Modelism - RHC Forum: NGH GT9 (9 cc) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

NGH GT9 (9 cc) Made by www.nghengine.com prin sierra.ro

#1 Userul este online   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 11 May 2012 - 08:53 PM

Salutare,

acesta e primul benzinar chinezesc pe care il cumpar. Pana acum am fost un suporter MVVS dar am vrut sa vad si un motor mic pe benzina. Si momentan acesta e singurul disponibil pe piata. Prima impresie e ok, cutia este ok, manualul accesibil dar cam subtire. Din punct de vedere vizual motorul arata foarte bine, prelucrarile mecanice sunt identice cu cele ale firmei MVVS. Carburatorul e o combinatie intre Walbro si sistemul de la motoarele glow. Bujia cu filetul identic cu cel al motoarelor glow arata fabulos. Aprinderea Rcexl e la momentul actual de clasa mondiala, fiind foarte des folosita pentru inlocuirea celor OEM.
Motivul principal pentru care am cumparat acest motor e testarea calitatii pentru achizitionarea in viitor a noului GT70Twin.
Cam aceasta e prima impresie. Pe youtube sunt cateva filmulete cu acest motor GT9 iar caracteristicile sunt pe site-ul producatorului.
Urmeaza saptamana viitoare testarea si rodajul.


Mugurel

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2012 - 03:23 PM

Subiectul e foarte interesant. Se pare ca este cel mai mic motor pe benzina al momentului si e chiar mic.
0

#3 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 19 May 2012 - 06:47 PM

0,9cp
0

#4 Userul este online   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 19 May 2012 - 08:19 PM

Vezi postareaadrian82, la 19 May 2012 - 06:47 PM, a spus:

0,9cp


Poate e o greseala, poate au vrut sa spuna Kw. Eu nu l-am pornit, a fost vremea urata si nici nu am avut timp. Poate sapatamana viitore. Un link cu motorul montat pe un model de 5kg. Oricum pentru mine e un inlocuitor pentru clasa 6-7,5cc.
http://www.youtube.c...d&v=lWNYSeM3ZSY

Mugurel
0

#5 Useril este offline   moga77 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 396
  • Inregistrat: 27-October 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 19 May 2012 - 09:47 PM

sal de unde ai cumparat motorul
0

#6 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 27 May 2012 - 12:32 PM

l-au avut la siera ...
0

#7 Userul este online   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 27 May 2012 - 06:38 PM

Salutare,

ieri am reusit sa am timp si vreme buna si am pornit motorul. In prima faza cu demarorul si apoi porneste si la pala. Ca un mic rezumat, carburatorul se regleaza mai dificil decat la metanol, de fapt ceva intre Walbro si cel de la glow. In final am inteles cum functioneaza si totul e ok. Ca si putere motorul se poate incadra intre 7,5cc si 8,5cc metanol. Este normal fiind pe benzina. Rglajul final l-am facut pe o elice 11x6 Graupner cu care am obtinut aprope 11500rpm. Pe model voi folosi 11x7 APC. Motorul va fi montat pe un WOT4.
Rodajul l-am facut 1 ora la sol pe banc cu benzina 95 si ulei Mobil1 full sintetic 2T in raport 20:1. Pentru zbor voi merge pe raport 25:1 si amestec bogat pentru inca o ora dupa care il voi folosi normal. La final l-am demontat si am controlat fiecare piesa si toate posibilele jocuri. Concluzia este ca se prezinta ok. Mai departe vom vedea ce se va intampla pe durata folosirii intensive.
Concluzia mea motorul este ok, daca se zboara mult in primul an pretul se amortizeaza, nu mai ai nevoie de dispozitive auxiliare dar apar probleme de reglaj si intretinere. Dar de asta suntem modelisti sa facem fata provocarilor, daca totul ar fi usor satisfactiile ar fi mai mici. Toba de esapament nu e chiar cea mai grozava dar se potrivesc tobele de la motoarele glow clasa .52.

Mugurel

Multumiri lui Jimmy si lui Calin pentru ajutor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 27 May 2012 - 06:42 PM

0

#8 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 04 June 2012 - 09:22 PM

ce bine seamana sistemul de prindere a carburatorului cu noua generatie de asp-uri pe metanol , ma gandesc sa caut sa vad daca gasesc un carburator separat, poate poate se nimereste la cote
0

#9 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 October 2012 - 09:15 AM

Se poate monta inversat, cu cilindrul in jos ?
Vad ca il au la HK si ma tenteaza sa il iau si sa il montez pe un Kyosho P51 .40 care a avut motor pe metanol inainte.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#10 Userul este online   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 10 October 2012 - 04:14 PM

Vezi postareaMotorrad, la 10 October 2012 - 09:15 AM, a spus:

Se poate monta inversat, cu cilindrul in jos ?
Vad ca il au la HK si ma tenteaza sa il iau si sa il montez pe un Kyosho P51 .40 care a avut motor pe metanol inainte.


Da
0

#11 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 02 November 2012 - 10:11 AM

Astazi au reaparut pe stoc la HK. La aceasta ora mai sunt vreo 60 de bucati si vor dispare in cateva zile. Eu l-am asteptat o luna sa reapara. Aviz amatorilor.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#12 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 13 March 2013 - 12:50 PM

Vine sezonul si in tara nu mai gasiti bujii de rezerva. Puteti lua de aici .
Saptamana viitoare pun motorul la treaba. Sper sa mearga cum trebuie.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 13 March 2013 - 12:52 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 14 October 2013 - 02:00 PM

Mugurel,

Mai zi te rog despre motorul acesta. M-am ales si eu cu unul, si orice sfat (util) e bine venit.

Merci.
0

#14 Userul este online   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 14 October 2013 - 02:26 PM

Salut Vlad,

eu am avut in final probleme cu carburatorul si l-am trecut pe metanol. Anul acesta am revenit la benzina. Pe net unele merg altele mai prost. Cu certitudine ceva e totusi in neregula la carburator. Relantiul il tine cu acceleratia deschisa cam mult, pe la 25-30%, regimul mijlociu si maxim e relativ ok. Trebuie rodat clasic, la turatie mica, si foarte bogat. Intre timp am mai pornit unul si acesta a mers mult mai bine decat al meu.
L-ai rodat sau l-ai pornit? E foarte important ulei full sintetic de calitate si in proportia din manual.

Mugurel
0

#15 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 23 October 2013 - 07:01 PM

Hai sa va impartasesc putin din eforturile mele de a convinge acest motor sa functioneze bine:
Pompa de benzina este de fapt pompa de la Walbro, decupata din corpul carburatorului si realizata separat cu componente identice; membrane, capac, cui poantou.... doar iesirea are capac separat cu stut pentru furtunul ce merge la carburator.
Carburatorul, cum stiti, este derivat dintr-unul de nitro si are o mare buba: Nu poate face corect raportul aer/combustibil pentru o functionare sigura intr-o gama larga de conditii de mediu. Daca ai noroc de unul bine potrivit din fabrica, merge; daca nu, iti mananci zilele. Si daca combustibilii nitro sunt mai putin pretentiosi la dozaj, cu benzina nu vrea decat in limite mici de variatie ale acestui raport sa functioneze corect. Al meu se comporta bine la rece, dimineata, iar cand se incalzea afara, fie imediat, fie in zbor se oprea sau ii scadea serios turatia. I-am schimbat toba cu una de ASP 52, cu sita interioara scoasa si evacuarea largita la 10mm ca a tobei originale. Rezultatul a fost cresterea turatiei maxime de la 8400rpm la 9200rpm, cu aceeasi elice, 12x4 pe el.
Am incercat inlocuirea carburatorului cu unul tip Walbro de la RCG 15 printr-o flansa adaptoare montata in locul vechiului carburator. Zona de turatii mici merge doar cu socul pus, altfel spus nu are destul debit de aer ca sa aspire combustibilul. De la jumatatea deschiderii clapetei de acceleratie la maxim merge si trage ca nebunul; cu acelasi 12x4 urca la 11200rpm.
Concluzia mea dupa toate incercarile facute este ca trebuie sa refac profilul jiclorului de minim care are un rol esential in realizarea raportului corect aer/combustibil, rotatia clapetei de aer fiind corelata cu deschiderea gazului pe varful acestui jiclor. Ma refer la cel original.
Momentan am inlocuit motorul cu un ASP de 10cc/4T ca sa zbor modelul si cum voi avea posibilitati ma voi ocupa si de jiclor. Concluzia mea este ca la deschideri mari ale clapetei inneaca motorul, avind in vedere ca pe vreme rece merge pentru ca nu toata benzina apuca sa se vaporizeze in camera de ardere. Motorul nu se supraincalzeste, deci calarea se exclude.
Sper sa reusesc, nu vreau sa renunt la el inca.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 23 October 2013 - 07:06 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#16 Useril este offline   marian.dumitru74 

  • ENID
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3965
  • Inregistrat: 13-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC-ul

Postat 19 April 2014 - 03:47 PM

Ai reusit sa il reglezi , ? cum merge ?
0

#17 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 April 2014 - 03:13 PM

Proprietarul ne-a dat NUMAI motorul si elicea intr-o punga, cu rugamintea sa-i facem rodaj.

Ralulp si cu mine, i-am aplicat urmatorul tratament:
- l-am pus pe stand
- i-am dat un Graupner 12x5
- l-am pornit
- l-am lasat in turatie joasa cel putin o jumatate de ora.
- a mers frumos de la inceput.
Apoi l-am lasat sa se raceasca.
- l-am pornit din nou
- l-am butonat cam 0 jumatate de ora in diverse turatii
- a mers, s-a turat, dar nu ne-a placut cum reactioneaza, noi am concluzionat ca n-o fi rodat destul (mai are nevoie)
Cu asta actiunea principala s-a incheiat.

Proprietarul l-a dat altui coleg, acesta i-a facut un model, care pina la urma a ajuns electric. Motorul a ramas pe stand. S-a intors la proprietaru initial, care a concluzionat ca-i prea complicat asa si mi l-a donat mie.
Acu, ca mi l-a dat, am primit cutia, pompa de carburant, si toate alea. Eu l-am pus un model nou facut (Robbe Diamant Nolimit) (de fapt era aproape gata dar pergatit cu ASP .52). si cam asa a ramas. Probabil are sa inceapa zborurile in 2-3 luni.

Nu m-am grabit pentru ca am alte modele termice RTF, acesta va fi deliberat 3D benzinar mediu.
0

#18 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 22 April 2014 - 04:40 PM

Am incarcat varful jiclorului cu alama, i-am refacut profilul care initial era conic, dandu-i o forma ce aduce putin a butoi bombat la mijloc, iar diametrul final la varf a crescut de la 0,98mm initial, la 1,06mm. Trebuie retinut ca zona utila a varfului este lunga de circa 2,5mm si din locul in care are diametrul de 1,25mm, unde avem inchiderea completa a jiclorului, scade pe o lungime de 2,5mm pana la diametrul de 1,06mm, atat cat are la deschiderea maxima a acceleratiei, dupa o curba putin bombata, asemanatoare unui butoi pentru a mentine pe toata cursa acceleratiei, pe cat posibil, raportul aer/benzina. Ca referinta pentru masuratori se foloseste suprafata frontala a duzei cu care lucreaza acest jiclor, care are orificiul de lucru de 1,25mm. Pe lungime, primii aproximativ 0,5mm din punctul in care jiclorulare diametrul de 1,25mm reprezinta deschiderea initiala pentru relanti, restul de 2mm fiind cursa acceleratiei. Acum motorul merge foarte bine static, are atat repriza cat si un mers stabil in orice regim de turatie, dar in continuare sufera de lipsa de debit a pompei de benzina la turatii mari. Cel mai probabil datorita faptului ca pulsurile din carter nu au putere suficienta pentru actionarea corecta a pompei de benzina din cauza cilindreei mici a motorului. Voi incerca presurizarea partiala a rezervorului pentru a ajuta pompa si sper sa mearga asa cum vreau eu, adica foarte bine.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#19 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 22 April 2014 - 04:47 PM

M-am referit mai sus la jiclorul de minim, care in corelatie cu clapeta de aer face si dozajul amestecului carburant.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#20 Useril este offline   valyman 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 11-October 09

Postat 24 September 2014 - 07:29 PM

Va salut stimati colegi,

Sunt deja la al doilea Motor NGH 9cc, si in continuare ma lupt cu el neincetat.

Primul motor l-am returnat la HK, pentru ca nu am putut sa il reglez nicicum. Concluzie....carburator defect.

Mi-au trimis unul nou.

Acesta, se poate regla destul de bine cu carburatorul original, insa intampin o problema serioasa pe care nu o pot rezolva, si pe care nu o regasesc niciunde, deoarece nimeni vad ca nu l-a pus pe model pentru a-l zbura.

Exeptand faptul ca bulele de aer ce vin pe furtunul de alimentare influenteaza mersul uniform al motorului iar acesta se accelereaza si decelereaza incontrolabil, la o inclinare inspre fata, deci cu elicea spre pamant se opreste invariabil subit.

Am largit santul din interiorul carburatorului prin care trece benzina dinspre stutul de alimentare catre robinetul de "High"....rezultatul este ca la turatie mare, nu se mai opreste...deci spre bine. Insa la turatii mici si relanti ...moarte subita, instantanee la doar o mica aplecatura.

Daca a mai intampinat cineva o astfel de problema, sau ati auzit sau citit pe undeva, va rog sa imi dati de stire.

Multumesc,
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro