Salve
Acumulatorii Li-po sunt foarte aemenatori cu cei Li-ion doar ca astia ai nostrii (Lipo) nu iau foc cand sunt supraincarcati si merg bine pe o plaja mare a temperaturilor ambiante.. Aia li-ion isi pierd calitatile la temperaturi de peste 50 grede celsius si la temperaturi scazute sub 0.
De ce trebuie controler separat... asta e chiar important deoarece acumulatorii astia, ca si cei Li-ion, pe masura ce se descarca tensiunea pe ei variaza ff mult de la 4.2-2.5V (se mai zice ca au 3.7V , in medie chipurile)
Apropo de incarcare.. multi zic ca un chargrer cu li-ion nu-i bun pt li-po.. asta e doar pe juma adevarat
Treaba sta asa.. sunt doua feluri de accu li-ion in functie de tipul anodului: cu grafit sau metalic. unul are tensiunea amxima 4.2 (si se zice ca are 3.7V)iar celalalt 4.1V (si e mai folosit in celulare si se zice ca are 3.6V) (nu mai stiu care anod cu care tensiune).
Oricum daca chargerul poate fi setat pt 4.2V sau 4.1 (si am vazut astfel de chargere) atunci cu setarea de 4.2V poate fi folosit pt li-po. acum sa nu credeti ca e greseal de tipar acei 100mV se pare ca conteaza!!! cel putin pt cazul cand Accu cu cu max 4.1V sunt incarcat cu charger de 4.2V max.
Tensiunile aste de 4.1V sau 4.2V sunt f importante ele netrebuind niciodata depasite pt ca duc la deterioararea acumultorului.. precizia masurari tensiunii este de vreo 10mV pentru a nu exista confuzii legat de ce cerinte trebuie sa indeplineasca chargerul de accu li-po
Ca sa nu ziceti ca aberezi si va periclitez, la firma la car lucrez am luat niste accu Li-po de la SONY ,pt alte dracovenii ielectronice, si nu ni i-au dat pana nu le-am aratat chargerul (care e pt li-ion) si au confirmat si ei ca daca e setat pt 4.2V e super OK
Daca motorul tau o sa vrea mai mult curent decat poate acumulatorul sa dea, nu o sa aibe de unde si tensiunea pe acumulator o sa scada.. nu e prea sanatoasa chestia asta.
Sanatos butonul ala cu modifica in caz ca mai uit cate ceva.. :D
Am intanit si eu accu cu protectie incorporata la fabricanti absconsi dar nu le-am dat credit.. sincer nu stiu exact cum sa-tidi seama ca au protectie sau nu.. nici nu stiu cum au protectie aia...
Dar un lucru e sigur cand au trei fire unul este + unul - iar al treilea este pinul unui termistor ce e folosit in masurarea temperaturii packului..
multe chargere, ca si cel pe care il folosesc aici au trei conditi de terminare a incarcarii:
1- tensiune maxima atinsa
2-temperatura maxima atinsa
3-timp maxim de incarcare
daca una din aceste trei conditii este depashita incarcarea se opreste.. ultimele 2 cazuri e bine sa nu se intample
Spor la zbor
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 21 April 2005 - 11:11 AM