zburat F3J, exceptional, sa vedem cum iese F5J, planorul are "secret sauce", nu intrebati mai mult ca nu va zic. Okeiii...
Inca vreo cateva postari si Paul Naton mai da niste detalii, ca sa nu ziceti ca mint va bag un citat:

Citeaza

Jiri moulds were bought by a Russian petro oligarch who wanted to start a dominant F3X program, but due to tower doping scandal and being busted by FAI, moulds were confiscated by the European Union and sold at auction. Bob paid north of 6 figures for the rights, and now the improved version is being manufactured by skilled ex-Ukrainian carbon craftsmen on the tax-haven island of Mindanao. MNLF rebels may cause occasional disruption in airframe delivery times so get your order in to insure prompt delivery to the states.

Telenovela frate!
S-au suparat rusii pe ucraineni si a pus Putin un prieten cu bani sa il scoata din biznis pe Vladimir. A pus omu mana pe matritele magice ruinatoare de PIB ucrainean dar UE vigilenta l-a orins in ultimul moment si le-a vandut pe sute de mii de dolari americanilor. Astia il produc in sweat-shop-uri din Mindanao / Filipine cu refugiati ucraineni si filipinezi ieftini ..basca niste rebeli care se opun cu arma in mina imperialismului si in felul asta produc intarzieri la livrare si preturi crescute pentru cumparatori.
Noaptea mintii... sau chestiile astea sunt adevarate (si retelele americane de televiziune ar putea sa cumpere drepturile de autor ca au material de vreo 2-3 sezoane de telenovele) ...s-au s-a dat liber la marijuana in statul lui Paul Naton ...
Mai degraba a doua varianta ca tipul de la SoaringUSA zice imediat ca a cumparat matritele direct de la Jiri (l-a invitat cehul la masa si asta a plecat cu matritele ...).
Deci americanii s-au decis sa limiteze importul si sa produca planoare de competitie cumparand direct matritele... interesant.
Ce mai pare interesant: vad ca americanii se entuziasmeaza de ceva ce ei numesc "progresive dihedral" ...o fi o aripa cu diedru gen Radian mai atenuat?
Alte impresii: construit cam in jur de 54-55 uncii ( in ur de 1.5 kg). Celor care vin de la modelele anterioare de 70 uncii (2 kg) li se pare magic. Pe masura ce ies modelel din matrita au experimentat si variante ceva mai grele (61 de uncii - 1730 grame). Au comparat si cu modele "super usoare" (Xplorer de 40-41 uncii ... 1130-1160 grame). Concluzia:

Citeaza


F5J in the desert was an interesting event. For me, it confirmed what I already knew- "super light" 40oz models are really not the future of F5J. Conditions were very unpredictable as stated in other threads regarding the event, and I think this model handled them well. It was able to move much quicker out of bad air, and slow down nicely and turn on a dime in the good air. I was also impressed by the models L/D in even air "0 knot", where you would think a super light model would have an advantage, at least with the M/S. I do not feel that is the case. I had the opportunity to fly a 61oz Vixen 2 in calm conditions, and I had no problem working the same air as the 40oz models. I did not feel crippled at all. My "go to" model is a 42oz Explorer 3.8. After a couple minutes behind the sticks of the Vixen 2, I felt very comfortable. Generally, when you are use to flying a specific type of model for years, you have a little harder time feeling comfortable with something different. Not in this case.

Adica: in conditii normale fara vant indiferent de incarcarea modelului (usor / nomal / greu) ar trebui sa te descurci cam cu toate tipurile(iar modelul mediu se simte cam la fel cu cel usor). Daca incepe sa bata putin vantul treaba se schimba si modelul usor este dezavantajat. Modelul de 1.5 kg pare a se descurca bine in ambele situatii (si nu cred ca e un mesaj de marketing strict pentru Vixen2, cred ca se poate aplica si la Xplorer).

Citeaza

So far it seems as though the go to all around best weight for a 3.6-4M plane is in the 50oz range approximate. Of course for the top end ultra competitive guys it will always be necessary to have at least TWO different types of planes.

Ok ...asta e clar mesaj pentru americanii cu salarii de 100k+ dolari pe an...

Din ce imi aduc aminte proiectul F3J SynerJ a fost calculat pentru 1350 grame.
0

#1516 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 16 May 2018 - 07:35 PM

Din 2 km patrati de camp am nimerit la aterizare pietroiul :angry2:

Fisier atasat  20180516_202450.jpg (60.59K)
Number of downloads: 32

Ceva idei de reparatie?
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#1517 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 May 2018 - 08:16 PM

Fă-i "năsuc" de balsa.

Ori polistiren și tragi carbon peste.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 16 May 2018 - 08:19 PM

URA ÅŸi la zbor fofezelor !
0

#1518 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 16 May 2018 - 08:16 PM

Poti incerca cu în miez de polistiren, un petic de fibra și rășină epoxidica. La final, smirghel și celelalte.
Sultan Eduard
0

#1519 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 May 2018 - 08:35 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 16 May 2018 - 08:16 PM, a spus:

Fă-i "năsuc" de balsa. Ori polistiren și tragi carbon peste.


Subscriu .... da-mi un telefon sa discutam niste detalii (am o "plasa" cu diferite resturi de tipuri de tesatura de carbon luata de la CLM-Pro exact pentru astfel de situatii ... plus niste epoxi la tuburi mici pentru reparatii).
Daca e fuselaj F3J de la Nan (Xplorer / Shadow0 .. e clar, asta e buba lor, daca ma uit spre varf se vede "luminita" de la capatul tunelului pentru ca nu e prea mult carbon in zona.



0

#1520 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2018 - 08:06 PM

Din una in alta si mai mult din intamplare a ajuns la mine planorul lui Silviu, Xperience Pro.

http://www.rhcforum....ce-pro-3330-mm/

Fisier atasat  20150319_192119.jpg (130.74K)
Number of downloads: 18

Adica eu am vrut un planor foarte ieftin si bumbacit de care sa nu-mi para rau daca il busesc si m-am facut cu un planor excelent, doar ieftin si de care imi pare rau sa il busesc.

E complet, ii trebuie doar RX si cantareste 2300g (la 3330 anvergura)
0

#1521 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 May 2018 - 01:07 PM

Poate nu trebuia sa scriu aici, scuze, dar este mai animat.
Dragilor, daca tot m-am manjit de electroni, am cautat un charger micut sa-l iau la camp. Am luat:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Si daca-i bal, bal sa fie:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Si o sursa pentru acasa:
https://www.banggood...l?rmmds=myorder
Ce sa zic, de mic este minuscul, dar cam scumpa toata distractia.
Daca nu-i cu banat, as intreba pe mai marii electronilor:
-este corect sa incarc la camp rapid si acasa cu programul normal? Renatoa, mare suflet, mare caracter spunea undeva, dar am uitat explicatia, ca este bine sa incarcam rapid.
-pentru storage, pun la descarcare 1C?
-trebuie calibrat, sau il las asa? Cum sa verific daca ce scrie pe ecran este si adevarat? Daca trebuie calibrat, cum se face?
Multumesc frumos, mesteri mari.
0

#1522 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2018 - 01:48 PM

Nu, daca am scris asa ceva eram beat... :)
La camp incarci rapid, ca deh, esti sarac si nu ai baterii multe, si vrei sa zbori toata ziua...
Dar la modul general le place "preludiu" cat mai lung :)

Storage este si mai jos de 1C. La B6 este 1A, care la arhetipul 2200 mAh inseamna un pic sub C/2

Ca sa calibrezi trebuie sa ai un voltmetru BUN, macar 4 digiti, ca sa poti citi cu rezolutie de 1 mV pe o celula, de ex 4.123.
Daca nu ai un digit in plus fata de charger, si masori tot cu 2 zecimale ca chargerul, poti avea eroare care face inutila calibrarea.
Daca ambele ar arata 4.19V de ex, celula poate avea in realitate oricat in plaja 4.185 si 4.195
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1523 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2018 - 05:16 PM

Incarcarea lenta e mai buna. Pentru storage poti sa pui cat vrei in limita C-urilor pakului dar limitarea vine oricum din charger care nu poate descarca puteri prea mari. La B6 poate descarca maxim 5w, adica vreo 0.5A la 3s si mai putin la 6s.

Incarcarea pakului conteaza prea putin in viata acestuia, stresul mare este in model cand tragi de el 10-40C, acolo sfaraie electronii. Adica poti sa il incarci dupa cele mai savante scheme, sa egalizezi la miime, nu o sa conteze in final, tot atatea zboruri o sa te tina.


Singura chestie care conteaza cu adevarat e sa nu ii uiti full printr-un balcon incins cateva luni/ani - se fac muci.
0

#1524 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 May 2018 - 06:21 PM

Va multumesc frumos. Am scris in memoria permanenta.
0

#1525 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2018 - 07:00 PM

Storage-ul inseamna sa le aduci la 3.80V din ambele sensuri, atat incarcare cat si descarcare.
La mine inseamna in mod majoritar incarcare, asa ca imi merge cu 1A.
Termin de zburat, am bateriile descarcate, cum ajung acasa le pun la incarcat ca sa le aduc in storage.

Descarcare de storage s-ar face numai daca ai incarcat seara, a doua zi este o vreme de kko, si stii ca nu mai iesi o saptamana, prea rar mi se intampla asa ceva, mai ales pentru ca nu incarc seara, ci in ziua zborului, cu 2-3 ore inainte de a stii ca ies sigur la zbor.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1526 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 June 2018 - 06:02 PM

Unii socotesc gramele la motoare si socotesc cum sa pompeze 2-300W intr-o "jucarie" de 3-4m, in timp ce altii ridica 32m si 75 kg cu 300W...

https://www.watoday....605-p4zjnk.html

E adevarat, cu ajunge la 200m in 30 sec :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1527 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 07 June 2018 - 06:41 PM

OFFSIDE!!!
- ala de 32 m e zephyr T si va fi disponibil "> 2020" ...adica e vaporware (fuselaj dublu, 145 kg)
- ala disponibil acum e Zephyr S, 25m , 62-65 kg
- unde ai vazut tu moor de 300W? ai citit in diagonala:
"The larger size of the Zephyr T (Twin) vehicle enables it to accommodate payloads with larger masses and continuous power in excess of 300W to accommodate for example RADAR, LIDAR,ESM/ELINT and Broadband Comms".
Adica ala micu nu poate...da' cica ala mare va avea posibilitatea sa duca un payload de maxim 300 W.

Fisiere atasate


0

#1528 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 13 June 2018 - 05:32 PM

Nou record mondial de viteza la Dynamic Soaring:
https://www.rcgroups...ecord-545MPH%21
545 mph inseamna 877 kmph. Ca sa punem putin lucrurile in perspectiva: fara motor a atins o viteza cu putin mai mare decat vitezele maxime de operare pentru Boeing 737 sau Airbus 320.
0

#1529 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2018 - 07:47 PM

Am cazut pe spate de cand au atins 500mph. Ati vazut cate kile si ce incarcare are planorul ?

https://www.rcgroups...ic-Transonic-DP

Nu e ceva ce zbori la Citila :)
0

#1530 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 13 June 2018 - 08:23 PM

Aripa de 330 cm cu coarda centrala de 15 cm facuta dintr-o bucata si calculata pentru regim transonic.
Ampenaj in T pentru control mai bun (probabil profundorul in X pendular nu e foarte eficient).
0.826 Mach!!!!
https://www.rcgroups...o=threadgallery
Asta e planorul cel mai aerodinamic pe care l-am vazut.
Si are suprafete mici de control dar articulattile sunt foarte solide.
Cele mai solide servo-uri slim de pe piata: "HV747 on the elevator, HV9767 on the flaps, and HV6130 on the outer flap and ailerons. The HV6130 are installed with my aluminum 3rd bearing frames and the others are simply glued in with 3rd bearing supports. I think on future builds, it may be feasible to use HV9767 on the outer flaps but so far the 6130 seems to be holding up nicely in the frames."
http://www.mks-servo.com/HV747
http://www.mks-servo.com/HV9767
http://www.mks-servo.com/HV6130
https://www.rcgroups...43&postcount=79
0

Arata acest topic


  • 73 Pagini +
  • « Prima
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro