Modelism - RHC Forum: Moduri de Zbor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Moduri de Zbor in special pentru DLG

#1 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 May 2012 - 12:45 AM

Despre Moduri.

Planorul trebuie sa fie optimizat pentru ceea ce faci cu el in aer. Cel mai usor este sa Folosesti modurile de operatie din Radiocomanda. De obicei in planoare asta este foarte important. O sa ma refer de exemplu la planul de la Supergee si la unghiuri asumate de flpaeron.

http://www.charlesri...2/supergee2.pdf

Cind zbori planorul faci numai citeva lucruri.

1. Zbor normal (croaziera sau Cruize Mode) Flaps 2 grade (range). Aici ai cel mai eficient zbor si aici petreci cel mai mult timp. In modul asta acoperi distanta si pirderea de altitudine este cea mai mica in timp. Deasemenea folosit in majoritatea termalelor.
2. Zbor viteza (Viteza sau Speed Mode) Flaps -2 grade (run deasemenea se cheama reflex). Asta se foloseste la lansare si cind dupa ce te-a impins o termala in spate si vrei sa pentrezi vintul sa te intorci acasa.
3. Zbor termal in termale puternice. Flaps +3 grade (float) folosit in termale puternice cind stringi virajul si faci cercuri strinse.
4. Lansare
5. Aterizare Aici unde Flapsurile vin jos cind folosesti mansa de acceleratie (dar la planoare se cheama Flaps Stick)
Toate aceste tipuri de zbor mecesita o configuratie speciala a planorului la momentul respectiv. Pentru asta unradio care suporta moduri de zbor (si aici nu ma refer la acro glide heli, ma refer la configuratie speciala la acelasi model si mod de operare la momentul respectiv). A nu seconfunda cu tip de model ci mod de operare speciala a aceluiasi model.

In prime 3 Moduri Croaziera Viteza Termic flapsurile sint in pozitie fixa (-2,0+3). Ce faci optimezi profundorul ca atunci cind dai de intrerupator flapsurile si profundorul se duc automat la pozitia optima. Diferite statii diferite setari nu ma bag aici citeste instructiuni.
Pentru lansare eu folosesc mod de Viteza si adaug un pic de sus profundor ca sa rotesc planorul cu botul in sus. Asta este folosit o fractiune de secunda cind arunci planorul. Cum este cu botul in sus si dai de intrerupator si schimbi la mod de Viteza planorul continua sa cistige inaltime in Speed Mode (Viteza)care ajuta la penetratie cu rezistenta minima la inaintare (asta este sa cistigi altitudine maxima).
La Modul de Aterizare Flapsul vine jos si profundorul vine jos automat sa acompenseze pentru tendinta de rotatie creata de flaps.

Acum in mod parctic. Vorbesc Manta aici.
Daca te uiti la plan partea de dedesupt este plana. Aici pozitia la flaps este in "reflex -2grade". Aici potrivesti planorul in Mod de Viteza.
Flapsul 2mm jos pentru Croaziera
Flapsul 3mm jos pentru Termala

Cind lansezzi planorul prima data pune CG un pic mai in fata decit sice planul 5mm o sa fie bine. Un pic mai stabil si o sa ajute. Aruncal fara discus sau mai bine ia un prieten sa-l arunce pentru tine relativ tare si trimeaza profundorul pina esti bucuros cum merge.
Deciaici ai un punct de plecare.
Acuma incearca dicus dar nu tare iao usor la inceput nu trebuie sal trimiti pe Luna. Nu incerca sa-l prinzi in mina sau sa folosesti Cruise Land sau Termala aici. Ce faciacuma adauga profundor pozitiv si invata sa treci de la Lansare la Viteza dupa ce arunci (Comuta intrerupatorul).
Dupa asta urmatorul pas este sa lansezi si cind este sus treci de la mod de Viteza la Croaziera. Acuma ajustezi si optimizezi profundorul la croaziera.
Pentru aterizare un punct bun de inceput este pentru flaps maxim -10garade profundor Mix. Mai bine mai mult decit prea putin. Deasemenea pentru mine Modul de Aterizare incepe la 75% miscare la mansa de Flaps. Nu este activ de la 100% la 75% (aici ma refer similar la motor 0 turatie la motor 100% putere).

Toate radiourile au Moduri activate si care au prioritate. Cind prioritatea mai mare este activata celelalte sint anulate.
Prioritatea 1 Aterizare (Pe mansa de acceleratie)
Prioritatea 2 lansare (intrerupator separat undeva aproapre sa dai cu degetul si sa poti tine raduioul in mina in acelasi timp cu o singura mina)
Prioritatea 3 4 5 Speed Cruise si Termal tote pe acelasi intrerupator 3 pozitii. Nu conteaza care este 3 care este 4 etc.

Eu cind lansez am Mansa de acceleratie (flaps la 100% Launch pornit Speed Pornit). Degetul pe lansare gata sal deactivez.
Flaps 100% Prioritatea 1 inactiva Prioritatea 2 ia control (Lansare) Profundor usor sus.

Lansez si imediat deactivez Modul lasare cind botul este sus. Prioritatea 2 devine inactiva deci automat planorul este in Mod de Viteza.

Cum am ajuns sus pun din intrerupator in Croaziera si ma duc la vinatoare dupa termale.
Aceasta deasemenea se poate aplica la orice planor inspecial la cele de performanta. Multe din ele sint facute cu aceasta construita in proict de la inceput. Majoritatea DLG sint facute asa SUUPRA de exemplu si asa mai departe.

VINATOARE PLACUTA
TRAIAN

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 May 2012 - 04:08 PM

0

#2 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 24 May 2012 - 02:38 PM

Totul trebuie facut individual pentru fiecare aparat.
Mod de Lansare la planoare lansate cu sandou sau troliu este diferit de mod de lansare cu motor sau un DLG.
De fapt fiecare aparat are mdourile lui proprii.
Daca stii altitudinea unde incepi o testare un cronometru este suficient sa optimizezi Modul respectiv.

De exemplu dupa ce esti fericit cu pozitia CG te uitit la altitudinea unde ai inceput si vezi care este cel mai bun timp care l-ai avut si esti foarte aproape de adevar. In asa fel se poate ajusta cele trei moduri majore Croaziera Viteza si Termal.

Frumusetea este in simplicitate. Cu miscarea unui intrerupator ai configurat avionul perfect (stiu ca perfectiune nu exista dar esti aproape de el) si te concentrezi la ceea ce este important.

Zbor placut.
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2012 - 09:56 PM

In completarea ghidului.

Cum se programeaza/configureaza un planor pe statie ?

Sunt doua moduri in care se poate face:

1. Planorul e un avion bleg cu aripi lungi - se programeaza ca un avion, eventual se pun flapsurile (cu cablu Y) pe comutatorul gear. Asta e tot, pentru informatii suplimentare cautati in sectiunea aero.

2. Planorul e alta specie si se programeaza diferit. Asta e mult mai interesant. Din pacate producatorii de statii considera planorismul o chestie elitista asa ca statiile normale nu au mod de programare planor, abia de la 400-500 USD in sus statiile au si mod planor.

Ce este specific si special la programarea unui planor ?

- in primul rand aranjarea stickurilor. Planorul nu are motor (si daca il are e secundar). Pe stickul de motor (cel din stanga in mod2) se pun franele (adica flapsurile) -(la JR se numeste spoiler stick)

Cand stikul e sus flasurile sunt ridicate (inactive) - asta e modul de zbor normal. Pe masura ce cobori stickul - flapsurile coboara - planorul franeaza, cand stickul e jos de tot (adica motorul oprit la avioane) - flapsurile sunt complet coborate, franarea e maxima.

- a doua chestie importanta e geometria suprafetelor de zbor. La avioane ai o singura pozitie de zero (neutra) pentru eleroane, flapsuri, elevator, rudder. La planoare nu e asa.

Pozitia elereoanelor, flapsurilor se poate schimba alterand (in mod benefic) modul in care zboara planorul.

Foarte pe scurt sunt 3 moduri mari de zbor (pe langa modul de lansare care de obicei e separat si are ca scop obtinerea inaltimii maxime):

- o pozitie neutra - similara cu cea de la avioane
- eleroanele si flapsurile usor coborate - este crescuta portanta aripii - modul termic
- eleroanele si flapsurile usor ridicate - portanta redusa - creste viteza planorului

In plus sunt cateva mixaje tipice pentru planoare:

- cuplarea eleroanelor cu flapsurile - ca si cum planorul ar avea un eleron mult mai mare
- cuplarea flapsurilor cu eleroanele - butterfly sau crow - flapsurile coboara, eleroanele urca - asigura o franare puternica

In toate aceste mixaje/faze de zbor se modifica de regula foarte putin si pozitia elevatorului.

De asta e buna o statie cu functii dedicate planor, una care are doar modul acro/avion (care de regula e si mai ieftina) o sa le faca cu greu sau deloc. Exemple de astfel de statii: Futaba 7C, Spectrum Dx6i, Dx7, Dx8.

Cred ca Multiplex Copkit SX desi e ieftina stie planoare cum trebuie. Se pare ca Turnigy 9x cu soft alternativ stie foarte bine planoare.

Un mic clip cu miscarea suprafetelor la Diamond 2500:



Ce am scris aici e un minim (si oricum eu nu sunt cel mai priceput) - in realitate programarea poate avea mult mai multe subtilitati (utile). Asta fara sa mai spun ca planoarele pot avea si flapsuri si spoilere. E o distractie intreaga.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 May 2012 - 09:57 PM

0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2012 - 10:43 PM

O singura completare, greu de crezut, dar exista o statie de 6ch care poate tot ce s-a enumerat mai sus, si e inca in productie curenta. Hitec Optic 6, nu Optic Sport !
De asta nu suport eu unii fabricanti care limiteaza din soft ce poate face o statie cu un numar dat de canale... si pe urma mai scriu cateva instructiuni si o vand la pret dublu.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 May 2012 - 10:58 PM

...e una si mai ieftina - Turnigy 9x. :) (ci softul original e o pacoste, cu ala nou e un deliciu)

Chiar ma gandeam ca Tiganas nu a pomenit Hitecul. O faceam eu, daca eram mai iute de picior....dar se pare ca imbatranesc...usor usor....
0

#6 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 26 May 2012 - 11:40 PM

Vedeti de ce pastrez eu Opticul 6 desi am avut si Futaba 6EX si Graupner MX-16S , stie sa faca o droaie de lucruri.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2012 - 11:52 PM

Asa e, Hitec Optic 6 poate planoare (are si slidere laterale), la fel si Hitec Eclipse 7 (care are avantajul a 7 canale - 6 servo + motor), si bineinteles Hitec Aurica.

Turnigy 9x nu are slidere laterale ceea ce inseamna ca motorul poate fi pus doar pe un switch, sau in functie de modul de zbor se poate comuta mansa de gaz in flaps sau motor (banuiesc ca nu o am)

Copkit SX cred ca este cel mai complet radio ieftin - 7 canale, meniu dedicat planoare, slidere laterale.

Etalonul de "aur" pentru planoare este JR 9303 (sau 9503) - in USA am vazut poze de la competitii din cortul cu statii - 95% erau JR, vreo 3 Futaba si un Multiplex.

In Europa Graupner (tot JR cu un meniu putin modificat) cu MC 22-24 si Multiplex cred ca sunt cele mai populare. Futaba are statii foarte bune pentru planoare de la 9C in sus (si acum 8FG) dar nu sunt cele mai iubite de planoristi.

In USA Airtronics SG-10 pare acum destul de populara si in Europa noile Graupner au rupt inima planoristilor cu atat mai mult cu cat au telemetrie/vario adevarate.

Eu, daca as avea buget mic mai degraba as cumpara o statie second ieftina care stie bine planoare (gen Multiplex) decat o statie noua care nu stie deloc (gen Futaba 7C).

Pana la urma nu conteaza ce statie ai cat timp face ce trebuie. Avantajul lui JR9303 e ca se gasesc ghiduri si manuale dedicate programarii planoarelor din belsug. La JR 9303 se programeaza simplu un planor cu 6 servo pe un receptor cu 6 canale.

Turnigy 9X e un fenomen in toate privintele (pret, soft alternativ) - cred ca reprezinta o revolutie in modelism. Nu o am si nu stiu cat de bine e construita, sigur nu e o alegere proasta - pretul e beton.

In final asa vezi cel mai usor daca omul e planorist sau avionist - te uiti la mansa de gaz:
- daca acolo e motorul e avionist
- daca acolo e frana aerodinamica (flapsuri, spoilere, flaperoane) omul e planorist.
0

#8 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 12:00 AM

...orice avionist...e un planorist in cele din urma. Unele motoare se mai si opresc..... :)
0

#9 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 12:01 AM

Daca aveam acele "slidere" pe care le aveam la Optic....as zbura cu Turnigy 9x..pana o sa-mi cada dejtele!!!...asa..folosesc potentiometrele...dar nu sunt asa ergonomice...
0

#10 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 27 May 2012 - 03:28 AM

Mihai
Turnigi nu este adecvat pentru ca nu are moduri de zbor.


Stefan ce radio ai?

O clarificare mica aici. Moduir de zbor vin in joc atunci cind ai un profil de aripa care este facut pentru asa ceva.
Marea amjoritate de DLG au profile care functioneaza in acest mod. Dar de fapt orica planor cu flapsuri este posibil sa trisezi un pic si sa vezi daca ajuta sau nu. pui un pic de flaps sau iei un pic. Daca nu vine acasa si mu penetreaza le poti ridica un pic (reflex) ceea ce scade rezistenta la inaintare dar in acelasi timp pierzi altitudine mai repede. Este un compromis. Asta ar lucra la panta deacemenea cind vintul este puternic.

Un radio mai ieftin care face treaba bine aici este Airtronics SD-10G. 10 canale si faci ce vrei cu ea exceptind micul de jun. si la 375$ nu este rau de loc. Poti pune orice intrerupator oriunde vrei poti pune orice functie si canal pe orice mansa la banii aia face de toate.

Rdiouri care fac treaba JR9303, JR9503, Hitec Optic 6, Multiplex EVO 7, Airtronics SD-10G, Hitec Aurora 9, Futaba 9C
0

#11 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 08:32 AM

...asta e ca dujba ai...stiti voi.

Nu cred ca s poate zbura numai cu statii cate trec lejer de 1000 leuti. Mai suntm si modelisti mai modesti, si fara pretentii. Cred, si sustin, ce a scris Stefan mai...revolutia in modelism, si pretul care e cele mai multe ori e hotarator!. :D
0

#12 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 08:40 AM

Vezi postareaF2B, la 27 May 2012 - 03:28 AM, a spus:

Mihai
Turnigi nu este adecvat pentru ca nu are moduri de zbor.



?...oare ? eu tocmai pe aia o sa o folosesc - o poti programa sa faca exat ce vrei cu fiecare din cele 9 canale (in soft sunt de fapt mai multe) ia cu contacul cu trei pozitii, plus butonul trenului - iacata patru moduri e luru. Cu softul ER9X poti face cate moduri de lucru ale statiei vrei, din orice buton, sau din orice pozitie a joisticurilor, care or fi ele. Singura chestie pe care nu o are sunt sliderele, care ar fi foarte utile.

Cum sunt stangaci o sa puc flapsurile la 45 de grade (frana) pe butonul de trainer - e la indemna. (sau butonul de gear) Cu mana stanga de regula prind moelele si cu dreapta ..ma rog..eu zic ca le pilotez.
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 08:52 AM

> Turnigi nu este adecvat pentru ca nu are moduri de zbor.
Cu softul original nu are multe, cu cel open source are mai multe decat puteti duce.
Denumirea corecta este Flysky 9X, Turnigy e doar o eticheta.

Tunat cu Frsky ajungi la 150$ si ai telemetrie, si mai mult decat poate oferi orice statie, din gama medie de 400$.

> Un radio mai ieftin care face treaba bine aici este Airtronics SD-10G. 10 canale si faci ce vrei cu ea exceptind micul de jun. si la 375$ nu este rau de loc. Poti pune orice intrerupator oriunde vrei poti pune orice functie si canal pe orice mansa la banii aia face de toate.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 08:59 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 27 May 2012 - 12:01 AM, a spus:

Daca aveam acele "slidere" pe care le aveam la Optic....as zbura cu Turnigy 9x..pana o sa-mi cada dejtele!!!...asa..folosesc potentiometrele...dar nu sunt asa ergonomice...


La talentele dv. de constructor, e vreo problema sa le mutati lateral si sa le adaptati un buton genul de mai jos ?
http://www.adelaida....08_1/pn16.4.jpg

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 May 2012 - 09:00 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#15 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 09:20 AM

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2012 - 08:59 AM, a spus:

sa le adaptati un buton




buna idee.....dar mai bine mai fac un planor!!...desi cred ca o sa urmeze un alt termic.
0

#16 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2012 - 11:02 AM

Vezi postareastiganas, la 26 May 2012 - 11:52 PM, a spus:

Etalonul de "aur" pentru planoare este JR 9303 (sau 9503) - in USA am vazut poze de la competitii din cortul cu statii - 95% erau JR, vreo 3 Futaba si un Multiplex.
..................................
Avantajul lui JR9303 e ca se gasesc ghiduri si manuale dedicate programarii planoarelor din belsug. La JR 9303 se programeaza simplu un planor cu 6 servo pe un receptor cu 6 canale.


In lumina celor spuse de Stefan precum si in virtutea faptului ca si eu am JR 9303 (dar si JR 347) :pardon: , pun aici un tutorial f. bun despre programarea JR 9303, pentru fel de fel de configuratii de planoare, cu si fara motor.

Este scris de Sherman Knight si se gaseste online pe site-ul Horizon.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#17 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 28 May 2012 - 09:58 PM

...pentru lumea zice ca Turnigy nu mere la planoare....eu am setat-o pe a mea asftel:

1. Mod de zbor normal - buton "ID0" - toate suprafetele normal
2. Modul "lansare" - buton "Trainer" - flapsuri reflex, -3mm, profundor sus 2mm
3. Modul "speed" - buton "Gear" - flapsuri reflex -3mm
4. Mod "Vireza redusa" - buton "ID1" - flasuri 3mm
5. Mod "Aterizare" - buton "ID2" - flapsuri 45 de grade adica la limita caraitului servoului.


Mai trebuie facute eleroanele diferentiale, dr asta maine, ca nu mai am acumulatorul incarcat.
Cred ca tijele servourilor de la eleroane ar fi trebuit puse cu eleronul coborat cam pe la 30 de grade in asa fel incat sa existe coborarea flapsului cat mai aproape de 60-70 de grade, si nu cu eleroanele pe neutru, cum suntem obisnuiti.

Ar fi trebuit setata un fel de frana aerodinamica pe maneta de gaz, dar nu am reusit, dar o sa mai studiez. Adica sa mixez, proportional canalul 1 si 6 (eleroanele) si cu canalul 3.

Teoretic e simplu, dar ca, aerodinamic, fiecare mod predefinit va trebui ajustat. Poate la un planor facut de fabrica, 20 la un eleron e la fel cu cei 20 la celalalt, dar la unul homemade, e putin probabil. Aici apar imperfectiunile constructiei, deformariel....etc, asa ca setariel trebuiesc ajustate pe camp.
0

#18 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2012 - 09:16 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 28 May 2012 - 09:58 PM, a spus:

...
Cred ca tijele servourilor de la eleroane ar fi trebuit puse cu eleronul coborat cam pe la 30 de grade in asa fel incat sa existe coborarea flapsului cat mai aproape de 60-70 de grade, si nu cu eleroanele pe neutru, cum suntem obisnuiti....


Mihai,

Ai atasat o pagina din manualul de JR 9303 unde sunt indicatii despre cum se seteaza timonieria de la flapsuri.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#19 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 29 May 2012 - 09:41 AM

Corect. Nu am decat sa scurtez tijele cu fix un "Z"...si gata.
0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 22 May 2013 - 10:08 AM

Acuma citesc prima data acest topic e interesant insa parca mi-ar fi un pic peste mana sa zbor cu flaps pe maneta de gaze.
Eu am setat 3 pozitii la flapsuri si eleroane normal camber si reflex vad ca asa ii spune si (eleroanele lucreaza diferentiat si sunt si mixate sa mearga odata cu flapsurile ) pe ID0 ,ID1,ID2 la Turnigy. Mai am flapsuri pe pozitie de aterizare pe swich.
In rest de pe P3 (actionand swichul de langa el)mai pot ajusta liniar eleroanelesi flapsurile in sus sau jos.In plus am frana crow? eleroane in sus flapsuri in jos ajustabil din swichdin P2? (ala de pe stanga jos)
Toate astea sunt mixate cu profundorul.
In plus mai am throtle cut fiindca planorul este de fapt motoplanor electric.
Oricum inca nu l-am incercat in zbor si sigur va trebui sa mai ajustez cate ceva sper sa nu ma incurc in stiinta si sa nu stiu care buton sau swich la ce foloseste si sa il rup .

Ciao Sorin
0

#21 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 May 2013 - 03:36 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 22 May 2013 - 10:08 AM, a spus:

Acuma citesc prima data acest topic e interesant insa parca mi-ar fi un pic peste mana sa zbor cu flaps pe maneta de gaze.
Eu am setat 3 pozitii la flapsuri si eleroane normal camber si reflex vad ca asa ii spune si (eleroanele lucreaza diferentiat si sunt si mixate sa mearga odata cu flapsurile ) pe ID0 ,ID1,ID2 la Turnigy. Mai am flapsuri pe pozitie de aterizare pe swich.
In rest de pe P3 (actionand swichul de langa el)mai pot ajusta liniar eleroanelesi flapsurile in sus sau jos.In plus am frana crow? eleroane in sus flapsuri in jos ajustabil din swichdin P2? (ala de pe stanga jos)
Toate astea sunt mixate cu profundorul.
In plus mai am throtle cut fiindca planorul este de fapt motoplanor electric.
Oricum inca nu l-am incercat in zbor si sigur va trebui sa mai ajustez cate ceva sper sa nu ma incurc in stiinta si sa nu stiu care buton sau swich la ce foloseste si sa il rup .

Ciao Sorin


Aici marea majoritate daca nu toti incluzind pe mine care folosesc flaps pe maneta de gaze. In plus flapsurile la mine nu sint activate decit cind ajung la 60% din mansa deci raspund numai de la 0 la 60% (0% este la relanti si 100% este la motor putere maxima)la 60% flapsurile sint complect sus si la 75% Modul de aterizare se deactiveaza. Deci mansa are multe functii este o mansa pentru flap si este unintrerupator care porneste si opreste Modul de Aterizare. Ideia cu flapsul pe mansa de gaze este ca poti incetini un pic sau adaugi un pic de viteza unde vrei si cind vrei proportional. Deasemea in mod de Aterizare vrei sa mixezi flaps cu profundor pe curba.

Sorin cred ca este timpul sa investesti intr-un radio mai bun. Turnigy 9 nu face fata. Vad aici pe Rc Groups o gramada de radiouri bune la pret mic si poti lua unul folosit la pret mic. JR 9303
0

#22 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 May 2013 - 03:52 PM

Ce fac Modurile de zbor?
I fiecare mod de zbor segreghezi ce vrei radioul sa faca. Activezi si dazactivezi mixuri si sau pozitionezi suprafete de control in pozitie predeterminata. Te gindesti ce iti trebuie la Modul respectiv. Deci cind dai de intrerupator configuri modelul optim la ceea ce vrei sa faci si activezi sau deactivezi functii respectiv, similar cu un avion adevarat.
La lansare trebuie Flaps in pozitie Cirma in pozitie si profundor in pozitie (asta la modele fara motor), pe deasupra daca este motoplanor vrei sa activezi mixul cu motor si profundor.
La croaziera vrei pozitie la flaps pozitie la cirma eleron si profundor si poate motor deactivat.
La mod de viteza vrei pozitie la Flaps (reflex) profundor in pozitie optima.
La Mod termic din nou ai pozitii noi la flaps si profundor si poate activezi un mix cu flaps si profundor cind ai viraj mai strins si te apropii de pozitia maxima la profundor sa ai flapsul sa coboare jos un pic mai mult 5grade in plus sa ajute.
Deci un radio mai bun ajuta.
0

#23 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 23 May 2013 - 04:21 PM

Vezi postareaF2B, la 23 May 2013 - 03:36 PM, a spus:


Turnigy 9 nu face fata.



dati-mi voie sa ma indoiesc amarnic. soful 9xr poate face toate lucrurile descris mai sus. Se pot defini orice curbe si orice mixaje pe orice buon potentiometru sau joistick.

Pacat ca se uzeaza asa repede.
Singurul inconvenient la statiei astea e ca e ieftina!...(deh, nu vorbim de calitate si precizie dupa uzura)
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2013 - 04:36 PM

Probabil Sorin nu are timp sa sape suficient, softul face fata cu siguranta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 23 May 2013 - 05:10 PM

Renatoa, pai ce sa sap?

Eu am crezut ca asa cum am facut e ok., nu am vazut pana acuma aceasta discutie, dar citeste atent postul meu si zi unde nu e bine.
Sigur ca se pot face si alte o multime de mixaje dar eu zic ca am atins cam tot ce trebuie pt. un planor, repet habar nu aveam ca pe maneta de gaz planoristii pun flaps, eu din 1995 nu am mai facut aeromodele pana acum vreun an.
In plus eu pilotez avioane ultrausoare si planoare si atunci am incercat sa fac cu mana dreapta pe statie ce fac la avioane si cu stanga pe langa directie si gaz, ca am motoplanor , mai pot actiona butoanele de care ziceam.

F2 B nu am inteles 100% cum folosesti maneta de gaz pentru flaps.

Cred ca printr-un swich as putea mixa gazul sa nu mai lucreze si sa lucreze flapsul dar atunci actionand directia inevitabil as misca putin si flapsurile si asta nu ar fi bine.
As putea pune gazul pe un potentiometru,nu stiu daca nu mi-ar fi un pic peste mana.

Vezi eu ma gandisem sa am 3 pozitii Camber , Normal si Reflex pe un swich cu 3 pozitii asta pentru eleroane flapsuri care sunt mixate si cu profundorul.Actionand alt swich swichul cu 3 pozitii e anulat si dintr-un potentiometru P3 pot actiona flapsurile impreuna cu eleroanele mixate cu profundorul, eleroanele lucreza si pe mansa de eleroane in acest timp.
Mi am o frana actionand un swich, care anuleaza cele de mai sus , si care comuta pe un potentiometru cu care ridica eleroanele si coboara flapsurile mixate cu profundorul.
Mai am o pozitie de aterizare cu un swich care coboara flapsurile si eleroanele la 45grade mixate cu profundor, eleroanele lucreaza si ca eleroane.
Throtle cut pe maneta de gaze ca am motoplanor electric.

Nu stiu ce ar mai trebui sa fac in plus.

Nu stiu daca JR9303 face mai multe decat 9x, nu prea cred, dar sunt constient ca 9x e de calitate mai slaba, insa softul er9x (sau open 9x) e destept eu nu stiu sa-l folosesc la adevarata lui valoare.

Astept sa apara Fr Sky si sa vad ceva pareri despre ea si probabil imi cumpar una.
Pana atunci ma folosesc de 9x si daca e nevoie o imbunatatesc montand alte potentiometre sau gimbaluri.
Oricum eu fac de hobby aeromodele nu merg la competitii.

Astept sfaturi de la voi.

Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 23 May 2013 - 05:14 PM

0

#26 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 23 May 2013 - 10:10 PM

Da am flaps pe mansa de gaz.
I general eu ma simt prea sarac sa cheltuiesc bani de doua ori pe acelasi lucru. Decit sa cumpar un redio ieftin si dupa aia altul mai complex si dupa aia din nou etc ca in cele din urma sa cumpar ceva de calitate mai degraba as astepta un pic si as lua ceva bun de la inceput. Daca vrei sa incerci sa vezi daca ceva iti place inainte de a te lansa in ceea ce vrei atunci inteleg sa iei ceva ieftin dar daca esti dedicat nu mai are sens sa tot cumperi in progresie acelasi lucru.
Si titusi am luat un SD-10G care este relativ ieftin dar este mai mult decit imi trebuie. Nu cred ca voi cumpara alt Radio decit poate in vre-o 5 ani de acuma in colo si atunci daca ceea ce am nu mai face fata ceea ce nu cred ca se va intimpla.
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2013 - 10:33 PM

JR9303 este "statia" pentru planoare. Asta inseamna ca functiile de planor de pe JR9303 sunt cele pe care toate lumea le considera standard si la fel pozitionarea switch-urilor (la fel se intampla la heli) - poti sa pui ce vrei, unde vrei dar experienta arata ca e mai bine sa faci cum fac ceilalti (care se pricep) in domeniu. Dupa ce esti un meserias poti sa alterezi setarile de baza dupa gust.

Ce lipseste in mod flagrant la 9X sunt sliderele laterale (unde eu pun motorul). Altfel este un topic lung pe rcgroups cu programarea 9X pentru planoare.
http://www.rcgroups....d.php?t=1606788

Eu nu l-am citit ca nu am 9X.

Pe mansa de gaz am flaps. Daca am si motor il pun pe slider (sau un switch) - sunt ametit si nu vreau ca acelasi stick sa fie si motor si flaps (functie de faza de zbor) - sigur o sa le incurc cand nu trebuie. Pana la urma motorul il folosesti odata sa urci si gata, uiti de el (daca nu ai F5B sau hotliner)

Mai am cateva planoare gen Radian ramase programate cu avioane dar o sa le trec si pe ele pe planor chiar daca nu au nevoie (de dragul consistentei).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 May 2013 - 10:35 PM

0

#28 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 24 May 2013 - 08:17 AM

Stefan

Am citit :http://www.rcgroups....d.php?t=1606788

Mai la repezeala ca nu am avut chiar asa multa rabdare , concluzia este ca merge foarte bine 9x cu er9x sau open 9x la planoare.
Se pot monta slidere laterale fara probleme pentru cine are nevoie de ele.

Normal ca e bine sa faci, cel putin pana devii mai bun meserias, cum fac altii sa inveti din experienta lor, pana aacum 2 zile habar nu aveam de flaps pe gaz ,sa vad cam cum ar fi?
Mie imi este frica doar ca actionand directia actionezi putin si flapsul pozitiv sau negativ si asta cred ca ar cam incurca.
Mai da-mi ceva detalii daca poti.

Ciao Sorin
0

#29 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 24 May 2013 - 06:50 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 24 May 2013 - 08:17 AM, a spus:

Stefan

Mie imi este frica doar ca actionand directia actionezi putin si flapsul pozitiv sau negativ si asta cred ca ar cam incurca.
Mai da-mi ceva detalii daca poti.

Ciao Sorin


Aia nu este o problema daca poti programa activarea flapsului undeva intre 50 sau 75% din control deci de la 100-75% nu raspunde. Zbori ca si cum ai gaz maxim tot timpul. Iar din nou ideia cu moduri este sa activezi sau dezactiveti functii de exemplu Flaps. Deci la Cruise Viteza si Termic nu ai nevoie de el. La Mod Termic poti activa um mix Profundor la flaps asa ca atunci cind te apropii de 75% profundor sus Falpsul incepe sa coboare automat un pic sa ajute cu rotaita abrupta si virajul strins. Poti pune Mod Aterizare pe un buton si cin il activezi ai Flas pe stick activ.

Sorin inca odata pune ceva marafeti deoparte cite un pic cite un pic si cumpara o scula buna. Uita de FrySky si ia ceva bun. Asteapta un pic da banii odata si gata. Hitech face un radio bun care merge la planoare si este decent. Sau ia unul uzat. Tot este mai bine decit sa cheltui banii de o suta de ori pe acelasi lucru.
Daca vrei eu voi urmari sa vad ce vine pe anunturi la RC Groups si daca vrei fa un Pay Pal iau eu verific sa fie bine si-l trimit la tine.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2013 - 07:02 PM

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2013 - 07:33 PM

Un pic de aducere la zi ca sa fim clar de ce vorbim, domnul Traian:

http://rc-soar.blogs...-successor.html
http://rc-soar.blogs...iplex-4000.html

Lucrurile sunt un pic mai complicate decat pot inca intelege si crede multi, doar incercati sa faceti o paralela, asa cum dumneavoastra sunteti chitit sa faceti un avion care sperati ca va fi cel mai bun de la Mark Drela incoace, o mana de entuziasti si-au pus in cap sa faca asta in domeniul statiilor, si mai e un pic si vom vedea ca am reusit.
Deja OpenTx are doua functii care nu mai exista la nici o statie, si numaratoarea continua.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro