Modelism - RHC Forum: Manta DLG - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Manta DLG HLG, DLG, HISTART....

#1 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 02:36 PM

Pentru ca de mic m-au fascinat planoarele (tabara PTAP - Oradea) ma tot gandesc la un planor, ceva de genul DLG. Am vazut unul zburand la RR si mi-am adus aminte de copilarie. Am tot citit, dar nu am gasit mare lucru, si ma refer la un plan care sa-mi placa.
Mai mult - dupa ce am tinut mana pe un planor Guppy s-a infiripat din nou ideea de a avea un planor. Pana acuma am avut un Flilius si mai am un motoplanor Guppy. Mi-ar place un DLG, ceva cam pana in 160 cm anvergura. Neaparat balsa.
Am gasit niste planuri cu mult carbon si kevlar, dar inca bugetul meu nu-mi permite asa ceva, iar de a cumpara unul...exclus.

Am incercat sa gasesc informatii despre un sandou elastic, dar..se pare ca nu am gasit mare lucru, sau nu am cautat prea adanc.

In concluzie - mi-as dori un planor, anvergura maxim 160cm (daca e mai mare va trebui facuta aripa din bucati - 166 cm e maximul care incape in masina mea).

Pentru un proiect de tipul asta ma gandesc sa-mi iau un sandou - pentru inceput asta.

Stiu ca sunt planoristi inraiti pe aici - ca am avut ocazia sa-i cunosc pe unii...asa ca ...orice sfat e bun.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 31 May 2012 - 09:58 PM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 02:47 PM

Vezi ca are stiganas o compunere frumoasa despre sandou, si chiar unul din acela e la sierra la vanzare.

Iar despre planor o sa fii surprins ca poti cumpara unul gata facut pe la 60$, despre care parerile sunt mai mult decat favorabile.
Canary de la HK, 121cm, 230 grame.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 15 May 2012 - 02:50 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 15 May 2012 - 02:36 PM, a spus:

Pentru ca de mic m-au fascinat planoarele (tabara PTAP - Oradea) ma tot gandesc la un planor, ceva de genul DLG. Am vazut unul zburand la RR si mi-am adus aminte de copilarie. Am tot citit, dar nu am gasit mare lucru, si ma refer la un plan care sa-mi placa.
Mai mult - dupa ce am tinut mana pe un planor Guppy s-a infiripat din nou ideea de a avea un planor. Pana acuma am avut un Flilius si mai am un motoplanor Guppy. Mi-ar place un DLG, ceva cam pana in 160 cm anvergura. Neaparat balsa.
Am gasit niste planuri cu mult carbon si kevlar, dar inca bugetul meu nu-mi permite asa ceva, iar de a cumpara unul...exclus.

Am incercat sa gasesc informatii despre un sandou elastic, dar..se pare ca nu am gasit mare lucru, sau nu am cautat prea adanc.

In concluzie - mi-as dori un planor, anvergura maxim 160cm (daca e mai mare va trebui facuta aripa din bucati - 166 cm e maximul care incape in masina mea).

Pentru un proiect de tipul asta ma gandesc sa-mi iau un sandou - pentru inceput asta.

Stiu ca sunt planoristi inraiti pe aici - ca am avut ocazia sa-i cunosc pe unii...asa ca ...orice sfat e bun.

Salut!
Pentru inceput vezi postul acesta al lui Dragos : Primul meu DLG
Sau proiectul MANTA DLG .
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2012 - 03:00 PM

Am mutat topicul la planoare, sper sa fie OK pentru toti.
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 07:16 PM

ok...doar ca mi-a luat ceva timp sa ma prind...
Merci.
0

#6 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 07:33 PM

Manta pare ok. Mai citim, studiem.
E cineva care l-a mai facut?...ce servouri ar trebui pentru eleroane?...

Doamne unde ma bag oare?...chiar credeam ca stiu cate ceva dar din ce citesc mai mult imi dau seama ca nu stiu nimica!!!
0

#7 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 08:20 PM

nu-i asa ca-s frumoase foc????
Fisier atasat  HPIM1869.jpg (111.63K)
Number of downloads: 333
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 08:45 PM

Da, vad ca DLG nu te scapa de burta... nasol, incercam alt sport... :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 May 2012 - 08:45 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 09:19 PM

inseamna ca cel galben e facut mai prost..si planeaza mai putin!!!... :(
0

#10 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 May 2012 - 09:40 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 May 2012 - 02:47 PM, a spus:


Iar despre planor o sa fii surprins ca poti cumpara unul gata facut pe la 60$, despre care parerile sunt mai mult decat favorabile.
Canary de la HK, 121cm, 230 grame.



..daca as fi avut banutii necesari as fi luat Fling-ul de la Sierra. Dar pe ala nu "poti sa-l semnezi"

Repet, nimic nu se compara cu lucrul construit de la zero..cum zicea Dan_mitea...se creeaza o legatura...
Nu merg la nici o competitie cu el, il voi construi pentru propria-mi placere...si il voi da altcuiva dupa ce ma satur de el.Nu ma astept la perfectiune..dar sper sa ma indrept spre ea.
0

#11 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 May 2012 - 05:15 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 15 May 2012 - 09:40 PM, a spus:

..daca as fi avut banutii necesari as fi luat Fling-ul de la Sierra. Dar pe ala nu "poti sa-l semnezi"

Repet, nimic nu se compara cu lucrul construit de la zero..cum zicea Dan_mitea...se creeaza o legatura...
Nu merg la nici o competitie cu el, il voi construi pentru propria-mi placere...si il voi da altcuiva dupa ce ma satur de el.Nu ma astept la perfectiune..dar sper sa ma indrept spre ea.


Miahi nu-ti pierde timpul si banii cu Fling credema. Este mult mai ieftin daca faci o Manta si planorul este de 10 ori mai bun decit fling. Poti gasi Carbon rod 1.5mm diametru pentru 1 dolar si balsa nu este scumpa un tub de fuselaj este la 25$. Si daca te unesti cu Stefan el face un fuselaj super poate te ajuta. Ala ar fi un planor traznet.
0

#12 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 May 2012 - 01:54 PM

ei..nu de balsa duc eu lipsa...si nici carbonul nu e asa scump pe la noi. (desi mai gasim prin cutia cu maimute)
De fiecare data cand incerc sa ma apuc de un proiect...mi-e tare greu sa incep. Odata inceput totul merge ca pe roate.
Deocamdata banutii mei se cam duc pe schimbarea stocului de acumulatori, combustibil. Chestia cu planorul e un moft. Daca o sa fie dlg sau un hlg, sau un simplu aeromodel agatat pe un perete..vom vedea.

Cea mai mare problema a mea este dimensiunea receptoarelor pe care le are 9X-ul..care sunt mari. Deocamdata de altceva nu prea am banuti. O sa vad cum il inghesui in fuselaj, pe langa acumulator, un 2s mic cu un lm313, sau 4 nimh mici, si cele doua servouri.

Flingul mi-a facut cu ochiul de cand l-am vazut prima oara. Am tot scotocit dupa planuri, scheme - si a iesit un Guppy pana la urma, care zboara excelent. As fi vrut sa-mi fac si un planor Guppy, dar Manta arata parca mai dragut.

In planurile initiale am vazut ca nu prea e carbon prin aripa, dar ma gandesc ca nu i-ar strica macar cate un lonjeron. 1x3mm ar trebui sa fie suficient. Pentru fuselaj am o teava 6x4 dar o sa trec si pe la articolele de pescuit, aciolo sunt tevi tronconice.

Deocamdata imi lipsesc unele elemente..de exemplu - prinderea aripii pe fusejaj, daca e neaparat nevoie de directie..etc. La Guppy am observat ca in virajele corect executate (nederapare sau neglisate - sa dea dracu in ea de bila...!!!) pierderea de inaltime e mai mica si raza de viraj mai mica. Intrebarea e daca aportul de greutate (zic si eu 20-25 de grame, echii balamale, tije, servo cabluri mufe...) se justifica pentru a avea si directie.
0

#13 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 May 2012 - 05:50 PM

intre timp am mai gasit un articol interesant care intareste ce am scrie mai inainte
:)
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 17 May 2012 - 02:54 PM

aseara am refacut inventarul materialelor si am apelat la magazin...
lonjeroane - carbon 1x3mm si cam atat (ata cel superior cat si cel inferior). B.A am luat si baghete fag rotund de 3mm si tija carbon de 3 mm. In plan e lemn. Nu cred ca-i strica nici carbonul. Nervuri din 3mm. BF balsa 5mm. Tubul fuselajului 6x4 sau 6x5. Cabina o sa fie balsa. Fibra de sticla pentru varful aripii mai gasim. Rasina mai cautam......

Inca imi lipsesc unele necunoscute din planul meu - si anume unghiul de incidenta al aripii, modalitatea de prindere de fuselaj...dar sper sa le rezolv pe timpul constructiei..

Intrebarea de incepator este urmatoarea - cu ce lipesc balsa pe carbon?


PS - se pare ca aici nu prea citesc decat planoristi experimentati - si nu se coboara la nivelul meu de cunostinte.....dragi colegi - chiar mi-ar prinde bine sfaturile voastre - alea constructive!!!!
0

#15 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 18 May 2012 - 11:01 AM

Nu folosi carbon pentru BA, pt ca e mai greu de adus la forma.
Pentru fuselaj, teava de carbon de 6x4 mai bine o inlocuiesti cu teava de undita (tronson 3 carbon). Are peretii mai subtiri, dar diametrul mai mare, si e per total mai rigida si ceva mai usoara.

Unghiul de incidenta al aripii - daca montezi aripa pe fuselaj cu partea plata a intradosului paralel cu fuselajul, obtii un unghi de incidenta foarte apropiat de ce ai nevoie. Dupa aia, umbli la unghiul de calaj (unghiul dintre aripa si ampenaj) in functie de necesitati. Umbli la unghiul de incidenta al ampenajului, adica. Daca planorul trimat (ca sa zboare drept) are profundorul in sus, lipesti o bucata de balsa/placaj/carton sub stabilizator, ca sa indrepti ampenajul.
Sau faci ca lenesii (ca mine) si folosesti un ampenaj pendular (dintr-o bucata)...

Balsa de carbon se lipeste cu epoxi. Ar mai merge cu cyano, dar rezultatele nu sunt la fel de bune, si nu prea ai nici timp de lucru.

fling a fost votat pe un forum (parca rcgroups) ca cel mai prost planor al tuturor timpurilor :drinks: am pilotat fling, cred ca se poate face si unul mai prost, da' trebuie sa-ti bati capul destul de mult ca sa obtii asta :unsure:
0

#16 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 May 2012 - 04:28 PM

imi era frica de raspunsul asta....epoxi. Peste tot am citit ca epoxi e greu iar aici toata lumea se lupta cu gramele. trebuie sa existe o solutie mai eleganta, dar daca nu o gasesc epoxi sa fie.
Legat de tonsonul 3 de la o undita de carbon...apoi cred ca pescarul din mine (ca am si virusul asta) nu m-ar lasa sa distrug o lanseta din carbon.
Pentru ca e primnul DLG pe care-l fac o sa fie un experiment. La urmatoarele - daca vor exista - o sa incerc imbunatatiri. Cel putin la asta o sa incerc sa respect planul.
Inca imi lipseste (din filmul constructiei - si acuma vorbeste inginerul din mine) modalitatea de prindere a aripii - mai bine zis de realizarea sistemului de prindere al aripii. desi cred ca o sa fac exact cum faceam odata la planoarele A2, sau iin partea din fata a fuselajului o sa inserez nitel placaj unde vor intra suruburile ce vor tine aripa. Cred ca doua suruburi de 3 mm de plastic sun suficiente. O sa incerc de asemenea sisteme pill-pull pentru toata coada. Chestia cu arcul si un singur fir - parca nu-mi da incredere. Sa vina odata coletul ala de la Botosani si ne luam de el. Deocamdata parca mi-e frica sa ma apuc...(asa patesc de fiecare data)...



si mai e ceva...nu credeam ca piesele sunt asa mici si firave!!! sa vedem produsul final. desi pare foarte firav tot ansamblul.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 18 May 2012 - 04:31 PM

0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 May 2012 - 05:14 PM

La magazinele de pescuit exista si rezerve pentru undite de carbon, nu trebuie sa distrugi una ca sa iei un segment de la mijloc.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 May 2012 - 05:43 PM

In Buzau stiu (nu zic ca nu sunt mai multe) dar doua magazine si o taraba cu asa ceva. Am fost la unul dintre magazine si la acea taraba. Preturile - cum bine zicea cineva sunt "prohibitive" intre 25 si 40 de lei. Muulllt prea mult pentru un tub fie si el de carbon. 6x4 carbon 18 lei.adica jumatate. Poate la urmatorul - dar la asta...6x4 ca asta am deja.

Ce aveau la taraba - carbon - dar mi s-a parut o fibra de sticla mai atent slefuita. Parea mai grea decat cea pe care o aveam eu.asa ca...6x4 sau mai caut.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 18 May 2012 - 05:44 PM

0

#19 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2012 - 10:09 PM

Salut gashca!

Nu prea am timp sa mai dau un ochi pe forum decat din an in pashti si constat ca obsedatii au luat amploare!
Nu pot decat sa ma bucur la maxim ca s-au mai virusat si altii si le doresc NEinsanatosire cat mai deplina.

Am citit in viteza ce s-a mai scris pe aici pe tematica DLG si incerc sa vin cu cateva completari neimportante:

Citeaza

sistemul de pull-pull cu un singur fir si tija de torsiune

Pull-pull inseamna tras-tras. Adica suprafata de comanda este trasa de un fir intr-o parte si de alt fir in partea opusa.
Pull-spring este alt sistem. Adica supraf. de comanda este trasa intr-o parte de un fir iar in partea opusa este 9re)adusa de un arc.

Citeaza

O sa incerc de asemenea sisteme pill-pull pentru toata coada. Chestia cu arcul si un singur fir - parca nu-mi da incredere.

Mihai, incerc sa-ti dau oarece incredere in sistemul pull-spring:
1. Exista o marota a fricii de arc din sistemul pull-spring, pe motiv ca ar solicita suplimentar servoul, care ar trebui in permanenta sa invinga si tensiunea din arc, iar astfel ar consuma excesiv un curent, doar pentru "a sta pe zero". Nimic mai fals. Arcul nu trebuie sa fie atat de tare incat sa angreneze dupa el trenul de roti dintate a reductorului din servo. Altfel spus, cu servoul nealimentat, arcul nici macar nu clinteste echeea servoului din starea de repaus.
2. Sistemul are marele avantaj ca elimina in totalitate jocurile dealtfel intalnite la timonieriile clasice. Nu trebuie sa ne mai speriem de jocuri in echei, in furci, in Z-uri prost facute sau generate de Bowden-uri nepotrivite ori de angrenaje mai uzate. Arcul preia pur si simplu toate aceste jocuri si tine supraf. de comanda in permanenta sub tensiune.
3. Este mult mai simplu de realizat si de reglat decat pull-pull. Practic, se ruteaza doar o singura sfoara, care leaga echeea servoului de echeea supraf. de c-da. Reglajul lungimii firului se face extrem de simplu la echeea servoului. Spre deosebire de pull-pull, unde ambele ramuri ale comenzii trebuie sa aibe riguros aceeasi lungime si trebuie sa fie tensionate egal. Acest deziderat este usor de atins la modelele mari (3D-uri, benzinare mari, planoare mari) unde se pot amplasa intinzatoare gen filet stanga-dreapta, bunaoara. In cazul minusculozitatilor de DLG-uri, intinzatoarele clasice sunt cam excluse... Atunci, reglajul trebuie facut cu migala, prin "crosetarea" firului prin gaurile din bratele echeelor si apoi sigurantarea sforilor prin infasurarea pe sub surubul echeii, urmata de strangerea surubului. Daca fixarea sforilor se face prin noduri sau prin sertizare cu tubulete de alama, nu se mai poate face reglaj ulterior.
4. Din cauza ca la pull-spring nu este decat o sfoara, se poate lesne demonta ampenajul respectiv pentru transport.

Mihai, sper ca increderea ta a ajuns la cote maxime. Eu am folosit si pull-pull si pull-spring. Inclin spre pull-spring.

Citeaza

Preturile sunt "prohibitive" intre 25 si 40 de lei. Muulllt prea mult pentru un tub fie si el de carbon. 6x4 carbon 18 lei.adica jumatate. Poate la urmatorul - dar la asta...6x4 ca asta am deja.

Mihai, o teava de carbon de Ø6 cu perete de 1mm, este total nepotrivita pentru un DLG. Poate sa fie OK pt un miniDLG, pe la vreo 90-100cm anvergura...

Mihai si Zippo: daca vreti tuburi bune si ieftine pt. DLG-uri, A2, propulsoare, S8, etc., io zic ca merita absolut toti banii tuburile de la Horejsi!
Daca va cad cu tronc, pot sa va spun ca unui amic, coleg de servici, i-au cazut si lui cu tronc si ar vrea sa investeasca. Daca va combinati la o comanda, puteti sa atenuati muuuult de tot ponderea costului de transport.
Dragos zice bine cu tronsonul #3, dar la aproape acelasi pret, puteti avea un tub adevarat, facut de oameni care fac DLG-uri. Mihai, pentru o diferenta dintre 18 lei si vreo 10-12 Euro, nu merita sacrificata calitatea fuselajului.

Sper ca nu v-am ametit,

Valteras
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#20 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2012 - 10:47 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 15 May 2012 - 02:36 PM, a spus:

Am incercat sa gasesc informatii despre un sandou elastic, dar..se pare ca nu am gasit mare lucru, sau nu am cautat prea adanc.

Pentru un proiect de tipul asta ma gandesc sa-mi iau un sandou - pentru inceput asta.


Uite un furnizor din RO pentru furtun latex: Precisa
Pentru un planor gen DLG ar fi bun furtunul cu Ø6x1.
Ultima data cand am luat eu, rola de 10m era vreo 28 RON + tva. Pret excelent.

Mare atentie, insa. DLG-urile nu prea sunt apte pentru a face fata lansarilor din sandow elastic. Aripile trebuie ranforsate suplimentar pentru a fi capabile sa suporte solicitarile sporite de incovoiere.
Si apoi, e o jignire pt. un DLG sa fie "bungee launch". E o contradictie in termeni...

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 18 May 2012 - 10:48 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#21 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 18 May 2012 - 10:48 PM

Mihai daca folosesti tije prefabricate de carbon, si aici ma refer la ceea ce intra in aripa, poti folosi si superglue. Este adevarat ca epoxy este mai bun dar pentru ceea ce avem nevoie noi superglue este suficient. Cu siguranta foloseste epoxi cind atasezi tija de carbon de gondola din fata. Daca nu vrei sa se lipeasca de masa etc pune o folie de hirtie cu ceara (wax paper) sau, noi o numim aici "cling wrap" (folia aia super subtire de plastic cu care acoperi castroane).

Daca vrei sa faci ceva usor trebuie sa potrivesti piesele foarte bine si atunci folosesti cel mai putin lipici. Cu cit pui mai mult lipici sa umpli gauri etc cu atit mai greu va fi si mai slab in acelasi timp.

Succes Traian

Aceasta postare a fost editata de F2B: 18 May 2012 - 10:52 PM

0

#22 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 May 2012 - 02:36 PM

Merci de incurajari. Ma bucur ca am starnit greii in domeniu.
O sa ascult sfaturile voastre.....dar...ar trebui spus aici ca de cele mai multe ori sunt incapatanant ca un catar...si foarte greu imi schimb ideile.


O sa incerc sa realizez planorasul asta.
Fisier atasat  manta_draw_A0.pdf (85.23K)
Number of downloads: 98

Anvergura undeva pe la 140 cm. Am listat planurile. Le ansamblez astazi...daca nu mergem la zbor.

Lonjeroanele o sa fie carbomn 1x3. Fuselajul carbon teava 6x4. BA probabil fag rotund 3mm. Nervuriel - balsa 3mm. Eleroanele balsa plin. Asta am. Ce o sa iasa - o sa iasa ori un planor ori un frumos ornament pe peretele scarii de la tara!.


Vezi postareaF2B, la 18 May 2012 - 10:48 PM, a spus:

Cu siguranta foloseste epoxi cind atasezi tija de carbon de gondola din fata.


Sper ca e vorba aici de fuselaj.


:drinks:
0

#23 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 May 2012 - 05:55 PM

pentru ca ar fi trebuit sa fie un model review iar topicul asta nu s-a nascut aici ci a fost mutat...incepem


proiectul MANTA DLG
planurile recomandate aici...listate, studiate...
Fisier atasat  manta__00001.jpg (263.29K)
Number of downloads: 124
0

#24 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 May 2012 - 06:01 PM

masa de constructie - aceeasi coala de polistiren de 10 cm (sau acelasi modelde coala) pe care s-au nascut ultimele mele modele, Speed 400 acrobatic, Guppy, si cele doua Cloud dancere...(pe alea de polistiren nu le mai pun, ca alea-s jucarii).
Ca la toate inceputurile - partea cea mai plictisitoare - decuparea nervurilor - primele 4 - si deja imi vine sa ma urc pe pereti!!! si sunt vreo 14. Mai sunt 10. tot inainte mandrii pionieri!!

Nervuriele -
Fisier atasat  manta__00003.jpg (234.25K)
Number of downloads: 144

Fisier atasat  manta__00004.jpg (237.22K)
Number of downloads: 134

Inca locasurile lonjeroanelor nu le-am taiat si nici a BA. Le voi decupa cand o sa am piesele...
0

#25 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 May 2012 - 07:17 PM

..piesele devin din ce in ce mai migaloase. Nervurile - in plan 13 bucati. In lista de profile mai sunt 2. Varful aripii va fi plin asa ca ultimele doua nervuri nu isi mai au locul - Doamne cat o sa fie de slefuit... Grosimea ultimului profil - 9mm. Cred ca varfuriel o sa aiba le fac prin laminarea a trei foi de balsa, doua de 3 mm si una de 2 cu fibra intre ele.
Macar am terminat nervurile... :drinks:
Fisier atasat  manta__00005.jpg (225.12K)
Number of downloads: 83
0

#26 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 May 2012 - 08:33 PM

intrebare pentru cei care au mai construit dlg-uri


Varful aripii trebuie ranfosrsat. Asta e clar, dar ce nu mi-e clar - laminez balsa cu fibra de sticla sau imbrac varful aripii cu fibra dupa ce il slefuiesc?.
0

#27 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 21 May 2012 - 12:11 AM

Nu ranforsezi tot varful aripii. Pui cate un petic pe intrados si pe extrados, ca sa faca legatura cu lonjeronul. Evita sa ingreunezi varful aripi, ca sa nu creasca momentul de rotatie.
DLG-urile au diedrul relativ mare. Asta inseamna ca nu e o problema majora diferenta de greutate intre aripi. In general, nu trebuie sa montezi greutati pe aripa dreapta, ca sa echilibrezi cu aripa stanga (presupunand ca pe aripa stanga montezi cuiul).
Cum tai profilele ? Eu le-am taiat cu cutterul, destul de aproape de contur, ca sa nu slefuiesc prea mult. Nu mi s-a parut o munca asa de grea. Mai greu e la alt gen de profile, unde trebuie sa le gauresti...
0

#28 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 21 May 2012 - 02:24 AM

Daca vrei sa investesti un pic de timp poate data viitoare va fi mai usor.
Si asta este ideea mea sau cel putin asa as face eu. Ia planul de nervuri si lipestel pe o bucata de placaj de 1.5 sau 2mm. Taie bine si slefuiestele sa fie cit de perfect posibil. Folosesti aceste nervuri si tai nervurile celelalte cu un bisturiu ascutit direct la marimea care trebuie. Dupa asta pti face 100 de avioane fara probleme. Sau poate gasesti pe cineva cu un CNC cu Laser sa-ti taie nervurile.
Succes
0

#29 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 May 2012 - 06:05 AM

...mi-as dori sa gasesc pe cineva u CNC. Deocamdata...mi-am facut unul cu care lucrez....un cutit de modelism si mana mea stanga. (ca sunt stangaci). Merge foarte incet..si mai strica cate o nervura..dar merge, si mai mult, e foarte ieftin.

Mervurile le tai cu un exactoknife. Decupez profilul de pe foaia de hartie cam cu un cm mai mare. Apoi foaia de hartie o prind pe un schoci lat iar schociul pe balsa. Imprimanta e cu jet. De regula folosesc un laser, si transfer desenul cu acetona pe balsa. La modelul asta as fi tocat mai multa balsa, nervuriel fiind desenate cu spatiu prea mare intre ele.
Daca vine azi coletul cu carbonul restanta, poate finisez nervurile si incepem cu montatul aripii, daca nu e vreme de zbor, pentru ca nu am mai zburat de o saptamana...(macar de s-ar putea intra pe micul nostru aerodrom...)
0

#30 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 21 May 2012 - 11:52 AM

Mi-am adus aminte: eu construiesc pe o placa de PAL melaminat. E foarte dreapta, insa nu se pot infige bolduri pentru fixare. Asa ca lipesc planul pe placa si il acopar cu scotch (ca sa nu adere apoi cyano) si lipesc in puncte, cu cyano, tot ce vine in contact cu PAL-ul (in cazul meu, lonjeronul si bordul de fuga). Dupa ce lipesc nervurile, punctele de lipire cedeaza suficient de usor. Si mai bine e ca pe piese sa pui petice mici de scotch, si pe aceste petice sa pui cyano (ca sa nu aiba deloc contact cyano cu lemnul).
Mi se pare ca iese drept si e destul de usor de folosit. Pe polistiren nu stiu cat de drept iese.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro